Lekke band onderweg:Spuitbus? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Fred
, Datum:
25.06.2005 19:43
Als je onderweg een lekke band krijgt is dan zo een spuitbus iets?Heeft iemand hier ervaring mee?Ik heb ook gehoord dat lpg rijders die op de plaats van het reserve wiel de gastank hebben zitten,en kun je zo een spuitbus ook voor de caravanbanden gebruiken?Is het iets waar je wat aan hebt als je het nodig hebt of toch maar het reservewiel?AUB tips.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
25.06.2005 20:14
Ha Fred goede vraag, ik ben ook zeer benieuwd!
Wij hebben ook een gastank op de plek vh reserverwiel. Het reservewiel vult de achterruimte al voor een deel op, ruimte die we ook voor andere spullen zouden kunnen gebruiken.
Ik heb gehoord dat bijv. bij Volvo LPG onderbouw zo'n spuitbus meegeleverd wordt. Wie heeft ervaring?
Geplaatst door: Annemieke
, Datum:
25.06.2005 23:24
Er stond net een stukje over deze spuitbussen in de Kampioen. Voor een lekke band zijn ze handig maar met een klapband kom je niet verder dan waar je staat. Advies was dan ook om wél een reserveband mee te nemen.
, Datum:
26.06.2005 11:38
Komen klapbanden nog steeds voor, ik hoor er zelden meer van.
Maar hoevaak hoor je nog van een klapband? ZIjn de banden tegenwoordig niet gewapend om klapbanden te voorkomen?
Geplaatst door: Jan
, Datum:
26.06.2005 12:09
Klapbanden komen (helaas) nog steeds voor. Bovendien kan je ook door een flinke spijker of stuk ijzer rijden en ook dan heb je weinig aan de spuitbus. Oftewel ik zou nooit zonder echte reserveband voor zowel auto als caravan op pad gaan.
Geplaatst door: ® Henny 
, Datum:
26.06.2005 13:08
Het is wel handig denk ik , maar naderhand kun je een nieuwe band kopen.
Want die is nadien onbruikbaar. Dus een makkelijk maar duur grapje
Geplaatst door: Jan
, Datum:
26.06.2005 13:13
Overigens heb ik wel altijd zo'n spuitbus bij me voor het geval dat je op een ""onmogelijk"" plek staat om de band te verwisselen en hopelijk er maar een klein lek in de band zit.In dat geval dus erg nuttig.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
26.06.2005 19:36
Ik heb één keer het genoegen gehad om door de inventaris van een gekantelde caravan te rijden. Blijkbaar ben ik ook door wat glaswerk gereden. De achterband van d auto was kapot. Er zat en soort winkelhaak in, half over de wang en half over het loopvlak. Zo'n gat s met geen enkele spuitbus te dichten, ermoet in zo'n geval en compleet nieuwe band op.
Gelukkig hadden we een reserveband en geen spuitbus.
Een spuitbus is alleen te gebruiken bij kleinere gaatjes, anders is het leuk bedacht maar sta je wel in de kou bij een serieus bandenprobleem.
, Datum:
26.06.2005 22:24
Oke ik ben overtuigd dat we niet voor niets voor zowel de auto als de caravan een reservewiel meenemen.
Dank voor de reacties!