Restaurants Routiers !! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Rob Ploum 
, Datum:
29.05.2005 21:06
Hallo beste vakantiegangers,
Ik rij al heel wat jaren in mijn vakantie door Frankrijk, en zie langs de Route Nationaal altijd die Routiers Restaurants liggen (oorspronkelijk bedoeld voor vrachtwagenchauffeurs) heeft iemand hier wel eens een hap gegeten ? zo ja, hoe is dat, en ben je hier als vakantieganger welkom ?
Groetjes, Rob Ploum.
Geplaatst door: Jen 
, Datum:
29.05.2005 21:12
Wij hebben er regelmatig gegeten.Je bent er gewoon welkom. De meesten leveren goede kwaliteit, niet duur maar verwacht uiteraard geen haute cuisine. Voor Fransen is eten en drinken heel belangrijk en dat merk je ook daar.
Geplaatst door: jan s 
, Datum:
29.05.2005 21:37
meermalen. nix bijzonders, maar vaak een goeie franse burgermanshap voor een schappelijke prijs.
Geplaatst door: Peter
, Datum:
29.05.2005 22:44
In een Routier gaan eten is een leuke manier van Frankrijk ontdekken!!
Natuurlijk zijn er verschillen in kwaliteit. Zoek een restaurant op waar veel vrachtwagens staan,tussen 12 en 14 uur gaan de locale chauffeurs eten, en die weten de goede restaurants wel.
Reken op een 10 euro per persoon.
Geplaatst door: Rob Ploum 
, Datum:
30.05.2005 19:59
Bedankt Jen, Jan S, en Peter.
Ik zal zeker een van de Routiers Restaurants onderweg bezoeken.
Groet, Rob Ploum.
Geplaatst door: Door
, Datum:
31.05.2005 22:06
dat is bij ons dus favoriet. Bij de franse pomp is overigens ook een boekje te koop met adressen. Let wel, het kan onderling sterk verschillen. Bij de 1 zit je met truckers aan lange tafels, bij de ander hebben ze aparte tafeltjes en ook mee gemaakt apart gedeelte voor niet truckers.
wat betreft de menu's:
Ook hierin een grote variatie, van eten wat de pot schaft (1 menu, met soms keuze in dessert) tot keuze uit een aantal menu's. Over het algemeen geldt eerlijk, frans en voedzame maaltijden zonder poespas. Waar moeders vaak zelf kookt en de rest van de familie serveert.
Kortom, ben je niet kieskeurig en wil je voor niet teveel geld, lekker eten; gewoon doen! zeker een ervaring rijker.
Geplaatst door: Verhelst Joseph 
, Datum:
29.02.2012 17:33
op het ogenblik ben ik op pensioen ik heb 37 jaar internationaal vervoer gedaan, het eerste dat ik deed was om zo snel mogelijk naar frankrijk te vertrekken omdat daar het eten en de mentaliteit top zijn, prijs bewust en waar voor je geld. Spijtig genoeg heb ik mijn tijd gehad,Nu ik kan jullie aanraden ga steeds eten waar veel vrachtvoerders staan want deze zijn ook prijs bewust en weten waar ge goed kunt eten en toeristen zijn zeker welkom,ga tussen de chauffeurs zitten en voel je goed in je vel
groetjes van een oude trukker
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
29.02.2012 19:16
Een topic terug halen van bijna 7 jaar terug. Knap hoor!!
Geplaatst door: d.roog
, Datum:
29.02.2012 19:34
@dik trom: valt wel mee hoor. 2002 is ook nog haalbaar. probeer maar.
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
29.02.2012 19:42
Ik weet het d.roog.Wat ik aan wil geven is dat ik het nut er niet van in zie om oude topics van jaren her weer naar voren toe te halen.
Geplaatst door: Irene1
, Datum:
29.02.2012 20:00
Topic is nog steeds actueel. Prima maaltijd voor een schappelijk bedrag. Wellicht heeft iemand gezocht op routiers en de datum niet gezien?
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
29.02.2012 20:35
Geplaatst door: RiannePp
, Datum:
01.03.2012 09:50
Dit onderwerp van 2 jaar geleden wordt ook opeens nu weer geopend: ''handdoek met klittenband voor in caravan''. Niemand die dit vorig of dit jaar vroeg, maar ach voor wie het kan gebruiken, mss handig...
Geplaatst door: Jelijn
, Datum:
01.03.2012 11:39
off topic: Toch fijn als de mensen de ZOEKfunctie van het forum gebruiken!?! Worden zo vaak opmerkingen over gemaakt en nu doen ze het en.... Hahahaha
Geplaatst door: Loesol
, Datum:
01.03.2012 12:12
Niet alleen in de Routiers Restaurants kun je goed en voordelig eten. Kijk ook eens naar de bistro's, café's en resto's waar tussen de middag de witte bestelauto's van werklieden staan geparkeerd! Ook daar kun je vaak goed eten. Hier vast een tip, een splinternieuwe brasserie van Nederlanders in de Dordogne:
http://restaurantcherveixcubas.blogspot.com/
Geplaatst door: pup
, Datum:
01.03.2012 13:30
Het is inderdaad zeer verschillend. In het éne restaurant is er een standaard menu waar niet van afgeweken wordt, maar soms tref je ook een voorgerechtenbuffet aan, dan een hoofdgerecht, vervolgens taart en tot slot een kaasplateau. Het heeft wel een bepaalde sfeer om zo tussen de vrachtwagenchauffeurs te zitten, die heel vriendelijk zijn en graag uitleg geven over het eten, de meesten zijn echte kenners. Soms is het eten simpel, bijv een kwak aardappelpuree en een worst daarboven op, daar moet je van houden. Vaak stoppen wij onderweg bij kleine restaurants, mits we daar onze combinatie goed kunnen parkeren. Daar kun je vaak uitstekend eten tegen een redelijke prijs.
Geplaatst door: Bonasera
, Datum:
01.03.2012 16:12
Rare gasten die Franse Truckers.
Wij waren aan het eten met zijn vieren,teoen plots een eenzame Franse trucker plaatsnam aan onze tafel,die had een Camenbert een stokbrood en een fles rode wijn mee en willen of niet wij moesten helpen die desert verorberen.
Natuurlijk een woordje praten was een noodzaak.
Echt eenmaal meegemaakt,maar het kwam uit,zijn moeder was geboren in Belgie.Hoe dat hij dat wist dat wij Belgen waren ???????????????????????????
Geplaatst door: Irene1
, Datum:
01.03.2012 20:15
Daar hoef je geen Fransman voor te zijn, dat hoor je en dat zie je ;-))
Geplaatst door: Dave
, Datum:
01.03.2012 20:20
Belgisch kenteken,4 personen aan een tafeltje, 1+1=2? :)