Restaurants Routiers !! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Rob Ploum 
, Datum:
29.05.2005 21:06
Hallo beste vakantiegangers,
Ik rij al heel wat jaren in mijn vakantie door Frankrijk, en zie langs de Route Nationaal altijd die Routiers Restaurants liggen (oorspronkelijk bedoeld voor vrachtwagenchauffeurs) heeft iemand hier wel eens een hap gegeten ? zo ja, hoe is dat, en ben je hier als vakantieganger welkom ?
Groetjes, Rob Ploum.
Geplaatst door: Jen 
, Datum:
29.05.2005 21:12
Wij hebben er regelmatig gegeten.Je bent er gewoon welkom. De meesten leveren goede kwaliteit, niet duur maar verwacht uiteraard geen haute cuisine. Voor Fransen is eten en drinken heel belangrijk en dat merk je ook daar.
Geplaatst door: jan s 
, Datum:
29.05.2005 21:37
meermalen. nix bijzonders, maar vaak een goeie franse burgermanshap voor een schappelijke prijs.
Geplaatst door: Peter
, Datum:
29.05.2005 22:44
In een Routier gaan eten is een leuke manier van Frankrijk ontdekken!!
Natuurlijk zijn er verschillen in kwaliteit. Zoek een restaurant op waar veel vrachtwagens staan,tussen 12 en 14 uur gaan de locale chauffeurs eten, en die weten de goede restaurants wel.
Reken op een 10 euro per persoon.
Geplaatst door: Rob Ploum 
, Datum:
30.05.2005 19:59
Bedankt Jen, Jan S, en Peter.
Ik zal zeker een van de Routiers Restaurants onderweg bezoeken.
Groet, Rob Ploum.
Geplaatst door: Door
, Datum:
31.05.2005 22:06
dat is bij ons dus favoriet. Bij de franse pomp is overigens ook een boekje te koop met adressen. Let wel, het kan onderling sterk verschillen. Bij de 1 zit je met truckers aan lange tafels, bij de ander hebben ze aparte tafeltjes en ook mee gemaakt apart gedeelte voor niet truckers.
wat betreft de menu's:
Ook hierin een grote variatie, van eten wat de pot schaft (1 menu, met soms keuze in dessert) tot keuze uit een aantal menu's. Over het algemeen geldt eerlijk, frans en voedzame maaltijden zonder poespas. Waar moeders vaak zelf kookt en de rest van de familie serveert.