Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
18.09.2005 15:20
Mijn dochter en ik gaan naar een verjaardag van een vriendinnetje zo meteen, maar eerst even hier wat schrijven, geheel tegen mijn gewoonte in, al midden
op de middag.Omdat ik een mailtje moest versturen,dacht ik,ik kijk eens even op "DE" topic en wat schetst mijn verbazing?Een gekrakeel en "in het verkeerde keelgat geschoten" op,-en aanmerkingen, maar OOK hele leuke! Kijk en daar houden we van, gewoon leuke wetenswaardigheden vermelden en laat ons hier lekker "kind" blijven, want die zijn wel het grootste en meest waardevolle individuen die ons zijn gegeven!!
Melanie: Zin in een feestje? Knap je misschien iets van op!
Geplaatst door: Bertrand
, Datum:
18.09.2005 17:11
"datgene wat het gros van jullie hier zo leuk vindt!"
-->> En dat is ???
PRECIES: Uit je nek l.ll.n !!!
Geplaatst door: ® Tara
, Datum:
18.09.2005 17:37
ppff, 't is allesinds wel een stuk goedkoper dan bellen of schrijven, en omdat er forumgangers zijn die nie graag in de chatbox zitten, kunnen ze toch hier gezellig hun 'ding doen' en op deze manier contact onderhouden.
Hoog tijd dat we weer wat poëtische schrijfsels gaan posten, om de zeden wat te verzachten. Wie geeft het goeie voorbeeld?
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
18.09.2005 18:27
antwoord aan Tara:
Oh schone maagd
Oh mokkapunt
Zij mij uw liefde nog gegund?
Geplaatst door: Anita
, Datum:
18.09.2005 18:32
Ben terug van de "borrel", de rosé smaakte weer voortreffelijk. Maakt dat ik gemakkelijker associeer maar kom met mijn poëtische kwaliteiten niet verder dan een sinterklaas gedicht.
Heb wel een gedicht in mijn moedertaal voor jullie, misschien wil jullie het lezen, gaat een beetje over de communicatie alhier. Ik heb het niet zelf geschreven:
Stap veur stap
Gaondeweg
trek je de muur op
het stoot of
bezeert wat dichterbij komt
woorden vraogt
um een weerwoord
ketst of
het kaolde staol
weert zachte haanden
stap veur stap
verlies wij an mekaar
gaondeweg.
Mijn lief is aan het koken en maakt voor mij een biefstuk met champignons en uit en parijse aardappeltjes zegt ie. Mag niet in de keuken komen duzzz ff computeren. Anita
Geplaatst door: Merel
, Datum:
18.09.2005 19:27
Heerlijk zo'n lief die voor je kookt. Doet die van mij ook wel is maar ja, voordat dat hij dat doet moet ik eerst vaak vragen. Ik ben er ook beter in en ik geef te veel aanwijzingen, geloof ik.
Mooi gedicht hoor. Ik heb heel veel verhalen al eens gelezen maar ik denk altijd laat ik maar niet reageren want het is zo'n onderonsje. Maar dat heeft meer met mij te maken dan met de vaste gebruikers hoor.
Ik kijk ook niet echt met regelmaat op de computer.
Geplaatst door: Melanie
, Datum:
18.09.2005 20:06
### Ik heb het niet zelf geschreven: ###
Dat had je er echt niet bij hoeven schrijven. Dat wisten we toch wel...
, Datum:
18.09.2005 20:13
### ppff, 't is allesinds wel een stuk goedkoper dan bellen of schrijven, ###
Ja, gelukkig wel hè ? Je zal al je goedkope gezwets via de telefoon of brief moeten doen... Dát zou je een klauw met geld gaan kosten ! En omdat dat gezwets dat geld niet waard is, doe je het maar hier (stukje zelfkennis). Even Johan bedanken dan maar hè, voor die kostenbesparing..
By the way: het is 'alleszins'.
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
18.09.2005 20:23
Ja, noe wie't toch éénmoal oaver de spöltuin en de kinder hebt... Mien studerende oaldste dochter vreug gister'n of ik wal efkes een gedichtje oaver n'n kabouter en een penne maak'n wol... Noh, voouit dan maar, ie doot zo'n kind toch graag een pleziertje neetwoar? Hiet kump 't wringsel..
En ineens………
Zag ik huppelend over het mos
Een kaboutertje in het grote Letterbos
Hij zei: Ik heet kabouter Likkepen
En ben op zoek naar letters voor mijn pen!
Als ik er genoeg vind, schrijf ik ze allemaal aan elkaar
En FLOEP… dan is er weer een liedje klaar…
Met die liedjes maak ik heel veel mensen blij
Misschien, gaan ze dan wel samen met mij
Ook naar het grote Letterbos
En dansen we allemaal samen over het mos!
Zoekend naar letters voor onze pen
Samen met mij, kabouter Likkepen...
-Ja, komt u maar, ik goa wal vaste krom stoan, dan rolt
t commentaar d'r vanzelf wal of.....
, Datum:
18.09.2005 20:37
### Mien studerende oaldste dochter vreug gister'n of ik wal efkes een gedichtje oaver n'n kabouter en een penne maak'n wol... ###
Nou, goed voorover bukken dan maar, want hier komt ie:
De appel valt niet ver van de boom !
, Datum:
18.09.2005 20:42
Dag Annechie,
Heb je wel eens iets gepubliceerd?? Anders dan hier op deze site? Ik zou willen dat ik mij goed kon uitdrukken in de poëzie, maar dat talent is mij niet gegeven.
Ik neem wel mijn lievelingsgedichten altijd mee op vakantie als een soort van troostboek.
Geplaatst door: yvonne
, Datum:
18.09.2005 21:14
Anita
hoe krijg jij dat voor elkaar dat je lief kook, probeer de mijne ook wel eens zover te krijgen maar komt niet veel verder dan gebakken eieren en die knorr maaltijden
, Datum:
18.09.2005 21:59
Ha Anita,
Ja vorig jaar kerst had ik de euvele moed om twee gedichtjes te publiceren in een regionaal krantje... Daarna is er meer dan een half jaar geen letter meer uitgekomen.. (Was het straf..?) :-)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
18.09.2005 22:22
Lieve Bertrand: Zin in een potje 'Mens erger je niet'?
, Datum:
18.09.2005 22:29
Geen straf Annechie, ga altijd uit van het goede! Alles op zijn tijd.
Yvonne, Toen mijn lief en ik voor het eerst op vakantie gingen, errug lang geleden, ik was toen 17 jr, kon hij echt niet koken hoor. En hij was het ook niet van plan. Wij zijn nu 24 jaar verder en op de dagen dat ik werk zorg hij dat ie wat eerder thuis is als ik en dan kan ik aanschuiven. Maar dat houdt dat ik jaren geen commentaar heb gegeven als het niet altijd lekker was om te eten. Hoef ik nu niet meer te doen, de kinderen zeggen wel of het te eten is. En als 't ie op zondag een biefstukje de pan in kwakt, kijk ook niet, is nog steeds beter. De man beleeft er plezier aan om zijn vrouw een maaltijd voor te zetten als ze gewerkt heeft en dat waardeer ik heel erg.
, Datum:
19.09.2005 07:57
Anita, nog efkes,
Ik vun't een heel mooi gedicht, dat was ik nog vergett'n te zeggen! Ok al zoll'ie 't niet woordelijk kunn'n lèèz'n, dan nog.. hef 't een boodschap, 't straalt een bepoalt geveul uut..
Geplaatst door: WALGELIJK
, Datum:
19.09.2005 08:56
WALGELIJK EN ZIELIG DIT HEEFT NIEMAND IETS BETERS TE DOEN?
Geplaatst door: filosoof
, Datum:
19.09.2005 09:07
, Datum:
19.09.2005 09:16
Ik kan het gevuul met oe del'n Annechie. Deuromme hecht ik altied heel veul waarde an mien gedichtenboekies. Op moment dat het neudig is kan'k altied wel een gedichie vienn dat mij raakt en wat mij kracht gef.
Geplaatst door: glency
, Datum:
19.09.2005 09:20
'k heb 6 weken geleden ne niefe otto besteld, na is die nog alted nie geleverd.....en da wachten da duurt lank zenne....