Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Annemieke
, Datum:
23.08.2005 09:16
Op de vroege ochtend (tis nog vakantie) even een kijkje komen nemen en een berichtje achter te laten voor Lilian.
He Lilian, hoe gaat het met je? Ben al weer een week terug en kijk elke dag even in de chatbox, de meeste bekenden alweer gesproken maar waar ben jij? Iedere avond worden er nu lootjes getrokken wie het licht uit moet doen! Kortom, ik hoop snel wat van je te horen.
Annemieke
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
23.08.2005 22:03
Goh Annechie, ga je het toch weer proberen in het "Hoge Noorden"? Je hebt de vorige keer zeker weinig gezien van Friesland door het regengordijn. Ik hoop dat het mooi weer wordt dit weekend, heb ik het ook.
Af en toe wat nieuwe gezichten op de chat, maar de ouden kunnen we niet missen hoor Lili@n!
Voor de rest denk ik dat ik deze topic maar wat meer lees en de echte zever topics van de laatste tijd maar over sla.
Groetjes Brenda
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
24.08.2005 13:53
Brenda, hoi...
Ja, we vinden dat drie keer scheepsrecht is! We hebben er nu twee keer met ontzettend pestweer gestaan, maar we vinden het ook nog steeds zo'n leuke stadje... We proberen het dus nog een keer. Vorige zomer hebben we het begin van de visserij-dagen meegemaakt, maar moesten toen naar huis omdat onze vakantie op was, toch was dat beginnetje genoeg om de rest ook eens mee te willen maken. Daarom hebben we onzelf nog maar getrakteerd op een lang weekend Harlingen, in de hoop dat het nu tenminste een beetje droog is!
Dat gezegde over het weer, dat jij dat dan ook hebt, dat doet me vermoeden dat je in ieder geval ook in Friesland woont, misschien zelfs in de buurt vam Harlingen?
Je voornemen om gezellig met ons mee te komen kletsen vind ik helemaal geweldig! Ik zal zo eens proberen om Lili@n wakker te schudden, ze is maar knap stilletjes op het moment, we kunnen het toch niet helemaal op z'n beloop laten.... Wat moet Rivi daar straks wel van denken als ze eindelijk thuis komt, jeetje... ze is wel lang weg hoor....
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
24.08.2005 18:14
nog drie stenen...
Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen...
Hopen kost hetzelfde als wanhopen, het levert alleen meer op...
Deel zonder voordeel, geef eerst de ander...
, Datum:
24.08.2005 22:18
Vier muren van stenen Bonasera...
genoeg voor een eerste stevig fundament,
een fundament om op te bouwen
een bouwwerk vol gedachten,
gedachten over het leven
Het begin van een levenswerk misschien Bona..?
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
25.08.2005 09:40
nog drie stenen...
Verbetering doet veel, aanmoediging doet meer...
Een kans is als een klapstoel, als je hem niet vasthoudt zit je ernaast...
Onze geest is als een parachute. Hij werkt alleen als hij open is...
, Datum:
25.08.2005 23:47
Morgen richting Harlingen, hopelijk is het hemelwater dan eindelijk uitverkocht...
Allemaal tot na het weekend, groeten van Annechie!
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
25.08.2005 23:49
Völ plezeer allemoal a'j dit weekend nog weer lekker goat noageniet'n,ik hop da'j mooi weer hebt dan hebt wie het ok, dreug en de zunne.
Sorry Wim, ik moest het even in mijn eigen streektaal vertellen.
Als LoneRanger in september met vakantie gaat, komt hij misschien Rivi nog wel ergens tegen.......alhoewel, zou toch mooi zijn.
"Moet" morgen naar Slagharen...........rondjes draaien,,,,,,,,,
, Datum:
26.08.2005 09:06
Völle wille.... nem'ie zakjes mee.. ;-)
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
26.08.2005 10:48
Annechie, völle plezier, de veuruutzicht'n bint goed, het water is uutverkocht.
, Datum:
28.08.2005 23:03
Even updaten, dit kan zo niet, helemaal al naar de 3e pagina verdwenen.
Annechie hoe was je weekendje Harlingen? Hoe zou Annemieke en "aanhang" het hebben aan zee?
Dat we toch nog steeds niets gehoord hebben van Rivi, ben zo benieuwd hoe het met haar gaat.
Geplaatst door: LoneRanger
, Datum:
28.08.2005 23:13
Ik wou ook een bericht hier plaatsen maar ik was te verlegen
, Datum:
29.08.2005 19:35
Morgen, morgen zal ik vertellen hoe het was!
Ennuhhhhh Lone, je hoeft hier toch niet verlegen te zijn!?
, Datum:
29.08.2005 20:26
Normaal gesproken ook niet Annechie!
JOHAN, kan je even naar het IP adres van dat laatste bericht kijken, niet ondenkbeeldig dat het van mijn PC komt want ik had gisteren bezoek van een grapjas.
, Datum:
30.08.2005 00:38
Wat nu dan John? Had jij bezoek van een grapjas? Of "hekken" ze nu ook al je PC? Een bijdrage van jou op deze topic stellen we wel op prijs.En als alle
andere lezers nu ook eens een bijdrage zouden leveren,werd het hier nog interessant.
Wat een weertje trouwens vandaag, heerlijk, hei de wasse al weer in de kaste
Annechie, en 't striekwerk zö'j ok a wa veur mekaar heb'n.
, Datum:
30.08.2005 00:45
Nooit te verlegen om eens te praten met ons Lily, ik liet gisteren een maat kijken naar jullie streektaal kijken, ja inderdaad een grapjas als hij wat onder mijn naam heeft gezet.
, Datum:
30.08.2005 17:32
Striek'n Lili@n????? Doar he'k toch wel zo'n gruwelijke hekel an, zunde van de tied, allenig a's 't had neudig is! Ik heb 'Kip' inplaats'n vandaage maar n's flink uutgepoetst ...
Maar fijn was't in Harlingen, tsjongejonge wat weet ze doar 'n feest te bouw'n zeg, geweldig! Völle muziek, völle prachtige boot'n en prachtige riejtuug'n en klederdracht'n tijdens het ringstek'n en dan natuurlijk niet te vergett'n dat grandioze vuurwerk, Klasse!!!
En doar hoalt ze zich allemoal mooi oaver stille, doar heur'ie nooit wat van(misschien mar goat ok..)!
A'j d'r nog bie rekent dat wie vanof vriejdag oavond heel mooi weer hebt ehad, 'n leuke plekke op de camping hadd'n en ok nog oale bekend'n hebt ezeene, tsja, dan kan't allenig nog maar 'n heel fijn weekend wèèz'n ewest!
Eén ding, wie bint nog steeds niet met de boot noar Terschelling ewes... wie mut dus van armood volgend joar nog maar 'n keer weer noar Harlingen... ;-)
, Datum:
30.08.2005 20:47
Volgend joar pas? Dat doert toch völs te lang.Trouwens Annemieke treft toch wa met 't weer, ik vin dat geweldig veur hun!
A'k 't noe toch weer oawer vakaansie heb, 't volgende wil ik al 't lèèzersvolk nig onthoal'n:
NA DE VAKANTIE: beetje balen mag best.
Het valt niet mee om na drie weken op de camping weer aan het werk te moeten.
Onrustig slapen voor de eerste werkdag na de vakantie. Bij terugkeer overvallen worden door gevoelens van leegte en gemis,melancholie en beklemming.
Last hebben van opstartproblemen en concentratiemoeilijkheden: Grote kans dat het hier gaat om de post-vakantieblues. Een bekend maar meestal kortdurend fenomeen voor veel teruggekeerde vakantiegangers.
'Het zijn gezonde en normale reacties. Tenzij ze ontaarden..........'
De rosé smaakt thuis ineens minder, de zee is grijs in plaats van blauw. Boeken en tijdschriften maken plaats voor stapels vervelende post.
En morgen of overmorgen moet je weer vergaderen met je fijne collega's.
Je moet weer mee kunnen praten over het nieuws, de tv en de laatste films: het keurslijfgevoel.
Leuk is anders, vinden veel vakantiegangers.
De blues-na-de-vakantie is vermoedelijk dezelfde blues die ook tijdens de rest van het jaar bij tijd en wijle de kop op kan steken.
Alleen is de oorzaak van deze toestand van onbehagen makkelijk aan te wijzen:
het zorgeloze, relaxte en vrije leventje is voorlopig voorbij, het "heilige"moeten begint weer.
"Het belang van contrasten in het leven moet echter niet onderschat worden"zegt psychologe Aly van Geleuken, hoofd van het Nationaal Fonds Geestelijke Volksgezondheid (NFGV)-Depressiecentrum in Utrecht.
"Als alles in het leven even leuk was, zou er weining aan zijn".
Contrast is nodig om nare en leuke dingen van elkaar te kunnen onderscheiden.
En om bijvoorbeeld echt van je vakantie te kunnen genieten".
De post-vakantieblues - die al bij het naderen van de terugkeer naarhuis kan beginnen - is volgens Van Geleuken dus niet alleen maar lastig en ontmoedigend. "Het is juist ook een normale en gezonde reactie op het feit dat de vakantie geslaagd was, maar nu helaas voorbij is.
Of op het feit dat het nog lang duurt voor de volgende vakantie.
En dat hoeft niks te maken te hebben met de vraag of mensen het in hun baan of dagelijks leven naar de zin hebben.
Al maakt plezier in je werk terugkeren na de vakantie natuurlijk wel gemakkelijker".
Een tamelijk onschuldige stemming, zo te horen. Toch kan ze ontaarden. Bij mensen die van nature een sombere inborst hebben of kampen met depressieve gevoelens, kan zo'n ritmeverstoring - want dat is vakantie - ervoor zorgen dat hun gesteldheid verergert.
Als mensen al depressief zijn, raken ze door een vakantie, ver van hun vertrouwde omgeving, vaak nog verder van huis.
Hoe korter je vakantie, hoe minder
last je waarschijnlijk hebt van de vakantieblues.
Je bent dan niet zo los uit je normale ritme en kunt het ook weer sneller oppakken. Qua ontspanning en het snel weer in je ritme komen, hebben een paar lange weekenden weg per jaar meer effect dan vier weken aaneengesloten
weg zijn.
Bijkomend voordeel is dat je dan ook nog veel vakantiedagen tegoed hebt.
Het eind van de vakantie is voor psychiater Joost á Campo, werkzaam in een ggz-instelling, juist iets om naar uit te zien.
Hij gaat na de vakantie fluitend naar zijn werk en heeft nergens last van. "ik ben juist totaal opgeleefd toen ik vorige week uit Toscane terugkwam"."Ik was zo ontzettend blij dat ik weer op mijn zinvolle bestemming
was en úit de ongestructureerde gekte van het vakantievieren.
Maar waarschijnlijk ben ik één van de uitzonderingen.
Á Campo heeft twee weken vrij genomen, één week bracht hij thuis door en één week in Italië."Als mijn vrouw niets zou plannen, zou ik bijna nooit de deur uitkomen"
Onderzoek na het fenomeen post-vakantieblues is bij zijn weten niet gedaan.
De psychiatrie is daar ook niet de juiste plaats voor. Daar kom je pas terecht als er langdurig iets aan de hand is. En voor je aan de beurt bent, is de post-vakantiedip al weer over.Het is in zijn ogen bovendien een overzichtelijk probleempje.
De blues, ach. die kun je de rest van het jaar ook wel eens hebben,die ligt dicht bij het normale leven.
Wat ik wél droevig vind, zijn mensen die van vakantie naar vakantie leven. Dat hoor ik wel eens om me heen.
Dan heb je echt de verkeerde baan, dan klopt er structureel iets niet. In plaats vanje voort te slepen naar de volgende reis, kun je dan beter proberen
om meer invulling te geven aan je dagelijks leven.
Geschreven door Patricia van der Zalm,de Tubantia van dinsdag 30 augustus 2005.
Geplaatst door: visje
, Datum:
30.08.2005 21:35
ssstttt Annechie, niet verder vertellen hoor dat het in Friesland zo mooi en gezellig is. We proberen de schijn op te houden van stugge Friezen enzo. Vandaag op het weerbericht dat het in Friesland bewolkt is zodat iedereen weg blijft. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt gehad en eindelijk eens mooi weer.
Lilian, heb je dit hele stuk over zitten typen met dit mooie weer? Leuk dat je het met ons wilt delen, heel herkenbaar ook.
Gr. Brenda
, Datum:
30.08.2005 23:03
Ha Brenda...
Ie hebt helemoal geliek, ik heb't ok al ruum 'n joar in zitt'n hoal'n, mar wie hebt noe zo ontzettend genött'n dat 't efkes oaverborrel'n! Hiernoa zal ik mien mond d'r oaver hoal'n... aans komt d'r völ's te völle!
...... :-) ......