Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
23.07.2005 09:43
bedankt veur oew goeie wens'n Lili@n. Ons vertrek is uutesteld tot maendagaomd. miskien eur ik oe veur die tied nog wel. groet'n yeo
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
25.07.2005 23:51
Dit is toch te gek voor woorden, op blz. 4 notabene, woar zit jullie allemoal, ach joa, op vakaansie.Gerrit en hoe is met oe gesteld? Ie hebt hier ok nig kekk'n he'k wa in de gaat'n, meer doar za wa 'n reden veur wèn en ik denke ok wa da'k weet wat den is. Sterkte.
Ik bin mien verstaandskies kwiet, hè, hè en doar he'k zo lang teeg'n an zitt'n kiek'n.........in 7 minuut'n was 't "klusje" e klaart, tsjonge, lopende band werk doar in 't zeek'nhoes.
GJ ai'j hier nog kiekt veur da'j ok met vakaansie goat, 'n heel'n fijne tied en geniete d'r van.
Yeo is vanoavund wegegoan, dus den zeet wie voorlopig ok nig terug.
Jolie is ok vot goan en dan zal Annechie wa effkes opzeuk'n op d'r vakaansieadres en wie goat hier vrolijk vedan.
Inmiddels in Tara weer gezond en wel teruggekeert van weggeweest en Opa Jan zal inmiddels ook wel terug zijn, heb niets van hem gehoord helaas.
Dus Jan mocht je hier nog even rondneuzen.........groetjes
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
26.07.2005 16:18
Terug van weggeweest.
Gast en wij veilig thuis joepiiiiiiiiiiii.
Veel te warm had 36 graden amaai........
Ben blij dat het hier koud is.
, Datum:
28.07.2005 00:52
Fijn Bonasera dat je weer veilig en wel thuis bent en je bent er ook blij om zo te zien :-)Veel mensen willen liever op hun vakantieplek blijven dan naar huis gaan, 36 graden dat is wel erg warm, waar zat je?
't Is een beetje vreemd verdeeld, zuiden van Europa snakt naar een beetje regen en wij "verdrinken" hier bijna met al dat water.
Ben benieuwd naar alle vakantieverhalen van hen die al terug zijn.
, Datum:
29.07.2005 23:17
Dit schiet niet echt op met deze topic, zal hem maar eens weer naar de eerste blz. dirigeren. Niemand die iets nieuws te vertellen heeft?
Gerrit ik bin gisteraom'nd nog deur H. komm'n,Het was a an de late kant,heb jullie dus meer nig lastig vall'n :-)
Noe meer hop'n dat 't weer better wodt, dan he'w nog wat an de fietskaarte.
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
31.07.2005 23:53
Ik zal toch maar weer eens een stukje schrijven. Met veel mensen op vakantie schiet het niet op. Deze topic stond op blz 3.
Ik hoop dat de lezers van dit forum op dit moment in Frankrijk beter weer hebben dan in Nederland.
Het is hiet compleet herfst. Veel wind en vanmiddag maar 15 gr. Brrrrrrrrrrr.
Vanmiddag naar enige campings op zoek in ons eigen landje. Maar overal verschrikkelijk nat en heel stil omdat de meeste vakantiegangers in de tent of caravan zaten. Jammer als je zo je vakantie moet doorbrengen en je vrije dagen voorbij ziet gaan.
Maar Medelanders het wordt beter, de zon gaat ons deze week toelachen.
Anno hoe is het in Grunning'n? Alles naar wens en jij bent zeker al weer druk aan het werk?
Geplaatst door: Anno
, Datum:
01.08.2005 09:30
Moi Gerrit,
Hou't in Grunning'n gait, ik wait het noit, want ik woon in Gelderlaand, moar eerdoags goa ik der hin en din zal ik wel ee'm kiek'n.
Man Gerrit, du zitst aal over de 30.000 reacties, wat'n succes dizze topic!
Gefeliciteerd!
Nee man, ik bin nog noit weer aan't waark, 'k heb nog aal vakantie. In't onderwies, snapst?
Nee. 't weer is niks, al hoewel de zun nou bie ons toch wel 'n beetje schient.
Woar gait bie joe de rois hin? Noit noar Frankriek? Want dat begriep ik oet dien verhoal.
'k Bin beneid hou Annechie 't hed in Normandie en hou heur Kipke bevaalt.
Groet'n Anno
Geplaatst door: Fred
, Datum:
01.08.2005 10:48
Tá go leor grúpaí, eagraíochtaí, scoileanna agus daoine aonair ar fud an oileáin a eagraíonn cúrsaí teanga. Ní gá bheith buartha faoin leibhéal ag a bhfuil tú, faoin gcaighdeán nó faoi cheist na gcanúintí, tá an rogha ranganna chomh leathan sin go mba chóir go mbeadh aon duine in ann teacht ar rang a oireann dó/di. Muna bhfuil tú ag iarraidh tabhairt faoi rang foirmeálta is féidir freastal ar ghrúpa comhrá. Tugann grúpaí comhrá deis don duine feabhas a chur ar a chuid Gaeilge labhartha ar bhealach neamhfhoirmeálta.
, Datum:
01.08.2005 23:38
Fred, ik vind het reuze leuk dat je hier ook wat schrijft, maar zet er de volgende keer ook even de vertaling bij. Je wilt toch niet beweren dat het twents, gronings,platduuts,haags,of andere dialect zo slecht te lezen is voor een buitenstaander dat je je even af wilt reageren? :-)
Anno, leuk da'j d'r ok efkes weer bint, hoo is 't met de kleine meid?
Wat 'n ellende veur Alca en dat op heur laatste nach van de vakaansie, ie mut er toch nig an denk'n dat oe zoiets oawerkump.Alleen al de schrik dee'j d'r van kriegt en dan nog het georganiseer en 't werk da'j d'r met hebt achterof.Ik wens heur völl sterkte met de hele zaak.
Gerrit woensdag is d'r nog wat te doon in Daal'n!
Geplaatst door: ® Caravanner
, Datum:
02.08.2005 00:26
Lilian,
We zijn weer thuis, helaas is Duitsland (met een bezoek aan het wonderschone twenthe) niks geworden.
We zijn wat langer in de Maconnais en Elzas gebleven omdat volgens de duitse weerberichten het erg slecht weer was in Duitsland.
De Elzas staat bekend om zijn vele zon uren en aangename klimaat en daar hebben we dan ook de laatste +/- 5 dagen van de vakantie van geprofiteerd.
Twenthe en Munsterland staan nu met stip boven aan, ook hebben we een uitnodiging voor een kort bezoek aan Rolde. Is ook ergens daar in die oosthoek van ons land. ;-))
We spreken elkaar !!
Jan (Opa op de chat)
, Datum:
02.08.2005 22:35
Hee, die Jan mooi dat je even een berichtje schreef, vorige week was ik al bang dat het niks zou worden met dat bezoek vanwege het slechte weer, het leek er ook niet op , wat een weer,heb hier en daar je verhaaltjes gelezen op de topics, mooi dat jullie het naar je zin hebt gehad en dat jullie weer heelhuids zijn teruggekomen.
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
02.08.2005 23:02
Lili@n, ik weet niet ofter wat te doen is in Daal'n. Doar hol ik mej niet met bezig. Bie oens is 't al drok genog in de vakaansie.
Ha Opa Jan blij weer iets van je te horen. Zo te lezen heb je een goede vakabtie gehad.
Anno, nu ik er bij nadenk weet ik ook wel dat je niet uit Groningen komt, maar dat komt door je dialect natuurlijk. Sorry niet aan gedacht. Hoe is het je damesviertal?
Geplaatst door: Anno
, Datum:
03.08.2005 20:00
Annechie, bist der aal weer?
Geplaatst door: herman
, Datum:
04.08.2005 13:34
Ik vertrek morgen op vakantie , niet caravan frankrijk zoals de laatste 6 jaar maar met vliegtuig richting Tunesie ( hotel all-in). Ben
zelf nieuwsgierig of het gaat meevallen de vrijheid van het camperen tegen de geslotenheid van zo een hotel. Bij deze wens ik ook iedereen een plezant verlof toe.
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
06.08.2005 16:10
Jongs... deerns... ik bin d'r weer!
Lekker broen( wie hebt deur mekare genumm'n prima weer 'ehad..)en uutgerust! Gin dökk'n of krabb'n gelukkig, en oooh wie hebt 't zo noar oons zinne 'ehad...
Maar noe mut eerst den heel'n kroam weer op'eruumd word'n!
Later meer......
Geplaatst door: visje
, Datum:
06.08.2005 18:15
En ik ben ook weer heelhuids terug! Jongens wat was het warm in de Dordogne, laatste week iets minder, maar toch nog 25 graden. Met 35 graden doe je niet veel, dus ook heerlijk uitgerust. De vakantie had nog wel wat langer gemogen van mij! Ook 2 personen van het forum ontmoet, Mariët bedankt voor de gezellige tijd, roseetjes op het terras enzo. De kinderen hebben weer een hele lijst met MSN adressen. Jammer dat het weer hier zo slecht was, heb het een beetje gevolgd, elke keer zou het mooi weer worden en was het na 2 dagen weer gebeurd. De wasmachine draait overuren, helaas niks buiten kunnen hangen. Zo maar even naar de Chinees (wel gezien in Frankrijk hoor, maar niet geweest). Tot later en Annechie succes met de was en andere troep ;-)
Groetjes Brenda
Geplaatst door: visje
, Datum:
07.08.2005 22:38
Tjonge jonge, jullie zijn niet echt actief meer hier he? Ik zou denken dat jullie met dit slechte weer wel allemaal achter de computer zouden zitten! Gister op de chat ook al niemand, ik heb ontwenningsverschijnselen! Heeft iemand nog een sticker van C-F gezien onderweg?? Ben heel benieuwd.
Gr. Brenda
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
07.08.2005 22:47
Nee Brenda, geen één!
Terwijl ik er zelf wel een in elkaar gefrummeld had en toch regelmatig nieuwsgierig om me heen heb zitten gluren. Volgend jaar toch nog maar de boel een beetje opstoken!
Geplaatst door: frans
, Datum:
07.08.2005 22:48
Alleen die van mezelf,jammer genoeg.
Geplaatst door: vis
, Datum:
07.08.2005 23:15
Ik had ook zelf wat uitgedraaid, maar is niet echt goed gelukt. Wacht op de sticker volgend jaar! Ben je al door de was heen Annechie?
Brenda