Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jolie
, Datum:
16.07.2005 00:04
Lilli@n, woar goa noe hen in Maarkel? Wat von theehuus is det dan? Zit noe net een cd te luustern van het Brook Duo uut Maarkel. Doar zit nog zonne politicus in den ok zingn kan. Gert-Jan Oplaat. Kennie den wa?
Gin leuk begin van de vakaansie, noar de kaakchirurg.
Kuj better nit komm. Mon goa 'k metdoan met de triathlon. Het beste is um net zo te doan as aans, dus nit zo vrog noar berre, want dan raak ik juust van slag.
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
16.07.2005 00:32
Annechie, Brenda en Jolie, veel plezier en heel veel mooi weer. Geniet van Frankrijk. Doe voorzichtig en kom gezond en uitgerust terug. Het ga jullie goed.
En Jolie veel succes bij de triathlon en Annechie moet hard schreeuwen om jou en haar dochter over de streep te helpen.
Geplaatst door: visje
, Datum:
16.07.2005 00:52
wat dacht je Lilian, ik dit niet meer lezen? Helemaal verkeerd gedacht hoor. Zit nog even op de chat. Veel gezondheid gewenst, rustig aan met de kaak, dus niet teveel praten he.
Gerrit werd het teveel op de chat met 3 dames, maar bedankt voor de goede wensen allen. Nu ga ik echt hoor,
groetjes Brenda
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
17.07.2005 00:37
Nou, nog gauw efkes, veur dat wie noar bedde goat!
'Kip' is epakt, de bruedjes esmeerd, nog lekker 'n (kort) nachje sloapen en wie goat!
Gerrit, bedaankt veur de goeie wèènsen, wie doot ons beste.. ie ok völle plezier!
Lilian, hoalt oe good... a'j bie den dokter bint den oe in de mond kik, mu'j op tiet 'au...' zeggen heur, die leu goat altied verdan töt dat 't zeer dut, neet te lange wachten dus!
Anno, ie vermaakt oe wel met oene deerntjes, past'd'r maar goot op en geniet d'r van!
Och.... ik kan ze ollemoal niet neum'n, ollemoal 'n fijne tied toegewenst, en goat d'r maar vanuut da'k jullie net zovulle zal missen a's wa'j mie hoppelijk doot!!! ;-)
Ps. Ooooooh, zol ik het toch bienoa vergette'n, schaande.... De deerns hebt allebeide de triathlon fantastich uut'eloop'n! Mien mooderharte greuj'n weer 'ns toen mien 'vlees en blood' deur de Dorpsstroate renn'n, geweldig, wie hebt oons de long'n uut 't lief eschreeuwd! (en wat was ik stiekem bliej dat 't kind met det zwiebelfietske van 'n 'barg' of was..)
Noh, noe gauw sloap'n, morgen op tied op stap(met C-F.nl stickertje achter op, ollemoal zwaaien heur....)
, Datum:
17.07.2005 22:11
Hallo Lili@n, dus wij blijven over. Als ik zo lees wie op deze topic schrijft, dan zijn ze bijna allemaal vertrokken. Moeten wel proberen dat deze topic op bl 1 blijft. Ook op de chat is het rustig.
Veel sterkte bij de tandarts.
Geplaatst door: Gijsbert van Oldenalle
, Datum:
17.07.2005 22:17
Heeft als doel jongerenraden bij elkaar te brengen, maar er kijkt bijna niemand op. Wij zouden daar onze persberichten naar toe moeten sturen. Ze zijn verbonden met de nationale jeugdraad. Het forum heeft ook een verkiezing voor beste jongerenraad. Jongenraden moeten zelf een succesvol evenement aandragen. Het forum kiest de winnaar. Hebben wij een goed evenement? Echt wel! We hebben er veel! Er moet wel een leuke inzending van gemaakt worden. PR stelt voor aan de Jongerenraad om mee te doen en voorbeelden te geven van wat er allemaal is gedaan: 2nd Influenz, Veilig Honk, aanpassing kruising Drieweg, etc. Johnny maakt een voorstel voor de Jongerenraad. Mailt dat eerst naar PR en daarna naar Arno om het te laten bespreken door de Jongerenraad
, Datum:
17.07.2005 22:26
???????????????????????????????????????????????????????
Geplaatst door: eva
, Datum:
17.07.2005 22:52
ik ben bang dat gijsbert zijn stukje op het verkeerde forum heeft geplaatst.
, Datum:
19.07.2005 17:58
Het is echt vakantietijd, deze topic op blz 4.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
19.07.2005 20:43
Jolie, ik bin net terug van de Hoestinkhof in Maarkel, het was d'r h.s. mooi
en gezellig en bovendien was 't ook erg lekker!! Wat lig dat door toch mooi, prachtig plekje. Veur de leu dee nig weet woar Maarkel ligt, dit is Markelo in het nederlands, dit ligt in Twente en het is daar werkelijk schitterend qua natuurschoon en je kunt er prachtig wandelen en fietsen.
Ze hebt oons doar toch wat veureschoteld dat was prachtig um te zeen en natuurlijk ook um te ett'n. Dus Jolie het is 'n echt'n aanroader um doar nun keer hen te goan.
Joa, Gerrit het is net wai'j zeit: Wie bint hier praktisch nog de enigen dee 'n topic dreiende mut hoal'n.
Jolie geet dit weekend ok vot, dus dan wee'j 't wa.
Ik kan er in dee tussen tied hier misschien wa 'n promotietopic veur Salland en Twente van maak'n met wat websites, könt de leu dee ok 'ns bekiek'n wat er allemoal te zeen en te bekiek'n is in 't Vechtdal en in oons Twentelaand, want doar bin ik bes wa trots op.
Geplaatst door: Fred
, Datum:
19.07.2005 22:15
Westplatt (Nedersaksisch) is de Naam vun de neddersassische (plattdüütsche) Dialekt, de in de Nedderlannen un enige düütsche Oorten bruukt ward. In Düütschland ward tomeist vun plattdüütsch snackt, vun wegen dat dat nich mit dat Bundsland Neddersassen verwesselt ward. In de Spraakwetenschap ward obers plattdüütsch neddersassisch ellers ostnedderdüütsch - össlich vun de Ilv - naamt (ingelsch: Low Saxon un East Low German).
Nedersaksisch in den besünnern Sinn vun dat west-neddersassische hett - as Östfräisk Platt , obers noch mehr - mehr wat vun de nedderlannsche Spraak as dat nordneddersassische Platt. Dor ward praat wo de Noordneddersassen snackt. Un in de Schriefwies is dat an de nedderlannsche Schriefwies anpasst, to'n Bispeel boer för Buur (ward obers jüst so utsnackt).
[Ännern]
Formen vun't Westplatt
Geplaatst door: ® W!m
, Datum:
19.07.2005 22:17
, Datum:
20.07.2005 00:33
Ik kan het aardig volgen, maar wat betekent snackt?
Lilli@n, leuk dat ut in Maarkel zo geweldig was. Het ligt ter inderdoad heel mooi. Die buurtschoap doar heet Stokkum. Ik goa doar wel es met miene racefietse deurhen um te train'n veur de triathlon. Goat jullie mar mooi Twente eSallaand promootn en ut Vechtdal, want das ok heel mooi.
, Datum:
20.07.2005 20:12
Kiek Fred, zo mak't heurn. Weer 'n dialect der bie op disse topic. Kant goed lees'n en begriep'n doek 't ok wel.
Lili@n, ik hebbe een mooie folder ekreeg'n met fitstocht'n uut 't Vechtdal. Din zal ik oe wel opstuur'n.
Ai dan disse kaante nog weer een keer op komt dan hej der wat an.
, Datum:
20.07.2005 20:26
Ik zet een peer klompen/
veur de deure,/
ik zet de fiets/
noast et huus/
ik zet een koppien/
op de taofel,/
ik zet et tuunhekkien/
een betien eupen,/
dan lekt et krek/
as dat ik bezuuk heb.
, Datum:
20.07.2005 23:50
Fred ie bint gewedig! hebt wie d'r eindeluk platdüütsch bie hier op den topic. Dat had'n wie nog nig had hier.Ik kan 't gelukkig good volg'n, blief zo deurgoan sol'k zegg'n! Wie geneet ervan.
En zo te zeen is oons aller Wim ok a weer terugekeert van ziene vakaansie!
Wödt 't hier toch nig zo saai a'k e dach har.Bienoa iedereene vot of geet nog vot, ik zag de buu'j a hang'n :-)meer noe Wim weer terug is kan 't nig meer stuk :-)
D'r was d'r zowaar ene begunn'n Wim um oe "taak" oawer te nem'n en dat vun 'k toch nig zo beister um eerluk te wèèn!!
Zag vandaage nun nie'je naam veur 'n soortement caravan/werkkeet, d'r stun op
(dee leu goat d'r met op vakaansie en dan zo'n oal'n trekker d'r veur)
i.p.v. sleurhut stun d'r op sleurkökk'n, das ok wa 'n leuke naam veur zo'n ding.
, Datum:
22.07.2005 22:55
Fred, woar kom ie vandan? Dit laatste stukkie was toch gien plat duuts?
Zo nou stiet metiene disse topic weer boom an.
, Datum:
22.07.2005 23:09
Idereen de groeten van Annechie uut Normandie.
, Datum:
22.07.2005 23:51
Wat leuk Jolie, doe de hartelijke groeten terug.Ik hop dat ze better weer hebt dan wie hier met den règ'n, meer môn'n wilt weer better wöd'n , zeit ze.
Dat kump dan good oet, want de kearls hebt a weer 'n oldtimerbromfietsrit op 't programma stoan.
Gerrit ik heb nog niks ontvang'n........ weer vergett'n noar de breeuw'nbus
te goan? :-))
Yeo ai'j hier toevallig nog langs komt, 'n prettige vakaansie en doot heanig an en komt good weerum.
, Datum:
23.07.2005 08:46
Nai, dawas temet gen platduutsch. Van tiet toe tiet klatsch ik ook moar wat gebrui.
Woar ik ven komme, doar verstoa ik ze zelf nie ens...