Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® GJ
, Datum:
21.06.2005 17:07
Huh? Lil vandaag jarig? Zijn we dat dan niet allemaal een beetje?
Van harte meid! En op naar de 30!
GJ
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
21.06.2005 17:12
Nee GJ... Lili@n is niet jarig, de MAN van Lili@n is jarig !!!!
Geplaatst door: ® GJ
, Datum:
21.06.2005 18:21
What's the difference ;-)
, Datum:
21.06.2005 21:19
'K denke niet da'k dat hier uut möt legg'n......
Geplaatst door: ® gj
, Datum:
21.06.2005 22:39
Annechie, nader beschouwd zou ik me aan zo'n onderwerp, veroorzaakt door mn ongelukkige vingers, niet willen branden. Dat schiet hier de kaders ver voorbij,
Dank voor je ontnuchterende bijdrage.
, Datum:
21.06.2005 22:52
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
23.06.2005 00:29
Jongs, wat is dat dan noe? Zit al op de derde pagina, dat kan nich.Vandage
alles weer an de kaante maakt, het was onmeunig gezellig en wie hadd'n de prachtig weer bie, het was wa 'n betje 'n geslep van hen en wier, meer dat mu'j d'r dan meer voor oawer hebb'n.
Wie hebt de hele aom'nd boet'n zött'n en d'r wol gelukkig geen één noar binn'n of har 't koald. Dat schèlt a weer, want ie zult d'r maar 'n paar bie hebb'n, dan kö'j heel'n pröttel weer goan verhuuz'n.
GJ wat hei't toch weer prachtig brach!
Gerrit de appeltaart was lekker!
Is Tukker a terug van vakaansie?
, Datum:
23.06.2005 11:46
Lilian... had'n ze völle dös gister'n...?
Wat bin ik trouwens blie'j da'k disse site 'evunn'n heb zeg, d'r hebt d'r mie van de wekke al heel wat uut'n dreum 'ehulp'n! Aans hadd'n wie temee mooi met 'n heel'n pruttel in de file 'estoane.... Had ik mie toch kats een hele onverdelige route uutgestippelt! 'T leek nog wel zo mooi op de kaarte, zo zee'j maar weer...
, Datum:
23.06.2005 23:06
Waarom dach ie dat ik hier was bliev'n hang'n? Natuurlijk ook veur diss'n topic, meer vooral umda'j hier altied wat opstekt.Het was ooit een good idee van Johan met diss'n site te beginn'n! Hee har vas nig dach dat er nog ooit foto's van leu op kwamm'n te stoan,meer zoals ik doarnet lèèz'n, komt dat ok nog.Hee is d'r meer drok met.
Wat betref den döss, dat was dik veur mekaar, ze lust'n allemoal wa wat en 't was na gezellig. Ik har spiesjes maakt,met van alln's d'r an, het was lekker en stun ok nog leuk met al die kleurtjes.
Het was wa 'n gesjouw zo a'k a zeg har, meer wie kunt op 'n leuk'n aom'nd terug kiek'n en doar geet 't um.
As ik vandage zo um mie hen keek, vun ik toch wa dat 't betje op Frankriek begint te liek'n, de blaadjes van de beum' valt a of of bint gel en dito met 't grös.
Ik vin Gerrit na stil, woar zit ie?
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
24.06.2005 00:09
Ik bin der wa. Doe disse oamd moar een keer het licht uut.
De zommerfeest'n bint hier vandage begunt. Ai nog met wilt geniet'n, muj mönoamd of zaterdagoamd hier hen komm'n. Elke oamd stiegt ongeveer 35 luchtbalonn'n op.
Dat is een machtig mooi gezichte.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
24.06.2005 17:30
4 dagen in tropische hitte zwaar werk gedaan bij de dochter.........
Ik ben uitgedroogd.Uitgeput.Nog 2 weken en hopsake camping du pain;du boursin et sourtout du Vin.........
Geplaatst door: visje
, Datum:
24.06.2005 20:01
Waar is hier Gerrit? Waar moeten we heen? De ballonfeesten in Joure zijn toch nog niet begonnen? Fijne feesten, we zullen je zeker een tijdje moeten missen :-)
Groetjes Brenda
, Datum:
25.06.2005 00:29
De ballonfeesten op 23, 24 en 25 juni in Klepperstad Hardenberg. Afgelopen avond ook weer 35 ballonnen de lucht in. Vooral de Special Shapes zijn geweldig. Zaterdagavond de laatste avond dus. Het begint rond 19.30 uur
, Datum:
25.06.2005 14:05
Wie goat morgen noar onze oalste dochter, 't kind woont in Enschede.. en umdet doar 't weekend een hele grote internationale markt is hadd'n wie 'edacht dat wie doar maar 'ns efkes hin moss'n, altied heel interessant zoiets en 't kind vond 't reuze gezellig...
'T duur'n trouwens niet lange veurdet 't kwam: 'Pap, breng ie oe gereedschap efkes met...mam, breng ie de schèère ok met?'
Altied leuk zo'n uutstapje, 't gif oe altied weer zo'n nuttig geveul... ;-)
Bonasera, zo zéé'j maar weer, 't is oaveral 't zelfde....
Pffffft, wal weer 'n opluchting dat 't efkes wat minder warm is... (ondankbare schööpe bint wie toch...)
Geplaatst door: ® Cees
, Datum:
25.06.2005 20:27
Atjo Annechie : Kest hjir ek wat fan meitsje ? Is it it begjin fan in farske ? Kin ek fan in liet weze dat wiet ik net mear mar myn beppe ( se wie in ald skoallejof ) ut Dimpter ( Deventer ) koe it sa moai opsizze en wy as kienders mar laitsje ! Hjir komt it : "Zunneblomme aarm wief, klungels floddert oe um ut lief...ens".Hoechst net in it Frysk te antwurdzje ik kin jo dialekt ek wol in bitsje untzyfferje.Groetnis ut Fryslan en de heui !O ja kist me ek sizze wer "Atjo" weikomt ? Wy wiene oant fytse by Schalkhaar en in ald man sei "Atjo" tsjin us wat myn heit ek altyd sei
Geplaatst door: visje
, Datum:
25.06.2005 21:17
Ha Cees, eindelijk een Fries hier. Ik kan het wel wat spreken en lezen, maar aan skriuwe waag ik me maar niet. Ik weet dat ze in de buurt van Apeldoorn veel Atjo zeiden, daar heb ik ook gewoond, maar er zullen wel meer streken zijn waar ze dat zeggen. Ben benieuwd.
Goetnis Brenda
, Datum:
26.06.2005 00:20
Hallo Cees, ik ben dan wel geen Annechie, maar wil wel even reageren op je , mijn Opa zei dat vroeger ook wel als hij bij iemand wegging, het wordt tegenwoordig weinig of helemaal niet meer gebruikt.
Wat heb ik vandaag genoot'n van het mooie Drentse landschap, wie hebt d'r heel wat of e fietst en prachtige vergezicht'n zéén en ook 'n stuk woar ze het veen weer terug wilt loat'n komm'n. Wat hebt ze dat toch good bedach met al die fietspaad'n midden deur landschap.Nog lekker efkes op 'n terrasje zött'n, ie kreeg'n d'r al helemoal 'n vakaansie geveul van.Doar was a heel wat volk op de been.
Bin ook nog deur Hardenberg komm'n Gerrit, meer wie hadd'n de fiets'n in de aanhanger en woar goi'j door zo gauw met opan.
Weer ginne appeltaart..:-)
D'r was ook nog n'un oldtimer show, bi'j doar nog wes?
En 'n volk dat t'r toch van den TT of kwam,het was één zee van motoor'n.
Wie bint meer binn'ndeur kachelt, dan zee'j ook nog eens wat aans.
, Datum:
26.06.2005 00:52
Nou Lili@n, ai de ballon'n had wil zien, dan haj bie oens oen auto wel kunn'n parkeer'n, ruumte zat. Der binter vanoamd zo'n 20 de lucht innegoane. Eerst leek 't er niet op, völste völle wind, moar noa half neeg'n gunk de wind wat ligg'n en bint ze toch oppesteeg'n. Dat, binter gien 35 zoals gister- en donderdagoamd, maar toch een machtig mooi gezichte.
Net waj zegt, bie oens zeen ze vrogger ok altied atjo. Dat heur nou nooit meer.
, Datum:
26.06.2005 01:06
Ieleu wordt ollemoal hartelijk bedaankt! Ieleu hebt d'r 'n mooi amtwoord op 'egeev'n..... ;-)
Cees... ie weet 't inmiddels wat 't betekent, maar ik vin wel da'j die spreuk van die zunnebloome (want ik denke dat 't dat is..) d'r wal verbazend netjes neer is 'ezet, ik weete hoe moeilijk of dat is in andermans dialect! 't is trouwens wal grappig, toen ie in Schalkhaar fiets'n, was ie niet meer zo gek verre bie oons uut de buurte.....
Leu, töt later, goodgoan, ATJOW..........!
Geplaatst door: Julie
, Datum:
26.06.2005 01:41
Cees, dat van die zunnebloome, is van nen gedicht van Johanna van Buuren en die kump (of kwam) uut Twente. Ik dagge van Nijverdal, moar dat week nit zeeker. Mie mooder had doar een beukse van en die leezn det gedicht nog wal eens veur. Vandoar.