Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
30.05.2005 20:40
Rivi 180 kg te zwoar? Dat is völle. Wat nem ie toch ollemoale met? Veurtente, toafel en stoel'n bint natuurlijk zwoar. Ik heb de caravan nog nooit e weug'n. Dan mak dat ok wel es een keer doen. Wej nemt ok nooit völle met, moar as ik dit zo lese dan bekrup mie het gevuul dat wej ok te zwoar bint.
Ie kunt woensdag nog stemm'n, dus dat kuj nog met maak'n. Ik wens oe beid'n völle plezier, en heel völle mooi weer. En goed weer terugge komm'n, zonder ongelukk'n en aandere argenissen.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
30.05.2005 21:18
Rivi da's noe toch ok wat, 180 kilo da's nig mis, wat kan dat noe toch wèn?
D'r hef d'r toch nig stiekem iemand iets bie op e leg?":-)
Gerrit had 't oawer de steul en de toafel, meer dee weegt ja niks meer van daag an dag, dat is toch lich grei met al dat aluminium.
Ik bin ok a an't prakkezeer'n wat of 't wèn kan.
In ieder geval wèns ik jullie 'n zeer mooie vakaansietied too, met völ plezèèr, mooi weer en komt weer heelhoeds terugge.
Wie denkt intussen wa an jullie.Wee is eigenluk Toon?Den naam he'k nog nig eerder veurbie'j heur'n komm'n.
Annechie dus ie bint ok ma weer an 't werk goan, dan ha'j 't zelfde idee dan ik. Efkes d;r weer teeg'n an.
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
31.05.2005 00:18
Lili@n,
Toon van topic 8778, ik ken 'm nie, mar hij giet ok oaver 3 daang vot !
Geplaatst door: Anno
, Datum:
31.05.2005 12:49
Moi Rivi,
(Ik vroag mie oaf, of ik nog wel op tied bin)
Ik lees net dat je weggoan. Ik wil joe ook nog ee'm 'n mooie vakantie touwens'n, mit 'n beetje beter weer as wie had hebb'n.
Woar goa je aiglieks hin?
Bin je inmiddels kloar mit puzeln? 180 kg is nait niks.
Hoal dei zak mit eerappels der moar weer oet, dei binn' in Frankriek zat te koop. Nee zunder gekhaid, je zitt'n er gauw boo'm, doar heb je aiglieks gain arg in as je de caravan inpakt. Nou, ik hoop dat je er oet komm' binn'.
Kom zunder kleerscheur'n thoes mit elkander, dou veurzichtig.
Groet'n van Anno.
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
31.05.2005 15:42
Oooooooh, mar Rivi toch..... ie weet toch wel dat ie en oe'n man d'r eerst uut möt goan.... veurdet 'ie de boel loat wèèg'n...?!
Zonder gekkigheid, bi'j d'r al uut hoe of 't möt? Ie zult 't d'r toch maar uut mött'n prutsen, 't is mie nogal geen gewicht zeg.. Noh, de mood d'r maar inhoal meid! Teeg'n donderdag hebb'ie heus veur mekare, echt woar....
Ie kent toch oonze oale spreuk nog wal:
'N kop d'r veur, en de schoolders d'r oonder!
, Datum:
01.06.2005 07:28
Goeiemorgen wat schoeft wie toch rap weg noar de tweede bladzij....
Rivi hoelange goa'j oons disse keer verloaten? Wéé'j ok al woar of ie hingoat, a'j 't oons dan efkes verteld, dan weete wie 't ok!
A'k niks van oe weer heure veur de tied, dan wèèns ik oe 'n heel fijne vakantie, 'n goeie reis en zörg da'j good weer in't huus komt, dan kö'j oons dan weer vertell'n hoe of ie't hebt 'ehad.... Hè'j 't trouwens allemoal weer terechte 'ekregen?
, Datum:
01.06.2005 16:56
Wie hebt de puzzel nie helemoale op könn lössen.
Deze caravan hebbe wie loatn wèèng toen e van de dealer of kwam, hij was 1090 kg en wie magt 'm belaadn töt 1300, dus 210 kilo te goan . . . .
En toen: magnetron innebouwd, televisie in de kàste, mepal servies, lichtgewicht pann'n, de koelkàste evuld, de klearkàste vol klearn,'t berre op emaakt, 4 Dukdalf-stoeln en 'n toafel, volle BP-light gasflesse/10 kg, 'n reserve campinggazflesse/5 kg, 'n dreugmölke, 'n skottelbraai, mar 't Fietsenrek d'r wear of, mar 10 liter water in'n tenk en wie bint eigenlijk noe nog 40 kilo te zwoar !!
't Is mà goed daw een stationwagon hebt en d'r mar met zien tweeën in zit, want den kump noe knap vol met de veurtente en al 't aandre wak niet enuumd hebbe.
Volgens mie hèw de veurige ok vaste te zwoar belaadn ehad en hef 80% van de caravanners 'm te zwoar ak dan ok nog heure wat iederene metnemt en dan wie met oons kilootje eardappels veur de earste anloop !
't Kump d'r op near, daw de "gok" mar nemt met die 40 kilo extra, want wie weet nie wat d'r uut zol muttn.
Jullie heurt vedage nog wear wat, töt dan !
, Datum:
01.06.2005 23:16
BIJNA !
Nog één nachtje slapen en we gaan er vandoor !
Als fulltime-vutters zeggen we niet dat we op vakantie gaan, maar dat we voor een wat langere periode met de caravan naar Frankrijk gaan. Eerst gaan we een maandje naar Le Lavandou, 35 km vanaf St.Tropez, dan gaan we tijdens het "hoogseizoen" naar de Pyreneën, naar 3 verschillende campings (o.a. naar Le Rotja)om daarna het "naseizoen" vol te maken in Le Lavandou. Als de gezondheid het toelaat, zullen we dus eind oktober terugkomen !!
Ja, het is luxe, zelf vinden we het super-super-luxe !
Ten eerste te mogen genieten van de VUT en dan ook nog eens bijna 5 maanden naar zo'n mooi en fijn land te mogen gaan.
Gerrit, ik wèènse oe nog héél völle plezier van "oen eing" topic, veurlopig stoat d'r al mear as 25000 reakties op !!! 't Was fijn um doar an met te moong warkn.
Anno, dei wèèns ik völ starkte in de koomde taid, zörg goad veur dien vrouw en wichies !!!
Annechie en Lili@n, hatstikke bedankt veur de ofgeloopn gezellige kuierieje.
Brenda, Bonnesera en Tara, ik heb jullie gemist de afgelopen dagen.
Linda, waar was je ???
Alle anderen: een hele, hele goede zomer gewenst, met een fijne vakantie en wat mij betreft TOT EIND OKTOBER !
Groeten van Ri@
, Datum:
01.06.2005 23:18
25.000 keer gelezen natuurlijk !!
Geplaatst door: visje
, Datum:
01.06.2005 23:51
Rivi, een hele fijn tijd toegewenst in Frankrijk (ja ik ben er nog).
Het is ook mijn ideaal als we de tijd hebben! Lekker onthaasten. Tot over 5 maanden of laat je tussentijds nog wat van je horen via een internetcafe ofzo?
Groetjes Brenda
, Datum:
02.06.2005 01:27
Bofkont.............meer 't is oe van harte gunt! Vief moand, dat is nog a wat.Heel völ wille en geniete d'r van.Breng ie oons nog wat leuks met?
Annechie zit den postdoef van oe weer op stok? Ie hebt natuurluk nog gin tied had hum 'n papiertje onder de vleugels te doon.Wie mut 't meer an de gang hool'n, noe Rivi ok a vot is. Zal wa steeds minder wöd'n noarmate de vakaansies d'r an zit te komm'n.
Wat zal't nog stil wèn hier zonder al dat "geneuzel".
, Datum:
02.06.2005 08:20
Vief moand...., en dat heur ik op de nuchtere maag...! Foi Rivi, wie zult oe miss'n a'j zolange vot bint! En dat meen in echt, op 't lest'n krie'j toch iets kunnigs met mekaare.
Ik bin natuurlijk te laate um te zwaaien, maar toch.. Rivi... zwaai,zwaai! En good weerkomm'n heur!!!!
Lili@n, ik zal'm flink voer'n , dan kump'e vast wel gauw.
, Datum:
03.06.2005 01:28
Annechie hee is land! Zal hum flink wat te ett'n gèm'n, dan kö'j hum binn'nkot weer bie oe verwocht'n.Ai'j in de buurte bint...heb 'n lekkere keek
bakk'n.:)
, Datum:
03.06.2005 08:33
Alleene cake veur Annechie?
Foi wat waar ie weer late vanman. Volgens mie wacht ie net zo lange tot 't weer licht wurt, hoef ie 't 's-oams
('s-nachts) ok niet uut te doen.
, Datum:
03.06.2005 08:49
Gerrit,
A'j noe an de weg goat zitt'n, dan nem ik oe met! Lili@n hef vaste veur oe ok wel 'n plekske oaver...
A'j dan morgen bie mie komt, ik wil gember kooke bakk'n...
Zol ze trouwens al wel wakker wèèz'n, nachtoel'n möt toch ok 'n keer sloap'n.... ;-)
, Datum:
03.06.2005 09:13
Annechie en Lili@n bewaar de koeke en de cake moar tot volgde wekke zoaterdag, kuj dan beide trakteer'n
, Datum:
03.06.2005 23:59
't isnoe wat vrôgger, en goa d'r noe in, wodt 'n moal tied. Jongs de cake is al op, meer wie bakt weer nieje en sorry Gerrit, d'r is natuurluk veur oe altied 'n stukske.
Mos jullie allemoal degroet'n doon van 'tukker'den geet zoaterdagmô'n a vrog vot veur 3 wek vakaansie.
Blieft d'r nog leu oawer hier?
, Datum:
04.06.2005 14:31
Ja... ikke! Nog 6 weken ;-))
Geplaatst door: LoneRanger
, Datum:
04.06.2005 14:39
Veur gemberkoek blijf ik zowaer
, Datum:
04.06.2005 16:31
Lone..
Wat gemberkoek al niet dut... Wat leuk um oe hier op dit topic te zien! Ik heb 'elèèz'n dat ie ook in Bretagne ewès bint, wie waar'n in St. Lunaire, kort in de buurte dus! Grappig genog is mien man vrogger ok in Cancale 'ewèst! Op welke camping heb ie doar 'e stoane en wat dach'ie door van? Wie hebt namelijk ok nog wel het idee um doar 'ns heen te goan.....