Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Esvi
, Datum:
25.05.2005 16:32
Dank Bonasera, ik durf het nu in de supermarkt gewoon te vragen. Zat er toch niet ver naast met mijn vertaling. Gerrit, natuurlijk kan ik een paar blikken meenemen (had mijn man ook voorgesteld). Maar ik ben niet zo van het meenemen (behalve een pak Bambix voor mijn zoontje van 2, die is erg kieskeurig en krijgt zo toch een goede basis binnen). Ik vind het alleen zo typisch dat ik ze niet kan vinden. Bonasera, zijn bruine bonen geen gangbare kost in Frankrijk?
Geplaatst door: Flexmaster
, Datum:
25.05.2005 16:50
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
25.05.2005 22:21
Sinds november binne wie full-time-vutters en dan maj ok met de gepensjeneerd'n op stap. Vandage was 't dan zoverre, wie bint met de boot vot ewès. Aj dan zo öm oe hen kiekt, vuul ie oe steeds jonger wödd'n. 't Was wè gezellig en wie hadd'n d'r mooi wear bie, mar of 't dit noe was . . . . ???
Lili@n, die staking van die dokters, muw doar noe blie met wèèn ? Toevallig was ik 'n moandag nog bie den bessen kearl en ik heb 'm wè sukses met de aksies ewèènst. Uuteind'luk doet ze 't veur oons, zegt ze, dus wat muj d'r van zeng ?
Net as met dat referendum, die medaille hef ok twee kaant'n en ze doet werachtig toch wat ze zelf in gedachen hebt. Ik heure wat dat betreft bie de twiefelaars en gistern heur'n ik op de radio daj dan thuus mut bliem den dag. Dat kump mie wè goed uut, no ja, thuus in Frankiek dan.
Ja, 't wöt hier nog völ stiller, want nog 4 nachies sloap'n en dan binne wie ok weg !
Goedgoan !!
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
26.05.2005 00:09
Dus Rivi as ik 't good begriep goa ie a weer met vakaansie binn'nkot :-)
Dat is ja h.s. mooi , ik wens oe völ wil doar in dat mooie Frankriek.
En wat dat referendum betref ai'j gewoon in 't hoes blieft dan geet de stem noar de ja-zeggers,in oe geval bint jullie mooi vot.
Wat za'k zegg'n van oe oetstapje ik kan mie doar wa wat bie veurstell'n, ie veult oe nog nig zo oald en dan goa toch a met zo'n dagtoch met en hei 't geveul dai j doar nog lang nig biehört.'
Annechie vandaag was mie moe jeurig, ze is 81 ewödd'n.Kan gelukkig nog good en ze woont ok nog op d'r zölf.Kan mie in oe verhaal dan ook good inlèv'n, oawer dee kleer koop'n.
Heb eergister 'n groot'n bakplate met appeltaart bakk'n, 't gung d'r in as kook.
Ik heb d'r nog wat van oawer dus a'j nog zin hebt in koffie met appeltaart....(ook 'n betje slagroom de bie?)
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
26.05.2005 05:55
Beste esvi even een rechtzetting.
Op vakantie in frankrijk zul je haricots rouge ,jaunes,vert,noire vinden.
haricots bruns is geen woord dat ze gebruiken in frankrijk .
haricots rouge zijn wel degelijk roodbruine bonen .
, Datum:
26.05.2005 12:03
Hallo Bonasera, en in België? Ik heb even hier in de supermarkt gekeken, en zag dat ze hier wel "Haricots bruns" van Bonduelle verkopen maar met als bijnaam iets van "Haricots Hollandais". Dat zegt eigenlijk al genoeg hè? Dus misschien toch maar een blik mee in de auto. Al heb ik daar stiekum een beetje moeite mee. Vorig jaar, zag ik mensen die uit Nederland blikken Nasi of Bami mee hadden genomen. Gruwel, lekker op vakantie (alle tijd van de wereld) en dan een maaltijd uit een blikje eten! Ik moet er niet aan denken!
Sorry voor alle mensen die vinden dat ze nou eenmaal geen keukenprins(es) zijn, maar beter dan dat moet het toch wel kunnen? Groetjes, Esvi.
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
26.05.2005 15:23
Hij steet d'r heur... Kip-II, wie bint d'r zo greuts op als kip en haan met völle kukens....!
Noe den heel'n inventaris d'r nog weer in! Volgens mie möt wie eerst maar n's schiften, d'r lig mie toch n'n barg in de schure, 't kan neet woar wèèn dat wie dat met z'n beiden allemoal neudig hebt...
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
26.05.2005 16:30
Doe het eens met haricots rouge lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
esvi probeer het eens met ganzeleverpastei.........de rest naar goesting
, Datum:
26.05.2005 19:48
Annechie,
Dat dach ik ok, earst van alles d'r uut en as't d'r op an kump, pak ie 't meeste toch ok wear in. Dát is zo makkelijk, doar kuj nie zonder en straks kom ie nog hoast ruumte tekot !
Succes met de inpakkerieje en heel völ plezier van jullie nöstekuuk'n !
, Datum:
26.05.2005 19:53
Annechie, gefeli met het nieuwe kippetje. Veel plezier ermee. Gaan jullie eerdaags ermee weg of duurt dat nog even? Kan je'm nu op je eigen terrein kwijt zodat je de tijd kan nemen om 'm naar wens in te richten? Dat lijkt mij al ideaal. Wij gaan met mega-tent en bagagewagen op stap. Heel erg leuk (ben nog niet zo'n ervaren kampeerder) maar het lijkt mij verschrikkelijk om met een natte tent thuis te komen. Tot nu toe nog niet meegemaakt, maar wij hebben maar een kleine tuin, en dat zou wel veel rompslomp geven. Het zou helemaal lastig worden als het regent, daar moet ik maar even niet aan denken. Misschien verkoop ik de boel dan gelijk en stap dan voortaan op het vliegtuig. Nee, serieus ... ik vind kamperen tot nu toe best leuk, maar voornamelijk vanwege de kinderen. Ik denk als die groot zijn , wij niet meer gaan kamperen. Alhoewel ik vorige week bij Campo een prachtige caravan heb gezien en mezelf er dan toch op moet betrappen dat ik dat er wel heel gezellig uit vind zien. Vooral met zo'n vast bed en knus keukentje met de nodige luxe.
Oh ja, Bonasera, ik vind rode bonen ook lekker, maar dan toch het liefst in combi met bruine bonen. Maar die rode bonen zag ik vorig jaar ook niet in Farnkrijk. Wel witte en groene. En de ganzelever lat ik aan me voorbij gaan. Ik ben zowiezo niet dol op vlees (beetje gehakt of kipfilet okee) maar vooral op groenten met pasta of rijst, veel kruiden en veeeeeeeeeel wijn (liefst rood).
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
27.05.2005 00:42
Esvi, ben je getrouwd met Uylenspiegel? Die wil ook altijd uitgebreid koken in de vakantie en houdt er ook niet van om spullen uit blik te eten :-)
Bonasera, die ganzelever kan wel heel lekker zijn, maar de manier waarop die arme beesten het eten letterlijk door de strot wordt gedrukt, gaat mij te ver.Nu kunnen we daar wel heel uitgebreid over discussiëren, zo zijn er wel meer dingen, ook het stierenvechten in Spanje blijft gewoon doorgaan, maar dan eet ik toch liever mijn bruine bonen gewoon met een beetje gehakt. Ook een schotel van capucijners met grove mosterd is lekker.
Annechie dan hei't zweet nog wa lös had met die inpakkerie vandage en met dat mooie weer!
, Datum:
27.05.2005 11:37
Nee, hoor Lili@n. Ik kook niet super uitgebreid op de vakantie. Ik moet mezelf dan redden met een ronduit "back to basics" kooktoestelletje met twee pitten. Maar bami uit een blik gaat me echt te ver. Thuis gebruik ik voor de makkelijke maaltijd ook mixen van de Knorrkokkie. Helaas is uit eten gaan met mijn jongste een hele zware beproeving en smaakt het eten dan ook echt niet. Dus probeer ik de specialiteiten van een land maar te bereiden op mijn eigen manier (op het vlees na dan ;-)) Trouwens ... ik geloof best dat het eten bij Uylenspiegel heerlijk is.
, Datum:
27.05.2005 13:15
Hallo Esvi.. en de rest ok natuurlijk!
Ja, wie bint beveurrecht, wie kunt ons Kipke met enig pass'n en mett'n samen met onze auto op onze eigen oprit kwiet! Door bliff'e niet altied stoan heur, dat zoll'n onze buur'n niet fijn vinden. Maar noe is't wel heel erg fijn, ik bin d'r iedere keer efkes in an't prutt'n en 't wöd al helemoal van onszelf...
Of wie d'r nog met weggoat, ik heb nog gin idee... want disse ruilactie kwam op a's poep'n(sorry...), wie waar'n immers net een weekend weg'ewest! Ik denke dat 't d'r op uutdraait dat wie d'r maar gewoon in de vakantie met vot goat, 't zal wel lösloop'n denk ik....
Ophoal'n met kampeer'n.., meid toch, ik mut d'r neet an denk'n! Ik zéé ons in de (hoppelijk verre..) toekomst al a's 'n stel van die oale grieze krummels de caravan met het moovertje op de plekke zetten! Mut wie maar hopp'n dat wie niet zo bibbert, want dan geet den caravan zo schokkerig oaver 't veld, dan lach't ze oons ok nog uut!
Wat't ètt'n betreft, ik knooie ook het leefst ter plekke wat in mekaare, 't völt mie altied weer op , det a's ik iets wil opwarmen da'k net zolange bezig bin, a's da'k ter plekke iets niejs maake....
Geplaatst door: Wap
, Datum:
28.05.2005 09:46
Is het nou "Deze" topic of "Dit" topic. Ik zit al meer dan een half jaar tegen die stomme topictitel aan te kijken.....
Geplaatst door: piet
, Datum:
28.05.2005 11:48
Ik vind jou maar een naar persoon Wap.
Geplaatst door: anne
, Datum:
28.05.2005 13:04
Hoezo "wap", wat een rare naam zeg! Daar zal je maar steeds tegenaan moeten kijken....
, Datum:
28.05.2005 14:36
TOPIC: de topic, de topics = onderwerp van gesprek
WAP: de wap (m) =
Protocol om via een mobiele telefoon internet te kunnen gebruiken (Wireless Application Protocol).
WAP: de wap (v) =
1. Wettelijke Aansprakelijksheidsverzekering voor Particulieren.
2. Systeem om via een mobiele telefoon internet te kunnen gebruiken.
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
29.05.2005 11:46
Volgens mie Wap hej 't wel goed begrepp'n. En Wap kumt van 't warkwoord wapp'n hekke lees'n op een aandere topic.
Prettige zundag ollemoale.
, Datum:
30.05.2005 07:46
Wapperdeflap, 't is gebeurd met 't zunneke! Misschien wel good ok, soms mu'j gewoon maar 'ns weer an 't wark.... en met dat mooie weer valt dat altied neet met.
, Datum:
30.05.2005 20:06
Een ramp !!
Vedage de caravan startkloar emaakt veur de lange reis en effies veur alle zekerheid op de wèègbrugge, 't is immers de earste kear daw zo verre weg goat met dissen.
Dat was schrikkn, hij was 180 KILO te zwoar !!!
Dus uutpakkn en oaverpakkn in de auto !!!
Wie vroagt oons allene of wat 't gewich anbrengt, want wie nemt ok gin deuzen vol boodschappn of zo met. In ieder geval goat de fietsen op 't dak en 'n watertank hoaste leug. Wie hebt nog aanderhalven dag de tied, dus wie könt nog effies puzeln.
Donderdag goaw weg, tegelieke met Toon !