Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Anno
, Datum:
21.05.2005 23:49
Moi Annechie,
Wie binn'n weer halhoeds thoes. Hebb'n 't weer had, jammer genog.
Alles is ook aal weer aan kaant. Ze ligg'n hier nou allemoal te sloap'n, moar 't is mie nog te vroug, vandoar da'k nog ee'm op Camping-Frankriek kiek.
Wie hebb'n 't mooi had, 't weer luit soms wel wat te wens'n over, wie hebb'n 't wel ains warmer/dreuger had in 't verleed'n. Moar goud. Wie luit'n ons er nait onder krieg'n en hebb'n ons hal goud vermokt, veul doan en veul zain.
Wat lees ik nou Annechie, hest weer daip in de buidel tast? De oine Kip veur de aander inruild? Bin het mit die oins, 'n vast bèr ligt toch comfortoabeler. Nou 't wordt mooi weer las ik net, as ik die was ging ik hom nog ee'm oetprobair'n veurdat ik er mit op vakantie ging.
Din komst aalvast 'n beetje in de sfeer.
Lili@n en Rivi, mooi dat je zo mit ons mitleefd hebb'n. Camping-Frankriek schept toch 'n band, dat zoi je nou moar weer.
Nou, ik stap weer op, 'k neem nog 'n glas wien en goa ook moar sloap'n, mörg'n is't weer vroug dag, wie mott'n op tournee, de olders bie langs.
De groet'n allemoal,Anno
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
22.05.2005 00:09
Gelukkig Anno, da'j weer heelhoeds terug bint komm'n.Joa, dat weer dat hef oons hier allemoal part'n spölt.D'r bint heel wat leu vrögger vot goan op de campings. Met Hemmelvoart wol't nog wa met 't weer, meer toen ..... o, o, ie ma'jt blie wèn da'j toen hier nig op 'n camping stun'n. Ze bint ja allemaol zowat vot règent en'n wind 't leek wa storm, zelfs hier op 't plattelaand.
En gung 't goed met oe wederhelfte, is ze good te passe?
Annechie de postdoeve hef 'n betje vertraging, hee was te drok disse wèk.Meer zo gauw asse weer oet kan vléég'n , dan komp e d'r an!
Prettig'n zundag 'e wenst allemoal!
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
23.05.2005 09:35
Ooooooooh, wat'n domoor bin ik toch!
Had ik net 'n heel epistel 'etypt, verdorie, mos ik notuurlijk nog efkes teruggekiek'n op 'n andere pagina, gatverdamme, ik weet toch hoe dat fout kan goan....ja, noe ok dus, alles weg..... straks maar opnieuw doon...!
, Datum:
23.05.2005 09:54
Noh, doar geet't weer hin...
Ik was begunn'n met Anno... Anno, fijn da'j d'r weer bint met oe hele spul, volgens mie hebt ieleu oe wel vermaakt. Vin ie 't trouwens ook zo heerlijk schone en opgeruumd a'j noa die lekkere rommelige kampeerwèèk'n weer in oe eigen huus komt? Ik heb altied 't geveul dat 't d'r dan better uutzut als toen wie wegging'n.. Woar bi'j 'ewest trouwens, dat heb ik nog niet helemoal met'ekregen...
En jao, wie hebt nog 'n keer onder deur 'n geldbuul 'egraaid, 't lik trouwens wel of wie d'r steeds harder deur mut krabb'n um d'r nog wat uut te krieg'n, maar goed, 't is weer 'elukt!
Wee'j wat 't is... oonze andere huusdier'n greujt allemoal vanzelf, en met oons geet't ok wal goot, maar det Kipke.... det wol maar niet greuj'n, wat wie d'r ok an deej'n... Dus, mosse wie 'm maar 'n handje helpen...!
Nee, maar zonder gekkigheid, dat vaste berre, dat lag fantastisch toen wie 't uutprobeer'n, en 't zitje zat ok net 'n betje ruumer... tsja, soms kump dan van 't éne 't andere.... en greuj'n 't Kipke toch....
Lili@n, de postdoeve is d'r heur, ik heb'm allenig 'n breef nog neet uut 'n snavel 'etrökk'n...
Hoe is't met Rivi dan, volgens mie mot ze ok zo'n betje weer op 't honk wèèz'n, al is 't neet veur lange... want volgens mie hef Rivi 't pad tussen de bééne en is ze zo weer vertrökk'n.....
Gerrit... goot te passe? He'j 't spul al weer schone 'epoetst?
Bonasera en Brenda natuurlijk ok de groet'n, leuk um jullie hier ok te zien.....
Noh, noe maar gauw 't stukske 'posten', veur det ik weer alles kwiet bin.... stom... pruttel, pruttel....
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
23.05.2005 10:59
Natuurluk bin'k goed te passe. Wie hebt en drok'n zundag had. Mien vrouw was zoaterdag joarig en dat hew gistern viert. Ok de hele dag volk oaver de vloere.
Annechie dat ligt goed op dat berre in de Kip? Now hej tenminste goeie matrass'n.
Anno goed daj der weer bint. Bin ok wel nejsgierig woar aj west bint en hoe goet met oen vrouw?
, Datum:
23.05.2005 11:28
Gerrit.... Gefeliciteerd met z'n beid'n en nog 'n heleboel joaren met mekare!
Of't lekker lig... dat goat wie woensdagoavond metene nog een keer uutprobeer'n... Dan stopt wie 't Kipke bie oons in de renne....Ik denke dat't wel good geet!
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
23.05.2005 13:55
Hallo - hallo !!
Ja, ja, wie bint d'r effies wear ! 14 Daang in'n pension in Tsjechië, tjonge-jonge wat'n luxe, wat wöj doar lui van en 't is trouwns ok nie goed veur de keditie.
Wie hebt de earste wekke sneeuw ehad, ie geleuft 't nie. Wie realisearn oons op'n gegeem oongblik daw de sneekett'ns nie bie oons hadd'n en daw ze toch hoaste neurig hadd'n. 't Was wè wear mooi, aans as in Frankriek en aans as kampearn, mar toch . . . of en toe hèw 't gevuul daw dat eem doen mut.
Gelukkig giet disse topic (nog ??)gewoon deur en is iederene op zien plekkie.
Annechie, gefilsiteard met oen nieje Kippe. Hèj d'r ok een renne bie ekocht, of doej't allene met 'n ofdak ?
Zo'n vast berre is ideaal.
Ie hadd'n trouwns wè geliek, wie hebt 't pad zo wear tussen de bene. Effies de pröttel wass'n, de chateau inpakk'n, 't huus an kaante maak'n en dan gaan met die banaan. Wat binne wie armoedzaaiers toch machtig rieke !!!
Gerrit, gefilsiteard met oen vrouwe, nog völle gezonde joarn met mekare !
Anno, mooi dat d'r ok wear bint en dat jullie 't noar 't zinne hebt ehad. Jullie goat noe 'n mooie tied in, geniet d'r mar van !
En noe muk wear an't wark, ajuus !!!
, Datum:
23.05.2005 16:31
Rivi....
Als of ik 't 'erökk'n had! Nee, wie hebt d'r allenig 'n ofdak bie, maar wie zult't Kip zo noa zien zinne maak'n datt'e d'r neet bie vot geet... ;-)
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
24.05.2005 19:25
Je kunt merken dat deze topic zwaar wordt, hij zakt steeds harder !!!!
Geplaatst door: Esvi
, Datum:
24.05.2005 19:40
Misschien een hele domme vraag,maar ik ben nu twee keer in Frankrijk geweest en heb me beide keren een ongeluk gezocht naar een blik/pot bruine bonen. Ik heb echt goed gekeken, maar niets gevonden. Kijk ik er nou overheen of hebben ze het niet? Dat laatste zou ik jammer vinden, want ik ken zoveel lekkere recepten ermee. Ik durfde er in de suppermarkt ook niet om te vragen want hoe zou het heten? Les Haricots brunes of zoiets? Wie weet raad?
Geplaatst door: pierre
, Datum:
24.05.2005 19:54
Goeie vraag voor Hr. Uylenspiegel. Die weet het vast wel.
Geplaatst door: Esvi
, Datum:
24.05.2005 20:00
Ja, maar ik heb Uylenspiegel ik keer horen zeggen dat hij wat eten betreft niets uit een potje haalt. Misschien eet hij alleen verse bruine bonen? ;-)
Als ik op deze topic het juiste antwoord niet hoor, zal ik apart een topic openen speciaal voor Uyltje.
Geplaatst door: kaatje
, Datum:
24.05.2005 20:59
Heeft iemand een idee over hoe we Anneleen op kunnen sporen, daar wordt namelijk al een paar keer om gevraagd ??? Een nieuw oproep topic openen misschien ???
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
24.05.2005 22:59
Esvi, ik weet niet of het te koop is, maar je kunt toch een paar blikken meenemen?
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
25.05.2005 04:36
1 voorbeeld;
merk----- Bonduelle
--------- Haricots bruns Borlotti.
Geplaatst door: Keesjuh
, Datum:
25.05.2005 05:21
Ik heb het idee dat degene die nu reageert met de naam Bonasera niet de enige echte is, of heb ik het mis. Je leest niet veel reakties meer van hem op topics.
Geplaatst door: Keesjuh
, Datum:
25.05.2005 05:24
Laatste nacht van weer een week werken, straks nog even slapen en dan maar wachten op het voorspelde mooie weer. Het strand en de strandtent lonkt.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
25.05.2005 06:47
wel degelijk de echte keesjuh...........hahahahha
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
25.05.2005 12:38
Annechie ik mis oe noe a twee daag'n, woar zit ie? Lekker in de tuin met dat mooie weer zeker :-)
Jongs en wichter van vindt jullie noe van den staking van de artsen? Doar wol ik noe wa eens nun mening oawer hör'n.
En wat goa'j noe volgende wek doon met dat referendum, nooit hebt ze oons wat vroagt, all'ns hebt ze oons meer in de ..... drukt, en noe komt ze d'r ineens met. Mut ze alle zeil'n nog bie zett'n um 't noar hun haand te drei'j'n.Oeteindeluk denk ik toch dat ze doot wat ze wilt.
Rivi ik bin bliej da'j ok weer 'n stukske hebt schreev'n. Het wödt wa wat kaler hier noarmoate 't seizoen d'r an komt, heb ik de indruk.
Gerrit ik hebnog 'n stukske schreev'n oawer oe topic, hei dat al lèèz'n?
Dat steet bie den topic oawer wat ze 'n leuksten vindt.
Môrg'n wilt 30 groad'n wödd'n, dus allemoal lankoet :-)
Geplaatst door: Annechie
, Datum:
25.05.2005 13:55
Maar ik bin d'r nog wel heur en moandag was ik d'r ook nog wel.. Gister'n heb ik miene sociale plicht'n vervult, ik bin met mien mamsje op stap 'ewès, 't mèènske mos neurig wat niejs hebb'n... en a'j bienoa viefentachtig bint is det n'n hele ondernemming...