Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Tara
, Datum:
29.04.2005 16:30
elabakes, bonasera, zè jie van de kaunte van 'tzieëtje?
Tara
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
29.04.2005 16:39
Joak tara ik zi va round de panne 25 km ke je dadde tara?
Geplaatst door: ® Tara
, Datum:
29.04.2005 22:05
bonasera, 'tsal nog nie zijn da'k da kenne. 'k dacht al da'k mè ne westflut te moaken had, zelf zi'k van de O-vloanders, 't zoete land va woas, schoeën gelege in de lesten droai van 't Schel.
Tara
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
29.04.2005 23:54
Taartje wat schrief ie toch mooi, en.............ik kan 't nog begriep'n ook.
Da's toch wal biezunder.Allemoal 'n gezellige Koninginnedag gewenst en drink t'r nog ene op de Koningin.
Annechie bie oe doar schient 't ok nog 'n heel'n happening te word'n môn en op 5 mei wödt bie oe doar helemoal interessant he'k wa heurt.
Prettig weekend leu!
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
30.04.2005 00:45
Nu doe ik een keer 't licht uut. Ik zeg net as Lilian, drinker er iene (of twie) op veur 't koninginnefeest. Prettig weekend.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
30.04.2005 04:53
Tara,min dochter i ook eur g'luk ezocht i o'vloanders,ze wunt doar al e joar of drei,in de streke van de ronde van vlaanderen tu sais!
Allez au revoir et merci.
bona
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
30.04.2005 13:45
Ja, bie ons in't darp is alles in rep en roer..! Heel't darp is versiert, bienoa elke stroate hef d'r wel an met 'edoane...
'T broest hier dan ok van de Canadezen en hun aanhang. Dat is hier elke vief joar zo rond bevrijdingsdag, maar doar kump noe natuurlijk 't jubileum van de koningin bie, dubbel feest dus!
Wie zult d'r vanoavond éne op nemm'n, dat hebt wie trouwens afgeloop'n wèèke ok al 'edoane toen de stroatversiering kloar was... en toen nog ééne want wie moss'n ok nog kennismaak'n met 'n oalde canadese mevrouw die bie oons in de buurte logeert.... wie hebt dus gin last meer van n'n dröög'n hals..!
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
03.05.2005 08:27
Nou ,nou.. poe, poe...
Bladzijde drie..! Is iedereen met vakantie, nog moe van de leuke vrije dagen of misschien aan het inpakken voor wat er nog komt...?
Bij ons staat 'Kipje' naast de deur, vandaag vlug de prut erin en dan lekker een paar dagen eruit! Lekker even lanterfanten en de boel de boel laten...
Allemaal de groeten van Annechie...
, Datum:
03.05.2005 11:25
Annechie vólle plezier en ik hoppe dat 't weer metvalt.
Goodgoan!
Geplaatst door: Esvi
, Datum:
03.05.2005 11:43
Annechie, hele fijne dagen toegewenst!
, Datum:
03.05.2005 22:13
't zal hier nog stil wöd'n zoonder "oons" Annechie, meer dan kan Bonna misschien 'n luk meer schriev'n köw meteen wat meer "belgisch" leer'n.
Ik hop dat 't weer wat metwarkt aanders is 't veur völle leu nog 'n heel'n
natt'n kroam en dat zol toch jammer wèn.
Gerrit is de boel bie oe in 't dorp ok versierd? Of mut ik stad zegg'n?
Zult ok wa völ vakaansiegangers bie oe doar wèn disse wek.
Bie oons hier'in 't dorp könt ze alleen met carnaval versier'n en doar mu'j van hoal'n, gef mie meer die prachtige versiering'n dee'j noe oaweral zeet,völle feestelijker.
, Datum:
04.05.2005 12:20
Ja Lilian, ik wone in een stad (ahum). Moar der is niks versiert. Wel bint er hier en doar wat feest'n. En natuurlijk vanoamd de herdenking bie t'monument.
Der bint hier machtig völle vakaansiegangers. De campings in de buurte zit biena vol. Ik heb wel meelien met die luu. Wat muj toch doen met dit slechte weer?
Geplaatst door: visje
, Datum:
04.05.2005 12:33
Die toeristen toch, ik zag gister een paar die-hards hier in het dorp lopen met de korte broek aan en blote voeten in sandalen! Veel plezier.
Brenda
Geplaatst door: aresanob
, Datum:
04.05.2005 16:31
zin zotten die werken,veur da arme pensioen moe je t'zeker nie doen.
ol min blom dak geplant e zin verzopen ,amaai k'zin die regen spuugzat.
, Datum:
04.05.2005 16:57
Da's zeker jammer van die planten die je gepot hebt en die verregend zijn en dus inderdaad verzopen zijn.Gelukkig heb ik ze nog niet gepoot, ik wacht altijd tot na 15 mei.
Joa, wat mu'j noe toch op de camping hier in ons kikkerlandje, 'n oawerkapping der oawerhèn maak'n sol misschien 'n optie wèn.Heb nog meeste te doon met dee leu met kleine kinder, misschien könt ze spöll'n in zo'n oawerdekt'n spöltuin, dan hei nog betje wil d'r an, meer aans, o, o, wat heb de leu 'n wasgood en wat zal 't 'n klamm'n pröttel wèn.
Ai'j dan nog 'n laptopje bie de haand hebt in 'n caravan, dan kö'j nog noar C-Fr. hèn surfen...........knapt ze misschien nog 'n luk van op!
Allemoal 'n gezellug'n Hemmelvoartsdag en vief mei dag too e wenst.
, Datum:
04.05.2005 18:20
De wederopstanding van Bonasera: aresanob welkom terug.
, Datum:
04.05.2005 18:27
Was ik nog vergett'n: ollemoale prettig weekend natuurlijk. Hopenlijk met völle zunne, as't moar dreuge is! Teeg'n de kolde kuj oe wel klee'n. Völle plezier.
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
04.05.2005 19:09
Nou, wie hebt epruufd van 't "mooie" wear !
Behalve ofgeloop'n zundag, toen was 't geweldig, hèw een wekke in 't natte gröslaand van oes sjoone Drente estoan. De earsten nacht'n hèw de kachel an ehad, mar dat was noa'n zundag nie mear neudig. 't Was doar op de camping zo drassig, daw met muuite weg ekomm'n bint um met völle plezier wear op huus an te goan. 'k Bin ok effen nie jeloars op de mèèns'n die d'r noe op uut etrökk'n sint. Mar wie mossen ja de nieje caravan uutprebearn en dat is elukt. Noe hèw teminst'n wear wat te doen, want d'r mekeart altied wè wear wat an, ok al is e niej.
Bonesera, wat fijn dat je je broer Aresanob naar ons toegestuurd hebt. Je hebt ons even laten schrikken, maar gelukkig is er toch weer één met jouw taaltje, welkom !
Iedereen morgen een fijne dag toegewenst en voor de dauwtrappers onder ons: neem wel een regenjas mee, alhoewel ik jullie toewens dat je die niet nodig bent !
Groeten !
, Datum:
04.05.2005 23:16
Rivi, noe zit ie weer in de kök'n met Hemmelvoart? Was d'r noe nog völ mis of wa'j nog geern veraandert wilt hebb'n an den nie'j'n caravan?
Bin na niesgierig :-) wat of da'j nog goat doon!
In ieder geval wet ie noe wa wat of e dut in drassig graslaand......:-)
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
05.05.2005 00:08
Lili@n,
Joa, wie waan bewust veur de meute an egoan, dus wie zit noe wear effies op de kökk'n.
Met de chateau zelf was nie zo gek völle mis. Wie hadd'n al heel wat ann epast, zoas een roldeurtje veur 'n open kassie, een extra ansluting veur de televisie in de veurtente, op de (digitale)reciever 'n paar boksen an eslött'n veur de radio zo daw ok alle nederlandse radiozenders könt krieg'n.
Wel was d'r een "breedtelampie" of eknapt, deurdat d'r een emmer teeng an stunt; mag netuurlijk niet gebeur'n, dus doar mos een beugeltje veur langs emaakt wörd'n. In de "constante-stroomdraod" van oonze toyota zat 'n brökke en dat warkt ok nie.
Ik hadde zelf 'n luifel an de veurtente emaakt en doar mök noe nog wear wat extra lussen opzett'n. De veurtente zelf zit dan van die lussen an woar de gedien'n achter hangt, mar die hangt mie te slap, dus wie bint d'r allebeide wear mooi met an't wark.
't Duurt nog drie wekke veurdaw noar Frankriek goat, mar veur die tied goaw earst nog 2 wekke noar 'n pension in Tsjechië , dus wie komt hoast tied tekot !
Hoe mear tied aj hebt aj in de vut bint, hoe mear oj tekot komt.
Mar as wie dan noar 't zuud'n goat, komme wie veurlopig ok nie wear !
'k Zag oe trouw'ns nog lang an den kuierdraod hang'n. Van't noajoar kom ik dèènk ok mar 's anklopp'n. Teeng die tied hèw wear 'n hoop te verhaaln !
Goedgoan . . . .