Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
18.04.2005 12:34
Zin content moe ni veule mi leesn om i sloape te voln nu-e !
Zitn ier nu veu miene pc te zappen t'is vul were bute verveeln mi we!!!
Ke gooste up e kieke moa ke vin ginne.
saluut
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
18.04.2005 14:25
Johan, COMPLIMENT !!
't Is toch geweldig, in één kear noar 't laatste blad.
Ie komt vast en zeker zelf ok vake op disse topic en was dat zuuk'n zat.
, Datum:
18.04.2005 22:30
Communiceren in het Twents is sneller :
(ANP) Communicatie in het Twents lijkt gemiddeld 75% korter te zijn dan in het ABN. Door het Twents te gebruiken als voertaal kunt u flink bezuinigen op uw kostbare vergadertijd. Dit levert diverse voordelen op, waaronder een beter begrip, kortere notulen en noem maar op. Enige voorbeelden, opgetekend tijdens een proefvergadering op een kantoor:
Ik verklaar bij deze de vergadering voor geopend. - Wakker word'n !
Bent u vandaag de notulist ? - Schrief ie ?
In denk niet dat deze opmerking significant bijdraagt aan het gespreksonderwerp. - Kwats !
Ik zou u graag uitnodigen voor een gesprek onder vier ogen. - Goaj met noar buut'n ?
Uw lijn van redeneren lijkt mij van iedere logica gespeend. - Goa toch hèn.
Dan wordt nu de koffie geserveerd. - Wat, gin bier ?
Ik hoop niet dat u problemen met mijn functioneren heeft. - Haj wat ?
Uw voorstel lijkt mij voor dit bedrijf geen resultaten op te leveren. - Ie bint nie wies !
Kunt u uw mederwerkers op deze nieuwe regel attenderen ? - Zeg die leu es an !
Hetgeen u mij zojuist meedeelde, was mij niet geheel duidelijk. - Hè ?
Excuseer, ik moet even een telefoontje plegen. - Èèm bell'n.
Dan is het nu tijd geworden voor de rondvraag. - Haj nog wat ?
De vergadering is bij deze beëindigd. - Wie goat noar huus !
, Datum:
18.04.2005 22:39
Het Brabants is de kortste taal van ons land en dus de meest efficiënte ! Met het Brabants als voertaal kunt u 80% bezuinigen op de tijd die u doorbrengt met uw werkbesprekingen !
Dit behoort tot de mogelijkheden - Da ken.
Hieromtrent kunnen wij u geen enkele zekerheid bieden - Ge wit noit nie.
Zou u dat eens willen herhalen ? - Wa ?
Zulks ben ik geenszin van plan - Da denk toch nie.
Ligt dat in de lijn der verwachtingen ? - Zou da ?
Hiermee denk ik geen problemen te ondervinden - Hendig zat.
Dit wordt door mij als zeer spijtig ervaren - Da's sund.
Hetgeen u mij vertelt, verbaast mij ten zeerste - Wa zedde nou ?
Deze informatie is geheel nieuw voor mij - Doar wit 'k niks van.
Ligt dat binnen het kader van uw bevoegdheden ? - Meude gaai da wel ?
Ik heb hierover een enigszins afwijkende mening - Das nie!
Het leven van een Brabander gaat niet over rozen - Tis wa.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
18.04.2005 22:54
Rivi, hij is prachtig!! Ik denk dat ik maar Twents ga praten. Nu nog wachten op de Belgische versie. Bonasera, zijn jullie ook zo kort van stof?
groetjes Brenda
, Datum:
19.04.2005 08:33
Een voorbeeldje.
Mijne heren ,bij deze moet ik u mededelen dat het akkoord niet doorgaat!!=
De pot up !!!!!!!!!
Geplaatst door: kaat
, Datum:
19.04.2005 09:08
wij brabanders zijn graag kort van stof ;-)
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
19.04.2005 09:45
Rivi....
Mooi hè, 't is net of ik Herman Finkers heure proat'n!
Loat ze ollemoal maar geword'n, wie hebt gewoon 'n heerlijk dialect en hier 'n fantastisch topic! Zelfs Bonasera hef hier noa n'n sloapelooze nacht een klein ankertje uut 'egooit! Mooi vin ik dat... A'k ziene uutspraak'n begriep'n wille, mut ik mie de téene net zo krom trekk'n, a's wat zie mut a's zie oons wilt verstoan!
Visje, gewoon oe'n beste bliev'n doan....
Kaat, kort en good, a's 't maar gezellig is......
, Datum:
20.04.2005 22:08
Misschien worden we hier wat wakkerderder van:
De 5 geheimen van een vruchtbare relatie :
1. Het is belangrijk om een partner te vinden, die meehelpt in de tuin, die lekker kookt en die een goeie job heeft.
2. Het is belangrijk om een partner te vinden, die je aan het lachen brengt.
3. Het is belangrijk om een partner te vinden, op wie je kunt rekenen en die nooit liegt.
4. Het is belangrijk om een partner te vinden, die goed is in bed en die graag met je naar bed gaat.
5. Het is héél, héél erg belangrijk, dat deze vier partners elkaar niet kennen !!!
, Datum:
22.04.2005 19:12
Rivi het belanrijkste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daar alleen is t'leven goed ,waar men ongedwongen alles voor elkander doet////////////
I AM HAPPY
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
23.04.2005 00:19
Wat bin ik blie'j dat ie oe heppie veult, doar knapt mien hele dag weer van op,en aangezien 't vandage toch a zulk mooi weer was, kan 't nig meer stuk.
Nous vous remercions de votre très gentille respons eléctronique par le ordinateur!
Zo da's d'r ok weer oet, mut mien fraans toch wa betje ophaal'n.Köw zo langzamerhaand hier nig in 't fraans wat goan schriev'n? Kö'j nog wat van mekare opstekk'n. Meer ja, dan bint t'r altied weer van die leu dee maakt t'r weer 'n potje van, alhoewel? Bonna kan vas wa good fraans en Rivi en Annechie könt ok wa mundje boet'nlaan's. Kan Tijltje ok nog een duit in 't welbekende zakje doon, den weet ait precies ho of 't mut, dan kan e ok wa fraans.
Allemoal 'n prettig weekend en doot hênig an!
, Datum:
23.04.2005 04:30
dedju ken were nie mi sloapn,ken goeste achter friet mo frietkot is toe,goan der moet zevve moakn amaai zuk e werk?????
nu lilian happy is ingels we genne franssssssss.
JE SUIS HEUREUSE HAHAHAHAAHAH
, Datum:
23.04.2005 23:24
Bonna goa ie meer lekker met oe friet in 't frietkot zitt'n, dai'j toch a weer nig sloap'n kunt, das toch ok wat, al is 'n glèske melk probeert veur 't sloap'n goan ? :-))
Of hei van die vreselijke nachmerries dee oe steeds oet 'n sloap hoalt?
Volgens mie hei 'n boel las van dikke stress, ie mut 't betje hênig an doon, ie maakt oe völ te drok.
Glèske rode wien dut ok vaak wonder'n en dan nem ie d'r ok nog wat lekkers bie.
Wanneer zee wie oe noe nog 'n moal op 'n kuierdroad? Doar ku'j ok heel wat
van den stress votpraot'n........Het geet oe goat.
, Datum:
25.04.2005 07:11
Noh Lili@n.... ie veronderstelt dat noe wel zo mooi, maar a's ik 't in 't Frans möt vertell'n.... dan maak ik mien preutje toch 'n betje korter heur......
, Datum:
25.04.2005 21:52
Ie wan'n d'r vanmorg'n a vrôg bie,op dee tied lig ik nog wa op één oor, nig lang meer dan, meer toch.......
Ach ja, het was meer 'n veurstel met dat fraans,kump toch niks van, dat wee'j
ja wa hoo of dat geet, ie könt 't noe a wa zeen hoo of 't geet met diss'n topic, ten dode opschreev'n.............
As wie 'em nich 'n betje in ere hoald,kö'j 'em straks op blz 86 opzeuk'n :-)
Loat al die leu, dee nig wat te vraog'n hebt, wat met kampeer'n in Frankriek te maken hef, noe allemoal dee vroag'n hier op diss'n topic zett'n, dan ergert zich de leu doar ok nich meer an, dee könt disse'n topic dan oawersloan en 't probleem is oppelost.
Wat vin ie van dat idee Annechie?
Hoof den Bonna,Tijltje,Brombeer,Wim,Dirk,Miep,en nog völ meer leu,al dee topics nig meer te leaz'n, weet meteen dat ze diss'n oawer mut slaon.
, Datum:
26.04.2005 10:14
Precies Lili@n... en zo is't!!!
Oftewel(ik zal het even vertalen..):
Laat iedereen die één of ander zeur-of zever-verhaal kwijt wil dat hier toch rustig plaatsen! Niemand heeft er hier last van, men weet toch al dat het niet serieus over kamperen gaat... Minder ergernis en meer plezier dus!
Bovendien zorgt het ervoor dat we deze topic in beweging houden. Denk nou niet dat het persé in één of ander dialect moet, we zijn prima in staat om normaal Nederlands te verstaan en te lezen.... ;-)
Zo was't toch Lili@n... wie bint hier 's margens rond half zesse al op de bèene, dan wacht ik op de krant'n mevrouw, trekke 't arme mense de kraante zowat uut de haande en bin dan nog zo ongeveer 'n half uur 't rustigste mèense van de wereld.....
Wie mist d'r hier trouwens weer n's éne, Gerrit... Hoe is't..?
, Datum:
26.04.2005 12:10
Amaai ke juste me slecht humeur wegesmeet!!
is da ook wegwerpveuligheid?
, Datum:
26.04.2005 12:11
ik gon ook offroad in congé no de garda del jardin.....
Geplaatst door: John
, Datum:
26.04.2005 12:25
Ik zou jullie willen zeggen:
Doe de kleuter- en basisschool nog eens over. Er zal een wereld voor je open gaan....
, Datum:
26.04.2005 12:34
Amaai er zin ier slimmme menschen.....ahhaahahahaahhaah