Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
18.03.2005 09:54
Zal ik dan toch maar eens een stukje in het hollands schrijven ? Want we missen hier toch nog steeds enkele "schrijvers", waar zijn ze gebleven ????
Linda, 't is nu toch niet meer zo druk bij de post, alhoewel er wel steeds meer paaskaarten verstuurd worden.
Flex, hoe was het op de beurs, heb je nog wat kunnen "handelen" met je mobil-homes ?
Alma,heb je de vakantie al geregeld ?
Ha- ha- haagse Harry, ook jouw "dialect" komt hier goed uit de veren !!!
Esvi (familie misschien ?) jouw Rotterdams-Drentse taal lijkt ons toch ook wel interessant, laat eens horen !
Anno, gefeliciteerd, jij zult nu wel druk zijn met allerlei voorbereidingen ?
Annechie, Lili@an en Gerrit, kom op we trekken deze kar toch nog wel even door tot + 20.000 !!
In ieder geval staan we nu weer op blad 1 !
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
18.03.2005 11:15
Doar ben ik weer. De hele compjoeter lag in de knup.
Komp natuurlijk umdak er te völle achter zitte.
Of zit ie now veur oen pc? Wie weet wattet is?
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
18.03.2005 14:11
Ik zitte d'r altied veur Gerrit! A'k d'r achter goa zitt'n kan ik 't zo moeilijk lèèz'n... of klinkt det noe weer arg wiesneuzig... ;-)
Ik bin trouwens wel bliej dat ieleu mie noe neet zeet zitt'n, ik heb 'n ontstökk'n ooge, 't is geen gezichte en 't dut nog zeer ok, heb ik weer, tsssssss.....
Ennuhh Rivi, tuurlijk trekke wie deur, wie hoolt mekare gewoon an de proat, dan geet 't vanzelf!!!!!
Geplaatst door: Linda
, Datum:
18.03.2005 16:08
Hmz .... niet druk??? Eg wel .... als er g1 post is heb je wel HAH 1x, dubbel of 3 x .... druk zat bij Pietr Post. Pfftttt .... ben blij als ik dalijk 4,5 wk op vac. ben .....
Grz Linda
Geplaatst door: Jan Z
, Datum:
18.03.2005 16:11
Even doorbijten Linda.
Zometeen val je weer in het zomerdal . hahaha
Groet Jan.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
18.03.2005 19:59
Linda je bent geweldig dat je weer eens wat van je hebt laten horen!!En dat meen ik!
Annechie betterschop met oe eugkes, hei de tevöl met in de wind loop'n of fietst?
Wie mut inderdoad met diss'n ff vedan en dan zee'w wa wieder.Goat hen en komt wier en kiek good oet met 't oawerstekk'n.Kan oe van al'ns temeutkomm'n.
Annechie wanneer hebbe ie eigeluk den ander'n kuierdroad an stoan?
, Datum:
19.03.2005 18:56
Annechie, hoe ist met de oog'n? Giet 't al wat better?
Iederiene prettig weekend.
, Datum:
19.03.2005 19:24
Annechie,
Da's noe toch ok wat, daj zo vlak veur't weekend last kriegt van de oong, köj 't daglich nog wè verdraang ?
't Is toch ginne panneschieter ? (Vrogger zèèn ze dat dat kwam öm daj langs de weg hadd'n zitt'n te . . .)
In ieder geval möj good spuul'n ! Aj dat an de oong nie könt verdraang, dan mà deur't halsgat.
'k Hoppe veur oe, dat 't gauw wear oaver is: betterschop dus
Geplaatst door: Anno
, Datum:
20.03.2005 12:04
Moi Annechie,
Dien man mot moar 'n oogje dichtkniep'n as hoi die recht in de oog'n kiek'n wil...
't Gait weer over o, Annechie.
Bie ons neum' ze dat 'n scheet op 't oog.
Beterschap en de groet'n van mie.
Geplaatst door: leo
, Datum:
20.03.2005 22:40
Dit is echt een taalgebrek in ieder geval geen fatsoenlijk nederlands
, Datum:
21.03.2005 10:34
Och Leo,
Zo hef 'n één'n 'n taalgebrek en n'n aander'n weer wat aan's... zolange a's 't bie dat taalgebrek blif, kan ik d'r wal met lèèv'n, misschien heb ie wal iets naarders..
Ja leu, ik bin d'r weer, ik kan weer rech uut de oog'n kiek'n en 't dachlech weer verdraag'n! Helaas Rivi, moch ik neet speul'n met desinfecterende vloeistof, doorveur had mie n'n dokter een speeke in 't wiel 'estökk'n, ik mosse 't hoaln bie slap spul! Maar ik heb d'r naar last van 'ehad, 't was gin padd'nsch...dinges maar ik had de troanbuis ontstökk'n, en dat was mien op't gezichte 'eslaag'n, 't zag d'r neet uut, ie zoll'n d'r 't lech bie uutdoon a'j in 't speegel kek'n.... 'T is trouwens wal 'n probaat middel tegen 'forumverslaving', zelfs door kon ik mie neet lange met gangshoal'n... ;-)
Ollemoal nog welbedankt da'j an mie 'edacht hebt, fijn is dat altied... en Anno, mien man mag mie noe weer met bijde oog'n ankiek'n......
, Datum:
21.03.2005 11:00
Ha Annechie, het dut mie deugt daj der weer bint en dat weer goed met oe giet. Zeker met dit mooie weer muj der volop van kun'n geniet'n.
Leo ie hebt zeker nog nooit van dialect heurt. En een dialect is toch zeker een streektoal. Kiek vanoamd moar noar RTV Oost, programma: "kiek'n waj zegt". Doar kuj nog völle van leer'n.
Volgens Leo heb'n mens'n uut Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland, Flevoland, Utrecht, Noord/Zuid Holland, Zeeland, Noord Brabant en Limburg die een streektoal sprek'n en toalgebrek.
Ik roep alle mens'n uut disse provincies op umme te reageern en dan zulle wej Leo loat'n zien wat toalgebrek is.
, Datum:
21.03.2005 11:56
Gerrit,
Reageer'n.... metééne! Noe ik hier toch weer binne, ie woont toch in die plaatste woar gister'n(en eergister'n ok natuurlijk) caravanbeurs was? Noh, ze hadd'n d'r mooi weer bie heur, en 't was 'n leuke beurs ook, ze hadd'n 't aardig opgekrikt volgiens mie! Wie waar'n dus aardig bie oe in de buurte....
Ik denke dat in morgenvrog maar noar de herhaling van Tv-Oost mut goan kiek'n, ik mut vanoavond werk'n....
Geplaatst door: esvi
, Datum:
21.03.2005 12:36
Dag Leo (en verder iedereen natuurlijk, de mensen die in dit draadje in dialect schrijven, schrijven in alle andere draadjes in prima Nederlands hoor. Eigenlijk boven gemiddeld Nederlands. Ze vinden het gewoon heel leuk om met andere mensen in dialect te communiceren. Niets mis mee toch, doe je miemand kwaad mee! Voor sommigen anderen (die helaas geen dialect spreken, onder wie ik) is misschien wel leuk om te proberen de gesprekken toch te volgen. En anderen kunnen deze draad gewoon weer wegklikken of beter ... overslaan, ...zou jij ook beter kunnen doen de volgende keer. Hoef je er ook niet aan te ergeren.
Verder, Annechie en Lili@n, volgende week ben ik in de buurt, ik laat nog wel weten hoe het geweest is.
Rivi, leuk dat je aan me dacht, maar ik spreek echt geen dialect. Ik woon in de Hoekse Waard, maar in dit dorp spreken allleen de 75-plussers nog hun aaigen taltie. Ik ben helaas import hier, met slecht drentse en grunningse roots. Maar ik kan jullie wonderbaarlijk goed volgen.
, Datum:
21.03.2005 13:51
Esvi,
Ik dank'oe wal........
Ik hoop voor je dat het volgende week net zulk geweldig weer is als nu... Je vakantie is dan bij voorbaat geslaagd, het is fantastisch nu op de Holterberg, alles komt tot leven en je kunt heerlijk op een boomstronk uit de wind en in het zonnetje zitten, de kinderen vermaken zich ongetwijfelt! Wie weet lopen we elkaar zonder het te weten voorbij in het dorp, ik zal iedereen extra vriendelijk groeten de volgende week.. ;-) ...
, Datum:
21.03.2005 22:28
Hééééééé ! ! ! !
Deze topic is maar zo de 20.000 lezers gepasseerd !!!
Hoezo flauwekul, hoezo geklets, het wordt toch maar mooi allemaal gelezen !
Gerrit, deze lezers heb je in ieder geval toch maar gehad.
Gefeliciteerd!!!!
, Datum:
21.03.2005 22:55
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
22.03.2005 00:39
Lekker, Gerrit. Kon't nig loat'n dat èèm'n te zegg'n. guttegut, was d'r weer ene te zeur'n oawer het taalgebroek, wat doot die leu hier, ze wet toch dat 't nig oawer 't kampeer'n geet? Ie hebt 'd'r wat leu tussken zitt'n, altied neul'n,zeur'n en angoan.............
Wat mie opvalt dat wie noe ineens alweer bie 20023 bint komm'n deet allemaol bekek'n hebt en dat Flexje diss'n keer helemoal ginnen streek hef oethaalt um
an de 20000 te komm'n. Hee sol toch nig zéék wèn?
Esvi,ik wens jullie een fijne vakantie volgende week en hoop dat je mooi weer hebt, dan hebt wie dat ok!Annechie fijn dai'jt weer terechte hebt, want 't is ai'jt vervelend ai'j nig good te passe bint.
, Datum:
22.03.2005 07:39
Gerrit,
Ie hebt't 'elapt... weer 'n rond getal vol'emaakt!En wat fijn dat ie wiss'n dat ik zo dol bin op slagroomtompoucen.....'T scheelt natuurlijk 'n stuk a'j weet woar de mèèns'n van hoalt, dan wéé'j wat ie in huus mut haal'n neetwoar...
Misschien Lili@n, hef Flex wal verkering.. ik vin dat'e de laatste tied neet meer zo snaaks is, hier en doar bin ik 'm efkes kwiet, hij is vast argens aans drok met....
Geplaatst door: Anno
, Datum:
22.03.2005 08:14
Gerrit, van harte jong mit de 20.000ste lezer.
'k Stap zo metain in auto, kiek of Annechie kloar is en din komm' wie der aan.
Annechie nemt kovvie mit, doe zörgst veur de tompoucen en ik zörg veur 'n slokje.
Zet de toenstoul'n moar aal vast kloar, kinn' wie mooi boet'n zitt'n.
Lili@n, komst ook? Magst ook wel mitried'n.