Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® jeanet
, Datum:
04.03.2005 19:41
Bonasera, zullen wij samen een cursus Fries gaan doen. Limburgs kaan ik waal, ma Fries nog ni.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
04.03.2005 20:17
Hallo Esvi, ik las je vraag en dacht ik kan ook wel even reageren, Annechie en ik wonen niet zover van elkaar denk ik, ze zal vast ook nog wel een aanvulling geven, twee weten meer dan één.
Je zit vlakbij de Holterberg dus dan in ieder geval even de fraaie weg tussen Holten en Nijverdal rijden.Aan die weg zit ook het museum 'Natuurdiorama'en is leuk dat even te bekijken.Ik denk dat jouw kindje van 2 de beesten ook wel leuk vindt.
Aan het eind van die weg vind je het bezoekerscentrum Sallandse Heuvelrug van Staatsbosbeheer.Daar is denk ik vooral voor je 6 jarige wel wat te bekijken. Voorts organiseren ze daar ook tochten per "heideslak" alles over dit fenomeen is te lezen op www.staatsbosbeheer.nl
In Holten is een kinderboerderij.
Klompenmuseum in Goor.
Klompenmakerij tussen Enter en Rijssen aan de provinciale weg.
Internationaal Brandweermuseum in Rijssen.
Speelgoed- en blikmuseum in Deventer.
Kidscity in Borne.
Avonturenpark Hellendoorn.
Kijk ook eens op www.natuurlijk.nl
Nou dit was voor 't eerst wat me zo te binnen schoot, misschien komt er straks nog meer.Ik wens je alvast veel plezier!
, Datum:
05.03.2005 13:23
Jongs en wichter ff de topic opkrikk'n tot boaw'n an,anders verdwient e weer noar de 2e blz.koi'w nig hebb'n. Wat den Bonna betref den kan mie duch better 'n cursus italiaans goan volg'n en dan nog liefst ter plekke in Italië
Bint wie hier dat genöl van hem ff kwiet.Den begint mie 'n betje op de zenuw'n
te werk'n, meer dat zal ok wa de bedoeling van hem wèn.As e noe is under 'n balkon gung stoan met 'n gitaar in de haa'n en sung doar 'n aria veur de één of aander dan dee e nog iets sociaals.De vrouwleu doar vindt dat vast prachtig.Ie hebt dan meer 'n oop'n raam zanger idee.Kan e zig doar nuttig maak'n.Sorry Bonna ik mus dit ff kwiet, nem mie nich kwoaluk.
Ik hoal d'r normaal nig van um de leu af te kat'n. (doo dat dan ok nich)
Meer al dee oetspraak'n.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
05.03.2005 17:12
Ok jeanet.
Ik ken er geen bal van.
1ste les hoe zeg je in't fries ik heb je graag wel vrouwelijk he.????????
Geplaatst door: Flexmaster
, Datum:
05.03.2005 20:10
le citroen est un automobille mais auch ein sauer fruit!
Perro le renault ce'ne pas un fruit aber well one car!
Niet slecht al zeg ik het zelf!
, Datum:
05.03.2005 20:52
Keurig jongens,jullie hebben goed je best gedaan, je zou zweren dat jullie één en dezelfde persoon zijn.
En noe veur de liefhebber, ik smiet zo dadeluk nog 'n mooi stukske baklèèwe in de panne veur mien dochter, zee hef 't nog neudig, hef hard e werkt vandage.
Hoe sol 't Rivi vergoan doar op heur vekansie adres,sol e a flink in 'n snee
an 't doll'n wèn wes?
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
06.03.2005 01:15
Det lust mie ook wal Lili@n, n'n stuksken balkenbrie'j is trouwens ok nooit weg...
Ie hadd'n 't trouwens aardig 'eschutt'n met al die Hooltense tips, kiek, a's wie noe die vaantjes hadd'n 'ehad, dan had ik 'ns kunn'n kiek'n of ik die leu nog argens in't darp zag loop'n.....
Geplaatst door: esvi
, Datum:
06.03.2005 09:05
Ontzettend beadankt, Lili@an, je hebt me heel goed geholpen. Vooral de wat "kleinschaligere attracties" zoals dat bezoekerscentrum van staatsbosbeheer en het diorama (schrijf ik het nou goed?) lijken me heel leuk om met de kinderen te doen. Op deze manier probeer ik naast Frankrijk ook Nederland wat meer te gaan ontdekken. Hoewel mijn roots in het noorden liggen (pa en ma zijn vanuit resp. Drente en Groningen naar Rotterdam getrokken voor werk, ben zelf daardoor geboren en opgegroeid onder de rook van Rotterdam, maar kan jullie gesprekjes nog heel goed volgen, grappig genoeg) kom ik zelden of nooit die kant op. Deze keer is Overijssel aan de beurt, ik ben benieuwd. Groetjes, Esvi.
Geplaatst door: esvi
, Datum:
06.03.2005 09:09
Sorry, het is Lili@n natuurlijk! Oh ja, en inderdaad als we nou zo'n vlaggetje hadden, zou IK jullie ook kunnen herkennen :-)
, Datum:
06.03.2005 11:27
Esvi,
Mocht het weer een beetje meezitten, dan heeft het centrum van Staatsbosbeheer(gelegen aan de Nijverdalse kant vd Holterberg)nog een extraatje, ze hebben daar themawandelingen speciaal voor kinderen uitgezet, betrekking hebbende op de natuur. Naar wat ik gehoord heb schijnt dat erg leuk te zijn....
Geplaatst door: Esvi
, Datum:
06.03.2005 14:44
Annechie,
Dank je, ik hou 't in gedachten. Hoop zeker op goed weer.
, Datum:
06.03.2005 20:12
Het is na stil dit weekend,bint zeker allemoal d'r op oet goan met dat merakels mooie weer van vanmon'n.Esvi bedankt veur oe bedankje, is altied leuk dat te lèz'n.Ik hop dai'j 'n leuk'n tied kriegt doar in Holten en misschien loop ie Annechie nog wa teeg'n 't lief.Annechie heb ie 't hört...
de fans wilt wat organiseer'n, meer 't mut nog ff gehiem bliev'n, 't zal nog wa op 't forum komm'n, Gerrit weet d'r ok a van,den is laaiend enthousiast.
Meer mangs is 't klook ai oe dom hoolt, dus in dit geval he'k mien mond a weer veurbiej proat.'n Laatst'n baklèèwe hew opgett'n en doarbie he'k nog wa an oe dach.Zo diss'n topic is noe weer red van 'n 2e blz.
, Datum:
06.03.2005 22:33
Lili@n,
A'j mie noe n's weer 'n geheimpje te vertell'n hebt, mien e-mailadres zit onder mien name, dat wis ie toch?! Veur dit soort dinge bin ik altied te vin'n... en ik vin't fijn a'j an mie denkt.........Dat 't zo stille is, det kump natuurlijk umdet Rivi d'r neet is.... den zit vaste lekker achter'n foezel.......Truste'n ollemoal....
, Datum:
06.03.2005 22:42
Kiek ak dat noe eerder weet'n har, dan ha'k oe al eerder wat könn'n vertell'n.Rivi is met 'n après-ski bezig dat hai'j good in de gaat'n.Wie zölt wa hör'n ho of 't heur vegoan is.
, Datum:
07.03.2005 15:52
As'se meer neet tevulle borreltjes pumpelt.... De béne mut d'r nog wal stewig oonder bliev'n.... Aanders geet't helemoal mis en möt wie't nog langer zonder doon....
'K bint trouwens wal met oe eens, 't is d'r naar stille.....
, Datum:
07.03.2005 22:33
Zeg Annechie, um nog ff op iets aanders terech te komm'n: Woar sol toch den Anno wèn, den har hier ok nog is wat te vertell'n, in geen veld'n of weeg'n meer te zéén.En óonz'n Linda doar he'w toch de laatste tied ook niks meer van hört. Sol zee nog steeds zo druk wèn met de brwéén?
En van den Haags'n Harry he'w ok niks meer vernömm'n.Woar zit dat "grei" toch
al? Bint ze noe allemoal zo drok of bint ze forummeu? Ze zölt dat geleuter en gedram wa nich meer an will'n zeen. Het wödt toch met de dag gekker doar op dat forum.Van dee grapjurk'n bedenkt iedere kere weer wat nie'js.Juffrouw
Belle Pomme löt ok niks meer van zig hör'n, heft zeker te drok doar in Paries.
Hei mien mailtje nog kréég'n? Zo dit was 't weer veur vandage,hebbe verder nig völ nie'js, het mut eerst better weer wèn.Dat geet zeker gebuur'n, dat ha'k oe veurige wèk al zeg.Doot allemoal hênig an en loat oe nig opjutt'n.
, Datum:
08.03.2005 08:15
Lili@n,
De postdoeve is over'ekomm'n heur... ik heb 'm al terruge 'estuurd ok!Ik vin ok dat ze't d'r maar mooi bie loat zitt'n.... volgens mie zit ze ollemoal op 't gemak te ontsieferen wat wie schrieft en doot ze dan't luukske weer dichte... Anno, da's 'n geval appart, den wacht tutdat ik 'm roope.... Ik zal't doon: ANNOoooooo, HELP!
A's 't noe 'n betje metzit dan kump'e d'r heel gauw an!
Geplaatst door: Anno
, Datum:
08.03.2005 12:45
Annechien en Lili@n,
oafgeloop'n week kwam't er nait van.
Wat was noamelijk het geval?
Ik was zoik, aacht doag'n in getal.
Mor nou bin'k weer op de boin,
dankzij de goie zörg'n van mien wiefke, alloin....
Nou hed onze jongste het te pakk'n,
moar wie loat'n de moud nait zakk'n.
De zun schient as ik noar boet'n kiek
en mien gedacht'n goan noar Frankriek.
Aal 'n poar doag'n zuik ik noar 'n mooi stee
aargns in de Ardeche, Provence of aan de Middellandse Zee.
Tot nou tou kin'k 't nog nait vind'n,
moar 'k goa deur tot wie er oet binn'.
En Annechie, ik heb nog 'n hal mooi neiske,
over een aantal moand'n krieg'n wie nog 'n meiske.
Din is't voir teeg'n ain (!)...
of ik din nog wat te vertell'n heb, ik zal wel zoin...
Wie verheug'n ons er allemoal op.
Anno 2005 wordt'n joar ten top!
Allemoal de groet'n van 'n gelukkige voader.
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
08.03.2005 13:21
Ha die Anno. Wat machtig mooi veur oe, die gezinsuutbreiding. Van harte gefeliciteerd veur oen hele familie. Ik hoppe dat alles goed giet, Ie weet joa wa kop der veur en scholders der onder. Zo wurd de camping-frankriek familie weer groter.
, Datum:
08.03.2005 13:38
Anno dat hei'j noe weer allemaol mooi zegt enne het hef wa hölp'n dat Annechie oe hef roop'n. Van harte gefeliciteerd met oe nie'je gezinsoetbreiding altied mooi um dat te heur'n.Wat betref dee vakansiestek van oe, ik heb nog wa 'n paar campings "in de aanbieding", ak moar wete wai'j of ie zeukt. Mu'jt maor ff loat'n weet'n, twee weet t'r meer as één mu'j moar denk'n. Allemoal goodgoan.
PS. tegenswoordig heb ik nig meer mien mail adresse oonder de name stoan,
mer doar is wa 'n mouw an te pass'n as 't neudig is.