Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
02.03.2005 10:35
Gerrit,
Hoe is't meugelijk, ja, ik bin weer thuus, gelukkig wal... Maar, wat ik zeggen wol, wie woont toch neet zo gek verre uut mekare... en op dit zelfde tiedstip lig d'r hier nog maar 'n heel klein leugke snee..... de rest zal d'r noe wal ankomm'n, 't wöd griezer en griezer.... en volgens mie is't oen schuld.... ie woll'n toch zo graag nog'n flink betje van det witte spul..... bèèhhhhh, van mie hooft't neet meer... ;-)
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
02.03.2005 14:04
Annechie geef't mie moar op de schuld, hard vel, kan 'k wel hem. Der is vanman al oardig wat bie val'n, zeker vief centimeter. En 't blef moar deurgoan. Moar hier bint de grote weeg'n wel goed te rien, verder noar noord'n bint ze onbegoanbaar. En ai hier bin'ndeur mut, kujt ok wel vergett'n
Geplaatst door: ® W!m
, Datum:
02.03.2005 14:45
Als het sneeuwt in maart...........
Gedicht is nog niet af, maar het begin lijkt me wel aardig.
Maken jullie het maar af, maar dan zonder dialect.
Geplaatst door: ® jeanet
, Datum:
02.03.2005 14:47
Roert ie zijn staart.
En april ........
Geplaatst door: ® Wim
, Datum:
02.03.2005 14:48
Lekker van bil? of toch niet?
Geplaatst door: ® jeanet
, Datum:
02.03.2005 14:50
Jij doet maar wat je wil!!!
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
03.03.2005 01:13
Wim wat gezellig dat je ook eens hier langs kwam.
Overigens Gerrit, steet oe 't weer noe an, hei de langlaufers al oet't vet haalt? Ie könt doar bie oe mooie tochtjes maak'n.'t hundje zal't ok wa mooi vin'n.Noe nog 'n betje vreez'n en dan kö'j ok nog op de schaats en dan hei 't
helemoal veur mekaar.Umdat ie um dit weer hebt vroagt zö'jt wa hebb'n kreeg'n dus deurom vroage ik noe saa'm met Annechie (dat wich zal dat vas wa goodkuurn) dat vanaf volgende wek 't mooi weer wodt met völ zunne en dat de temperatuur'n aangenamer zölt word'n.Man, man het lik wa of 't winter tegenswoordig later begunt,straks krieg wie in september,oktober nog sommer,
i.p.v. in juli en augustus.
Hei de boschopp'n al wa in 't hoes? Anders mu'w de slee moar metnem'n noar 'nwinkel.Op de fietse Annechie zu'j toch noe wa nig meer goan?
Ik hop da'j allemoal good uutkiekt met dit weer en dai'j veurzichtig an doot.
Geplaatst door: Keesjuh
, Datum:
03.03.2005 02:36
's nachts werken wordt steeds leuker sinds ik deze site heb " ontdekt", eigenlijk schaam ik me diep, we gaan al jaren op vakantie naar Frankrijk in een tent ( soms huurtent), en heb nooit van het bestaan afgeweten.Oeioeioei.
, Datum:
03.03.2005 08:49
Lili@n.......
Ik bin 't helemoal met oe eens! Ik mut eerlijk toegeev'n, 't zut d'r prachtig uut a'k noar buut'n kieke, maar toch... ik goa zo meténe wal loop'nd boschopp'n halen, ik loate't mie lekker in huus breng'n a'st te vulle wod! Op de fietse bin ik n'n groot'n klungel met die gladdigheid en 'n auto, doar zit zo'n pak snee op, den loat ik maar mooi stoan...!
Lili@n, ie bint n'n deerne noar mien harte, wie goat saam'n 'n verzoek indeen'n veur vulle zunne, de crocussen bleuj'n notabene al, die stoat noe te bevrééz'n in 'n tuin....
, Datum:
03.03.2005 08:53
Het is nooit te laat Keesjuh, trouwens ik heb deze site ook vorig jaar zomer pas gevonden. Dus als je wat te vertellen hebt, ga je gang.
Het sneejen is hier oppeholn. Ie kunt now langlaufen bie oens in de Staatsboss'n. Veur daj der bint, binj al muu, want 't is zo lang loop'n.
Straks moar eem paar foto's maak'n.
, Datum:
03.03.2005 22:38
'T wördt kold vannacht, dus kroep maar dichte teeg'n mekaar an. Trust'n
, Datum:
04.03.2005 08:15
Dat heb't wie 'edoane.... en wie hebt d'r gin last van 'ehad... alenig mut ik d'r noe zo met de auto op uut, ik hoppe maar dat de mist gauw optrekt!
, Datum:
04.03.2005 08:29
'T hef hier vannacht 15 groad'n vreurn, 't is now nog min 10.
Annechie doe veurzichtig an!
En veur iederiene din de vandage nog uut mut, geniet van disse mooie winter.
, Datum:
04.03.2005 16:51
Ik heb veurzichtig 'edoane heur, geen nieje dukk'n in'n auto gelukkig! Ik was nog maar net onderweg toen de mist optrök en de zunne veur'n dag kwam.... Mooooi, wonderbaarlijk! Ik mag dan'n pesthekel hebb'n an det koale spul, hier mos ik toch stillekes toegeev'n dat ik't merakels mooi vun, 't was een plaatje helemoal in't wit en lichtblauw.....
Toch blief ik hopp'n det 't maar heel gauw veurjoar wödt! De crocussen zit bleujent onder de snee en ik heb inmiddels al een moal of wat bienoa op mien achterste 'elèèg'n, en dan maar hopp'n det gin mèènse oe zut.... ik wete eigenlijk neet wat of ik 't argste vinde.... ;-)
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
04.03.2005 17:07
tes koet ier in iepere wi min gat vriest an de fotrekulle.....mo vint tog.....
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
04.03.2005 17:20
Nou mèènsen, ak binn binne denk ik, toch wè mooi. Mar buutn. . . .'t Veul mie trouwns nie teeng, toen 'k vemiddag bosschopp'n deu, maar 't hoeft veur mie nie mear.
Noe muj nie lach'n: mar wie goat monn veur 'n wekke noar 't Reuzengebargte in Tsjechië en 't is doar krek as hier: winters en bult'n snee !
Dus moggen jullie mie missen, ik goa mie denk ik mar warm'n an de wodka of zo, 't wöt vast wè gezellig.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
04.03.2005 17:29
Fries is da moeilijk om te leern???????
, Datum:
04.03.2005 17:52
Rivi, völle plezier, goedgoan en heelhuuds terugkomm'n.
, Datum:
04.03.2005 19:32
Rivi.... natuurlijk misse wie oe! Maar ik hoppe da'j 't heel fijn zult hebb'n en da'j heelhuuds weer terugge komt... Ach en wee'j wat't is, misschien schient doar de zunne ok wal en dan is't toch wel merakels mooi!
Bonasera, ik weet het, voor jou zullen we ook af en toe onverstaanbaar zijn, maar toch, ik kan het niet laten.... Dat het in Ieper koud is... dat denk ik nog te begrijpen, maar dat stukje wat erachter komt, dat maakt me zo nieuwsgierig..! Wat dat Fries betreft, dat is een taal op zich, echt waar, dan ku'j net zo goed Twents leer'n....
Leu, ollemoal goodhoal'n en... kot bie mekare!
Geplaatst door: Esvi
, Datum:
04.03.2005 19:39
Annechie, ik ga de week na pasen een weekje naar landal twenhaarsveld. Als ik het goed heb begrepen, woon jij daar in de buurt (?). Als dat zo is heb je dan misschien ook tips om iets te bezoeken. Misschien ook wat leuks voor kleine kindertjes (2 en 6 jaar)? Andere forummers mogen ook reageren hoor! Alvast bedankt. Groetjes Esvi.