Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: frank
, Datum:
07.11.2007 21:37
Dat is een moeilijk te begrijpen land voor mij. Kwam er vroeger nog wel eens en iedere keer verbaasde ik me weer over het begrip American Heritage.
Was eens in Philadelphia toen een medewerker van een toeleverancier aldaar, mij er op wees dat ik toch even naar de Independance Hall moest gaan kijken. Het summum van de Amerikaanse geschiedenis volgens hem. Ik inderdaad een keer op een middag dat ik wat tijd over had downtown Philly in en op zoek naar dit gebouw.
Moet je je voorstellen ik Europeaan die iets ouds zoekt, was al twee keer langs het volgende pand gelopen zonder in de gaten te hebben dat het daar om ging.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Independence_Hall
Later zag ik een bordje en begreep dat het de betreffende Hall was. Toen ik er de eerste keer langs liep dacht ik nog iets in de trant van “ach wat leuk, lijkt Kampen wel”. Tja in Amerika gelden wat andere tijdspaden voor geschiedenis. Ben daar ik Amerika wel vaker ingetrapt, In Houston liep ik een vent tegen het lijf die in een geanimeerd avondje aan de bar volhield dat de popmuziek van Elvis Presley toch echt gezien moest worden als een zeer belangrijk historisch fenomeen, zeg maar te vergelijken met Mozart of het uitvinden van de viool. En hij bleek niet de enige.
Ik kon en kan me daar toch niet echt in vinden als Europeaan denk ik dan, maar misschien hebben ze wel gelijk?
Overigens is de gebeurtenis in het pand in Philadelphia vanuit historisch oogpunt natuurlijk van zeer groot belang, maar het ging de betreffende persoon toch vooral om de leeftijd van het pand.
, Datum:
07.11.2007 21:47
@Javi,
Ik lees net dat Rasmussen hem morgen voor gaat zijn met een persconferentie.
Geplaatst door: javi
, Datum:
08.11.2007 19:11
Wordt een leuk spelletje:Wel/Niet
Het gaat nu niet meer om Mexico of Italie, maar wist de Rabobank het wel of niet.
Wordt vervolgt.
Geplaatst door: javi
, Datum:
08.11.2007 19:16
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
08.11.2007 20:58
We hebben een conjunctuurklok die aangeeft of we in goede of slechte economische tijden leven.
Er zijn ook klokken die bijvoorbeeld aangeven hoe laat het is, welke datum we hebben, hoe hoog we vliegen of hoe diep we zijn gezonken.
Klik eens op onderstaande link en zie wat er gebeurt als je de muis beweegt of gewoon stil houdt.
Ik moet mijn beeld over Belgen toch maar eens wat gaan bijstellen, geloof ik :-))
http://home.euphonynet.be/samovar/Clock.html
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
08.11.2007 21:50
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
08.11.2007 22:15
Rivi, bij die klok, gebeurt bij mij niets, is dat soms de bedoeling?
, Datum:
08.11.2007 22:18
Karla, ook niet als je met de muis over het scherm gaat ???
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
08.11.2007 22:31
Leuk Rivi, knap hoor als je zoiets kunt maken. Hier doet ie het dus wel.
gr. Brenda
Geplaatst door: connie
, Datum:
08.11.2007 22:37
Leuk,hier doet hij het ook.
connie.
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
09.11.2007 22:45
rivi, bij mij doet ie ook niets. Alleen n'n beetje text in beeld.
, Datum:
09.11.2007 22:53
Normaal gesproken verschijnt deze tekst en bewegende letters. Als het anders is, weet ik het (helaas) ook niet !
"Is dit niet maf?
Wie dit gemaakt heeft weet ik niet, maar mooi is het zeker.
Beweeg met de muis, hou 'm stil en kijk wat er gebeurt"
Probeer het nog eens . . . ? ? ?
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
09.11.2007 22:57
Staat al uuuuuuuuuuuuuuren bij m'n favorieten!!
, Datum:
09.11.2007 23:01
Er is een website van een camping, ben ik hier al twee keer tegengekomen, waarbij er ook maaral een sliertje letters achter je muisaanwijzing aan rent, gek wordt je er van:-)
Als ik die site nog eens tegenkom zal ik hem hier eens posten. Laatste keer was volgens mij nog maar een paar weken geleden.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
09.11.2007 23:08
Klopt Frank, heb hem ook al vaker gezien. In het begin is het leuk, maar na een tijdje wordt het behoorlijk irritant. Welke was het ook al weer...
, Datum:
09.11.2007 23:09
Dat je muis dat allemaal "meesleept" ja, maar dat er ook nog de juiste tijd en datum verschijnt, niet te filmen toch ???
Tenminste voor mij, want zo "handig" ben ik er (nog lang) niet mee, komt vast nog wel .-)
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
09.11.2007 23:10
Ik heb de klok nu ook gezien. Heel leuk ! Normaal open ik alles in Mozilla Firefox en dat werkte niet. Ik heb de site geopend in internet explorer en daar werkte de link wel
, Datum:
09.11.2007 23:17
Over klokken gesproken,
Ben ik nou de enige, of valt het jullie ook op dat je je iedere oudejaarsavond helemaal suf zoekt naar een normaal aftellende klok tegen 00:00 uur op tv?
Of begin ik nu toch echt oud en inflexibel te worden?
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
09.11.2007 23:26
Ach ja, heb eens een camping ontdekt waar ik achtervolgd werd door insecten. Kapoentjes of zoiets.
Geplaatst door: Fred.T
, Datum:
09.11.2007 23:32
Voor diegene die de klok zonder tekst willen hebben, klik naast je favorieten op BEELD en vervolgens klik je in de lijst op BRON.
Er wordt nu een tekst file geopend. Scrol helemaal naar beneden en verwijder de volgende tekst:
Is dit niet maf?
Wie dit gemaakt heeft weet ik niet, maar mooi is het zeker.
Beweeg met de muis, hou 'm stil en kijk wat er gebeurt.
Save vervolgens de tekst file als bijvoorbeeld klok.html ergens op je hard-disk. Ga vervolgens naar de hard-disk waarop je het bestand hebt gesaved, en open deze. Je ziet nu dat de tekst is verdwenen..
Het programma is zo geprogrammeerd, dat de klok "kijkt" naar de tijd en datum van je eigen pc.