Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
23.10.2007 01:00
Sorry, rivi, dat ik nog niet gereageerd heb op je foto's :-(
Bij de foto's van Metz kwamen weer allerlei herinneringen naar boven. Voor het eerst met onze oudste kleindochter kamperen in 2001.
Op een of andere kleine camping in de buurt van Metz. Naam ben ik effe kwijt. Gek, overkomt me bijna nooit.
Maar dan zie je foto's en bij het zien van die beelden komen de herinneringen. Op een terrasje: kind een "chocolat chaud avec chantilly", voor oma een "kir royal" en voor opa een eenvoudig biertje.
Voor mij zijn foto's een soort "trigger" om iets uit mijn geheugen naar boven te halen.
De website van Frank bracht me bv in Villefranche-de-Conflent....
Een prachtig restaurantje in een smal straatje. Helemaal opgedirkt als een.........ik weet het niet. Poppen, schilderijtjes, mooie gordijnen.....en HEEL goed eten.
Mijn broer was dit jaar in de buurt en, helaas, 't restaurant was weg.
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
23.10.2007 18:49
Jan van I
Je stelt me een bééétje teleur :-((
Je vraagt om onze foto's - sloof ik me uit en plaats ze in een album - moet ik vrágen hoe je ze vindt en krijg ik als reaktie een verhaal over jouw vakantie, ooooooooooooooh ik word daar zo moe van !!!
Desalniettemin (wat een woord) verheugt het me dat ze herinneringen oproepen, bij wie dan ook !!
Geplaatst door: javi
, Datum:
23.10.2007 20:19
, Datum:
23.10.2007 20:34
Frank,
Gisteren gezellig met m,n kleindochter en schoonzoon naar de 6 daagse van Amsterdam geweest.Was nog niet eerder in het velodrome van Sloten geweest.We hebben genoten van een geweldig wielerspectakel.Het baantje in Sloten is wel oud en klein maar oergezellig.M,n kleindochter heeft van 18.00 uur tot 23.30 uur aan de railing gestaan. Zij is helemaal bezeten van wielrennen.Ze ging nog uit haar bol voor Michael Zijlaart de man van haar grote idool Leontien.Het is al mooi om naar haar te kijken hoe zij er van geniet.Ook was er een mooie avond winnaar, het duo Schep/Zabel.
javi
Geplaatst door: frank
, Datum:
23.10.2007 21:01
Javi,
Leuk dat het zo goed bevallen is. Wie weet wordt hij nog wel eens de ploegleider van je kleindochter.
Wel eens door een relatie gevraagd om een avondje mee te gaan naar Rotterdam. Heb ik toen niet gedaan omdat ik het maar vreemd vond om daar een beetje te gaan slempen terwijl die mannen dan in rook- en bierwalmen ook nog moesten presteren. Achteraf misschien wel jammer. Zo her en der zie je wel eens wat op met name de belgische zenders en moet toegeven dat het inderdaad spectaculair overkomt, gebruiken zeker geen oortjes:-).
Maar goed, wie weet komt het er nog wel eens van om te gaan kijken.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
24.10.2007 01:38
Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa, rivi. ;-)
Ik betrap me er zo dikwijls op dat ik van plan was iets te schrijven maar dat het resultaat heel anders uitvalt.
Effe terug naar Metz....
Ik heb met groot plezier zitten kijken naar de foto's van het beeldhouwwerk van de kathedraal.....en.....en.....van de rivier.
Als kerkenfreak kijk ik altijd naar de details zoals (inderdaad) de beelden in de portalen o.i.d.
En ik heb wat met Franse rivieren. Zoals die dikwijls zo prachtig slingeren door het Franse land. Soms traag door het laagland en soms als wilde stromen door het gebergte.
Ik ben trouwens dol op het bekijken van andermans vakantiefoto's.
Tenminste als ze wat laten zien van het land en als de fotograaf niet teveel bezig is met fotograferen van z'n gezin en de hond.
En als er ook nog foto's tussen zitten van plaatsen die ik herken (zoals Metz) dan word ik helemaal lyrisch. Dan vergeet ik iets te zeggen over de foto maar dan begin ik meteen met herinneringen op te halen. Raar maar waar......
, Datum:
24.10.2007 19:14
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
24.10.2007 21:51
Dit gaat niet over kerken,steden,dorpen of de tour,maar om jullie aan het volgende te herinneren:
Zondag 28 oktober wordt de klok weer teruggezet naar de Wintertijd!!
, Datum:
24.10.2007 22:11
Geplaatst door: Javi
, Datum:
24.10.2007 22:56
Geplaatst door: Jaqvi
, Datum:
25.10.2007 19:25
, Datum:
25.10.2007 22:22
Frank,
Ik heb de twee voorspellingen naast de officiele gelegd en er zaten maar heel weinig verschillen in,
het is net als de politiek er wordt behoorlijk gelekt.
Het wordt een tour voor de krachtklimmers en niet voor de licht gewichten zoals bv Rasmussen.
javi
, Datum:
25.10.2007 22:30
Je blijft je af en toe verbazen, blijkt er in het stadje/dorpje Mamers in de buurt van le Mans ook een eiffeltoren te staan, sinds 1889:
http://fr.filopix.com/aff_gd_photo.php?lang=fra&id_photo=45076&new_h=500&new_w=500&u=Voyage&id_pere=
Weliswaar op een schaal van 1:100 op het dak van een gebouw maar toch. Schijnt gemaakt te zijn door een arbeider die ook aan de echte toren heeft gewerkt.
Heb inderdaad eens even gekeken wat er nou aan de etappe-voorspellingen klopte, valt niks tegen zeg.
Lijkt me trouwens dat de bergetappes niet echt superzwaar zijn, geen echt lange etappes met veel cols, niet echt voor klimmers deze tour denk ik. Misschien willen ze Rasmussen niet meer als kanshebber?
, Datum:
25.10.2007 22:31
@Javi
Dat is bizar, zet je ongeveer hetzelfde neer. Heb nochthans niet afgekeken:-)
, Datum:
25.10.2007 23:20
Frank,nog een eifeltoren. De Petrin toren in Praag http://www.praag.nl/id/241
Zeker bizar, kan een leuk tour spelletje worden op dit forum.
javi
, Datum:
25.10.2007 23:38
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
27.10.2007 01:04
Javi, ik vond die varkenskop met bril op die er net naast stond, ook wel wat hebben :-D
Prettig weekend allemaal.Gaat er nog iemand wat leuks doen?
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
27.10.2007 09:48
Lilli@n, ik ga zondag "dweilen" in Tubbergen.
, Datum:
27.10.2007 13:30
Lilian.Het ligt er aan wat je leuk vindt.
Vanmorgen met de kleindochter een mountenbike toertocht in Epe gereden(25Km).
Morgen samen met mijn zwager op de racefiets vanuit Zwolle naar Medemblik op verjaardags visite . Dan kan die ook wel weer voor dit weekend.
javi
, Datum:
27.10.2007 14:23