Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
21.10.2007 02:17
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
21.10.2007 14:33
Lilli@n, Status Quo mmm. Ik vind de zanger Francis, wel n lekker ding:). Maar ik ben behoorlijk fan van Pink Floyd en Queen. Straks weer stemmen op de top 2000 op radio 2.
Geplaatst door: javi
, Datum:
21.10.2007 15:14
Frank,
Vanmorgen weer lekker wezen fietsen.Rondje de knobbel.
Al fietsende dacht ik nog eens na waarom er zo defensief gefietst wordt bij de profs. Na mijn idee zijn er twee fouten gemaakt,1e computers toestaan en 2e de beruchte oortjes.Afschaffen die handel en je krijgt weer een open koers.Bij de jeugd vliegen ze ook vanaf de start er gelijk in.
Javi
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
21.10.2007 16:17
Voor de belangstellenden:
'k Heb net een foto-album geplaatst van ons bezoek aan de Calanques bij La Ciotat op 2 okrober.
De boottocht (no.3) duurde 2 uur en 45 min.
Fiquerolles - Falaise du Cap Canaille - Baie de Cassis Port Miou - En Vau - Loule - Devenson - Oeil de Verre Sugiton - Morgiou - Grotte Cosquer - Sormiou
Veel plezier bij het kijken !!
http://www.mijnalbum.nl/Album=Y7Q3HDFG
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
21.10.2007 16:51
Rivi, in 1 woord, schitterend.
, Datum:
21.10.2007 17:31
Deze foto's van Metz met z'n Kathedraal en nog wat meer wil ik jullie ook graag laten zien. Wij "vlogen" deze stad eerder zo voorbij, maar is toch absoluut de moeite waar om te bezoeken !
http://www.mijnalbum.nl/Album=8RHFEI4O
Geplaatst door: InekeH
, Datum:
21.10.2007 18:23
Rivi, prachtige foto's, zowel die van Zuid Frankrijk als die van Metz. Die laatste stad is inderdaad een bezoek waard, dat geldt trouwens ook voor Nancy.
En voor Lilian nog verhuistips: ik heb er gelukkig niet veel ervaring mee, het is ook geen hobby van me, maar weet wel dat het lekker opruimt. Dus alles wat je het laatste jaar niet nodig hebtg gehad, gebruikt of gedragen hebt wegdoen. Hooguit nog een uitzondering maken voor wat twijfelgevallen. Enneh: ook niet zo nachtbraken en in de kleine uurtjes nog forummen. Verhuizen kost veel energie.
, Datum:
21.10.2007 19:28
, Datum:
21.10.2007 20:52
Frank,gelezen op een forum site van een wielerclub.
Mannen, ik ben er nog niet helemaal uit. Is wielrennen nou een denk, of doe-sport? Volgens mij red je het met alleen maar doen ook niet. Maar hoe ligt die verhouding nu? En welke coureurs hebben van het een te veel en het andere te weinig? Kom eens met een aantal voorbeelden binnen de club. Misschien kan de Bruin wat duidelijkheid verschaffen, gezien zijn reacties op mijn vorige topic.
Een antwoordt:
ik denk dat het een doe-sport is . Het denken moet je ook maar doen..... Het gemiddelde iq van de renner is niet toe aan denken . Denken gebeurd vanuit de ploegleiderswagen (in ieder geval bij de grotere ploegen).
Daarom juich ik het bericht alleen maar toe dat de UCI de oortjes wil verbieden bij Beloften en vrouwen en hoop dat dat bij onze categorie ook gebeurd.....
javi
Geplaatst door: frank
, Datum:
21.10.2007 21:38
Rivi & Javi,
Bedankt voor de heerlijke foto's.
Javi, je hebt me aan het denken gezet, wellicht dat je een stevig punt hebt betreffende de oortjes.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
21.10.2007 22:55
Mooi, mooi, mooi! En dan die blauwe luchten op de foto's, heerlijk.
Moet zeker eens de kathedraal van Metz eens bekijken.
Gr. Brenda
, Datum:
22.10.2007 20:33
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
22.10.2007 21:09
, Datum:
22.10.2007 21:51
@ Jan van I == Wat vond je van de foto's ? ? ? ? .-))
Geplaatst door: Rik
, Datum:
22.10.2007 22:21
Ik kreeg laatst van mijn vader het boek "Wonen naast God". Het is geschreven door een Nederlander, die al jaren in Frankrijk woont. Hij beschrijft allerlei voorvallen en belevenissen op het Franse platteland. Deze zijn vaak hilarisch. Ik heb echt hard op moeten lachen. Daarnaast zet de schrijver ook dingen in hun perspectief. Leuk en interessant voor iedereen die van frankrijk houdt. Ik heb het ook bij mijn medecursitsen op de Alliance Francaise aanbevolen. Op www.dickdijs.nl vind je meer informatie.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
22.10.2007 22:32
Ria, ik vond de foto's prachtig!Het bezoek aan Metz hebben jullie op de terug weg gebracht?
O, dat Zuid-Frankrijk is toch een heel andere wereld dan hier,misschien overdrijf ik wel een beetje, omdat ik vakantie had als ik daar was en altijd onder prettige omstandigheden.
, Datum:
22.10.2007 22:59
Lili@n
De foto's van Metz zijn van vorig jaar !
Maar je hebt gelijk het leven in het zuiden KUN en MAG je niet vergelijken met óns leven hier. Maar . . . daar wonen is absoluut anders dan daar zijn. Volgens de inwoners dáár doet een "noordeling" er 3 á 4 jaar over om te wennen aan het leven in het zuiden. Zal wel te maken hebben met de gemiddelde temperatuur .-) Afspraken staan daar ook niet zo strak vast als hier, terwijl ze hier al vaak spreken van een Zwols kwartiertje, moet je daar al gauw rekenen op een half uur. En toch . . . hebben wij het daar altijd reuze naar onze zin, immers voor ons (vutters) is het ook vaak: demain, c'est un autre jour !
Maar eh . . . hoe is het met de "inpakkerij" ?? 'k Heb nog wel een tip: als je beslist hebt wat je meeneemt, neem dat dan afgewassen mee, pak het in vloeipapier of keukenrol, zodat je ter plekke alles zo in de kast kunt zetten !! En . . . als je nog vóór de kerst overgaat : zet de kerstspullen dan nog maar niet op de zolder !
, Datum:
22.10.2007 23:10
@lillian,
Ik heb slechts twee verhuistips:
Tip 1, als het even kan doe het niet:-)
Tip 2, als het dan moet, neem er genoeg tijd voor, niet overhaasten!
Kwam nog een site tegen met een hoop frankrijkfoto's die hier volgens mij niet eerder gepost is:
http://www.travel-images.com/france-bourgogne.html
Maar ik kan me uiteraard vergissen.
, Datum:
22.10.2007 23:19
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
22.10.2007 23:59