Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Theo
, Datum:
11.10.2007 16:39
Moest weer even op het forum kijken en zie ik mijn naam bij een topic dus even openen ....slik....slik....slik ...naturistencamping...slik...slik nee ik niet en zeker dat commentaar niet! maar meer mensen heten Jansen
Jan ga de supersmoker proberen denk ik ! twijfel,twijfel
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
11.10.2007 18:57
, Datum:
11.10.2007 19:17
Geplaatst door: frank
, Datum:
11.10.2007 22:37
Niet over gehad Jan, die 7-tallen lijkt me ook niks, juist die enorme mierenhoop aan mannetjes vind ik hoogst intrigerend.
Hartelijk gelachen Bona, weliswaar met een biertje, maar bedankt hij is leuk.
Theo, naar aanleiding van jouw opmerking over een naturistencamping moet ik opeens denken aan jaren geleden. We zijn toen eens op een naturistenstrand terecht gekomen omdat het gewone strand overvol was.
Overigens heb ik daar nog steeds onmin over met mijn vrouw, volgens haar was het ergens bij Scheveningen en volgens mij ergens bij Zandvoort.
Enige gene moet je uiteraard wel overwinnen maar goed toch maar gedaan. Iedereen die beweert dat niemand naar elkaar kijkt l... uit zijn nek, tuurlijk doe je dat in eerste instantie wel, maar we zaten zo ver bij alles en iedereen vandaan dat er helemaal niets te zien viel. Mijn vrouw gerustgesteld, ik balen natuurlijk:-) en val vrolijk in slaap.
Dat moet je dus niet doen, bepaalde lichaamsdelen die nog nooit zon hadden gezien heb ik daarna nog enige dagen bijzonder pijnlijke ervaringen mee gehad. Oftewel vergeet nooit flink te smeren!
Later wel vaker op een naaktstrand gaan zitten als het vreselijk druk aan de kust was, je had er altijd alle ruimte. Wel geleerd van de eerste keer.
Tegenwoordig kom ik eigenlijk nooit meer op het strand om te bakken dus zou niet weten of het nog steeds een oplossing is om de grote drukte te ontlopen.
, Datum:
11.10.2007 22:49
oeps Jan, ik zie dat het 8-tallen zijn. Tja dat krijg je als je er eigenlijk geen verstand van hebt. Sorry.
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
11.10.2007 22:51
Frank ik heb heerlijk gelachen over dat naaktstrand !
, Datum:
11.10.2007 22:58
terecht, ik toen wat minder zul je begrijpen.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
12.10.2007 01:54
, Datum:
12.10.2007 16:18
, Datum:
12.10.2007 18:08
, Datum:
14.10.2007 01:04
Wat een weer vandaag!!! Vanmiddag uuuuuuuuren op een terras gezeten.
http://www.koriander.nl/
Ja, ja, ook Rotterdam heeft z'n romantische plekjes!
Het weer deed me denken aan 15 oktober 1969. Onze trouwdag!!
Ik hoorde achteraf dat dat gelu... sorry geroddeld werd over ons op mijn werk.
De bruidegom had een vuurrood pak met een gifgroene stropdas en de bruid liep in d'r blote kont (sorry).
Nou, mijn pak was Bordeaux-rood en mijn stropdas was mosgroen.
En de bruid?? Die liep inderdaad in een mini-jurkje. Korter kon absoluut niet!
We waren ook achteraf gezien gezien wat vreemd: we hebben gezamenlijk onze kleren uitgezocht. Hebben we trouwens gedaan in Amsterdam.
Ik begrijp echt niet dat de bruidegom niet mag weten wat z'n bruid gaat aantrekken! BEGRIJP IK ECHT NIET!!!!!
Ik loop wel eens langs ons stadhuis en zie daar de bruidsparen langs paraderen. Mon dieu, denk ik wel eens. De bruidegom heeft een leuk pak aan maar de bruid!!! Opgedirkt als een paradepaard.....
Ziet er niet uit!!
Ik zeg nu echt iets stuitends maar 't moet er uit: bruidsjurken getuigen meestal van een volkomen wansmaak!!! Wandelende bruidstaarten!!!!!
Het wordt geloof ik tijd dat ik naar bed ga...
Ben benieuwd naar de reacties.
, Datum:
14.10.2007 20:11
Geplaatst door: InekeH
, Datum:
14.10.2007 20:38
Tja Jan van I, jij doet nu hetzelfde als je je collega's van toen verwijt: commentaar geven op hoe iemand er uitziet op een hoogtijdag in zijn/haar leven.
Jullie kozen kleding die jullie mooi vonden en toen in de mode waren. Anderen kiezen wat zij mooi vinden en wat nu actueel is.
Ik vind dat je voor zo'n speciale dag best iets bijzonders en speciaals mag aantrekken en of dat nu jullie outfit van 1969 is, of die van de huidige bruiden: volg vooral je eigen wens!!
En daarbij komt ook nog: smaken verschillen...
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
14.10.2007 22:21
Jan van I. alvast gefeliciteerd. En inderdaad wat InekeH zegt, men moet zelf weten wat men aantrekt als bruidspaar zijnde. Ik ken iemand die onlangs tegen mij zei: als mijn kind gaat trouwen dan moet de bruid in n trouwjurk en de bruidegom in trouwpak met alles erop en eraan. Doen ze dat niet, dan hoeven ze ook niet te trouwen. Grootste flauwekul. Het bruidspaar mag t zelf weten.
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
14.10.2007 22:28
Frank, bedankt voor deze site.Toen wij voor het eerst gingen kamperen met onze kids zijn we naar camping de Mosterdpot geweest.Dat is nu zo'n 21 jaar geleden.
Gossie, we worden oud:)
, Datum:
14.10.2007 22:32
Nou, ik weet wel dat ik me door mijn vader heb laten overhalen om in jacquet te trouwen. Voelde me eigenlijk nogal belachelijk en behoorlijk opgelaten de hele dag. Zeker toen mijn zwager tijdens het diner nog even tijdens de toespraak memoreerde dat ie toch wel hoogste verbaasd was dat ik als pinguin trouwde terwijl ik anders nooit een pak of das droeg, wat inderdaad klopte. Had er achteraf vreselijk spijt van.
Mijn vrouw was verblindend fraai die dag is het enige wat ik nog weet, dat is ze trouwens nog.
, Datum:
14.10.2007 22:46
Jammer,
Argentinie ligt er uit, volgens mij ben ik nu wel van mijn rugbyverslaving af:-)
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
14.10.2007 23:00
Alvast gefeliciteerd Jan. Nee, je bent niet de enige. Wij hebben de kleding ook samen uitgezocht hoor. Vond het ook kolder. Hij moet mijn jurk toch ook mooi vinden? Het leek een jurk, maar was stiekem toch een broek omdat ik normaal ook nooit in een jurk liep.
Ook hier in het noorden mooi weer vandaag. Vanaf volgende week denk ik maar de tuinstoelen opbergen?
gr. Brenda
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
15.10.2007 00:27
Wordt het slecht weer dan Brenda? Nee, toch hoop ik? Heb geen weerbericht gehoord of bekeken tot nu toe. Wat een fraai prachtig mooi
weer vandaag. Echt één met een sterretje!Daar "moet" je van genieten.
Van mij mag het zo blijven tot aan de kerstdagen.:D
Jan van harte gefeliciteerd met jullie zoveel jarige "(v)"echtvereniging!
En wat betreft de trouwjurk niet mogen zien dat is vanwege een oud bijgeloof:als de bruid zelf de bruidsjurk maakt brengt het geluk net zoals de bruidegom de jurk niet mag zien voor de trouwdag.
De trouwring. Deze ring is niet zo maar een ring. Het is een symbool van oneindige liefde, een uniek teken van verbondenheid met een speciaal persoon. Het is een symbool van trouw waar geen begin en geen eind aan is. Het dragen van een trouwring dateert al van jaren terug en kent een speciale geschiedenis.
De traditie van het geven van een trouwring stamt uit de Romeinse tijd. Toen werd tijdens de trouwceremonie vaak een ring als onderpand gegeven. Het vormde een bijzonder moment: met dit cadeau deed de bruidegom zijn bruid een ware "belofte van trouw". ( 't Was eigenlijk ook een soort onderpand voor het geval hij zijn huwelijksvoornemen zou intrekken - dan had ze in ieder geval de ring nog ;- )
Later kreeg deze handeling bij de Christenen een plaats in de katholieke huwelijksplechtigheid. De trouwring werd altijd door de man aan zijn vrouw gegeven. Hij kreeg daar meestal geen cadeau voor terug. De bruid hoefde haar ring niet te dragen, ze mocht hem ook gewoon bewaren. Dit laatste werd niet vaak gedaan, veel bruiden droegen de trouwring als teken van trouw aan hun man. Het gaf trouwens een bepaalde status aan: die van getrouwde vrouw. *
Het dragen van de ring gebeurde met name aan de vierde vinger van de hand, omdat men dacht dat daar de ader liep die rechtstreeks naar het hart ging...
Nog vaak wordt rekening gehouden met het aanwezig moeten zijn van: something old, something new, something borrowed, something blue. Daarbij dan het liefst een sieraad lenen van moeder, zus of beste vriendin en 't geluk kan niet meer stuk ;-)
Het woord "boterbriefje" is eigenlijk een schertsende naam voor een "rekening". Bepaalde periode werd het burgelijk huwelijk als een formaliteit gezien alleen het kerkelijk huwelijk gold. Met Napoleon werd het burgelijk huwelijk, administratief gezien, weer als belangrijkste onderdeel van het trouwen beschouwd, waardoor het huidige trouwboekje ( eigenlijk is dat de rekening van de gemeente voor het huwelijk) boterbriefje werd genoemd.
Ik vind het ook onzin dat de bruidegom de jurk niet zou mogen zien.
Het is wel leuk om iemand te verrassen op zo'n dag, maar je wilt toch graag dat je aanstaande de jurk mooi vindt.Aan de andere kant is het wel zo,dat wanneer je je partner goed kent,dan ken je zijn of haar smaak wel,zodat dat geen probleem hoeft te zijn.Als bruid is het denk ik belangrijk dat je jezelf lekker in de jurk of ander "kleed" voelt.
Nou Jan je hebt wel heel wat los gemaakt hoor!Als je nog eens wat weet....:-))
Er zijn wel mannen geweest die op de trouwdag hun eigen vrouw niet
eens herkenden omdat zij zo'n metamorfose had ondergaan wat het haar
opsteken en andere uiterlijkheden betreft,dat hij er gewoon van schrok en wel twee keer moest kijken om één keer te zien of ze het wel
echt was!
, Datum:
15.10.2007 23:51
Was een vreemde dag vandaag.......
We zijn op onze trouwdag altijd de hort op.
Maar vanmorgen om half zeven verdween mijn vrouw richting werk en ik kreeg mijn gewone lading post binnen die gesorteerd moest worden.
Gaf een heel raar gevoel......
Komt allemaal door de problemen bij Thuiszorg Rotterdam. De gemeente heeft gekozen voor twee andere organisaties voor het huishoudelijke werk zodat het maar de vraag is of Thbuiszorg Rotterdam 't zal overleven.
Maar het gevolg van al die ellende is dat veel collega's van mijn vrouw gesolliciteerd hebben bij die andere organisaties. Gevolg daarvan is weer dat er een personeelsgebrek is. Dus veel te lange dagen maken en eigenlijk geen vrij kunnen nemen.
Ze had na haar werk zelfs geen zin om uit eten te gaan. En dat wil wat zeggen!! Bekaf!!
Morgen eten we:
http://www.wijnerij.web-log.nl/wijnerij/2006/01/boeuf_en_daube.html
En dat allemaal omdat mijn broer uit Duitsland overkomt. Daar heeft mijn vrouw ALLES voor over. Ik zou bijna jaloers worden.