Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
08.10.2007 23:05
Geplaatst door: karla
, Datum:
08.10.2007 23:33
Het ziet er heel leuk uit. Ik ben daar nog niet geweest, maar het staat weer genoteerd. We waren in Villeneuvette, ook een klein stadje 85 inwoners. Hier stond vroeger een groot complex kleding industrie. Dit stadje had het alleen recht om bepaalde uniformen te maken er is weinig van over, maar alleen de toegangspoort met het oude opschrift van de fabriek vond ik heel indrukwekkend. http://perso.orange.fr/pat.hernandez/villeneuvettevisite.htm
, Datum:
08.10.2007 23:55
Kijk, da's nou leuk, Karla, dat iemand op de proppen met iets waar nog nooit van gehoord heb. Moest effe speuren op de Michelinkaart om dat gat te ontdekken.
Een van de vele vakantiedoelen voor volgend jaar die door mijn hoofd spoken is toevallig die streek. Had zelfs al een camping zonder meningen ontdekt in le Pouget. Ik had zelfs de website ontdekt van die camping. Moet 'm alleen nog doorgeven aan Johan.
De reden voor de keus dat ik iets zocht tussen Etang de Thau en het binnenland en dan in het bijzonder de plaats St Guilhem le Desert.
, Datum:
09.10.2007 00:01
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
09.10.2007 01:54
Je kunt er zo te zien met een fiets vanaf een schans het water in
"vliegen", weer eens wat anders.Kijk bij "A faire".
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
09.10.2007 07:51
Jan van I en Lili@n, wat n mooie omgeving. Prachrig. En zou je ook met de spartamet t water in kunnen vanaf de schans? :O
, Datum:
09.10.2007 11:04
We hebben een dag of 10 aan het Lac du Salagou gezeten zie meningen
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=413906. We gaan nooit voor de camping, maar voor de omgeving. Vandaar uit hebben we ook St. Guilhem bezocht.Dat dorpje staat dus in alle Franse toeristengidsen, DIT MOET JE GEZIEN HEBBEN, dat betekende overvolle parkeerplaatsen een grote toeristen massa's. We waren er in augustus dus ook de topdrukte van de Fransen het klooster met al die boeken (die wilde ik zien )was gesloten. Je kon vandaar uit wel wandelingen maken en die waren heel rustig en mooi. Een ander leuk dorpje was Lunas klein Frans actief dorpje, weinig toeristen mooie wandelroute. Verder bij Moureze de wandelingen door het kalkplateau gelopen.
, Datum:
09.10.2007 11:07
, Datum:
09.10.2007 14:25
Ik heb de luxe dat ik in juni kan gaan.
Deze site van Saint Guilhem vind ik wel aardig:interactieve foto's.
http://www.st-guilhem-le-desert.com/
Tot nu tot heb ik vijf streken voor volgend jaar op mijn lijstje staan:
- Sundgau (zuidelijke Elzas)
- het wijngebied in de Jura
- omgeving Lac de Bourget (Alpen)
- Plateau de Valensole
- St Guilhem en omgeving
Geplaatst door: ® Theo
, Datum:
09.10.2007 15:53
Jan van I. moest even aan een oudere topic denken over wat je wel en niet doet maar wij plannen elk jaar ook maar helaas of gelukkig komt daar weinig van terecht (soms behalve de Elzas dan want daar beginnen we vaak.... rest gaat meestal niet om onduidelijke redenen)
, Datum:
09.10.2007 21:03
Theo,
ben het helemaal met je eens!!
Maar sinds ik op het internet zit kom ik zoveel aardige dingen tegen.
Vroeger was je afhankelijk van boeken die je in de bibliotheek kon vinden. En dat was altijd 't zelfde: Provence, Dordogne, Alpen...
En dan altijd behoorlijk oppervlakkig.
Ik verbaas me over mezelf: ik ga zelfs campings plannen!!
Komt door deze vervelende site ;-)
Beter gezegd: door deze site weet ik welke campings ik moet mijden.
Ik heb geen idee of er iets terecht komt van mijn planning.
Kan me herinneren dat we eens in Bourg-en-Bresse zaten met de bedoeling om door te rijden naar de Alpen.
En waar zaten we de volgende avond?? De Dordogne!!
Geplaatst door: frank
, Datum:
09.10.2007 21:20
, Datum:
09.10.2007 23:22
Frank,
was die camping ook tegengekomen maar, eigenwijs als ik ben, wil ik campings zonder meningen.
En.......wat voor mij leuk is een camping zonder website. Tenminste geen bekende website volgens onze onvolprezen site.
En, lo and behold, ik vind de websites!!!!! Tot nu toe drie stuks voor lokaties waar ik naar toe wil.
Maar, ach, d'r zal wel niks de van planning terechtkomen......
Overkomt ons bijna elke keer. Zitten we 's avonds voor de tent en overleggen we wat we de volgende dag zullen doen.
Eens, vele jaren terug, op een campinkje in de buurt van Saumur.
Hoe gaan we verder?? Pyreneeën?? OK, doen we......
En waar eindigen we de volgende avond? Ile de Ré!!!
Mijn vrouw zat te snuffelen in de kaarten en kwam de eilanden voor de kust tegen.
Of we spijt hadden van de beslissing?? Absoluut niet!!
Zaten op camping les Remparts in Saint Martin. Prachtig!! Op de oude stadswallen van het stadje. Lopend het stadje in naar de haven.
Iets eten, iets drinken....
, Datum:
10.10.2007 00:45
Geplaatst door: koffieleut
, Datum:
10.10.2007 11:55
even een verhaaltje met een knipoog tussendoor.
Mijn vrouw is op de camping altijd bezig met
doelgerichte vakantieklusjes, zonder zich in te laten met
belachelijke tijdverspilling. Nooit
aarzelt zij om mij te helpen of mijn klusjes over te nemen en toch
slaagt zij erin haar taken snel af te werken. Vaak blijft zij langer hangen in
het sanitaire hok om de kleren van de familie te reinigen en dan heb ik
contacten met andere campinggasten. Zij heeft niet de minste
pretentie en zonder veel extra inspanning blinkt zij uit in
kennis van de omgeving en de weersvoorspellingen. Een vrouw dus die echt
hoge waardering door mij geniet en vanwege haar opgeruimd humeur door niemand
gemist kan worden. Ik vermoed dat zij spoedig aan
de juiste waardering kan denken. Misschien al bij de volgende vakantie die nu voor
de deur staat. Mijn toekomstige campingburen zullen daar eveneens wel bij varen.
Mooi! Of toch niet?
Lees het nu nog eens en laat dan steeds de tweede zin weg.
Geplaatst door: ® Theo
, Datum:
10.10.2007 16:09
Jan, ik vind dit een waardeloze site er staan veel te leuke dingen op.
Als ik wat wil weten over een streek of stad of gewoon over een tent krijg ik vrijwel altijd goede en leuke informatie ....vervelend maar ik kan het niet laten om veel te lezen om weer nieuwe ideeen op te doen .... terwijl ik dacht dat ik Frankrijk wel aardig kende ..bij onze vrienden maar als ik soms lees ben ik bij hun in het land der blinde...... maar dat vertel ik hun niet
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
10.10.2007 17:23
Amai ,er bestaan geen Nederlanders.Straffe uitspraak misschien, maar ergens Zit er waarheid in ,jullie zijn soms zo vlug op jullie tenen getrapt en zo verschillend van aanpak dat ik die vrouw ergens begrijp.
Sommige hebben de alure als je ze aanspreekt van,Wat zegt ie nou?Of wat een lullige vraag ?Normaal zonder het ikgevoel er plechtig in de mimiek uit te drukken zit er bij jullie niet in en dit is een slechte gewoonte.Op campings ondertussen ken ik die mimiek zo goed dat ik vooral zulke Nederlanders herken en de Fransen nog vlugger.
En dan maar zeggen .Wat zijn die Fransen onbeleefd.Ik had ergens grote sympathie voor die vrouw ,ze wouw eens op zijn Nederlands reageren ,maar direct het deksel op haar neus.Einde
Geplaatst door: maxima
, Datum:
10.10.2007 18:15
Bonasera????????? of iemand anders? (schrijftaal)
Geplaatst door: frank
, Datum:
10.10.2007 22:15
Ik wil jullie de uitslag van ons burgemeestersreferendum niet onthouden:
http://www.nu.nl/news/1268810/12/Stemmers_blijven_weg_in_Utrecht.html
Het scenario is dus uitgekomen: Ongeldig, wat een verkwisting.
@Bona,
Kennelijk wil een deel van de bewoners in dit land Maxima niet begrijpen. Lijkt me toch duidelijk welke boodschap en signaal ze heeft willen afgeven.
Weet je wat ik me al een tijdje afvraag over Maxima? Zou ze naar het wk rugby kijken? Argentinie voor het eerst in de halve finale!!
Het is belachelijk, ik wist tot 5 weken geleden helemaal niets van rugby, totdat ik in Quinson voor het eerst van mijn leven samen met de kroegbaas van de bar du Cours naar een wedstrijd rugby heb zitten kijken: Frankrijk-Argentinie en Argentinie won naar het schijnt hoogst verrassend! De man heeft me van alles uitgelegd over het spel en gaf ruiterlijk toe dat Argentinie verdiend had gewonnen. Ben er, tijdelijk naar ik aanneem, helemaal aan verslaafd en zit alles te kijken wat maar lukt. Ben helemaal voor Argentinie en stiekem ook een klein beetje voor Frankrijk.
Oh ja, mijn vrouw was er ook bij, maar die vond er niets aan. Gelukkig hadden ze ook lekkere wijn.
, Datum:
11.10.2007 00:08
En, hoera, we hebben een nieuw volkslied!!!!!!!!
Zag een lijstje met componist, tekstschrijver en uitvoerende.
Zonder een noot gehoord te hebben wist ik bijna zeker wie de winnaar zou worden.
Ik schrijf "wie" en ik bedoel dus ook "wie". Het maakt volgens mij niks uit welk lied die "wie" had gezongen omdat die "wie" altijd gewonnen zou hebben ongeacht het lied.
Als die "wie" nu ALLE liederen had gezongen dan had ik 't niet geweten.
Flauwe kul allemaal..............
Nee, nee, ik heb 't programma niet gezien maar ik zag wat flarden bij Pauw & Witteman.
Over rugby gesproken.....
Als je in Zuid-Frankrijk de lokale kranten leest dan merk je dat er veel meer aandacht is voor rugby dan voor voetbal.
En, Frank, heeft die meneer ook nog uitgelegd dat in Frankrijk twee soorten rugby zijn. Als ik 't goed heb is 't afhankelijk van het aantal spelers per team.
Ben meteen wikipedia ingedoken en inderdaad je hebt "Rugby à XIII" en "Rugby à XV".
Wat ik wel mis bij rugby zijn de rellen ;-)