Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: frank
, Datum:
01.10.2007 21:14
Zat naar aanleiding van een ander topic een beetje te zoeken naar mogelijkheden om met een boot iets op de Rhone te doen, kom ik dit tegen:
http://www.rhone-croisiere.com/
Kijk dat leek mij nou echt geweldig, en varen en prachtige dingen bekijken en heerlijk verzorgd worden, en dan ook nog op zo'n fijne plaats. Helaas viel ik een beetje stil van de prijs voor een trip van 6 dagen. Gaat we toch maar niet doen:-(
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
02.10.2007 01:04
Waarom weet ik nooit wat ik wil? Ja, ik weet 't eigenlijk wel: ik wil ALLES!!! Maar als je naar Frankrijk gaat voor een paar weken dan is dat niet echt haalbaar.
Heb net een boek uit over de Elzas en een streek blijft me fascineren: de Sundgau.
Ook wel genoemd Alsace Jurassien of Jura Alsacien.......
Ligt in het uiterste zuiden van de Elzas op de hoogte van Basel dus.
Is pas vanaf 1659 onderdeel van Frankrijk en was daarvoor "eigendom" van de Habsburgers. Je zou kunnen zeggen dat 't een deel van Oostenrijk was. Raar maar waar......
Een van de stadjes in dat gebied heet Ferrette oftewel Pfirt.
De huidige graaf van Ferrette is (je raadt het nooit): de Prins van Monaco oftewel Albert II!!! Dat verzin je toch niet?
Maar het leukste van de Sundgau (voor mij althans) is hun culinaire bijzonderheid: carpe frite. Ik kan me vaag herinneren dat ik wel eens in Frankrijk karper op het menu heb gezien maar in de Sundgau krijg je dat in ELK restaurant.
't Is zo uitzonderlijk dat 't vermeld wordt op wikipedia:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Carpe_frite
Tot nu heb ik tweemaal "gefrituurde karper" gegeten en wel in Duitsland. De eerste keer rond 1985 toen mijn broer emigreerde naar Munchen. Ik mocht de bestelwagen rijden waar al z'n spullen inzaten en onderweg hebben we ergens in een stadje gegeten. De tweede keer een paar jaar geleden toen we op een camping in Franken stonden.
En nu, hoera, kan ik me uitleven in Frankrijk!!!!
Als er weer eens een vraag verschijnt over karpervissen in Frankrijk kan ik ze doorverwijzen naar de Sundgau.
http://www.jura-alsacien.net/
http://www.promsundgau.com/Promsundgau/Accueil/Accueil.html
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
02.10.2007 01:09
Frank, ik ga voor deze: http://www.southernfrancebargecruises.com/provence_camargue.php
Jan, je hebt me een ongelooflijk plezier gedaan met de website met foto's. Vooral de landschappen met de lavendelvelden. Schitterend!
Theo heb jij afgelopen weekend de antieke treinen route gedaan?
Voor 7.50 kon je de hele regio rondtoeren las ik.
, Datum:
02.10.2007 01:11
Las ik 't nu goed, Frank??
2200 tot 3000 euro per week???????? Per persoon??????
Voor dat geld kan je wekenlang naar Thailand!!!
Geplaatst door: connie
, Datum:
02.10.2007 01:37
Jan,
Foie gras van gans nog smakelijker.Zeker in combinatie met uienconfit.
Kijk maar eens op www.gransjean.nl
Ennnn ideaal voorgerecht.
gr.connie.
Geplaatst door: connie
, Datum:
02.10.2007 01:41
sorry,
Moest de melding maken bij het topic van .....Wat is dat.
connie
, Datum:
02.10.2007 01:41
Vond ik ook, Lili@n!!
Zoiets kom je tegen als aan het spitten bent naar vakantiebestemmingen.
En het Plateau de Valensole is een van die gebieden.
Ik houd van streken die wat afwijken van het "gemiddelde".
Dit is er een van: HET gebied in Frankrijk voor de lavendelteelt.
Ben NOOIT op zoek naar campings maar altijd naar kleine gebieden in Frankrijk. Valensole, Sundgau......
Jammergenoeg verdwijnen heel langzaam de de streekeigen bijzonderheden. Maar dat geldt ook voor Nederland.
Een van die afwijkendende streken is de Vallee de Bethmale.
Alles wijkt af van omringende gebieden: kleding, folklore, huizenbouw.
En wat te denken van hun schoeisel?
http://www.originepyrenees.com/mag/legend/index.htm
Maar, helaas, toen wij er waren zagen we alleen de verschillen in de huizenbouw. Wie loopt er nog in de traditionele kleding??
Geplaatst door: ® Theo
, Datum:
02.10.2007 14:58
Lili@n wel een poging gedaan maar het zondag zo druk dat we besloten hebben te gaan wandelen richting Borne en toen hebben we er wel een aantal gezien(Zaterdag helaas geen tijd gehad....kreeg allerlei klusjes in huis)
Frank bedankt voor de link het motiveerd!!
Schiet mij te binnen dat ik de voorwand van onze tent nog moet ophalen bij Obelink want die was niet goed(Geen Obelink tent maar een Active Leisure!)
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
02.10.2007 15:04
Stoomtreinen. Ik ben er niet mee weggeweest. Ben wel ff naar t station in Almelo geweest. Is toch wel n mooi gezicht zo'n stoomtrein. De trein was afgeladen vol. Mogen ze van mij wel elk jaar doen.
Geplaatst door: alfred
, Datum:
02.10.2007 15:21
Geplaatst door: frank
, Datum:
02.10.2007 23:09
Misschien dat het jullie al is opgevallen maar er is hier in Utrecht nogal wat commotie over een burgemeestersforum. Moet toch even iets kwijt over de procedure.
Ik meen dat we zijn begonnen met 17 kandidaten. Wat nou precies de functie-eisen waren is mij nooit helemaal duidelijk geworden maar kennelijk zijn er van die 17 uiteindelijk 7 overgebleven die aan de eisen voldeden.
Simpel als ik ben, denk ik dan dat we uit die 7 met zijn allen gaan kiezen. Niet dus, een commissie van wijze mensen heeft al deze mensen uitgebreid gesproken en uiteindelijk vastgesteld dat 2 van deze 7 het in het referendum tegen elkaar op moeten nemen. Viel niet zo goed dat beide van de PvdA waren zodat de bevolking zich enigszins bedonderd voelde.
Zelfs kwam er daarom, afgelopen week, een debat in de gemeenteraad over het niet door laten gaan van het referendum. Jammer dat de politici hun huiswerk niet hadden gedaan, er was namelijk geen enkele wettelijke grond om het referendum af te blazen. Amateuristisch gedoe, heb er geen andere woorden voor.
Inmiddels begint zich het scenario af te tekenen dat hooguit 10% van de mensen gaat stemmen en dus bij lange na de 30% niet wordt gehaald om een geldig referendum te krijgen. Maakt trouwens toch niet zo veel uit want het referendum is toch al niet bindend. Mochten de wijze leden van de commissie om wat voor reden dan ook verzinnen dat de ander als de door de bevolking aangewezen kandidaat het moet worden, dan kunnen ze dat gewoon nog doen ook.
Krijg steeds meer het idee dat we hier te maken hebben met een klapsigaar uit eigen doos. En dan ook nog een hele dure, de kosten worden geschat op 9 ton las ik ergens.
, Datum:
02.10.2007 23:28
Frank dit soort praktijken komen steeds vaker voor.Ik wil me er niet meer aan ergeren.
Er wordt zoveel geld over de balk gegooid dat beter besteed had kunnen worden mijn inziens.
Hier in ons dorp bijvoorbeeld wordt een beek helemaal in oude glorie hersteld door middel van een nu gegraven "natuurlijk" verloop.
Kosten noch moeite worden gespaard om dit te realiseren, terwijl
een paar jaar geleden er nog geld is uitgegeven om dat "ding" recht te trekken. Wat mij betreft hadden ze dit geld beter kunnen gebruiken
in de zorg.
Jan nog even een vraag voor jou: wat zijn dit nu eigenlijk voor dingen
op bijgaande foto? Kunst in het landschap? Electriciteitspalen?
http://www.provencegallery.com/images/File00050.jpg
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
02.10.2007 23:38
Dat zijn pouremetators Lilian.
, Datum:
03.10.2007 00:06
Ha, ha ja vast en zeker Gerrit!! Heb jij er al één?
Los van de 'tuut tuut, dat is snel' die overtoom nog steeds in zijn campagnes gebruikt (sommigen vinden dat sterk vanwege herkenbaarheid, ik vind het eigenlijk wat oudbollig, maar goed), hebben ze nu toch wel een sterk item aan hun commercial toegevoegd: de poeremetator.
Iedereen heeft hem denk ik al eens langs horen komen op de radio.
De poeremetator. Overtoom wil ons doen geloven dat het een soort brievenopener is: "Een poeremetator opent je post op kantoor, in het magazijn of in de werkplaats." Maar enig speurwerk leert ons dat het gaat om een verzonnen woord.
Een 'practical joke' waarbij je een nieuwe collega op zoek laat gaan naar een niet bestaand item. Dikke pret blijkbaar.
Ondertussen begint de term poeremetator echter wel een heel eigen leven te leiden op internet.
Het aantal hits op Google lag enkele dagen nog in de tientallen maar stijgt inmiddels snel. Blijkbaar is Nederland op zoek naar de poeremetator. Wat dat betreft dus een succesvolle actie van overtoom.
Leuk detail is dat je hem ook daadwerkelijk kan bestellen. En voor wie er geen genoeg van kan krijgen is er ook nog de poeremetator game, waarin je ... juist, op zoek moet gaan naar zoveel mogelijk poeremetators.
Het klinkt zo leuk
Het schijnt trouwens een grap te zijn; net zoals je collega's bij de buren laat vragen om een "schop met een voetje", een "vierkante gatenboor" of een "luchtboutje"
Gewoon een practical joke dus.Als je het opzoekt op internet zie je soms zo'n hulpmiddel om post mee open te maken, maar of deze benaming hiervoor dan ook echt klopt vraag ik me af.
Gerrit, een plintentrapje is ook wel handig.Of breng een keer een bosje ruikaanmereetsia mee voor Leony!
Geplaatst door: marrie
, Datum:
03.10.2007 00:21
Haha, Lili@n : een vriend van ons lieten ze eens op de bouw van het kastje naar de muur lopen voor
een zak "voegen". Ook een goeie!
, Datum:
03.10.2007 00:30
IK heb werkelijk geen idee, Lili@n!!!!
Dacht trouwens dat Gerrit een geintje maakte maar die poeremetators bestaan echt!!! Te koop bij Overtoom!!
http://www.overtoom.nl/poeremetator_PRE2007C.html
Tja, de zorg, Lili@n.......
Mijn vrouw werkt bij Thuiszorg Rotterdam......
Er is een hoop kommer en kwel in dat bedrijf omdat ze buiten de boot zijn gevallen v.w.b. huishoudelijke zorg. Een paar andere organisaties waren een stuk goedkoper........
Dus daar zit je dan met je opgeleide personeel. Wat moeten die vrouwen?? Gaan werken als alfahulp???
En dan nergens recht op hebben?? Ziektegeld, vakantiegeld, pensioen??
Mijn vrouw werkt al zo'n 20 jaar bij thuiszorg en weet onderhand wel dat er meer bij komt kijken dan een keer per week het toilet schoonmaken.
Lieve help; wat een kortzichtigheid!!!! Ik zou bijna gaan vloeken!!!
Weet je hoe 't nu gaat?? Als iemand nu huishoudelijke hulp nodig heeft dan wordt een alfahulp (een veredelde werkster) opgetrommeld en wordt er gezegd dat ze daar of daar moet gaan werken. En dat is alles!!
Er stond vandaag een interview in De Volkskrant met een of andere tuthola. Heb geen zin om te kijken wie of wat.
Ze zei dat ze nog niks had gehoord over klachten. Nee, zij niet!!!
MIJN VROUW WEL!!!!!! Ouwe mensen die zitten te janken omdat ze hun vertrouwde hulpje kwijtraken. Ik vind het schandalig om te bezuinigen over de ruggen van mensen die zich niet kunnen weren.
Ze hebben al niks. Zijn blij dat hun vaste hulp komt voor een praatje en een kopje koffie. Een voor het werk natuurlijk. Iemand waar ze tegen kunnen "aanzeuren".
NB
Lili@n, je heb nog een mailtje van me tegoed. Is een beetje lastig omdat het zo'n precair onderwerp is.
, Datum:
03.10.2007 00:32
Of spijkervet of de map met zoekgeraakte stukken.
Geplaatst door: JudithD
, Datum:
03.10.2007 08:47
Ja, of: ga even naar het magazijn voor boegievonkjes. En laat je niet afschepen met de blauwe, je moet rode hebben.
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
03.10.2007 10:23
10 meter waterlijn.....of de sleutel van het potdeksel....succes verzekerd!
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
03.10.2007 11:18
En dan de slimmerik die niet meer terug kwam, en de volgende dag zei ja ik ben in alle winkels geweest en niemand die het wist !