Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
23.09.2007 19:19
Ah Bonasera raak je even verhit, dat is echt niet nodig, laat je tranen lopen we drinken samen een pastis en we schudden elkaar de hand, zoenen nog even en gaan ieder weer ons opgeruimde huis bonsoir messieur !
Geplaatst door: frank
, Datum:
23.09.2007 21:30
Leuk al die reacties,
Bona, ik zal nooit in staat zijn mijzelf te veranderen in een fransman, is ook helemaal niet de bedoeling.
Ik denk dat ik duidelijk de hand in eigen boezem gestoken heb betreffende ons bezoek aan Beaune, te veel willen doen, zelf een enorme fout gemaakt.
Wij hebben ook niet in Beaune gezocht naar een lekker wijntje, we zijn een beetje gaan toeren en wandelen bij pommard, volnay, meursault en monthelie en zijn daar her en der bij een viticulteur naar binnen gelopen. Ik ben daar gewoon erg geschrokken van de prijzen, ben de naam kwijt maar in Meursault ergens naar binnen gelopen en de goedkoopste wijn (slechts een AOC de Bourgogne) moest € 16,90 kosten. Vind ik niet passen. Heb uiteindelijk in Mothelie een lekkeren AOC de Meursault geproefd, maar moest wel € 20,= per fles kosten.
Wij zijn op zich best levensgenieters en hebben ook 2 keer in Meursault bijzonder lekker gegeten voor ongeveer € 100,= per keer. Twee maal heb ik aan de garcon de keuze voor de wijn over gelaten omdat ik vind dat ik daar onvoldoende kennis van heb, een maal een heerlijke witte Meursault van 75 cl. voor € 22,= en een maal een heerlijke rode Monthelie van 75 cl. voor € 18,=.
Als het restaurant verhoudingsgewijs goedkoper is met de wijn als de cave, denk ik dat de caves de boel op toeristische gronden aan het opblazen zijn en krijg ik enigszins het idee dat ik belazerd word.
Zo lang als ik in frankrijk kom, laat ik bijna altijd het advies over de wijn aan het restaurant. Zelden ben ik daar in teleurgesteld. Eigenlijk altijd een goede wijn en je kan het geloven of niet, nog nooit meegemaakt dat het de duurste was, meestal net boven het gemiddelde qua prijs.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
23.09.2007 23:24
, Datum:
24.09.2007 01:22
Geplaatst door: ® Theo
, Datum:
24.09.2007 12:08
Was weer een heerlijk weekend en zaterdag heeeeeel even op de kermis (Hengelo) geweest verder een beetje op het forum kijken en of er nog nieuwe meningen zijn.
Gisteravond op Canvas(?)naar een documentaire gekeken over de provence(Van de BBC) mooi alleen helaas werd niet aangegeven waar ze precies gefilmd hebben )
Voor wat de katten betreft is volgens ons ons Lotje vorige week aangeschoten(Heeft een klein gaatje in haar poot)en we hebben het even aangekeken maar het gaat wel goed en ik kan best wel begrijpen dat mensen iets tegen katten hebben maar om er op te gaan schieten.
Mijn buurman van 5 huizen verder heeft duiven en die is een keer wezen klagen(en terecht want ze is nogal een jager) maar na een paar keer met de tuinslang haar nat gespoten te hebben durft ze niet meer bij hun in de tuin te komen(en ze vonden het nog zielig ook!!)
Geplaatst door: Pierre.
, Datum:
24.09.2007 14:43
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
24.09.2007 16:23
Mooie foto's Pierre! Wat n werk zo'n corso. Maar t is prachtig.
, Datum:
25.09.2007 00:50
Ineke van harte gefeliciteerd met je verjaardag!Zullen we er één op nemen die ons smaakt?
, Datum:
25.09.2007 09:33
Ik feliciteer je ook Ineke. Van Harte Gefeliciteerd en n fijne dag. Groeten cimeroni.
Geplaatst door: InekeH
, Datum:
25.09.2007 18:32
Lilian en cimeroni, bedankt voor de felicitaties. Enneh Lilian, voor herhaling vatbaar!!
Tja, jarig zijn en dan 's morgens door het dierenasiel gebeld worden met de mededeling dat mijn lieve Felix dood gevonden is :-((. Dat is dus echt niet leuk. Ben aan de ene kant wel blij dat ie gevonden is, dan heb je zekerheid, maar had hem graag nog knorrend en knuffelend op schoot gehad. Overigens was de plek waar ze hem gevonden toch wel een 4 km hier vandaan, hij is dus wel aan het zwerven gegaan.
, Datum:
25.09.2007 19:42
Trieste zaak Ineke,
Wil je ondanks dit verlies toch ook van harte met je verjaardag feliciteren.
, Datum:
25.09.2007 21:33
Ach Ineke, wat jammer van Felix. Gecondoleerd. Wat triest.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
25.09.2007 22:31
Wat vervelend nu, Ineke!!!
Ik vertel twee verhalen over weggelopen katten die positief aflopen. Je denkt dan misschien wel: Nou, 't zal wel meevallen....als-ie honger krijgt dan komt-ie wel weer terug.
Maar helaas........:-(
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
25.09.2007 22:38
Ach Ineke, wat sneu.. en dat dan net op je verjaardag te moeten horen.. Ik heb er vanmiddag nog aan lopen denken. Natuurlijk is het ergens goed om te weten hoe het zit, maar het is wel een erge schrale troost.
Desondanks toch van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Lilian in zal 't duufke vlug weer stuurn heur, hij is weer achter de kaste vandan... wie zelf ok trouwens.. '-))
, Datum:
25.09.2007 22:44
Vol verwachting klopt mijn hart......
Morgen op TV5 om 18.35 uur La Carte aux Tresors.
Speelt zich af in de Bourbonnais (Allier). Wij zaten daar afgelopen juni dus ik ben reuzebenieuwd of nog iets te zien zal zijn van het bocage-landschap.
Er wordt gesproken over: le vin des rois......
Nu hangt er vaag in mijn achterhoofd dat het de wijnen betreft van Saint-Pourçain-sur-Sioule. We zien wel.....
http://www.tv5.org/TV5Site/programmes/universal/pop_programme.php?id=135659
, Datum:
25.09.2007 22:50
@Connie,
Volgens mij heb jij vanavond een aantal meningen over campings op de site gezet. Zij allemaal hoogst interessant. Heb wat zitten snuffelen op geoportail en viamichelin en heb over twee campings nog een vraag:
- Massiac, heb je daar last van de snelweg of niet? Lijkt een bergje tussen te liggen.
- Dole, lijkt langs een spoorlijntje te liggen, zo ja, is dat storend of 1 trein per dag?
Geplaatst door: connie
, Datum:
25.09.2007 23:06
Hai Frank,
Op beide campings geen last gehad van enig geluidsoverlast.Ik heb daar toch niet zo gauw last van, want erger me daar niet aan.Ook niet van kraaiende hanen of loeiende koeien.Ik vind ze bij het vakantiegevoel thuishoren.
vr,gr. connie.
p.s.
Vergeet Dole niet te bezoeken.Pasteur en zo.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
25.09.2007 23:06
Ach Ineke, dat is nu sneu. Ik had net als Jan het weekend weer een verhaal gelezen over een kat die na 4 maanden weer terug was.
Ik hoop dat je nog hebt kunnen genieten van je verjaardag, gefeliciteerd alsnog.
Jan, ik heb de aflevering van vorige week gezien. Blijkt dat we daar ook vlakbij geweest zijn, maar het ziet er uit de lucht prachtig uit. Ik heb al weer wat plaatsjes genoteerd voor in de toekomst.
Ondertiteling heb ik niet gezien, in het begin volgde ik er weinig van, zo snel. Maar toch na een uurtje begint het geratel te wennen en versta je er steeds meer van.
Morgen maar weer opnemen, kan niet kijken, moet naar voetbal.
Gr. Brenda
, Datum:
26.09.2007 00:08
Voetbal??????????????????????????????????????
Ik had geeeeeeeeeeen idee......!!!!!
Feijenoord versus Utrecht volgens het programmablad.
Ik zal mij een zorg zijn....
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
26.09.2007 18:39
Frank het doet mij plezier je over de wijnen te horen praten.
Enkele opmerkingen in vorm van ,ik laat de kelnet beslissen.Een goede beslissing daar niet van.Maar enkele principes zijn heilig in Frankrijk.
1 Witte wijn van ChardonNay druiven liefst bij warme vis.
2 Schaal,schelp en koude vis bereidingen met Sauvignon blanc witte wijn.
3 Oesters is het best met Champagne.
4 Kaas ,gevogelte,biefstuk etc met goeie rode bordeaux wijn.
5 Wild met een goeie rode Bourgondische wijn.
6 foie gras met een goeie Sauterne of Monbazillac
Dit zijn mijn persoonlijke voorkeuren en ,daarom laat ik dit nooit over aan een kelner,want de voldoening om naar eigen smaak goed gekozen te hebben is te groot.
En naar mijn mening en smaak nog niet veel verkeerd genomen.
Ik weet het nu gaan de mensen met een cursus van 6 weken hier gaan reageren ,met dit en dat,maar na 50 jaar ervaring wijndrinken ,weet ik ondertussen wat ik lekker vind en dat is het voornaamste.
Ben effe jaloers op je maaltijden in Mersault laat het maar vlug 2008 zijn......Je iemand het water in de mond te laten komen deugniet..