Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: connie
, Datum:
18.09.2007 23:47
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
19.09.2007 00:10
Ik ben benieuwd, Frank, naar je bevindingen!!
En ach zeven boeken is toch niet zoveel! Ik had tijdens mijn laatste vakantie drie boeken bij me maar dan wel van ongeveer 800/900 pagina's per stuk. En in het Engels. Geen enkel probleem.
Moest nog een boek van een ander lenen.
, Datum:
19.09.2007 00:31
Om even terug te komen op het groeten......
Ik moet zeggen dat ik hele goede ervaringen heb sinds ik me geworpen heb op het postbodeschap. Ik ontmoet eigenlijk alleen maar aardige vriendelijke mensen.
Op EEN uitzondering na!! En wel een enorme studentenflat. Ze kijken je nog niet eens met hun kont aan zoals dat bij ons zeggen. Waarschijnlijk teveel bezig met zichzelf al leuterend in hun mobieltje.
Over mobieltjes gesproken: stond een paar dagen geleden bij de kassa van onze buurtsuper. Voor me stond een man te kletsen in z'n mobieltje. Was duidelijk een zakengesprek.
Hij had z'n spullen op de band gezet en was aan de beurt. Spullen worden gescand. Hij blijft gewoon doorkletsen. Er moet betaald worden. Hij blijft doorkletsen. Opent met moeite met een hand z'n portemonnee. Blijft gewoon doorkletsen. Haalt met veel moeite geld uit z'n portemonnee. Blijft gewoon doorkletsen. Verlaat de winkel zonder een woord gezegd te hebben. Ja, natuurlijk wel door zijn mobieltje.
Ik zat me kapot te ergeren. Hoe kun je zo onbeschoft zijn.....
Je wordt geholpen door een dame achter de kassa. Die bestond waarschijnlijk niet eens voor hem anders zou hij wel even het gesprek hebben kunnen onderbreken om even goededag te zeggen. En dankjewel of zoiets. Wat een hork......!!!
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
19.09.2007 06:12
Welkom terug Frank, fijn je hier weer te zien!
Ik durf het bijna niet meer te vragen Ineke.. maar is hij al weer thuis?
Geplaatst door: Marjolijn
, Datum:
19.09.2007 08:33
Jan, dan kom je nog goed weg, ik stond deze week ook achter zo'n pipo en die bleef kletsen en liet iedereen wachten, die deed nog niet eens moeite om te betalen; ik heb dat een minuut aangehoord en zei tegen de kassiere dat ze mij dan maar eerst moest helpen, dat die man waarschijnlijk dacht dat hij de enige was die belangrijke bezigheden had die dag. Toen brak hij dan wel zijn gesprek af, maar sorry of zo was weer te veel gevraagd. Raaaah.........
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
19.09.2007 09:31
Frank, welkom thuis.
Mobieltjes? Ik weet niet of dat streekgebonden is, maar ik heb er hier geen last van. Mocht het toch voorkomen, en bij n kassa, schuif ik die persoon zo aan de kant. Ik hoor ze wel eens bellen in de stad. Waar ben jij nu? Bij de Hema? Ik bij Blokker,oh ja ik zie je. En dan wordt er gezwaaid.Ik vind dat zo idioot. Want bij ons staan de Hema en Blokker tegenover elkaar.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
19.09.2007 14:40
Opmerkelijke gezegden zonder de oorsprong ervan te weten.!!!
De 13de op een vrijdag brengt ongeluk .
Dit gezegde heeft zijn oorsprong -de Tempeliers-.In het jaar 1307 op 13 october wordt het hoofdkwartier van de Tempeliers in Parijs onverwachts aangevallen en verovert door de troepen van Filips IV.
Alle Tempeliers in Parijs worden gearresteerd zo'n 2000 man.
Om de rijke bezittingen van de Tempeliers te veroveren ,beschuldigd Filips de Tempeliers van ketterij.
Dus als je nog eens denkt wijn zijn vrijdag de 13 tiende ,hou dan in gedachten hoe dit ontstaan is.
Geplaatst door: InekeH
, Datum:
19.09.2007 14:46
Ook namens mij welkom thuis Frank.
En Annechie: nee hij is er nog steeds niet. Werd vanmorgen wel gebeld door medewerker van de plantsoenendienst. Hij had de poster, met foto, zien hangen en een rode kat in de bosjes langs de beek zien struinen. Dat was best dicht mij mij in de buurt, ben er dus direct heengegaan, maar er was geen kat meer te zien. Heb een half uur lopen roepen en met voer gerammeld, maar geen reactie. Dan was het óf een andere kat, óf hij denkt: ik heb nog geen zin om thuis te komen, blijf nog lekker even rondstruinen. Ik ga vanavond nog maar eens in die omgeving zoeken. Heb nog steeds hoop dat ie terugkomt....
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
19.09.2007 14:53
Apropos Frank een reisverslagje zou meer dan welkom zijn.!!!????
Altijd gezellig om te lezen.Je toch nog andere dingen gedaan dan lezen .??hihihiih
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
19.09.2007 18:43
ik heb iedere keer problemen met mijn hotmail, heeft daar nog iemand last van
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
19.09.2007 21:13
Klopt Karla, je bent niet de enige!
Mijn man had trouwens van vanavond ook al ruzie met 'marktplaats'...
, Datum:
19.09.2007 21:55
Ik zit al jaaaaaaaaren op het internet maar ik heb eigenlijk nog nooit kunnen doorgronden wat de zin of het nut van hotmail is.
Zoals iedereen heb ik een e-mailadres maar waarom zou je nog een ander e-mailadres willen hebben?
Voor de volledigheid: internet is voor mij een bibliotheek.
Ik haal informatie van het internet zoals ik vroeger boeken ging halen bij de bibliotheek.
Alle andere dingen die je kan doen met het internet: spelletjes...oh nee....sorry games, downloaden muziek en films kan me gestolen worden.
Dus, help me even uit de droom wat betreft hotmail.
, Datum:
19.09.2007 22:10
Ik heb maar een e-mail adres en dat is hotmail. Mijn man heeft wel een ander adres van de provider en we hebben een router en ik een afgedankte computer van m'n zoon.
Geplaatst door: ® nicole
, Datum:
19.09.2007 22:25
hoi karla,
ook ik kom niet meer op hotmail.
dit is de zo veelste keer!
dus heb ik voor een paar weken geleden maar een andere aangemaakt.
@gmail .com van google.
werkt ook fijn.
is gratis net als hotmail.
groetjes nicole
, Datum:
19.09.2007 22:31
Ja ik kan natuurlijk van adres veranderen, maar dan moet je ook iedereen weer op de hoogte brengen van een nieuw adres. Ik was tot nu toe eigenlijk wel tevreden met een eigen adres.
Voor Jan van I. we hebben dus samen een internetverbindingen en ieder heeft z'n eigen e-mail. En we gebruiken de computer inderdaad als opzoek en naslagwerk.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
19.09.2007 23:00
Sinds ik van de week de nieuwste versie van msn heb gedownload geen problemen. Daarvoor kon ik er ook een keer niet op. Had dan ook een versie van 2 jaar geleden ofzo.
@Jan: Ik gebruik mijn gratis hotmail adres voor fora en andere sites waar je een e-mail adres moet doorgeven. Ik hoop daardoor minder spam te krijgen op mijn officiele adres.
Gr. Brenda
Geplaatst door: frank
, Datum:
19.09.2007 23:08
Zo eindelijk wat tijd voor enige impressies van de vakantie. Dit jaar de luxe van een ruime week in de Provence en nog zo’n periode in de Bourgogne. Eerst maar eens wat over de Provence:
Had me ingesteld op heerlijk weer en dan met een boek aan het water. Is op zich een dag of 5 gelukt maar ook een aantal dagen mistral waarbij het weer wel prachtig was maar de wind het toch echt te koud maakte aan het water, dus tja dan ga je ook niet de hele dag bij de caravan zitten en doe je dus meer als gepland.
De plek aan het water was gauw gevonden in St. Croix du Verdon aan het overbekende lac de Saint Croix. Prachtig uitzicht, paar fijne bomen voor de broodnodige schaduw, toilet erbij en een Buvette om nog eens een versnapering te halen. In de weekenden gewoon heel gezellig met veel franse gezinnen die komen badderen en eten, door de week wat meer toeristen maar van het ontspannen soort. Ook een dagje in les Salles sur Verdon aan het water gezeten, omdat moeders de vrouw hier graag naar een vide grenier wilde. Nogal bekend van het forum dit dorp maar ons kon nog het dorp nog het strand bekoren, Wat ook opviel, dat er in les Salles zeker 3 camperplaatsen zijn die bomvol stonden, leek wel een trailer park en geeft een raar sfeertje vinden wij.
Tja en dan de activiteiten, waarschijnlijk besmet door een vader die ooit als bijvak geologie heeft gestudeerd, had ik al jaren het dal van de Bles bij Digne-les-Bains op mijn lijstje staan. Lastig om een goede site van te vinden maar om een idee te geven de volgende:
http://www.ac-nice.fr/svt/sorties/digne/index.htm
Top is het Dalle des Ammonites, grote stenen plaat van zo’n 60 bij 40 meter met iets van 1500 ammonieten er op, die zomaar langs de weg uit de grond schiet! Vervolgens naar de "promenade de l'ichtiyosaure" kan er verder geen site van vinden maar is een hele pittige wandeling om te komen en vervolgens viel mijn bek open van verbazing. Onder een paar glazen panelen lagen wat stenen in rare vormen maar een Ichtiosaurus heb ik alleen maar ontdekt door het bijgeplaatste bord met enige uitleg. Het franse stel wat we daar als enigen een paar keer onderweg tegenkwamen sprak van een “petite deception”. Ik heb dit maar beaamt en niet gezegd wat ik er werkelijk van vond. Maar goed de wandeling was niet vekeerd om het luie zweet van de eerste paar dagen er eens even uit te werken. Nog net niet helemaal kapot de "site a empreintes de pattes d'oiseaux" oftewel vogelpootjes bekeken (zie eerdere site).
Onder andere door Jan ook een dagje “dorpjes in de Var” gedaan. Naar de markt in Aups, goede markt, niet alleen toeristenrommel, zelfs wat cd’s gekocht. Verder een leuk stadje en loop de kerk eens in, paar fraaie schilderijen. Door naar Cascade de Sillans om lekker te picknicken. Bij de parkeerplaats schrok ik al een beetje van het aantal auto’s en jawel bij de waterval erg druk. Toch een leuk plekje gevonden om te eten en het werd later ook wat rustiger. Maar helaas Jan, ben bang dat je daar binnenkort niet meer heen hoeft, onderweg naar beneden naar de waterval heeft men inmiddels een buvette weten te plaatsen. Ook Cotignac bezocht, ligt wonderschoon tegen een rotswand aan als je vanaf Aups langzaam naar beneden het dorp in zakt. Op plein drankje gedronken tussen naar wij aannemen allemaal engelse ex-pats. Om het af te leren ook Villecroze bekeken, mooie uitzichten maar wederom nauwelijks Frans om ons heen. Kregen een beetje de indruk dat dit soort dorpen langzaam aan hun eigen succes ten onder dreigen te gaan, zelfs al zo laat in het seizoen.
Wil hier dan ook als tip het dorp Quinson aanbevelen:
http://www.quinson.fr/
Weliswaar paar meter buiten de Var maar nog niet ontdekt en toch een heel apart middeleeuws geheel, ongepolijst en niet opgeleukt zal ik maar zeggen. Overigens ook hier naartoe om bij de caves de wijn uit de streek te halen:
http://www.cave-pierrevert.com/oidit_T003_7wrlwzydfg1t6412z14ahd937.html
Geweldige rose "cuvee du village d’or 2006". In het dorp zelf het musee du prehistoire bezocht:
http://www.museeprehistoire.com/
Is voor franse begrippen een bijzonder strakke collectie, op zich wel in overeenstemming met het gebouw wat door de architect Norman Foster is neergezet. Weet iets van architectuur en was hoogst verbaasd dat een man van die naam in zo’n speldeknopje iets neer heeft gezet. Museum is eigenlijk een tentoonstelling van alles wat men in de vlakbijgelegen grot Baume Bonne aan de Verdon van verschillende beschavingen van de afgelopen 400.000 jaar heeft gevonden met een goed stuk uitleg, denk zeker voor kinderen leuk, als de ouders een en ander kunnen vertalen. Wij wilden ook de grot bezoeken, wat kan vanuit het museum, schijnt een wandeling van 2 ½ uur te zijn maar dat ging niet meer lukken gezien het seizoen.
Tja en dan uiteindelijk toch ook nog maar de Gorges du Verdon gedaan. Uiteraard indrukwekkend maar de hoogtepunten voor ons waren de diverse klimmers die bezig waren en bij een van de uitzichtpunten aan de D23 de arenden die aan kwamen vliegen vanuit de Gorges en daar langzaam omhoog cirkelden. In Castellane ook nog even het musee des sirenes et fossilles gedaan:
http://www.parcduverdon.fr/accueil/un-territoire-a-decouvrir-autrement/les-activites/musee/sirene-41-1.html
Moet ik iedereen helaas afraden. In 25 minuten bekeken en eigenlijk niets wijzer geworden geloof ik achteraf.
Hmm, is wel erg lang geworden dit eerste deel en dan te bedenken dat we in de Bourgogne nog meer gedaan hebben. Mochten mensen het te lang vinden dan hoor ik het wel.
, Datum:
20.09.2007 00:38
Bedoel je dit Frank?
http://www.pays-dignois.com/galerie/displayimage.php?album=19&pos=7
Staat samen met de ammonieten ook nog op mijn verlanglijstje. Dank zij het internet ben ik achter 't bestaan van die lokaties gekomen.
Moet er alleen nog een keer naar toe.
En, ja, ik wist dat in die stadjes veel Engelsen te vinden waren.
Als je gaat googelen naar gites in die omgeving dan kom je erachter dat ze dikwijls Engelstalig zijn.
Vanavond ook weer gekeken naar Carte aux Tresors (TV5).
Ging o.a. over het bronnengebied van de Lot, Tarn en Allier.
Wil ik al jaaaaaaaaren eens naar toe maar mijn vrouw is niet echt gecharmeerd van het idee. Er werd namelijk verteld dat het de streek is met de grootste regenval in Frankrijk.
Maar 't is een schitterend landschap met hooguit een paar mini-gemeentecampings.
, Datum:
20.09.2007 00:55
Te lang???? Hoe kom je daar nu bij????
Ik zwelg altijd in reisverhalen.......Dus ga zo door!!
Quinson kan ik me nog herinneren van 20 jaar geleden. Vervallen en verwaarloosd zoals zoveel dorpen op het Franse platteland.
Er stond toen in het dorp een bordje met een verwijzing naar een wandeling naar Vieux-Quinson. Heb ik toen proberen te volgen. Levensgevaarlijk!!!! Losse steenslag steil omhoog!
Eh, Frank, hoe zat 't met de mensen die weigerden te groeten?
Geplaatst door: frank
, Datum:
20.09.2007 01:32
@Jan,
Dat beest bedoel ik, alleen is dit niet wat ik gezien heb op die berg! Deze kan ik wel herkennen. Leuke site trouwens!
Ahh, het niet groeten. Was niet in de Provence kan ik je melden. Vooruitlopend op de Bourgogne, dit overkwam ons dus daar en betrof allemaal Engelsen. Naast ons komen 2 man staan, na een uurtje loopt er 1 zo ongeveer over onze tafel om wat in een vuilnisbak te gooien. Zeggen goodafternoon, geen enkele reactie. Liep terug achter de caravan langs. Loop de camping af langs een engelsman die me aankijkt als ik langsloop, dit keer morning, geen enkele reactie blijft alleen dwars door me heen kijken. twee caravans met een jong stel met kinderen en de ouders van 1 van beiden. Zitten er 4 dagen op te kijken, niets aan reacties zelfs niet als je merkt dat ze een badmintonracket kwijt zijn en dat de volgende dag afleverd omdat je het toevallig ergens tegenkomt.
Heel vreemd, heb er ook een tijdje over nagedacht omdat we dit met engelsen nog nooit eerder zijn tegengekomen. Misschien een gevaarlijke conclusie, kreeg wel de in druk dat ze allemaal erg goed in de slappe was zaten.