Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
16.09.2007 21:40
Brenda,
was het programma niet ondertiteld?? Afgelopen nacht was een herhaling van woensdagavond 18.36 uur. En die was beslist wel ondertiteld in het Nederlands.
Prachtige streek trouwens: Espalion, Estaing en het plateau van Aubrac.
A.s woensdag Mende + la Margaride!! Dus meer in de bovenloop van de Lot.
Programmering op de website van TV5.
http://www.tv5.org/TV5Site/programmes/accueil.php
Geplaatst door: InekeH
, Datum:
16.09.2007 22:35
Toevallig Brenda, ik heb dat programma vannacht ook (gedeeltelijk) gezien. Volgens mij was er jaren geleden ook zoiets op de NL televisie, heette toen: Op jacht naar de schat.
Kat is helaas nog niet terug: heb overal gezocht, met voer gerammeld, maar niets hoor. Ik heb ook nog de Dierenambulance gebeld: die hadden gelukkig sinds gisteravond geen kat binnengekregen, maar ja, dat zegt natuurlijk niet alles.
Misschien heeft ie alsnog last van z'n hormonen, hoewel het "jeweetwel" kater is.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
16.09.2007 22:57
Ineke is je kat al terug? Hoop voor je dat hij/zij toch nog is komen opdagen.
Vanavond dacht ik, laat ik eens 2 cakes bakken in mijn nieuwe oven.....tenslotte is het weer appeltaarten- en appelcaken tijd, sommige forummers weten waarover ik praat :-) dus vol goede moed aan
de slag.
Mijn cakes zijn in het verleden altijd goed gelukt.Dit keer stond de
temperatuur zeker te hoog, in no time rezen ze bijna het cakeblik uit
en opeens rook ik een verdachte lucht, nee hè, waren ze aan de achterkant al aan het verbranden.
De voorkanten heb ik nog kunnen redden.
Staat de oven niet waterpas? Ik bakte nog altijd in zo'n oudewetse
gasoven, nooit geen problemen.
Nu met hete lucht. Nou ik heb het geweten........:-)
De smaak is wonderwel goed en dus gaan we morgen toch aan de cake.
Er is een oud gezegde: Zondagswerk is niet sterk, je zou het haast gaan geloven :-))
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
16.09.2007 23:08
Kijk Jan, dat zijn dus niet mijn kijktijden op tv! Zaterdagnacht komt me beter uit :-)
Maar dan kan ik dus de video instellen a.s. woendag. Dank je voor deze info! Zag op de site van France3 wel iets over de Mont Blanc, zou mooi zijn om dat vanuit de helicopter te zien. Ben daar jaren geleden op 3800 m. geweest. Super mooi weer gehad wat wel belangrijk is als je daar heen gaat.
Ineke, sterkte met je kat, ben benieuwd of ie morgen weer aan komt lopen heel onschuldig.
Gr. Brenda
, Datum:
16.09.2007 23:11
En Lilian, heb je je nog niet aan een appeltaart gewaagd of vallen de appels nog niet zo hard?
We mogen nu al wel beginnen met een datum gezien mijn agenda, straks wordt het pas januari!
, Datum:
16.09.2007 23:15
, Datum:
16.09.2007 23:54
Lili@an, ik heb sinds kort ook een heteluchtoven en merk dat het bakken dan inderdaad anders/sneller gaat dan met de vorige gewone electrische oven. Mmmmmm, lekker appeltaart.
Ja Brenda, ik herkende het vannacht meteen, er is trouwens nog een programma op TV5, dat ook een tijd geleden hier is uitgezonden: "Fort Boyard", is een fort dat voor de westjust van Frankrijk ligt, waar sleutels verzameld moeten worden dmv diverse opdrachten. Kijk ik ook nog wel eens naar.
Hopelijk zit de kat morgen weer voor de deur. Je hoort wel verhalen van katten die een tijdje weg zijn en dan toch weer terugkomen. Hij is gelukkig gechipt en heeft een halsbandje met naam, adres en tel nummer erop. Mocht ie toch de weg kwijt zijn, dan weet de eventuele vinder waar hij moet zijn.
Geplaatst door: visje
, Datum:
17.09.2007 10:00
En Ineke, de kat alweer terug? Het regent dus hij zal wel warm en droog willen zitten.
Ford Boyard ken ik nog wel ja. Ik wilde vroeger altijd zo graag meedoen met dat soort programma's maar ze vroegen me nooit! :-)
, Datum:
17.09.2007 19:29
Kat is er nog niet :-(( Ik ga morgen maar een foto van hem in de buurt ophangen: vermist onze lieve kat Felix.
En ja, ik hoopte ook dat ie door de regen wel genoeg zou hebben van zijn avontuur, als ie tenminste op avontuur is.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
17.09.2007 21:09
Geplaatst door: connie
, Datum:
17.09.2007 21:13
Ineke,probeer eens bij kat-vinder.
Connie
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
17.09.2007 21:28
InekeH, ik hoop dat je je Felix snel terug vindt. Sterkte.
, Datum:
17.09.2007 22:23
Bedankt voor jullie tips! Hij staat inmiddels op Marktplaats.
@Connie: ik heb gekeken bij kat-vinder, maar dat lijkt alleen maar voor de regio Den Haag te zijn.
Ik ga maar weer eens kijken of ie bij de deur zit te wachten..
Geplaatst door: tineke
, Datum:
17.09.2007 22:57
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
18.09.2007 00:00
Er zijn dit jaar extreem weinig appels aan de boompjes, de meesten zijn er spontaan aangestoken afgevallen.Niet best.De allerlekkerste
appels die we hadden zijn met boom en al dit jaar omver gewaaid door die extreme storm die we hadden.Was bij de wortel totaal verweerd
en vergaan.Wel veel druiven en lekkere!De merels vinden ze ook erg lekker!
Ineke, sterkte met het vinden.
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
18.09.2007 09:38
Lilli@n, wij hebben 2 appelbomen. 1 zat barstensvol en de andere had maar 1 tak met appels. Ook vreemd. Druiven heebn we niet, maar die hebben mijn ouders dan weer. Plenty. Dan gaan ze al hun kinderen langs (5)en delen ze uit. Nadat ze er eerst jam en sap van hebben gemaakt.
InekeH, hou je ons op de hoogte over Felix? Ik leef met je mee.
, Datum:
18.09.2007 10:17
Nog steeds geen Felix te zien. Ik heb zijn "signalement" nu ook doorgegeven op Amivedi. En ga vandaag de posters ophangen en het asiel ook maar weer bellen. Ik las trouwens op Martkplaats dat iemand z'n kat na 3 maanden weer terug had! Ik hoop toch echt dat ik niet zolang hoef te wachten. Maar ja, maakt ook niet uit, als ie maar terugkomt.
Ik heb trouwens nog een andere kat (poes), die scharrelt de laatste dagen een beetje stilletjes en timide door het huis. Ze zal haar vriendje ook wel missen. Wil ook steeds maar heel even naar buiten en gaat dan weer in de vensterbank naar buiten zitten kijken.
Geplaatst door: frank
, Datum:
18.09.2007 23:13
Weer terug, van een zeer geslaagde vakantie.
Prachtig weer gehad, sinds we vertrokken zijn, voor het eerst gisteren wat regen.
Eigenlijk meer gedaan als de bedoeling was, maar toch nog 7 boeken er doorheen weten te jagen.
Nauwelijks ergernissen gehad, of het moet zijn dat we op de laatste camping met diverse mensen te maken hadden die nog niet in staat waren om te groeten. Nog nooit eerder meegemaakt waren ook geen fransen trouwens.
@Jan, jouw tips waren de Var: Aups, Cotignac, Sillans e.d. Laat nog wel wat meer horen de komende dagen. Nu lekker slapen en morgen puinruimen.
Geplaatst door: visje
, Datum:
18.09.2007 23:23
Welkom terug Frank! Veel gezien en toch nog 7 boeken? Dat is knap.
Ben benieuwd waar je allemaal terecht bent gekomen.
Gr. Brenda
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
18.09.2007 23:33
We treffen de laatste tijd ook vaak mensen aan die niet meer groeten. Ik snap het niet, je kunt toch gewoon beleefd zijn.