Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
14.09.2007 17:58
Het niveau van de topics wordt echt op zijn Frans gezegd -trés pauvre-.Als anciens al niet meer mogen antwoorden zonder de zin-Het zijn altijd dezelfde die reageren.pfffffffffffffff Dit forum wordt ziek.
, Datum:
14.09.2007 19:24
HihiHihi helpen deze topic over de kaap van 200000 is gelukt hip hip hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
15.09.2007 00:05
Tja, Bona, zoiets kan gebeuren als je nadrukkelijk aanwezig bent op 't forum.
Jij bent een kunstenaar op het gebied van iemand op het verkeerde been zetten. Heb ik persoonlijk ervaren.....
Ik lees je stukjes en zit me dan dikwijls af te vragen of het nu serieus bedoeld is of ironisch. En ironie is dikwijls niet zichtbaar als je de woorden ziet op het scherm.
In het begin (zo'n twee jaar geleden) schreef ik wel eens iets dat ironisch bedoeld was maar dus zo niet overkwam. Bleek uit de reacties.....
Maar trek het je niet aan.... Is gewoon een storm in een glas water.
Ik zat trouwens te wachten op de 200.000 mijlpaal maar vandaag is deze topic zo dikwijls bekeken dat 't aan mij voorbijgegaan is.
Eh....Bona, jouw laatste bijdrage aan deze topic was wel nummeer 6666.
, Datum:
15.09.2007 00:19
LA CARTE AUX TRESORS op TV5.
A.s woensdag over Mende en de streek ten noorden ervan: la Margeride.
Lang geleden dat ik daar geweest ben. Het grote nadeel van Frankrijk is dat 't zo groot is.
Er zijn na 30 jaar nog steeds streken die ik niet ken: Baskenland, het stroomgebied van de Aveyron, Savoie, de oostelijke Provence.....
Het programma van woensdag gaat o.a. over de "Bête du Gévaudan".
Een of ander mysterie over een een beest (wolf??) dat de streek onveilig maakte in de 18e eeuw.
http://fr.wikipedia.org/wiki/B%C3%AAte_du_G%C3%A9vaudan
, Datum:
15.09.2007 08:54
, Datum:
15.09.2007 18:15
Na een dagje werken in de tuin,klaar maken voor de herfst you now,enlele gedachten door het hoofd gespookt.!!
Wat doet een mens in zijn leven om er iets van avontuur in te steken.
Een leven zonder avontuur is een saai leven,zo denk ik toch.
Ieder jaar weer wens ik iets van het onbekende in mijn reis te programeren ,iets wat een adrenalinestoot heeft en nadien de voldoening krijg-opdracht geslaagd-en dit kan op vele manieren gebeuren.
Een voorbeeldje_GAVARNIE als je tot het hoogste punt wil klauteren moet je wel op zekere leeftijd de nodige atributen meehebben.Mijn zoon van 17 stond te zwaaien met een air ,ik ben er,grrrrrr,ik had nu eenmaal geen bergstok bij en iedere meter omhoog was 2 meter naar omlaag.Dus ik voel mij verplicht nog een keer daar naartoe te trekken om op dezelfde plaats te staan van mijn zoon en een mooie foto te laten nemen en mijn geliefde zoon die foto te tonen met een air(allez gemaakt) en te zeggen je ouwe knuffel heeft het toch voor elkaar gekregen hé,hihihihi dromen is mooi.
Dank U voor Uw aandacht.
, Datum:
15.09.2007 20:01
De stille boycot van de Anciens begint te werken hihihhihihii.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
15.09.2007 20:02
, Datum:
15.09.2007 20:12
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
15.09.2007 20:19
Brrrr, niks voor mij, Bona.Het is me veel te hoog.Wel mooi om op een plaatje te bekijken.
, Datum:
16.09.2007 02:23
Geplaatst door: InekeH
, Datum:
16.09.2007 11:57
Hm, ik ben een beetje ongerust, sinds gisteravond een uur of acht heb ik één van mijn katten niet meer gezien:-(. Is niets voor hem om zolang weg te blijven. Ik hoop echt heel erg dat ie zo weer voor de deur staat.
Ik moest het even hier kwijt...
Geplaatst door: over katten gesproken
, Datum:
16.09.2007 12:45
Weet je waar ik een super hekel aan heb: aan andermans katten die
in onze tuin lopen, over onze schutting springen, onze tuin bevuilen en dat ik daar behalve ze wegjagen niets tegen kan doen(ze vreten ook weleens een vis op uit onze vijver, dan vinden wij een halve staart of zoiets)
, Datum:
16.09.2007 12:48
Geplaatst door: Drakuul
, Datum:
16.09.2007 13:43
Nee,beste Bona,mythes komen in mijn familie niet voor,hoogstens als huisdier.
heb ooit wel eens zo'n weerwolfje gehad maar het probleem was dat hij steeds in een mens veranderde;)).
Wat is dat trouwens met die boycot en gezeur over altijd dezelfden die reageren?,kom hier zelf nauwelijks meer sinds ik onder curatele sta van mijn echtgenote.
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
16.09.2007 13:57
Onze mooiste wandeling in de laatste vakantie was een tocht van 6 uur in de Pico's. De Spaanse bergen hebben mijn hart geraakt, hoewel we bijna 30 jaar lang in de Franse berggebieden zijn geweest. Maar laatst zag ik foto's van de Queyras in Frankrijk en dan moet ik weer kiezen tussen de Franse of Spaanse bergen.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
16.09.2007 14:06
Ineke, ik hoop dat je je kat gauw weer terug vindt!
, Datum:
16.09.2007 18:29
Jan, lac de Gaube ook gedaan,Het eerste deel is toch ferm klimmen.
En het mooiste van al aan dat meer was er een koude wind aanwezig in julli en daar ik op zijn zomers gekleed was ,een beetje bezweet een koud drankje tot mjn nam,de gevolgen waren !!! darmen in de knoop en een verkoudheid,een beetje zelf dokter gespeelt en met de nodige zelfgemaakte gluwein in bed gekropen en uitgezweet,2 dagen later opnieuw naar Pont d'Espanje en een nieuwe uitdaging .......
Geplaatst door: Bruid van Drakuul
, Datum:
16.09.2007 18:50
@Drakuul: Curatele is bij deze opgeheven wegens goed fout gedrag!;-p
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
16.09.2007 21:31
Vannacht viel ik in een uitzending van TV5Monde, ben blijven kijken tot het einde zo rond 1.45 uur. Ik moest meteen aan een aantal mensen hier van het forum denken :-)
Het was een soort race/spel met 2 teams in helicopters die van alles moesten zoeken aan de hand van aanwijzingen. Het meeste ontging me in dat rappe Frans, maar alleen de omgeving al maakte het de moeite waard. Deze uitzending speelde zich nl af in de Lot, omgeving van Conques, Aubrac en St. Geniez d'Olt. Volgens mij plaatsen die hier wel eens worden genoemd. Erg leuk om de omgeving daar oa vanuit de lucht te zien. Ik ben er in 2005 wel vlakbij geweest toen de Tour finishte in Figeac.
Het enige wat ik verder nog kon vinden in een tv gids was dat er 7 oktober weer een uitzending van is. Op de Wikipedia site vond ik dat het al vanaf 1996 draait.
O ja het heet LA CARTE AUX TRESORS voor eventuele geïnteresseerden.
Gr. Brenda