Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
11.09.2007 18:35
Bona,
het enige wat me echt tegen de borst stuitte was de opmerking van je dat je gratis werkte voor je kinderen.
Mijn god, dacht ik, wij doen niets anders.......
Maar als je kinderen neemt dan is dat gewoon je heilige plicht.
, Datum:
12.09.2007 01:03
Ik zat even de laatste mening te lezen.....
Ging over Prairies de la Mer in Port Grimaud.
Was behalve een overnachtingscamping de eerste camping die wij aandeden samen met onze dochter. Is dit jaar dus 30 jaar geleden.
't Zal eind juni geweest zijn en de camping was nog behoorlijk leeg.
We gaan slapen en worden uiteraard weer eens wakker en, niet te geloven, we waren ineens omringd door allerlei tenten.
Waren dus 's nachts aangekomen en we hebben daar niets van gemerkt.
Zegt dat wat over die andere kampeerders over ons?
De volgende avond wat eten op het restaurant van de camping met o.a. friture de la mer. Kleine visjes die je met huid en haar moet opeten.
Op een gegeven moment werden we aangesproken door een Nederlands stel dat zich verbaasde over onze dochter. Die met smaak al die visjes naar binnen zat te werken.
Om 't kort te houden: de volgende avond gingen we naar hun tent en omdat 't zo'n grote camping was gingen we met de auto. Terwijl ik dit schrijf zit ik me enorm te generen. Iemand bezoeken op een camping met de auto!!!!
De terugweg naar onze tent was dolle pret!! De nodige wijn en biertjes op dus word je als jongeling wat baldadig.
In plaats van de paden reed ik dus in het pikkedonker kriskras over de camping. Hoe ik onze tent weer gevonden heb? Geen flauw idee!
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
12.09.2007 15:20
Jan van I, ik blijf me verbazen over je. Met de auto naar andere campingbewoners is nog daar aan toe, maar niet meer weten hoe je terug bent gereden? Is wel spannend, heb je onderweg nog tentjes omver gereden, of scheerlijnen "lam" gelegd?:)
Geplaatst door: Marjolijn
, Datum:
12.09.2007 16:20
Nou Jan, ik geloof nu toch echt dat je een gevaar op de weg bent: op de stoep fietsen, over de camping crossen....zou je voortaan maar niet gewoon overal te voet naar toe gaan :=))
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
13.09.2007 00:04
Jan heeft dit niet gedaan dames, maar degene die dit op het forum bij de meningen over de campings heeft gezet.
Geplaatst door: marrie
, Datum:
13.09.2007 00:16
@Lilian: ik snap dat je Jan wilt verdedigen, maar ik ben bang dat je het niet goed begrepen hebt, want in dit geval was Jan toch echt de
"boosdoener"! ;-)
Geplaatst door: Koffieleut
, Datum:
13.09.2007 11:35
Even wat anders.
Ik maak geregeld gebruik van Google earth en ik denk dat veel forummers dat ook doen.
In de laatste versie (versie 4.2 en hoger, update dus even ophalen...) zijn de kaarten aan de Franse kust enorm verbeterd.
Zo kun je nog beter je plekje voor volgend jaar alvast bekijken.
Daarnaast is een eenvoudige flightsimulator toegevoegd waarbij je onder andere met een F16 kunt vliegen.
Deze flightsimulator is te aktiveren als je op de landkaart staat en vervolgens de toetscombinatie Ctrl ALT A indrukt.
Dit hoeft alleen de eerste keer, daarna staat de simulator in het menu.
De eerste keer heb je al moeite om het toestel in de lucht te houden, maar oefening baart kunst.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
13.09.2007 18:21
Daar sommigen verweten worden van "te veel te reageren" ga ik hier reageren op de topic "verschil tussen Nederlanders en Belgen" betreffende Uylenspiegels politieke uitspraak.
Dus even een anekdote over een doorsnee Vlaming en een doorsnee Waal.
Toen we op verlof gingen naar Luxemburg met de vouwwagen kreeg ik een klapband op 50 km van Charleroi op de snelweg. Mijn reservewiel opgelegd en vooruit met de geit. Op 5 km van Charleroi banggggggg de 2de klapband. Wij stonden daar ,heb de beide wielen in de auto gelegd, mijn vrouw en zoon achtergelaten achter de vangrail, de volgende afrit genomen en Charleroi binnen om 2 nieuwe banden te zoeken.!!Na een poosje rondgereden te hebben zag ik een oudere man in zijn voortuintje werken, gestopt en gevraagd -of er een bandencentrale in de buurt was(wel in het Frans natuurlijk, je bent midden in het Waalse rijk). Deze man stelde voor mee te rijden om het voor mij makkelijker te maken.
In 2 minuten waren wij terplaatse, hij de Waal deed het woord en direct begonnen ze mijn banden te vervangen. Ondertussen was het 12 uur, etenstijd, maar nee de baas kwam voortdoen omdat hij wist dat mijn vrouw en kind achtergebleven waren op de autostrade en om 12uur45 was alles Ok. De prijs: geen belgische Frank meer betaald dan in mijn woonplaats. Nu het probleem was de snelweg weer opgeraken iets vroeger dan de afrit die ik genomen had, de wegenkaart uitgehaald en met 4 clienten en de baas dit bekeken. De Waalse oudere man stelde zelf voor om met mij mee te gaan daar hij de weg beter kende dan ik, mits, dat ik hem dan wilde terugvoeren naar zijn woning Terug in de auto werd ik feilloos naar het punt geloodst waar mijn vouwwagen stond, heb er de wielen gemonteerd en die persoon daarna afgezet bij zijn woning. Toen ik hem vroeg wat ik hem schuldig was kreeg ik voor antwoord: absoluut niets en nog een voorspoedige reis! Heb er nu nog altijd spijt van dat ik geen naam en adres gevraagd heb om hem toch een bedankingskaartje toe te zenden. Zo zie je maar: Waal of Vlaming we zijn allemaal Belgen. Dat gekrakeel in de politiek is enkel goed voor de politiekers zelf om hun postjes te beschermen op het stramien van "Verdeel en heers" want de modale Belg (Waal of Vlaming) komt overeen, want heb er 15 jaar mee samengewerkt.
Merci,dank u voor Uw aandacht.
, Datum:
13.09.2007 20:40
Bonasera, wat n fijne mensen zijn er toch op de wereld. Een gebeurtenis die men lang zal heugen.
Lili@n, in de recreatiekrant Twente lees ik t volgende bericht:Trekzakken en harmonica's. Iedereen die zo'n instrument heeft, kan meedoen aan dit "Balgenfestival".Het is op zondag 30 september vanaf 13.00 uur in Reutum bie Bays.
Dat wordt n leuke happening.
, Datum:
13.09.2007 21:34
Bona,
eindelijk eens een positief bericht over het Belgenland.
En Belgen zouden niet bestaan?? Zelfs Julius Caesar wist wel beter:
Van hen allemaal zijn de Belgen de dappersten, omdat ze het verst verwijderd wonen van de cultuur en de beschaving van de provincia, omdat er slechts zelden kooplui tot bij hen komen en dingen invoeren die bijdragen tot het ontvoogden van de geesten, en ze vlakbij de Germanen zijn, die over de Rijn wonen, en met wie ze voortdurend oorlog voeren.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
13.09.2007 23:11
Inderdaad Marrie, je hebt volkomen gelijk, ik heb het inderdaad verkeerd begrepen, ik dacht dat Jan een mening citeerde, dat vond ik al een beetje vreemd, maar nu het stukje opnieuw goed gelezen.
Nu iets anders, je hebt de Ardennen, maar ook nog de Echte Ardennen
volgens onderstaand stukje:
De vakantiemaanden zijn voorbij, maar de Echte Ardennen sluiten hun etalage niet. Ze vormen immers een bestemming voor alle seizoenen. En misschien wacht ons nog een ‘Indian summer’… In de Echte Ardennen valt van alles te beleven, zowel in openlucht als binnen, in de gezellige warmte van onze attracties of onze restaurantjes. U weet toch dat de kortingbonnen voor de Echte Ardennen nog steeds geldig zijn? Knip ze uit de Gids of surf naar onze website www.echteardennen.be om ze te downloaden.
Toerisme is geëvolueerd naar veel meer dan dolce farniente. Veel vakantiegangers willen zich niet alleen ontspannen, maar zoeken ook een meerwaarde. Een van de initiatieven die daaraan tegemoet komt, zijn de zogenaamde ‘Week-ends Bienvenue’. Ze richten zich op mensen die de Echte Ardennen en Wallonië intens willen beleven, die de plaatselijke mensen willen ontmoeten en hun passie willen delen. Bouillon is een van de stadjes die in september zo’n weekend organiseert. Tientallen inwoners nemen er aan deel en ze zullen u gegarandeerd een origineel en onvergetelijk weekend bezorgen.
Al even origineel zijn de wandelingen met als thema: het burlen van de herten. Terwijl het duister invalt, hoort men in het bos vaak de hitsige kreten van de herten zonder de dieren te zien. Het doet wat denken aan Jurassic Park…
Maar ook folklore, wandelingen, muziek, gastronomie, treinen en zelfs onze oude Belgische frank staan deze maand op het programma.
Hier onze selectie voor september.
Onze selectie voor september
• Het Land van Marche en Nassogne - 29 september
Paddenstoelenwandelingin Nassogne
Afspraak aan het Maison du Village om 9u30 voor een paddenstoelenwandeling met picknick in het bos en degustatie van streekproducten. Wandelschoenen, mes en mandje voorzien. Dieren zijn niet toegelaten. Prijs (broodje met braadworst en degustatie inbegrepen): volw. : 10,00 € - kinderen (< 12="" jaar)="" :="" 5,00="">
• Valleien van de Naamse Ardennen - 15 en 16 september
Wandelweekend in Gedinne
Afspraak op la Croix-Scaille waar u kunt kiezen tussen verschillende thematische wandelingen (paddenstoelen, natuur…) en een vast parcours.
• Het Land van de Boven-Lesse - 15, 21, 22, 27, 28 en 29 september
Het burlen van de herten in Libin
Na een inleidende film in de zaal ‘Notre Maison’, neemt de gids u mee voor een avondwandeling in de bossen.
• Vallei van de Smaken en Geuren - 16 september
Feest van de kaas in Maffe
Gastronomische en muzikale route waarbij de streekproducten in het zonnetje worden gezet. Animaties, proeverijen en ontmoetingen met producenten.
• Het Land van Bastogne - 21 tot 23 september
Weekend Belgische frank in Bastogne
Geef uw resterende Belgische franken uit in de handelszaken van Bastogne. De deelnemers kleven een biljet van 100 frank op hun etalage!
• De vallei van de Lesse - 21, 22, 28, 29 september en 5 en 6 oktober
Het burlen van de herten in Han-sur-Lesse
Avondbezoek aan het Wildpark en observatie van de herten tijdens de bronstperiode. Reserveren noodzakelijk: 084/37.72.13.
• Het Land van Bouillon en de Semois tussen Ardennen en Gaume - 22 en 23 september
Weekend ‘Wallonie Bienvenue’ in Bouillon
Een ontmoeting met mensen die Wallonië maken en bezielen, een ontdekking van het kloppend hart van een stadje.
• De Wildwatervalleien - 22 en 23 september
Treinweekend in Mariembourg/Treignes
Nostalgische treinritjes, in Treignes: spoorwegmuseum en animaties. Verkoop van miniatuurtreinen en boekenwinkel.
• Het Land van Houffalize en La Roche-en-Ardenne - 22 en 23 september
Soepfestival in La Roche-en-Ardenne
Begeleide wandeling, streekmarkt, atelier, soepwedstrijd, proeverijen en muzikale animatie.
• Het Land van Ourthe en Aisne - 23 september
6e Herfstfeest in Dochamps
Herfstevenement in het Park Chlorophylle, met begeleide wandeling (reserveren noodzakelijk), muziek, dans, kinderanimaties, een speciaal paddenstoelenmenu enz.
• Het Land van de Salmvallei en de Ourthebronnen - 23 september
Fijnproeverswandeling in de vallei van de Salm
Wandeling van 10 km met verschillende haltes waar men streekgerechten proeft. Vertrek in Burtonville. Reserveren noodzakelijk: 080/21.50.52.
• Het Land van Saint-Hubert - 23 september
Fijnproeverswandeling in Mirwart
Wandeling van 8 km met 6 haltes (aperitief en 5 gangen) in het Provinciaal Domein van Mirwart. Reserveren voor 14/09 noodzakelijk: 084/41.02.06
• Valleien van vestingen en kastelen - 28 tot 30 september
Dinant Jazz Nights in Dinant
10e editie van het jazzfestival met jazzzanger David Linx en veel aandacht voor Jazzvocals.
, Datum:
14.09.2007 00:20
De Ardennen in de herfst zijn echt aan te bevelen.
In dat stukje stond iets over "Indian Summer" en misschien hebben we altijd geluk gehad maar die enkele keren dat we daar waren hebben steeds goed weer gehad.
Heerlijk de hele dag zwerven over de Hautes Fagnes of zomaar een beek volgen. En dan 's avonds?? Wild zwijn eten!
Bah, van Iersel, daar wordt toch opgejaagd? En je bent zo tegen de jacht? Jaaaahaaaa, maar 't is zo lekker! Hypocriet!!
, Datum:
14.09.2007 01:11
Waren gisteravond een beetje aan het brainstormen over volgend jaar....
We zouden beiden twee dingen noemen en dan maar kijken of we op een lijn zaten. Niet dus......
Ikke: Lauterbourg en Arbois.
Oooooh, Arbois?? Lijkt me wel leuk. Lekkere wijnen: Vin jaune en vin de paille. Ja, mijn vrouw heeft een cursus vinologie gedaan dus je hoeft haar niets wijs te maken.
Maaaaar, Lauterbourg? Waar ligt dat eigenlijk?? Is de meest noordoostelijke stad van Frankrijk. Daarom wil ik dat wel eens zien. Ze zat me aan te staren met een blik van daar heb je hem weer. Als 't maar op een vreemde plek ligt!
Zij: Grasse en Piemonte.
Grasse? Waarom? Nou, voor het parfummuseum matuurlijk!! Voor een parfumfreak zoals mijn vrouw is dat natuurlijk het Walhalla. Ik heb even op de Michelinkaart gekeken en er liggen aardig wat leuke stadjes in de buurt.
PIEMONTE!!! Maar dat is l'Italie en geen la France!! Bleek ze eigenlijk Val d'Aosta te bedoelen. Ook Italie maar er schijnen daar dorpen te zijn waar ze Frans spreken. Mmmmmmmmmm, lijkt me wel interessant.
Maar, ons kennende, zitten we volgend in jaar in Cauterets, Conques of Collioure om maar drie plaatsen met een C te noemen.
, Datum:
14.09.2007 06:58
En goed lezen.!!!
Heel prettig. Mooi en schoon sanitair, met speciale baby-wasgelegenheid. Kokend heet water aanwezig ???????????????????
Daarom hebben sommige baby's rode billetjes aha,nu begrijp ik het.
, Datum:
14.09.2007 07:08
Dit wist ik ook nog niet.
Als enig minpuntje valt misschien te melden, dat het er 's nachts stikdonker is ---uhhhhhhh----
, Datum:
14.09.2007 07:20
Jan op weg naar Cauterets is er een klein dorpje Agos Vidalos.
Daar kun je een steengoede Souffleur de verre in actie zien..
Wel een dure vogel als je iets wil aankopen van zijn meesterwerkjes.
M. Nyffeneger Dominique
Souffleur de verre
8, rue Bousquet
65400 Agos-Vidalos
Tél : 05.62.97.37.72
, Datum:
14.09.2007 07:53
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
14.09.2007 13:41
Misschien lekker zitten lezen nu het 'savonds alweer vroeger donker wordt, alvast in de stemming komen om weer plannen te maken voor volgend jaar? Ik heb op de advertentiepagina een flinke stapel leesvoer aangeboden!
, Datum:
14.09.2007 15:40
Ja, t wordt vroeg donker, de herfst doet zijn intrede. Ik wordt meerdere malen per dag gebeld, wil je nog stoofperen, appels, hazelnoten, bol chrysanten? Tuurlijk wil ik dat maar wat n werk. Peren en appels schillen en koken. De hazelnoten eten we zo op. En de tuin fleurt ook mooi op. Handig zo'n familie.:)
, Datum:
14.09.2007 15:49