Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
09.09.2007 12:59
Cimeroni,
ik rijd normaalgesproken NOOIT met m'n fiets op de stoep!!!
Als postbode doe ik dat dus wel maar houd altijd rekening met de voetgangers. Het is HUN territorium!!!!
Ik heb vier straten in mijn wijk zitten waar je in principe niet mag fietsen omdat het voetgangersgebieden zijn. Ze hebben voor die straten ingenieuze parkeergarages gebouwd die je niet weet te vinden als je niet bekend in de buurt.
Maar niemand kijkt vreemd op als ik daar met mijn zwaarbeladen fiets aan kom stuiven.
Oh ja, dat incidentje met de politie......
De adrenaline gierde door mijn lichaam en het zweet droop van mijn kop. Ik lokte het gewoon uit omdat ik BEWUST over het trottoir reed.
Ik zou mezelf kinderachtig gevonden hebben als ik juist op dat moment van mijn fiets afgestapt zou zijn. Gewoon openlijk een overtreding begaan ook als de politie toekijkt.
Ik las in de krant een stukje over:
http://www.paardenmelkerij.nl/index.php?id=1
't Zal Overijssel niet zijn ;-)
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
09.09.2007 15:52
Geplaatst door: Trijn
, Datum:
09.09.2007 19:30
@Jan:
Met mijn 9 kratjes had ik vrijdag een record!Sjonge,wat had jíj veel!!!
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
09.09.2007 23:13
Jan van I, dat fietsen op de stoep heel normaal is, was geen verwijt. Het is n gegeven wat ik de laatste tijd , tot mijn ergernis overigens, ervaar. Een postbode, die bij ons tenminste, fietst niet constant over de stoep. Kan ook niet, ze lopen veel, om huis aan huis, de post te bezorgen.
En de paardenmelkerij is inderdaad in Overijssel.Harbrinkhoek ligt ongeveer 6km van mijn huis. Dus in t mooie Twente.
Is je familie al weer thuis uit Hertme?
, Datum:
09.09.2007 23:27
Zal ik je eens wat zeggen, Cimeroni???
We werden vanmorgen gebeld vanuit het verre Hertme. Ze bleven nog een weekje!!
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
09.09.2007 23:35
Jan v I: leuk dat je familie er nog een weekje `bijplakt` in Hertme. Waarschijnlijk gaan ze wel eens een fietstochtje maken oa richting Borne. Alle kans dat ze dan langs mijn huis komen....
, Datum:
09.09.2007 23:45
Op het gevaar af dat ik word versleten voor een drammer toch nog eens jullie aandacht voor een programma op TV5.
Vrij vertaald: De Schatkaart.
Twee weken geleden was de lokatie de Verdon en omgeving.
Vorige week was de Vaucluse aan de beurt.
En aanstaande woensdag de Aveyron en in het in het bijzonder de streek Rouergue. Met ook aandacht voor de de pelgrimswegen (speciaal voor mij) naar Santiago.
http://www.tv5.org/TV5Site/programmes/universal/pop_programme.php?id=135660
NB
Programma is Nederlands ondertiteld!!
, Datum:
10.09.2007 10:07
Nee hoor Jan van I. Ik verslijt je niet voor n drammer. Stel je voor zeg. Wat moet je dan wel niet van mij denken met mijn gezeur over Twente. Nee hoor, ik laat iedereen in zijn waarde. Groeten oet Twente.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
10.09.2007 10:25
Jammer Jan, had maar wat eerder gedramd over dat programma! Ik ken het niet en had graag de Verdon en Vauclause willen zien. Eens even zoeken of het ergens in herhaling te zien is.
Ga gerust door met tv tips over Frankrijk, ik kijk nooit in de krant wat er allemaal komt.
Gr. Brenda
Geplaatst door: Pierre
, Datum:
10.09.2007 22:23
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
11.09.2007 00:23
Leuk Pierre.De menselijke versieringen worden steeds mooier.
Dirkshoorn dat ligt toch in Noord-Holland hè? Typisch eigenlijk, maar ik hou ook van dat Noordhollandse landschap met die uitgestrekte weilanden en die watertjes ertussen en die prachtige vergezichten.
En wind veel wind.
Jan, dat je nog tijd had om achter je pc-tje te kruipen na al die
postverwerking :-)Overigens bouw je er wel een goede conditie mee op.
Hoe is het afgelopen met je kleinkinderen? Heeft oma ze meegenomen naar al die leuke dingen?
Annechie hoe is het met de renovatie perikelen? Al aan de gang?
Je bent volgens mij h.s. druk anders had je hier wel wat geschreven?
:-)
Gerrit mocht je hier nog langskomen, die camper is vast wel iets voor
een van de forumleden.........haha
Ik mis Ineke al een tijdje,waar zit je?
Geplaatst door: Jan
, Datum:
11.09.2007 00:29
Lilian nog altijd tot in de nacht op. Leuk weer eens wat van je te horen/lezen. Hoe is het in het verre oosten ? Ik heb je gemist op het weekend. Jan uit het Westland.
, Datum:
11.09.2007 01:25
@Lilian,
m'n conditie??? Meid, ik scheur iedereen voorbij met volgeladen opoefiets!! Een ouwe Batavus van mijn schoonmoeder zaliger.
Niet kapot te krijgen die fiets. Ik ook niet ;-)
Morgen weer een normale dag: nog net geen 100 kilo. Da's te overzien.....
Ja, oma was met de meiden op stap maar ik kwam ze tegen toen ik terugkwam van mijn laatste rit dus ik moest er ook aan geloven.
Heb me wel rustig gehouden: een broodje paling en een potje bier.
Effe luisteren naar wat zeemanskoren en nog even meesjokken naar wat kinderevenementen.
Oh ja, die zeemanskoren.....Een van de lokaties waar zo'n koor stond was de Grote Wijnbrug. Laat dat net nou de brug zijn die ik nodig heb om mijn post te bezorgen in een bepaalde wijk. Dat werd dus omrijden.....Op de terugweg neem ik altijd een andere route. Ging dus ook niet omdat daar ook e.e.a. georganiseerd werd. Door de mariniers geloof ik. Werd ik dus niet vrolijk van.....
Thuisgekomen wilde ik nog een biertje. Ik weet dat ik mijn blikje opentrok maar de rest is wat wazig. Ik werd wakker met een deken over me heen......Maar dat had ik al geschreven.
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
11.09.2007 11:52
Ha Lili@n, fijn te horen dat je me gemist hebt! Maar ik ben er nog wel hoor, kijk ook elke dag wel even hier, maar heb eigenlijk niet zoveel te vertellen. Ik heb weer een paar weken vakantie en ben zogenaamd druk met allerlei klungeldingen.
Vanmorgen heb ik bv mijn kledingkast eens opgeruimd. Dat was wel nodig, er kon bijna niets meer bij in en als vrouw wil je wel eens wat nieuws aanschaffen nietwaar :-))? Er staan dus een paar plastic zakken klaar om opgehaald te worden, ze komen morgen inzamelen.
Verder vraagt de tuin de nodige aandacht, het onkruid groeit gelukkig iets minder snel, maar het gras des te harder.
En vanmiddag moet ik nog even met mijn hoogbejaarde vader (92 jaar!) naar de dokter voor wat controleonderzoekjes.
En zo rollen we van de ene in de andere dag en voor ik het weet is de vakantie weer voorbij.
Ik zag trouwens dat er nog een Ineke actief is op dit forum, ik zal me vanaf nu melden als InekeH.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
11.09.2007 15:27
Hee die Jan uit het Westland! Da's lang geleden! Volgens mij toch
"caravanner" hè? Dat late in de nacht daar ben jij ook een beetje schuldig aan (:-)) en dat is nu ongeveer 3 jaar geleden dat die nachtelijke chatgesprekken begonnen, haha, de chat was vers van de pers.Sindsdien ben ik nog geen avond voor 12 uur in mijn bed gekomen.
Niet meer laat op de chat maar wel voor de pc en meestal op deze
"zender" :-)
Tsja, dit jaar was de wil er wel om op de CF-dag te komen, maar er was op het laatst teveel op één dag gepland en dan moet je toch kiezen.
Ik had jullie graag weer eens ontmoet.
Zoals je misschien gezien hebt, opereert er ook iemand op het forum
onder de naam "opa" maar aan de manier van schrijven kan ik me niet voorstellen dat jij dat bent.
Ineke gelukkig dat je niet ziek bent of zo. Als iemand wat
langer wegblijft is er wat aan de hand......meestal is er iets met de pc.Ach ik heb ook niet altijd wat nieuws te melden, ik klets er maar een eind op los, daar is tenslotte deze topic voor.
Deden maar meer mensen hier hun verhaal waarvoor ze een aparte topic openen, als het niet over kamperen gaat.
Ben eens op een geheel andere tijd hier vandaag, vanavond van alles,
informatieavond school, aansluitend vergadering, dus de hele avond onder de pannen. Alhoewel dat vergaderen:
"Men drinkt een glas en doet een plas en het blijft vaak zoals het was" :-)
, Datum:
11.09.2007 16:11
Meestal heb ik niet veel te vertellen. Maar voor de Twente fans onder ons t volgende:a.s. Zondag 16 september is er voor t 11e jaar weer n straatfestival in Delden. Met o.a. de Alchemisten. Een kunst-en boekenmarkt en veel muziek. Altijd heel gezellig.
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
11.09.2007 17:06
Hè ja, Lilian.. da's nu echt weer en uitdrukking voor jou, ik kan de licht ironische giechel die er achteraan komt bijna horen..
Ja, het hebt het goed, we zijn in de ban van de renovatieplannen, we horen vanavond waarschijnlijk wanneer de schilder gaat beginnen, nou, als het aan mij ligt zal het niet lang meer duren! Raar genoeg heb ik er helemaal zin in.. Toen ik gisteravond tegen een van mijn dochters vertelde wat ik allemaal van plan was en wat er geruimd en verplaatst gaat worden voelde ze bijna aan mijn pols of het wel goed met me was.Ik heb haar gerustgesteld en verklaard dat dit soort aanvallen zeldzaam zijn.....
Toch is dat niet de reden dat ik hier de laatste dagen maar spaarzaam was. Ik had namelijk laatst bij de Aldi een dingetje gekocht waarmee je als je je videorecorder aan je pc koppelt van videobanden DVD-schijfjes kunt maken, van analoog naar digitaal dus! Ik dacht in mijn naïviteit dat ik dat zo even deed.. Ja, misschien als ik de gemakkelijkste band genomen had! Maar ik nam de meest bewerkelijke en had daar een doel voor.. Tsjongejonge, het was een cursus videomonteren op zich, urenvretend en zweetdruppels kostend.. Maar het is gelukt en het is schitterend geworden! De rest van de filmpjes moet er nu nog achteraan maar dat heeft niet meer zo'n haast.. Daarom was ik dus wat stilletjes... '-))) .
, Datum:
11.09.2007 17:53
Eigenlijk vind ik het ,sorry voor de uitspraak,nogal vreemd dat iemand aan de gezegende leeftijd van 55 plusser zijn tijd moet verprutsen aan bijverdienstjes om zijn conditie op peil te houden.
Allez elk zijn hobby's ??? hobby is toch voor mij gratis werken voor de kinderen,een tuin onderhouden enz,tja dan moet je natuurlijk op 20jarige leeftijd daar al mee bezig zijn,dit heet dan vooruitziend zijn.Mij in een flatgebouw steken brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr mag er niet aan denken.Nu toch nog niet .
Enne verleden jaar Het gewicht dat ik verzet heb in 3 weken durf het hier niet op te schrijven anders denken jullie dat ik stoef .Maar Jan zijn daden daar moet ik effe mee lachen ,zou graag eens een dagje werken met die Jan ,wie eerst de pijp aan Maarten geeft ,heb er absoluut geen schrik van hihiihhi,ben toch aan het stoefen.
, Datum:
11.09.2007 18:19
Gut, gut, bona, wat zijn we weer positief bezig......
Dat van mijn conditie is een bijkomstigheid. Viel me alleen erg op dat ik me de laatste maanden veel beter voelde.
Ik vind het geen tijd verprutsen omdat:
- ik het leuk vind maar daar kan jij natuurlijk niet bij;
- ik denk dat ik ook nog iets zinnigs doe (post bezorgen).
Bedankt dat je me zo jong inschat!!!! Maar ik heb al de gezegende leeftijd bereikt van 62.
Maar 't is geen hobby van me, hoor!!! Als 't een hobby was dan zou ik het voor niks doen.
Wat doe ik eigenlijk voor niks?? Al 7,5 jaar hebben we de kleinkinderen in het weekend over de vloer. Voor niks en noppes maar alleen omdat we dat leuk vinden.
Gratis werken voor je kinderen? Mijn vrouw gaat twee keer per maand naar het huis van onze dochter om de troep op te ruimen. Waarom?
Als je een kind hebt met een ziekte die verwant is aan ADHD dan moet je wel. Mijn dochter is niet in staat iets naar behoren te organiseren.
De zus van mijn vrouw is ELKE week daar bezig om de boel een beetje op orde te maken. Ook voor nada!!
En een tuin?? Ik haat tuinen!!! Tenminste als het gaat om het onderhoud e.d. In een tuin zitten van een ander met een biertje wil me nog wel lukken.
En niemand dwingt je om een flat te gaan zitten. Ik tenminste niet.
Het platteland vind ik prima zolang het maar tijdens mijn vakantie is.
Maar ik ben wel geboren op het platteland en ik bezoek ook nog regelmatig mijn geboortedorp maar wonen???? Ik moet er niet aan denken!!!
Ieder zijn meug, zei de boer en hij kuste het varken.
En heb je zoveel gewicht verzet de afgelopen weken?? Nou gefeliciteerd mien jong!
, Datum:
11.09.2007 18:28
Ok Jan dit is wel het minste dat je kunt zeggen ,dat je eerlijk bent.
Doe zo voort man ik hou daar van.maar je neemt wel alles letterlijk op hihihhi sorry vind het geestig een Nederlander eens uit te dagen.
Waarom ik heb er geen antwoord op.
Misschien een Belgische ziekte?hihihhiih.