Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: koffieleut
, Datum:
06.09.2007 07:10
Ik ben blij dat ik bij de overige 20% behoor....
Bona heeft wel gelijk hoor, maar ik denk dat er een diepere betekenis achter zit.
Je mist namelijk het non-verbale in de berichtjes waardoor uit een klein stukje tekst niet te achterhalen is wat de werkelijke betekenis is. Hier hebben ze aardig wat boeken over volgeschreven (maar of dit overkomt.....snap je?????)
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
06.09.2007 11:16
Geplaatst door: ® Theo
, Datum:
06.09.2007 11:47
Gisteren in Hengelo naar de Stork expositie geweest ....heel mooi
Geplaatst door: tineke
, Datum:
06.09.2007 12:15
, Datum:
06.09.2007 12:23
Tja, Tineke, het ene cliché na het andere.......
Klachten die al tientallen keren gespuid zijn op dit forum.
, Datum:
06.09.2007 13:37
Erg leuk vooral het liedje en het filmpje maar kan iemand mij helpen het liedje en het liedje te downloaden want ik weet niet hoe dat moet
Geplaatst door: ® karla
, Datum:
06.09.2007 15:35
Het zijn inderdaad weer de bekende vooroordelen. Dat wij dat niet meemaken, vind ik vreemd. Juist in het verkeer vooral in de steden, wordt overal gestopt om voetgangers over te laten steken. Sta je even te zoeken op de kaart waar je naar toewilt, is er bijna altijd iemand die vraagt wat je zoekt en je vooruit helpt. Wij ontmoeten bijna altijd vriendelijk en behulpzame Fransen en steeds meer Fransen die ook Engels spreken. We worden begroet met messieur madamme etc. Ja en soms is iemand bot of onverschillig, maar is dat in Nederland ook niet ?
Geplaatst door: Koffieleut
, Datum:
07.09.2007 15:23
, Datum:
07.09.2007 16:43
Klopt!maar ik heb het filmpje nu op de PC en als ik dan weer een presentatie geef ga ik dit filmpje tussendoor gebruiken om iedereen weer wakker te maken bedankt voor je hulp
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
07.09.2007 17:14
, Datum:
07.09.2007 22:16
D'r straalt toch een zekere kneuterigheid uit van die ouwe dingen vind ik. Ik vroeg me vroeger wel eens af hoe ze daar in moesten slapen EN wonen. Zat er toen ook al een toilet in en een keukentje?
Misschien gek maar ik heb tot nu toe nog maar twee caravans van binnen gezien. Eentje van mijn zwager waar ik claustrofobie van kreeg.
Zo'n lullig klein tafeltje met aan weerszijden twee bankjes en een ENORM groot bed. Had volgens mij andersom moeten zijn: een eenpersoons opklapbedje en een zithoek.
De ander was van mijn zus maar die sliep daar alleen maar in. Leven deden ze in de voortent. Koken trouwens ook.
Het volgend jaar gingen ze weer met een bungalowtent. Mijn zwager vond 't maar niks zo'n ding achter zijn auto. Was gewend met 180 km/u door Duitsland te scheuren.
Nog veel meer oldtimers:
http://www.lnqs.com/oldtimercaravans/
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
07.09.2007 22:27
Hallo Bonasera. Leuk die site. Maar toen ik op predom klikte, zag ik n plaatje vd zelfde caravan die wij 12 jaar geleden hebben gekocht. En die ons nog steeds veel plezier geeft. Wij slapen er alleen in. Koken doen we buiten. De disselbak hebben we verwijderd. We hebben daar nu n fietsenrek opgemaakt voor onze 2 fietsen.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
07.09.2007 23:37
Morgen en overmorgen "Open Monumentendag" in het hele land!
, Datum:
08.09.2007 19:10
Met een zekere trots stel ik U mijn caravannetje voor Oud maar goed onderhouden in nieuwe staat en zo gebruiksvriendelijk met andere woorden mijn 2 -de verblijf.Volgend jaar met mijn kleinkind er extra van genieten 2 tafels te veranderen in bed ,zeg nu zelf ,met een kleinkind van 1.5 jaar ideaal toch de 2-slaapruimte op enkele decimeters ,wij rustig ons boekje lezen ,de kleine in dromenland,hihihihhiih camperen in luxe heet dat.
, Datum:
08.09.2007 19:12
, Datum:
08.09.2007 19:43
Mooi caravannetje Bonasera. Maar je hebt hopenlijk nu geen hoofdpijn?
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
08.09.2007 23:23
Bona hoe moet dat als er een 2e kleinkind komt?? Jullie in een tentje en de kleinkinderen in de caravan?? :-))
, Datum:
09.09.2007 01:22
Ben een beetje afgeserveerd. Afgepeigerd. Uitgepeukt. Moe dus.
Donderdagmiddag 14.00: bel gaat, hoera, de post wordt bezorgd!
Zou extreem veel worden maar het viel reusachtig mee: 28 kratjes met papier. Snel begonnen met het sorteren van drie grote flats aan de Boompjes. Klaar rond 15.30 uur. Fietstassen vol en rijden maar.
Een flat klaar en terug. Vrouwlief was ondertussen thuisgekomen.
Tweede flat en daarna derde flat. Ik kom thuis en m'n bek viel open: er waren nog eens 16 kratjes bezorgd!!! Dus in totaal 44 kratten met post. Mijn record tot nu toe was 19 kratjes.
OK, je moet ergens beginnen. Toch? Eerst dan maar onze eigen flat met twee andere flats in de buurt. Rond 20.00 klaar. Snel even nog alles bezorgen.
En weer verder met sorteren.......
Waarom was 't zoveel? Bijna huis-aan-huisbezorging van Eneco. Vervelende boekwerkjes in plastic. Plus huis-aan-huisbezorging van een leuke boekwerkje van een woningcorporatie. Bijna overal behalve onze drie flats + wat aangrenzende straten.
Plus nog een leuk blad: Villa d'Arte voor elke klant van de RABO-bank geloof ik. Dat blad was loodzwaar.....
Om een lang verhaal kort te maken: mijn vrouw verdween rond 00.30 uur richting slaapkamer en ik was om 02.00 klaar met sorteren.
Volgende dag (vrijdag) om 08.30 weer op de fiets.....
Met af en toe een koffie- en een lunchpauze doorgegaan tot 16.00 uur.
Op een gegeven moment kom ik onze straat ingescheurd zie ik drie politie-agenten voor de ingang van onze flat staan.
Wat moet je dan doen? Afstappen en lopend over het trottoir verder?? Doe ik nooit!! De eerste postbode die dat wel doet moet nog geboren worden. Dus wat hoor ik?? Meneer, u rijdt over de stoep!
Werd dus een korte maar heftige woordenwisseling. 't Leek net of ik terug was in de zestiger-jaren: ik heb nog steeds een hekel aan autoriteiten met petten op!
Goed, het is zaterdagochtend rond 08.30 uur: de bel gaat en onze kleindochters komen jolig binnenvallen. Ik was net aan mijn eerste bak koffie begonnen met de krant voor mijn neus. Beetje stram van de vorige dag.....
Opie, wordt er gegild, er zijn allerlei leuke dingen in de stad!!
Maar opie had effe geen zin want opie moest nog verder met de post.
Ik weer op stap. Eerst rit ging goed maar toen begon het: probeer maar eens laveren met een fiets met volle tassen tussen allerlei lanterfantende mensen. Valt bar tegen!!
Maar goed, rond het middaguur was ik klaar en waren de kinderen aan de beurt. Om 16.00 uur weer thuis en ik val amechtig neer op de bank.
Trek een blikje bier open en doe mijn ogen open....
Lag er een deken over me heen!!! En mijn biertje nog onaangeroerd!!
En nu?? Ben klaarwakker!! Schijn snel te herstellen.....
Oh ja, de post!!
Vijfhonderd en twintig kilo!!!
Drie duizend twee honderd en veertig poststukken!!!!
, Datum:
09.09.2007 01:32
@Bona,
ben je nog in Valkenburg a/d Geul geweest??
, Datum:
09.09.2007 12:23
Jan van I. Mijn petje af voor al die mensen die dagelijks onze brievenbus vullen. En dat de politie je aanspreekt dat je op de stoep fietst? Dat is toch heel gewoon geworden. Bijna iedereen fietst op de stoep. Nee t mag niet. Tot je 4e mag je op de stoep fietsen. Maar als ik mijn deur uitga, moet ik oppassen dat ik niet ondersteboven wordt gefietst. En postbezorgers mogen van mij gewoon op de stoep.