Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
03.09.2007 00:42
Jan deze waterbus bedoel ik niet, deze bestaat al langer.
Ik bedoel een echte bus, die zowel op straat kan rijden en in het water kan varen.
ROTTERDAM - De eerste proefvaart met de amfibiebus eergisteren in Rotterdam heeft een storm aan reacties opgeleverd bij de organiserende rederij Tonissen.
FOTO SANNE DONDERS
Directeur Christoffel Wielders van de nieuwe attractie: „Het is een gekkenhuis. Net belde er nog iemand of hij met een groep gepensioneerde mannen de motor mocht bezichtigen. Een stel wil ook trouwen in de bus en vroeg of ze er dan blikjes achter mochten hangen. Ook hoteleigenaren en reisorganisaties bellen of ze een speciale tour met de bus kunnen uitzetten.’’
Wielders gaat ervan uit dat de Splashtour, zoals de markante vaarrit heet, vanaf oktober is te boeken. Dan moeten drie nieuwe amfibiebussen zijn gebouwd op Malta en vaarklaar zijn voor de Splashtours in Rotterdam.
De tour kost € 17,50 per persoon en duurt vijf kwartier. Passagiers rijden in de stad langs mooie plekken en gaan op de Kaap viaeen helling het water in waarna de tocht verder gaat over de Maas.
Voor de Katendrechters wordt een speciale tocht gepland. „Niet iedereen was blij dat we kwamen’’, aldus Wielders. ,,Ze krijgen hier ook al het cruiseschip Rotterdam voor hun neus en dan plonsen wij ook op de Kaap het water in. Sommigen waren bang voor overlast. We zullen een van de bussen straks een dag openstellen op de Kaap en met de bewoners gaan varen. We maken er een leuke dag van.’’
Nergens anders worden dergelijke luxe amfibiebussen geëxploiteerd. De bussen worden voor de Tonissen op Malta gemaakt.
Te vinden met foto op http://www.ad.nl/rotterdam/article1627497.ece
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
03.09.2007 01:30
Lili@n, ik houd alles bij wat er gebeurt in Rotterdam maar dit heb ik echt gemist. Ik heb er niets over gelezen in onze huis-aan-huisbladen.
Vreemd, het zij zo...
Met de meiden naar het Natuurhistorisch Museum. Er stond een replica van een sabeltandtijger. Best indrukwekkend maar er zou nog meer te zien zijn over de ijstijd. Ja, op de wanden wat schilderingen. En wat ouwe botten van de dieren uit die tijd. Dat was alles!!
En de prijs? Voor mij 4 euro en voor de kinderen 2 euro! Da's dus 8 euro om een paar opgezette kippen en eenden te mogen zien.
Een beetje overdreven want er stond ook een skelet van een olifant en ook nog van een giraf. Maar voor de rest was 't behoorlijk stoffig....
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
03.09.2007 19:31
Jan.. en eigenlijk ook andere lezers.. Mochten jullie eens in de buurt van Holten zijn en een leuke binnen-activiteit zoeken.. Ga dan hier eens kijken: http://www.museumholterberg.nl/
Geen olifanten en tijgers, maar gegarandeerd educatief vermaak voor jong en oud!
, Datum:
03.09.2007 22:15
Leuk Annechie, ik ken het. Ieder keer leuk om te zien.
, Datum:
04.09.2007 00:20
Als ik overal naar toe zou moeten gaan waar iedereen mee aan komt zetten dan kom ik tijd te kort. Verbazingwekkend wat er allemaal te zien en te beleven is buiten de Randstad.
Wij uit de Randstad denken dat we alles (en het beste) hebben maar ik kom er steeds meer achter dat buiten de Randstad veel meer te beleven valt dat wij hier denken.
Ik wist al iets van Deventer omdat mijn dochter daar heeft gestudeerd maar voor de rest was ik eigenlijk blanco.
Jammer, dat zulke dingen niet bekend gemaakt worden op de TV.
Dat vind ik het leuke van het Belgische TV-programma Vlaanderen Vakantieland. Behalve aandacht voor het buitenland wordt ook ruimschoots aandacht besteed aan allerlei dingen in hun eigen land.
Waarom bestaat zo'n programma in Nederland niet??
Geplaatst door: connie
, Datum:
04.09.2007 00:23
Jan....wat dacht je van het vroegere.........weg van de snelweg.Daar waren ook hele leuke tips bij.
Connie.
, Datum:
04.09.2007 00:27
, Datum:
04.09.2007 00:31
Weg van de snelweg??? Ik was er aan verslaafd!!!
Vooral (uiteraard) als het over Frankrijk ging.
Zat op het puntje van mijn stoel. En da's echt niet overdreven.
Van die programma's zijn ook boeken uitgegeven en die had ik uiteraard. Stom, stom, heb ze weggedaan tijdens onze laatste verhuizing.
, Datum:
04.09.2007 00:37
Lili@n,
stop daarmee!!!!!!!!!!!!
Ik word helemaal dol van je!!!!!!!!!!
Ik weet onderhand wel dat er een provincie is die Overijssel heet!!!!
Oh ja,
mijn zwager (waar we mee naar Frankrijk zijn geweest) zit met zijn zus (mijn schoonzus) en zwager (ook mijn zwager) op een camping in Hertme.
Geplaatst door: hans
, Datum:
04.09.2007 08:54
Een "gewone" beetje regenachtige dinsdagochtend in NL:
238 km file. Dit is bijna 10% van het totaal aantal km's snelweg in Nederland. Frankrijk heeft bijna 7000 km snelweg. Als in Frankrijk 550 km file staat op een zomer zaterdag in augustus, die veroorzaakt wordt door vakantieverkeer, wordt er gesproken over Zwarte Zaterdag. Hoe zwa(k)rt is Nederland?
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
04.09.2007 09:16
Het prachtige Hertme. Mooie natuur, leuk klein dorpje. Urenlang fietsplezier. Mooi gelegen ten opzichte van Borne, Deurningen, Weerselo enz. Nou Jan v I en anderen. Oons Twente is heeel mooi.
Geplaatst door: Koffieleut
, Datum:
04.09.2007 09:58
Even een aardigheidje tussendoor (LET OP: dit is niet serieus!!!!)
Voor de vakantie……
Hij: Daar heb ik nou echt zin in!
Zij: Als ik nou eens alleen op vakantie ga?
Hij: Nee! Ik durf er niet eens aan te denken.
Zij: Hou je van me?
Hij: Natuurlijk. Altijd!
Zij: Zal ik de was en de afwas dan doen?
Hij: Nee natuurlijk niet. Dat weet je van de vorige keer
Zij: En zet jij de tent op en staat alle haringen in de grond?
Hij: Elke keer als ik de kans krijg, neem jij maar een drankje.
Zij: Je gaat er toch niet alleen op uit?
Hij: Ben je gek? Zo iemand ben ik niet!
Zij: Maken we er een leuke tijd van?
Hij: Ja, dat zal wel.
Zij: Schat!
Na de vakantie…....
Lees de tekst van onder naar boven.
, Datum:
04.09.2007 15:10
Hey koffieleut, die is leuk. Heb je nog meer van die dingetjes?
Geplaatst door: Koffieleut
, Datum:
04.09.2007 16:35
Nou vooruit, ééntje dan.
Jaren geleden, we waren nog niet getrouwd, gingen we voor het eerst in Frankrijk kamperen.
Reuze spannend natuurlijk, want ja, zou kamperen voor ons wel wat zijn! Voor het eerst ook zonder ouders, je kent dat wel.
We zetten de eerste avond de tent op vlakbij Nancy en gingen na enige tijd slapen.
In het midden van de nacht maakte mijn vriendin me wakker en ze zegt: "Kijk eens omhoog. Wat zie je?"
"Ik zie een prachtige hemel vol met sterren" zeg ik tegen haar
"En wat kun je daar uit afleiden?"
"Nou", zeg ik, "als er miljoenen sterren zijn, dan zullen er ook sterren zijn die planeten hebben die lijken op de aarde. Dus kun je afleiden dat we niet alleen zijn in het universum. Misschien ligt daar ook wel een koffieleut die op dit moment naar ons zit te kijken. Wat denk jij?"
Vriendin zegt: "volgens mij is onze tent gestolen!"
Geplaatst door: hans
, Datum:
04.09.2007 20:08
Ik kreeg vandaag post binnen van een Nederlandse campingketen. RP-HOLIDAYS, u verblijft op 1 van onze kampeerRESORTS met leuke CITYTRIPS voor de KIDS en Cochem is COOL. Fijn hè, je eigen taal.
, Datum:
04.09.2007 23:46
Tja, dat Engels, Hans, dat te pas maar vooral te onpas wordt gebruikt.
Het ergste is als bedrijven zoals rpholidays kinder- of pubertaal gaat gebruiken. Dat vind ik echt tenenkrommend.
Onze oudste kleindochter (8 jaar)vond de kastelen in de Dordogne best wel cool. Maar het zou te zot voor woorden zijn als je folders zou halen bij de plaatselijke VVV waarin zou staan dat hun kasteel zo COOL was.
Dus Cochem wordt aanbevolen omdat 't zo COOL is??
't Is een leuk stadje maar COOL?? Mwah....
Ik probeer me nu verplaatsen in de gedachtgang van mijn kleindochter.
Waarom hebben ze eigenlijk voor Cochem niet het Duitse equivalent gebruikt voor COOL?? GEIL!!!!!
Geen grapje!!! Zelfs m'n Duitse schoonzus gebruikt dat woord!!
Heeft dus niets te maken met het Nederlandse woord geil.
Er is zelfs een uitdrukking voor woorden uit twee talen die hetzelfde klinken en eruitzien maar verschillende betekenissen hebben.
Wat betekent het Turkse woord "tabak"?? Niemand???
Schoteltje.......
Effe naar de folder van A.H. van deze week.
In de reclame Bolletje Gebakken Lucht......
http://www.bolletje.nl/producten/cat/koekjes/
"Wat je ziet, is wat je krijgt. Geen blabla, maar heuse echte gebakken lucht. Een krokant bolletje, omhuld met chocolade en gevuld met? lucht! Met helemaal niets dus, zodat je lekker luchtig kunt genieten. Onze Gebakken Lucht zit gevangen in vijf handige meeneemzakjes. Laat ze niet vliegen!"
Je kan dus rijk worden met de verkoop van gebakken lucht ;-)
Geplaatst door: marrie
, Datum:
05.09.2007 01:13
Om bij de A.H. te blijven: Mijn bejaarde moeder was in paniek, omdat de gestampte muisjes van de
Ruyter niet meer te krijgen waren bij haar A.H. Ze vroeg mij rond te kijken of ik ze nog wel ergens zag en dan meteen 10 pakjes te kopen. En warempel in mijn eigen AH-XL: geen gestampte muisjes. Ik beloofde haar op internet te kijken om meer te weten te komen en wat bleek: De Ruyter schijnt een nieuw bedrijfspand te hebben betrokken en loopt achter met de levering van bepaalde produkten, w.o. de gestampte muisjes.
En nu komt het: volgens het bericht doen ze er alles aan om weer tot levering te komen: ALLE VERLOVEN ZIJN INGETROKKEN! :-D
, Datum:
05.09.2007 09:00
Ik woon dus in de stad van Bolletje. Je kunt daar ook pakketten kopen, met hun produkten. Dat doe ik dus geregeld, is leuk als kado. En inderdaad, Mevrouw wilt U ons nieuwe produkt proeven. Er staat dus op de toonbank een schoteltje met Gebakken Lucht. t Is n klein koekje, lekker krokant, maar byzonder luchtig:)Ach ja, ze moeten toch steeds iets nieuws verzinnen.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
05.09.2007 18:26
Waar blijft de goeie oude humor op dit forum.? 80% zijn zo vlug op hun teentjes getrapt.!!
sq=rkjv tihegrqopih;j^qjykptj1j45dt1k456l16t1df:56u1l56utym51l5616i5u
Sorry even mijn fustratie aggewerkt.!!Dank U voor UW aandacht.
é&'"ék'"é&i("éopi(hçèpy"çèé²&y!ty"²!&èà"égt²'"&!egtàg
See you.
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
05.09.2007 19:18
Nou Bona.. dat je maar vlug tot rust mag komen, je begint nu zulke vreemde dingen uit te kramen... '-))... Kan nooit goed zijn!
Volgens mij heb ik laatst een stukje van je vrouw gelezen, klopt dat? Vond ik erg leuk, kun je haar niet een beetje extra enthousiast maken om hier ook mee te schrijven?