Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
22.08.2007 09:46
Ja, mooi is dat glas. En t is vaak ook nog te koop. Onvoorstelbaar wat ze er van maken. Elk jaar gaan we weer kijken en elk jaar verbazen we ons over zo veel moois en zoveel creativiteit.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
22.08.2007 22:25
Over maken gesproken en creativiteit, op de volgende site zie je
bijna "griezelig echt" babies. http://www.camilleallen.com/camille_allen3.htms
De ballonnen worden ook elk jaar mooier en groter.Vanavond waren er
weer een paar prachtige bij.
Geplaatst door: javi
, Datum:
22.08.2007 22:39
, Datum:
22.08.2007 22:47
Lilli@n, mooi de ballooning. We zijn van O'zaal naar Weersel gereden en zagen er daar n paar landen. Van Weersel naar Albergn en toen naar Almelooo. En net boeten Albergn was er ook 1 geland en dat hew ok ff bekeken, maar niet te lang. Wie hebt er zelf 7 april in gevaren.
, Datum:
23.08.2007 02:10
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
23.08.2007 06:58
Lilian... hebt de mugg'n oe weer wakker ehoaln?
Voart kuj weer niet rech uut de oog'n kiek'n...
, Datum:
23.08.2007 09:02
Lilli@n, vertel eens hej nog last van die muggen, of bint ze noe vot.En kadotied, ik wil nog eerst n mooie september en oktobermaand hebben. En dan denkt wie oaver de kadootjes.:) Morgen naar Ootmarsum en zaterdag naar Boorn.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
23.08.2007 18:31
Leuk, Lili@n, die site over de "oude" Routes Nationales.
Ben voorlopig wel een paar dagen zoet.........
Staat bij mijn favorieten.
Geplaatst door: frank
, Datum:
23.08.2007 21:00
, Datum:
23.08.2007 21:12
http://www.touringcarchauffeur.info/
Kijk eens bij landeninfo, hoop informatie. Leuk is "langs de snelweg" korte info waar je langs komt naar bijvoorbeeld het diepe zuiden. Heb je tenminste wat te lezen al die uren.
, Datum:
23.08.2007 21:31
"AZÉ Rechts tussen autoroute en Cluny
Schijnt iets préhistorisch te zijn. Verder nog niets over gevonden."
http://perso.orange.fr/richez/Bourgogne/Aze.htm
"MIRMANDE
Nooit van gehoord, is ook geen plaats en geen frans woord!"
http://www.officetourismemirmande.com/
Bovenstaande zinnetjes stonden in het stukje: Frankrijk naar het zuiden. Heeft er ook veel moeite voor gedaan iets te vinden.
Even googlen en er gaat een hele wereld voor je open.
We hadden plannen voor Lille maar helaas we hebben andere verplichtingen.
, Datum:
23.08.2007 21:35
Frank, Bedankt voor je laatste 2 site's. Ze zijn bijzonder interessant. Nogmaals Bedankt. Cimeroni.
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
23.08.2007 21:41
Ik hoopte vanavond de nodige ballonnen vanaf de Hulsbeek over te zien komen, maar heb er maar een paar "gewone" gezien. Het was er wel prima wer voor, maar waarschijnlijk kwamen ze niet zover door gebrek aan wind.
Nou cimeroni, leuk dat je komt Mèlbuuln zaterdag, wie weet komen we elkaar tegen. Overigens is er morgenavond een soort proefeet: restaurants die je voor een klein bedragje van hun specialiteiten laten genieten.
Van mij mag dit weer van vandaag nog wel even aanhouden, ik heb weer een paar weken vakantie en kan dan nog lekker van mijn tuin genieten. Jammer dat de avonden al korter worden en verder kun je echt al merken dat we tegen september aan zitten: het ruikt anders buiten.
, Datum:
23.08.2007 22:05
Ach ja Jan,
Is even jammer natuurlijk, maar ik mag dit soort sites wel. Een pretentieloze poging om een bepaalde doelgroep van wat info te voorzien voor onderweg. (Jammer dat die icoontjes parkeerplaatsen en restaurants niet werken, was ik eigenlijk nog meer in geinteresseerd!)
Erger is dat ik van de week las dat allerlei bedrijven en instanties op wikipedia zelfcensuur plegen. Nou heb ik nooit veel op gehad met wikipedia maar dat doet voor mij de deur dicht.
Geef mij dan maar opvallende zelfcensuur in de vorm "plaats of woord bestaat niet" kan ik alleen maar om glimlachen.
, Datum:
23.08.2007 22:50
Verbaasde me gisteren over het volgende onderzoekje:
http://www.depers.nl/binnenland/94461/Nederlanders-willen-Vlaanderen.html
Nogal bizar om zo iets als buurland te gaan onderzoeken omdat men wat problemen met de formatie heeft, is niet de eerste keer namelijk en het duurt hier ook wel eens erg lang.
Kinnesinne omdat ze ons ruim 150 jaar geleden niet meer wilden?
Wat Biebel er van vind kan ik zo wel invullen, maar vraag me af wat Uyl en Bona hier van denken.
, Datum:
23.08.2007 23:10
Hallo Ineke, Ik heb 10 ballonnen gezien vanuit mijn huiskamer. Mijn dochter woont in Hengelo Noord en die heeft er veel meer gezien vanaf haar balkon. Er is er 1 geland bij haar in de buurt. Daar is ze heengeweest. En ja mischien zien we elkaar zaterdag. Ik heb bij mooi weer n "Rien Jurg" pet op.
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
23.08.2007 23:23
Cimeroni, ik zal kijken of ik je met pet kan vinden.
Ik denk dat de ballonnen niet ver gekomen zijn door de wind, of dat ie niet uit de goede richting kwam voor mij. Morgen weer opletten, in de krant zag ik een foto van prachtige ballonnen.
Lili@n heb jij nog ballonnen gespot? Hoe is het met de muggen?
, Datum:
23.08.2007 23:44
Vlaanderen en Nederland samenvoegen tot een land?
Het enige dat ons zou binden zou de taal zijn. Voor de rest zijn de verschillen in cultuur zo groot dat 't behoorlijk wennen zou zijn voor de Vlamingen. Nee, niet voor ons omdat we ver in de meerderheid zijn en dus ons stempel zullen gaan drukken op Vlaanderen.
Zal niet in dank worden afgenomen denk ik.
En wat moet er gebeuren met Brussel? Krijgen die we erbij of wordt dat een enclave in Groot-Nederland zoals nu Baarle-Hertog.
Heb eens gelezen dat in 1839 problemen waren met Maastricht. Moest dat nou bij Belgie of Nederland komen? Werd dus Nederland waar de bevolking niet echt warm voor liep. Vooral de toplaag niet omdat die Franstalig was!! Heeft nog enige generaties geduurd voordat die Franstaligen geassimileerd waren......
, Datum:
24.08.2007 01:55
Proat mie nig van de mugg'n. En as 't de mugg'n nig bint dan is 't wa weer wat aans, wat oe plög. :-)
Afgelopen nach was ik weer in de been umdat d'r weer ene vot mus noar Schiphol. Ie geleuft 't niet wat 'n getrek dat al is.Woarum goat ze nig gewoon van of hier, verder an de straote, met zo'n ding de loch in :-)) Könt ze ok wa genog wiet vot komm'n.
De ballon'n dee bint hier allemoal oawer 't hoes hen goan.Het was prachtug um te zeen en ze wan'n ok beheurluk hoog.
Of ik nog in Oatmöske kom dit weekend wet ik nog nig. Het is altied wa na mooi.
En in Boorn is ok weer van all'ns te bekiek'n.Dat zal môn'n ok nig goan, dan hebt wie 's oavunds brulft.
En dan noa 7 wekk'n de kearls en 't wich um de deure, krieg ik moandag eindeluk vakaansie en wödt 't weer "normaal".Althans.........
loa'w 't hopp'n :D
En dan heb ik nog een vraag hier voor de forumleden:
Is het iemand opgevallen dat langs de snelweg voorbij Lyon een soort
vliegtuigkerkhof is? Althans daar lijkt het op. Mijn vraag is, weet iemand de naam? Is het opslag van het vliegveld of worden de vliegtuigen daar gerepareerd? Er stonden destijds zulke oude beestjes
bij, die konden zo te zien bij het oud ijzer.
En waarom wil ik dit weten? Omdat ik wel benieuwd ben of ze zulke
oude cockpitten e.d. ook aan particulieren verkopen.
Nee, ik hoef er zelf niet in te zitten.:-))
, Datum:
24.08.2007 02:09
Ik was nog vergeten aan de dames te vermelden: Het jeu de boules
toernooi in Hengelo.
Van 23 t/m 25 augustus worden er voor de negende keer de Open Hengelose Jeu de Boules Kampioenschappen gehouden, zowel voor recreanten als voor licentiehouders.
Dit jaar wordt extra cachet gegeven aan het randgebeuren, waarbij het accent ligt op de gezelligheid. Alles is in Franse sfeer. De deelnemers strijden om leuke prijzen, waaronder een weekend naar Parijs.