Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
20.08.2007 10:41
Geplaatst door: Jack
, Datum:
20.08.2007 10:58
Lilian kijk je dakgoten en eventueel aanwezige platte daken eens na of er water op blijft staan.
Zeker als er dan ook nog sprake is van vervuiling door afgevallen blad vormen deze een prima kweekbron voor muggenoverlast.
En Marjolein ik wil je natuurlijk niet bangmaken,maar in het gemiddelde huis houden zich ong.200 spinnen op,van heel klein tot wat groter,ze hebben je echter nog nooit aangevallen dus ;))lekker laten zitten,helpen het huis van ander ongedierte vrij te houden.
, Datum:
20.08.2007 19:35
Ik las in een van onze huis-aan-huisbladen dat de Ark van Noach naar Rotterdam. Eh......eh......hebben ze die dan gevonden??? Nee, natuurlijk niet!! Blijkt een replica te zijn op halve grootte.
Heeft zo'n slordige miljoen euro gekost.
http://www.arkvannoach.com/
Geplaatst door: frank
, Datum:
20.08.2007 20:18
Intrigerende stelling: De helft van de grote van het origineel.
Misschien een stomme vraag, maar hoe weten ze dat in godsnaam?
, Datum:
20.08.2007 20:26
Geplaatst door: Sudderlap
, Datum:
20.08.2007 20:30
Haha, sorry dit voegt niks toe, maar ik moest toch wel ff hard lachen om de alerte opmerking van frank. Bedankt daarvoor. Benieuwd wat dit verder los roept.
, Datum:
20.08.2007 20:30
Frank toch!!!!!! Shame on you!!!! Dat je dat niet weet??!!
Genesis 6:15
"Maak hem driehonderd el lang, vijftig el breed en dertig el hoog."
Omgerekend naar ons metrieke stelsel:
- lang 137 meter
- breed 23 meter
- hoog 14 meter
Geplaatst door: Sudderlap
, Datum:
20.08.2007 20:46
Je bedoelde dus naar het originele concept, want verder kwam het nooit.
, Datum:
20.08.2007 20:49
@Jan,
Even afgezien van het waarheidsgehalte van de genoemde bijbeltekst waarover de mensheid het wel nooit helemaal eens zal worden ben ik bang, worden op de volgende site op basis van die tekst al andere maten genoemd.
Naast de bezwaren die er tegen die maten zouden zijn vanuit bootbouwers oogpunt.
http://www.talkreason.org/articles/bible-science.cfm#flood
Ben het overigens met je eens dat mijn bijbelvastheid te wensen over begint te laten, shame on me.
, Datum:
20.08.2007 21:05
Ja, die afmetingen blijven een schatting. Niemand weet wat de exacte lengte van een bijbelse "el" was.
, Datum:
20.08.2007 22:48
Kijk eens aan.......
De laatste mening over mijn geliefde Cotignac.
"Terras camping uniek gelegen in het bos, rustig midden in de prachtige natuur, sanitair goed en schoon. Mix van 15 vaste plaatsen en 10 vrij plaatsen. Leiding gastvrij en behulpzaam. Het prachtige dorp Cotignac op 2 km loop afstand. Aanrader voor rustzoekers maar wel midden in de VAR nabij watervallen, Lac St Croix, du Verdon, prachtige plaatsjes, markjes, terrasjes, fietsen, wandelen, enz. De gemeente doet er alles aan om de bezoeker het naar de zin te maken."
Geplaatst door: Loes O
, Datum:
20.08.2007 22:49
Had het ook gezien Jan, heb het gelijk aan mijn lijstje toegevoegd.
Misschien volgende maand....
Geplaatst door: javi
, Datum:
21.08.2007 19:19
Jan v I,
Van Wikipedia
El (lengtemaat)
Een el is een oude lengtemaat en bedroeg (althans in Nederland) circa 69,4 cm. De maat werd lokaal, in ieder belangrijk handelscentrum, vastgesteld waardoor er verschillen optraden:
Amsterdamse el 68,8 cm
Brabantse el 69,2 cm of 16 tailles
Delfsche el 68,2 cm
Goesche el 69 cm
Haagse of gewone el 69,4 cm
Twentse el 58,7 cm
De naam is afgeleid van de lengte van de onderarm, de ellepijp. Men kon zo op een eenvoudige manier lengtes meten. In verband met de heffing van accijns werd de Haagse el in 1725 de nationale standaard.
Bij de invoering van het Nederlands metriek stelsel in 1820 werd de el gelijk gesteld aan een meter, na 1870 raakte de el in onbruik. In deze tussenperiode was een el gelijk aan 100 duimen en 1000 strepen
De el die in de bijbel ter sprake komt, bijvoorbeeld bij de afmetingen van de ark, is circa 45 cm.
, Datum:
21.08.2007 21:01
, Datum:
21.08.2007 21:28
Er zat me wat dwars over de Ark van Schagen.
Ik had het gevoel dat ik 'm al eerder had gezien. Maar waar?
En, ja hoor, gevonden.....!! In mijn eigen geillustreerde bijbel!
Volgens mij heeft de maker wel eens die illustraties gezien van Gustave Doré.
Ziet er volgens mij precies hetzelfde uit: de rondingen, de boeg, de opbouw.....Alleen geen luikjes/raampjes.
http://www.ebible.free.fr/gustave_dore.php?_id=8
Maar ik ga beslist kijken als dat ding afgemeerd ligt in Rotterdam.
, Datum:
21.08.2007 21:35
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
21.08.2007 21:43
Hallo belangstellenden. Nog even terugkomend op t mooie Twente. Ik heb nog n mooie site. www.glasrijk.nl
Begin oktober kan men dit moois aanschouwen. En t is beslist de moeite waard.
, Datum:
21.08.2007 21:47
Mijn eerste reactie was: Lieve help, die is groot!!!
Totdat ik zag dat die figuurtjes geen mensen waren maar duiven ;-)
, Datum:
21.08.2007 22:41
Nou, cimeroni, mijn vrouw heeft kwijlend gekeken naar de foto's!!
Ze zou best een paar objecten willen hebben.
Ik liever niet want stel je voor dat 't valt en breekt tijdens het schoonmaken. Hoe breekbaarder iets is hoe krampachtig voorzichtiger ik ga doen bij het afstoffen.
Als het mij zou liggen zou de helft van alles wat zo hier en daar verspreid op allerlei kasten en boekenplanken staat het huis uitgaan.
Scheelt een hoop in het werk.
Maar zo mag ik niet denken zegt ze......
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
22.08.2007 00:04
Cimeroni,
'k Weet het, je kunt niet alles . . . . . maar wat zou ik graag naar het "Glaswerk" in Tubbergen gaan !!
Helaas .-)) zitten wij dan in Frankrijk, maar het lijkt me echt geweldig om dat eens te zien !