Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Loes O
, Datum:
18.08.2007 10:45
Lili@an, ik heb vorige week dit via internet bij Avon besteld:
Skin So Soft
Nu 2 stuks naar keuze
voor maar 9,90
Soft & Fresh | Oliespray
een heerlijke boslucht van eikenmos, dennennaalden en cederhout. De oliespray die zelfs door onze jongens op training in Schotland tegen muggen wordt gebruikt. ----
Het zou tegen de ergste prikkers helpen. Ben benieuwd.
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
18.08.2007 11:16
Ja Jan van I, kom maar naar t mooie Twente. Campings zat. In Ootmarsum, Vasse, De Lutte,Denekamp enz. Je kunt dan n huifkartocht maken, n "Van jonge leu en Oale grond" tocht. enz.
En n toevoeging aan de evenementen. Zondag 19 augustus is er in Losser n Breugheliaans festijn. Zeer de moeite waard.
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
18.08.2007 12:23
Lilian.. Wat doe je toch met die muggen?! Ik heb er hier (tot nu toe..) ternauwernood last van! Wordt je echtgenoot ook zo te pakken genomen of ben jij de uitverkorene bij het muggenvolkje? Nu kan ik je wel vertellen dat je een notenboom in de tuin moet planten, maar dat groeit natuurlijk zo vlug niet meer!
Tsja mensen... Elvis..! Dat is natuurlijk bijna jeugdsentiment. Ik heb dan wel niet zo'n fotografisch geheugen als Jan, maar ik weet nog precies waar we waren op het moment dat we via de radio hoorden dat Elvis niet meer onder ons was! We waren met vrienden op vakantie en zaten ergens tussen Rijn en Moezel op een prachtige groene helling in het zonnetje te lunchen... Het sloeg in als een bom en de hele dag hoorde je niet anders als het geroezemoes over 'the King'.. Hij is toch wel een groot man geweest dat we nu nog steeds over hem spreken en nog zo ter plekke de sfeer van die tijd weer voelen.....
Toch zijn muziek maar weer eens voor de dag halen, wijntje, hapje, kaarsje en Elvis.. Ik kan me een slechtere avond voorstellen!
, Datum:
18.08.2007 15:46
Ja Lilli@n, hoe kom je aan die muggen. Woon je bij n sloot of watertje? We hebben zelf n vijver, voor, in de tuin, maar ik heb geen last van muggen. t Is wel zo, als je die krengen doodmept, laten ze altijd zo veel bloed achter. Ik vraag me dan altijd af, waar ze dat toch allemaal vandaan halen. Sterkte ermee.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
18.08.2007 16:33
Niet meppen maar electrocuteren met zo'n electrisch ding. Werkt super en geeft geen vlekken, zo vind ik het leuk om op muggenjacht te gaan :-)
Werkt ook goed op spinnen heb ik ondervonden.
Bij ons komen de muggen via de voordeur binnen, zitten heerlijk warm onder de carport. Voordeur open en ze vliegen en masse naar binnen, zo de trap op naar boven.
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
18.08.2007 17:38
Je moet ze hun Tom-Tom afnemen Brenda, dan weten ze de weg niet meer..
, Datum:
18.08.2007 19:02
Ja visje,Annechie heeft daar n sterk punt ,maar je kunt n ventilator plaatsen onder de carport. Of n bosje lavendel hangen, schijnen ze ook allergisch voor te zijn. Wij niet, o.a. daarvoor gaan we naar Frankrijk :).
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
18.08.2007 21:59
Elvis . . . . . .
De dag dat hij "van ons heen ging" heb ik niet bewust meegekregen, omdat mijn man die dag in Utrecht een hele belangrijke operatie moest ondergaan, die bepalend was voor de rest van z'n leven en dan kan de rest je even gestolen worden. Die dag herinner ik me dus nog als de dag van gisteren, maar heeft een hele andere betekenis !!
Muggen . . . . . .
Akelige, stiekeme kr... ze wachten meestal op het moment dat je de lamp uit doet en vallen dan aan. Slapeloze nachten heb ik er soms van ! "Vroeger" wilden ze niet bij mij zijn, maar wel bij m'n wederhelft, niks mis mee toen, maar "heden" ben ik de favoriet en daar is alles mis mee.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
19.08.2007 01:02
Op het journaal gezien:
http://www.hortus.leidenuniv.nl/index.php3?m=1&c=91
Kijk, dit fascineert me....
Ook gezien maar dan op het Belgische journaal: een expositie over Michelangelo da Vinci. Niet zozeer over de man als kunstenaar maar als uitvinder. De eerste fiets. De eerste helicopter.
Uitvinder op papier omdat zijn uitvindingen alleen gerealiseerd werden als tekening. Op deze tentoonstelling hebben ze getracht deze tekeningen om te zetten naar een model.
Waarom is het niet mogelijk om te tijdreizen?
Wat zou ik graag eens willen praten met Michelangelo da Vinci!
Iemand die net zo makkelijk schreef zoals elke sterveling maar ook in spiegelschrift.
Er zijn trouwens heel wat mensen uit het verleden die ik zou willen interviewen. Het zijn vooral buitenbeentjes zoals: Socrates, Echnaton, keizer Julianus, Wallenstein....
Echnaton omdat hij iets ontwikkelde wat compleet vreemd was aan de Egyptische cultuur. Een god i.p.v. van tientallen goden. Waarom??
Zo gauw hij dood was werd alles weer teruggedraaid...
Wat bezielde hem? Niemand die het weet......
Goh, wat ben ik weer zwaarmoedig op de late avond.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
19.08.2007 01:11
Aan alle "geliefden": Hoe kom ik aan de muggen? Tsja, wist ik het maar,maar hoe kom ik er af? Nee ik woon niet aan het water en nee ik heb geen vijver in tegendeel zelfs. Ik denk dat hier om de deur het ideale klimaat "hangt" dat die beestjes zich hier willen voortplanten.
Annechie ik ben niet alleen aan de beurt, ook mijn "halsband" is nu het slachtoffer.Muggen blijken zo "wanhopig" te zijn dat ze zelfs hem te grazen nemen, wat dus never ever in het verledem voorkwam. Dan nog niet te spreken van onze dochter, zij zit helemaal onder.Tot overmaat van ramp hebben we nu in één van de vogelnestkastjes een reuze nest
met hoornaars.Ook een geweldig volkje om in je buurt te hebben.
Dan is het jullie misschien ook al opgevallen dat de spinnen hun uiterste best doen om in bijna elke hoek raggen te weven.
Daar kun je dan de stofzuiger opzetten, maar de volgende dag is het weer precies hetzelfde.
Het leven op het platteland gaat over rozen(die hebben trouwens een
schimmel opgelopen) :-), hahaha zo kan ik nog even doorgaan maar
ik wil het niet nog negatiever maken.
Loes: Ik zal eens informeren naar het goedje dat je adviseerde.Bedankt!
Het volgende ontving ik vandaag in mijn mailbox:
Ouder dan 50 ? Bekijk het dan met humor .
Want als je ouder dan 50 bent...
Zijn ontvoerders niet langer in je geïnteresseerd.
Bij een gijzeling word je waarschijnlijk als een van de eersten vrijgelaten.
Niemand verwacht van je dat je een brandend huis binnen rent.
Mensen die je om 9 uur 's-avonds bellen vragen : "Heb ik je wakker gemaakt?"
Niemand ziet jou met al je kwalen nog als een hypochonder.
Alle levenslessen heb je al geleerd.
Je zult veel van je kleren niet meer verslijten.
Je mag op elk tijdstip eten dat jou uitkomt.
Je kan leven zonder seks, maar niet zonder bril.
Je gaat de verhalen over operaties van anderen zowaar waarderen.
Je raakt verwikkeld in discussies over pensioenregelingen.
Snelheidslimieten zie je niet langer als een uitdaging.
Je houdt je buik niet meer in, ongeacht wie er binnen komt.
Je zingt mee met de muziek in het warenhuis.
Je ogen kunnen niet slechter worden.
Je kunt niet meer van je fouten leren. Je hebt alle fouten immers al gemaakt.
Je gewrichten voorspellen het weer beter dan het KMI.
Je geheimen zijn veilig bij je vriendinnen. (vrienden)...Zij hebben ook het geheugen van een zeef.
Je voorraad hersencellen begint je aantal vetrolletjes te benaderen.
Je kan je niet meer herinneren waar je deze lijst eerder hebt gelezen.
Dus .... Hou je glimlach!!!
Ineke: Inderdaad volgende week de Melbuul'ndagen en niet te vergeten
op het Hulsbeek de ballooning. Altijd mooi om naar te kijken.
Hoop dat de wind de goeie kant op staat.Dan komen ze allemaal hier over.Hoop nu eindelijk dat het eens mooi weer wordt voor dat evenement.
Jan:leuke kleine camping:http://www.campingdepaardebloem.nl/
of huisjes: http://www.villapark-eureka.nl/?page=home-ned.htm
, Datum:
19.08.2007 17:00
, Datum:
19.08.2007 17:12
De Breugheliaanse optocht in Losser was internationaal. Er liepen ook groepen mee uit Turnhout en Wingene. t Weer was mooi, de optocht mooi. Nou maar hopen dat t volgende week ook mooi weer wordt, bij de andere Twentse evenementen.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
19.08.2007 21:30
Jan, mijn dochter las jouw bericht over de Hortus in Leiden, waar zij deze week ook heen gaat.
Maar toen.....schrok zij zich een hoedje!!! Ik moet dus even iets rechtzetten van haar:
Jij hebt het over Michelangelo da Vinci....
De tentoonstelling in Brussel (waar zij ook al naar toe gaat) is over LEONARDO DA VINCI ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Leonardo_da_Vinci ).
Het verhaal gaat dat Michelangelo (http://nl.wikipedia.org/wiki/Michelangelo_Buonarroti ) en Leonardo da Vinci elkaar niet zo erg mochten.
, Datum:
19.08.2007 21:34
@cimeroni,
je vroeg op een andere topic of ik de decibels heb overleefd.
Moet zeggen dat 't reusachtig meeviel. Is mogelijk dat de wind anders stond maar nogmaals 't viel niet tegen.
Ben wel even de deur uitgeweest voor een boodschapje en liep op een paar meter van de "racebaan".
Had 't gevoel dat al mijn vullingen lostrilden.
Maar 't is echt een mannending. MANNEN met hoofdletters!!!
Het publiek bestond sowieso uit 90% mannen maar van die mannen was een respectabel aantal laten we het voorzichtig zeggen een paar kilootjes te zwaar.
Maar wat een verschil met de Dance Parade van een paar weken terug.
Vandaag zag je bijna geen drinkende figuren terwijl de Dance Parade een groot drinkfestijn was. Onze buurtsuper had aan het eind van de middag geen bier en rosé meer.
, Datum:
19.08.2007 21:39
Tineke,
ik zit met 'n rooie kop achter mijn PC.
Vreemd, ik zat die naam te tikken en op een of andere manier zag ik dat iets niet klopte. Maar wat.....???
Gek dat je bijna weet dat iets niet klopt maar dat je hersenen weigeren om het goede signaal af te geven.
Zal wel door de neut gekomen zijn. Moet wel anders zou ik de rest van die onzin waarschijnlijk niet geschreven hebben.
Maar ja; ze zeggen dat twee soorten mensen de waarheid zeggen: kinderen en eh....eh.....wat was het ook weer?
Geplaatst door: frank
, Datum:
19.08.2007 22:05
Tja Lili@n,
Misschien beter om al die spinnen met hun webben te handhaven in de strijd tegen de muggen:-)
Kwam nog een handige site tegen voor abdij-liefhebber:
http://www.abbayes.net/
@Jan,
Jij moet hier eens gaan kijken, wil ik trouwens ook al een paar jaar:
http://www.vinci-closluce.com/
Geplaatst door: javi
, Datum:
19.08.2007 22:10
Geplaatst door: javi
, Datum:
19.08.2007 22:17
Grote, dikke spinnen
"Dag meneer, heeft U misschien een middeltje voor me waarmee ik grote, dikke spinnen kan doden? En dan bedoel ik dus niet een vliegenmepper, maar een bestrijdingsmiddel wat ik er van een veilig afstandje op kan spuiten, waarna ze dood neervallen. Ik ben namelijk doodsbang voor die enge beesten moet U weten. Ik woon alleen en durf ze niet te vangen. Elke keer weer als er zo'n dik, groot exemplaar me bijna een hartverzakking bezorgt door onverwachts op te duiken, dan sterf ik duizend doden. Snapt U wel?
Eerst moet ik dan even van de schrik bekomen, maar ik blijf hem in de gaten houden. En terwijl ik dat doe raak ik steeds meer in paniek. Maar ik moet wel naar dat lelijke monster blijven kijken want hij mag niet weglopen, plotseling. Dat is namelijk het ergste wat me kan overkomen, dat ik 'm ineens kwijt ben. Kent U dat gevoel? Zo is ie er nog en zo is ie weg. Dan slaat de paniek pas écht toe bij mij. Want waar zit ie dan, hè? Eigenlijk durf ik op zo'n moment geen stap meer te verzetten want ik ben er zoooo bang van, meneer. Maar ja, ik zal wel moeten, want ik heb geen rust zolang hij in mijn huis is. Hij moet dood, hoort U wel: DOOD!"
"Maar mevrouw, spinnen zijn zulke nuttige diertjes. Ze doen niemand kwaad toch?"
"Niks mee te maken dat het nuttige dieren zijn! Ik schrik me elke keer kapot van zo'n akelig monster. Ik ben er doodsbang van, raak in paniek en mijn hart slaat op hol. Wat zegt U? De spin is banger voor mij dan ik voor hem? Dat is godsonmogelijk. Er is namelijk geen overtreffende trap voor mijn schrik. Mijn schrik is de grootste, meneer, ik zweer het. Daar kan zo'n spin niet tegen op.
En weet U, hè? Wanneer ik dan eindelijk al mijn moed verzameld heb en hem een snoeiharde doodsklap geef laat de viezerik ook nog grote vlekken achter op mijn hagelwitte muur! Om nog maar te zwijgen over het geluid wanneer ik hem die klap geef; alsof er iets knapt! Afschuwelijk vind ik dat, meneer! Ik zou het liefst mijn oren dichtdoen op zo'n moment, maar dat kan ik niet, want ik heb mijn handen vol aan dat tijdschrift. Dus weet U wat ik dan doe? Terwijl ik hem neersla nies ik gewoon heel hard een keer; haaaatsjoee, dan hoor ik dat akelige geluid tenminste niet.
En wanneer ik dan alles opgeruimd heb schenk ik mezelf met trillende handen een borrel in, en loop nog dagenlang met schrik door mijn eigen huis. Da's pas erg hè; schrik hebben in je eigen huis?! Want U weet wel wat ze zeggen hè? Zo'n grote spin is nooit alleen, die heeft zijn partner bij zich. Dus ik wéét gewoon dat er nóg ergens eentje in mijn huis zit. Wat mij betreft mogen ze uitsterven, die rotbeesten! Slapeloze nachten heb ik er van, meneer. Dus vraag ik het nog een keer: heeft U misschien een middeltje waarmee ik ze kan neerspuiten?"
"Uh, nee, mevrouw, zoiets bestaat er nog niet."
"Maar hier hebt U het nummer van mijn psycholoog, die kan U vast wel verder helpen."
"Dag mevrouw!"
, Datum:
19.08.2007 22:24
Abdijen!! Ik lust er wel pap van!
Op die site is weer een link naar:
http://architecture.relig.free.fr/monasteres.htm
Ik denk dat ik ongeveer 30% heb bekeken. Ik kan dus nog een paar jaar vooruit.
Bij de eerste abdij (Alet-les-Bains) wordt gezegd: "Les plus belles ruines de France..."
Ik kan niet bevestigen dat het de mooiste zijn maar ik was wel diep onder de indruk. En wat meer is: ligt in een bijzonder interessant stadje.
Geplaatst door: Marjolijn
, Datum:
20.08.2007 09:58
Javi, haha, dat verhaal van die spinnen, dat was ik, het enige verschil is dat ik niet alleen woon, maar die beesten wisten precies wanneer mijn man niet thuis was, want dan zag ik ze...het was echt: dat beest weg of ik weg, helemaal gek werd ik ervan...ik verstijfde compleet als ik er een zag, als er een naast de voordeur zat durfde ik niet naar buiten, ik durfde niet naar een foto te kijken van een spin, sterker nog: als ik een foto van een spin zag durfde ik de achterkant van die bladzijde niet eens aan te raken....ben je dan gestoord of niet...
Ik had het daar een keer over met een collega, en die was bezig een cursus te volgen voor neuro-linguistisch progammeren, en spinnenangst was volgens hem een van de dingen die je daar mee zou kunnen bestrijden. Hij heeft mij als proef zo'n sessie laten ondergaan, en het is ongelooflijk: ik ben er nog steeds bang voor, maar veel minder, ik durf er naar te kijken, niet al te grote exemplaren maak ik nu zelf dood, en ik ga er in het algemeen veel relaxter mee om....dus alle psychologen op dit forum: er is een remedie....