Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
14.08.2007 23:48
Jan, moet ik dan tóch jaloers op je zijn en daar heb ik nou toch zo'n hekel aan, dat snappie zeker wel :=/
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
15.08.2007 00:03
Jaloers, rivi? Hoeft niet!!
Mijn vrouw heeft iets wat ik compleet mis.
Ze ziet/ontmoet iemand. Er wordt een naam gezegd.
En, hoepla, een paar jaar later zien we dezelfde persoon en wie weet de naam nog?
Zou wel handig geweest zijn voor mij tijdens de laatste jaren van mijn werkzame leven.
Regelmatig vergaderingen met mensen van CallCenters KPN en mensen van diverse uitzendburo's.
Komen ze op me af: Ha, die Jan....! Oh, oh, hallo,.....uh, uh......
Hoet heet-ie ook weer????
, Datum:
15.08.2007 00:32
Zat wat te denken over onze allereerste kampeervakantie (1971).
Condat (Cantal).
Was toch een camping rond een voetbalveld. Tuurlijk!!!
Maar die hebben we toch nog meer gehad? Effe prakkezeren....
Ja!!!
Larche bij Brive-la-Gaillarde.
Lapleau; ergens bij de bovenloop van de Dordogne.
Montoire-sur-le-Loir.
Gek, komt zo bij me bovenborrelen. Tijdens het tikken komen allerlei herinneringen naar boven over die campings.
Is eigenlijk toch wel vreemd. Nooit bij stilgestaan.
De plaatsnamen was ik wel kwijt maar m.b.v. Michelin kom je een eind.
Ik kan niet eens uitleggen HOE ik 't doe!!! Gaat vanzelf.
Lapleau?? Ik zie de camping voor me. De campingbaas. Wilden betalen omdat 't rot weer was. Maar, zegtie, morgen wordt 't beter. Ja, daaahaaaag!!
Hebben wandelingen daar gemaakt over een oude spoorweg: viaducten, tunnels....
Was volgens mij de laatste camping die we meegemaakt hebben die rond een voetbalveld lag.
Bestaan ze nog?????
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
15.08.2007 15:17
@ Jan van I
'k Begin het, geloof ik, te begrijpen, jij zit in die gevaarlijke fase: n.l. een groot verschil tussen het lange en korte geheugen . . . weinig aan te doen !
'k Denk dan het het maar goed is, dat bij jouw vrouw dat verschil niet aanwezig is ! Vrouwen zijn daar trouwens meestal sterker in en die kennen ook gewoon de verschillen tussen begonia's, petunia's, dahlia's, fresia's, hortensia's en gerbera's :-))
Je moet vooral goed blijven "trainen" o.a. door hier aanwezig te blijven én vooral meedoen !!
'k Mis hier trouwens al een hele poos Arno . . . . Te druk met al z'n vrouwen ? ? ?
Net als oom Bob . . . . Zou die weer volop aan het werk zijn en geen tijd meer hebben voor ons ? ? ?
't Zou fijn zijn eens IETS van ze te horen, al is het alleen maar dat het goed met ze gaat ! !
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
15.08.2007 15:33
@ Rivi.. Je bedoelt Anno zeker! Alsof we het erover gehad hebben zeg! Ik moet er ook nog steeds af en toe aan denken dat hij maar zo ineens weg was. Dat is het akelige van dit soort communicatie, als iemand om wat voor reden dan ook niet meer kan of wil antwoorden dan kun je daar niet 'achterkijken', je komt er nooit achter hoe het nu zit en het blijft je soms maar bezighouden.. ANNO..!!!
Ennuuhhh, doe je een beetje voorzichtig met Jan? Je weet toch dat hij de kriebels krijgt van hortensia's en aanverwanten.. '-))
Geplaatst door: javi
, Datum:
15.08.2007 16:06
Toch een Rasmussen aan de leiding in Frankrijk!!
Maar het is de Ronde van Frankrijk voor dames.
Aan de leiding gaat na 3 etappe's
Dorte Lohse RASMUSSEN
Nog twee uur dan start het Peperbus Profspektakel in Zwolle
Soler wint vandaag de klim etappe in de Ronde van Burgos
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
15.08.2007 16:29
javi, mooi toch al die tours? Hier hebben we 31 augustus de Ronde van Almelo. Al voor de 25e keer. Altijd n prachtige dag. En in september de Ladie's tour. Ik houd altijd die data vrij.
Geplaatst door: oplettende lezer
, Datum:
15.08.2007 16:35
en waar is Bernie dan ???? of is hij opgestaan onder het speudoniem Opa, meende ergens te lezen dat deze opa een buitenverblijf genoot in frankrijk en ik dacht te weten dat Bernie hierover eveneens beschikte??
, Datum:
15.08.2007 20:13
Geplaatst door: tineke
, Datum:
15.08.2007 20:30
, Datum:
15.08.2007 21:08
Jeetje, een gat in de markt!!
Waar blijven de Nederlandse aanbieders??
Geplaatst door: frank
, Datum:
15.08.2007 21:59
jawel Jan,
De municipal van Vallon Pont d'Arc lag rond het voetbalveld en ligt inmiddels ook op het voetbalveld.
Vroeger vaak op Le Chauvieux en een keer op International naast Municipal gestaan, lekker voetballen op het veld of naar de training van de dorpstoppertjes kijken. Inmiddels nieuw stadion met tribunetje aan de andere kant van het dorp.
, Datum:
15.08.2007 22:02
Jan v I
Jaren geleden kampeerde mijn zoon tijdens een fietsvakantie al in een boomhut. Dit was in/bij Utrecht Groenekan of zoiets.
, Datum:
15.08.2007 22:12
, Datum:
15.08.2007 22:14
Geplaatst door: frank
, Datum:
15.08.2007 22:40
arghh Groenekan,
Krijg ik nog de rillingen van, heb in dat dorp mijn zwemdiploma gehaald:
http://www.zwembaddekikker.nl/
Zie die site voor het eerst maar er is niets veranderd. Als 5 jarig jochie vanaf april om 07:00 zwemles, water was dan vaak 12grC, blauw van de kou en rillend kwam je er uit.
Weigerde je? mevrouw van Rooyen of mijnheer Buikstra de zwemjuf/meester gooide je er gewoon in.
Belachelijk dat ik die namen nog weet, zal wel diep zitten.
, Datum:
16.08.2007 00:00
Cimeroni,was weer ouderwets gezellig in de binnen stad van Zwolle tijdens het Peperbus profspektakel.
1)Boogerd
2)Vierhouten
3)Cedric Vasseur
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
16.08.2007 00:07
Aan oplettende lezer:
Bernie heeft een tijd geleden al aangegeven dat hij het niet meer prettig vond hoe mensen met elkaar om gingen op het forum.Helaas heb ik hem sindsdien op deze topic ook niet meer "gezien".Ik mis hem ook!
Misschien weet Connie hoe of het met hem is?
Jan:
Ik vind het geweldig dat geheugen van je.Vooral de details die je nog weet, knap hoor, dan laat ik die planten en bloemen wel voor wat het is, :-))
Kan zelf behoorlijk goed gezichten onthouden, maar dan weet ik later de naam er niet meer bij. Da's ook knap lastig.
Zit ik daar te 'stotteren' van ja je weet wel "dinges" die daar en daar
woont, zie ik de persoon als het ware als foto voor me, weet ik absoluut de naam niet meer, terwijl ik sommige van hen,al behoorlijk
lang ken.
Geplaatst door: connie
, Datum:
16.08.2007 00:12
Ja lilian,ik weet hoe het is met hem.
con.
, Datum:
16.08.2007 00:51
Raar, maar ik heb de hele dag zitten denken over dat geheugen van me.
Nou ja, niet de hele dag want d'r moet natuurlijk ook nog gewerkt worden.
D'r werd naar gevraagd maar ik had er voordien nooit bij stilgestaan.
Zat al een paar minuten te staren naar 't scherm maar ineens schoot me iets te binnen.
Het jaar?? Ik denk 1960 of 1961.
Mijn moeder moest naar mijn school voor rapportoverleg of hoe dat ik mag heten. Ze komt thuis en vertelde dat ze o.a. had gesproken met de leraar Aardrijkskunde. Die wist haar te vertellen dat ik zo'n goede leerling was.
Ja, zei ze zurig, als 't hem maar interesseert!! En zo was het maar net!! Als het bij Jan in zijn kraam te pas kwam dan had ik een bijna fotografisch geheugen.
Maar Wiskunde?? Vergeet 't maar!!
Of Scheikunde?? Ik weet dat H2O water is maar verder......??
Ik heb rot te prakkezere of ik ook nog weet hoe het sanitair van al die tientallen campings die we bezocht hebben eruit gezien heeft.
Zal ik jullie eens wat zeggen??!! Ik heb GEEN idee!!! Ik weet het werkelijk niet!
Pas sinds ik deze site ken ben ik daar op gaan letten. Nooit gedacht dat mensen de poepdoos zo'n belangrijk onderwerp vonden.
@Frank.
Wij hebben onze dochter zelf leren zwemmen toen ze 3 of 4 jaar oud was. Ze vond het hartstikke leuk dus dachten we dat we haar een plezier deden om haar echt les te laten geven in een zwembad.
Nou, dat duurde precies 10 minuten.
Ze moest met wat andere jongere kinderen in het ondiepe gedeelte blijven. Maar eigenwijs als ze is zwom ze onder de kurken afscheiding door. De instructeur pakte haar op en smeet haar terug over de afscheiding.
Het heeft een paar jaar geduurd voordat ze weer haar angsten had overwonnen.