Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: tineke
, Datum:
13.08.2007 16:19
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
13.08.2007 19:03
Tineke, heel erg bedankt voor deze sites. Vooral de laatste komt goed van pas. Groeten cimeroni.
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
13.08.2007 22:33
De mensen die gereageerd hebben op mijn twijfel over de Dordogne, Bedankt. Ik denk dat ik toch maar die kant uitga. Zeker weten doe ik t nog niet. t Is ja ook nog geen juli 2008.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
14.08.2007 00:53
HELLUP!!!!
Waarom eten honden gras!!!!!!!!!!!!!!!!!
Yes, we hebben onze viervoetige (of potige?) gast weer in huis.
Een van de honden van mijn dochter,
Vanmiddag hoorde ik achter me een enorm gekokhals.
Zit dat beest op ons prachtige kleed te kokhalzen. 't Kwijl droop zijn bek uit. Ik trek hem er vanaf en hoepla daar kwam iets prachtigs uit zijn bek.
Een soort staaf (15x3 cm) bestaand uit gras en veel, heel veel, slijm!
't Stonk niet maar zag er alleen smerig uit.
Dus nogmaals WAAROM eten honden gras?? 't Verteert voor geen meter maar 't moet toch een doel hebben. Lijkt mij tenminste.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
14.08.2007 00:56
Ik kan het verkeerd hebben,maar ik dacht om haarballen kwijt te raken.
, Datum:
14.08.2007 01:12
Jakkes, Jack, moet ik dat ding weer uit de vuilniszak halen om te kijken of er haar tussen zit.
Maar misschien heb je wel gelijk. Ik weet het gewoon niet.
Ik heb nooit een hond gehad en ik wil ook nooit een hond hebben dus ik ben een complete leek wat honden betreft.
Mijn dochter werkt bij het Dierenziekenhuis in Rotterdam en heeft dus supergezonde beesten in huis. Maar ze heeft eens tegen me gezegd dat ik moest opletten dat Beau (die ouwe baas die nu achter me ligt) niet te veel gras vrat. Ik weet alleen niet meer waarom......!!
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
14.08.2007 02:02
Jan heeft het eten van gras niet te maken met de spijsvertering van de hond? Als hij zich niet zo lekker voelt en moeiijkheden heeft op dat moment met zijn spijsvertering, eten ze het quasi onverteerbare gras en dat zorgt dat ze makkelijk kunnen braken.
Het kan ook een vorm van vitamine aanvulling zijn op een vleesdieet.
Onze hond at in het verleden altijd gras als er iets in zijn darmenstelsel zat dat niet helemaal in orde was. Zoiets als wannneer
wij buikpijn hebben, heb ik me het altijd voorgesteld.
Naderhand was hij dan weer "kiplekker" als hij die hoeveelheid spuug en kwijl weer kwijt was. Inderdaad niet zo'n lekker gezicht en niet zo leuk voor degene die het op moet ruimen.
Tineke, bedankt voor je treinenpagina!
Geplaatst door: javi
, Datum:
14.08.2007 18:36
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
14.08.2007 20:28
@ Jan van I
Even een vraag aan jou, die me al een poosje bezig houdt, als ik in dit forum lees:
Zit jij achter de pc met een doos vol vakantiealbums en/of notitieblokken, waar je al die gegevens van járen terug nog uithaalt? Gezien je (onze) leeftijd, lijkt het me niet erg waarschijnlijk, dat je al die antwoorden zo maar tevoorschijn tovert, of toch . . . . ??? (dan ben ik jaloers op je hoor)
Kijk, googlen doen we allemaal, maar jij "vertelt" het allemaal alsof het gisteren was, dat je dáár was !
Jij weet, dat dit niet negatief bedoelt is, maar 't maakte me toch wel een beetje nieuwsgierig.
Groeten, Ri@ :-))
Geplaatst door: Sudderlap
, Datum:
14.08.2007 20:35
Zoals een mens soms reden heeft om twee vingers in z'n keel te stoppen, eet een hond gras. Dus dat doen ze als ze zich niet lekker voelen. De reden daarvan kan heel divers zijn, en als het hondje bij jou op bezoek dat niet (vaak) eerder deed, is het vast de stress van de verandering. Trek het je niet persoonlijk aan ;-).
Geplaatst door: frank
, Datum:
14.08.2007 21:16
Nou Jan,
dan weet je nu waarom ie niet te veel gras mocht hebben:-)
Toen we, lang geleden, nog 4 hoog achter woonden en onze kat niet naar buiten kon, had deze de neiging aan alle planten te gaan knagen. Bleek zelfs een enorme voorkeur voor cyclamen te hebben, of we nou kattengras neerzetten of niet. Maar goed zelfde effect, af en toe de kat heel snel van het kleed afhalen en in de douche stoppen als ie begon te kokhalzen.
Ander exemplaar was gek op elstiekjes, bleek 2 keer na een bezoek aan de dierenarts. Kreeg elastiekje niet doorgeslikt en moest er met een pincet uitgehaald worden nadat mijnheer zichzelf compleet verwondde door met getrokken nagels dit zelf te proberen te regelen. Nou dan zorg je wel dat je geen elastiekjes meer in huis hebt. Gaat jaren goed, je vergeet het, stalt hem een keer bij je schoonmoeder als je met vakantie gaat en als je na een weekje eens belt om te informeren hoe het allemaal gaat, blijkt dat er een probleempje met de kat is. Je raad het al, zucht.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
14.08.2007 21:25
.... van het balkon gesprongen Frank ?
(ik was met mijn jojo op het balkon aan het spelen)
Geplaatst door: connie
, Datum:
14.08.2007 21:31
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
14.08.2007 21:36
Ja Connie, jeugdsentiment.
Geplaatst door: frank
, Datum:
14.08.2007 21:42
Uhh Jan,
Had ook gekund maar schoonma heet geen Eugene:-)
, Datum:
14.08.2007 21:43
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
14.08.2007 23:02
Rivi wil antwoord Jan.. ik ook trouwens.. '-))) ... hoe doe je dat...???
, Datum:
14.08.2007 23:17
Jan v I, wij waren vandaag zelf in Duitsland om spullen te halen voor het monteren van fietsen op de ploegleiders auto van de Hanzerenners.
Dus niets gezien,Wel jammer.
, Datum:
14.08.2007 23:27
Laurens ten Dam won in 2003 de La Marmotte in het shirt van de Rabo bank. La Marmotte is één van de zwaarste cyclosportieven. 174 km lang en 5000m hoogte verschil. Ik denk dat hij binnenkort wel weer bij de Rabobank rijdt.
, Datum:
14.08.2007 23:41
Zeg een beetje rustig aan.......;-)
Was net van plan te beginnen maar moest effe de laatste mening lezen.
Camping Municipal in St Leon sur Vezere.
Werd gek****rd op camperbezitters die daar hun campers plaatsten zonder te betalen (???). Terwijl d'r in dat dorp een plek is voor campers. Beetje saai; gewoon een parkeerplaats.....
Goed, waar waren we?
De hond! Was me opgevallen dat-ie wat traag en lusteloos was.
Maar na dat gras eten en kotsen liep-ie weer dartel in het rond.
Heeft dus inderdaad z'n nut gehad........
Is mijn geheugen goed of heb ik misschien wel honderden favorieten op m'n PC?? Of stapels foto's naast me op de grond?
Wel, 't is echt heel simpel: wat me interesseert blijft gewoon hangen.
Zoals die camping in Cotignac. Ik zie 't gewoon voor me.
Ingang: rechts de woning van de beheerder.
Steil weggetje omhoog en je ziet het sanitair liggen.
Een rond gebouwtje waar alles in zit ook bv. de ruimte met tuingereedschap e.d.
Ik zie de plek voor me waar we stonden. Ook HOE we stonden.
Ik hoef er niets voor te doen. Ja, een beetje concentreren.
Maar het gekke is dat ik bv. niks kan onthouden als het over flora gaat. M'n dochter wordt radeloos van me.....
Heeft me tientallen keren verteld hoe die kleine bloempjes heten die in het gras groeien. Ereprijs toch?? Hoewel, zeker weten doe ik het niet.
Een paar weken geleden in Montmarault (Allier). Liepen te wandelen door het dorp. Roept er eentje: Moeje 's kijke: hortensia's.
Ja, ook weer zo'n bloemenfreak. Oh, dacht ik, zien hortensia's er zo uit.
Ik overdrijf echt niet!! Zaterdags, vaste prik, naar de markt voor bloemen. Geen gerbera's!!!!! Dat weet ik dus. Maar hoe zien gerbera's eruit?? Ja, nu weet ik het weer!! Gewoon een keer per ongeluk meenemen.
En mijn stijl van schrijven?? Een beetje staccato. Mijn vrouw zegt telegramstijl....
Ik kan me mateloos ergeren als ik meningen lees zonder enige interpunctie: kommas, punt-komma's, dubbele punten, punten, hoofdletters.
Zomaar een brij van woorden achter elkaar. Wat een zeurpiet, he??