Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jack
, Datum:
12.08.2007 00:14
Ik denk eerder bij Nederland Frank,gezien de Nederlandse aanwezigheid aldaar.
Een soort Veluwe a la Campagne dus,verklaart ook direct de strikte tijden.
Bij Duitsland denk ik niet gezien de wel heel slechte ervaringen van de plaatselijke bevolking in een recent verleden.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
12.08.2007 00:44
Cimeroni, laat je niet weerhouden door het toerisme, mijn ervaring is dat er genoeg te zien en te beleven valt, buiten "de hordes" om.
Overigens die "hordes" zijn net als overal te vinden in de plaatsen
waar op dat moment markt is of één of andere festiviteit aan de gang is.Ik ben eigelijk een beetje "verliefd" geworden op die streek, doordat wij er in 1998 doorheen reden per trein en die op dat moment
moest stoppen voor het sein.Het was in de vroege avond en de zon ging
al bijna onder,het gouden licht viel zo prachtig op het glooiende landschap dat ik wilde weten waarof dat was. Bij het weer in beweging komen van de trein, kon ik net een plaatsnaambordje ontdekken met de
naam Gourdon erop. Die naam heb ik gauw opgeschreven en thuis heb ik
direkt op de kaart gekeken waar dat nu precies lag.
Sindsdien "zeurde "ik dat ik naar de Dordogne wilde met vakantie.
In 2000 zijn we er geweest.Het is ons prima bevallen.We zaten op een prachtige, gua natuurschoon, camping aan een rustig b-weggetje, een aardig eindje verwijderd van het "toeristische".
Gourdon heb ik helaas nooit gezien in het echt.
Wij zaten in de buurt van Pezuls.
Ik heb genoten van plaatsjes zoals Limeuil,waar de rivieren de Dordogne en de Vezére bij elkaar komen.Dat is natuurlijk wel weer
toeristisch, maar ja helemaal kom je daar niet onderuit.Overigens
viel het destijds reuze mee.
Bij het dorpje Trémolat ligt de mooiste lus in de Dordogne,de Cingle de Trémolat.Een uitzichtpunt vanaf de hoge krijtrotsen geeft een mooie kijk op deze meander en natuurlijk bij zonsondergang het sfeervolst.
De vele kastelen,de burchten en de dorpjes die lijken alsof ze aan de kalksteenwanden zijn vastgeplakt.
En een kano tochtje hoort er natuurlijk ook bij.
In Mauzac varen ze met een zgn "Cabare", een boot waar men vroeger handel mee dreef over de Dordogne, tegenwoordig in gebruik als rondvaartboot.Kijk en dit dorp was toen nog niet toeristisch.
LaLinde,Monpazier,Cadouin,Beynac ik heb er van genoten.
Als je van tuinen houdt kun je je hart ophalen in Les jardins du manoir d'eyrignac, een tuin met prachtige geknipte heggen en struiken.
Zo zijn er nog drie andere tuinen: Hautefort,Terrasson en Marqueyssac.
Dan zijn er nog veel (pre) historische bezienswaardigheden zoals grotten met ondergrondse meren,kloosters en kerken.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
12.08.2007 01:12
Lili@n,
heb je vroeger gewerkt bij de PR van de Dordogne?
Maar je geeft wel de goede voorbeelden van al het moois wat er te zien is.
Je had bv. over Cadouin........Toeristen??? Nauwelijks, behalve de liefhebbers van Romaanse architectuur.
En ja, de Cingle te Tremolat!! We zaten vorig jaar nog aan de zuidoever van de Dordogne te staren naar de rotsen aan de overkant waarvan af jij naar beneden keek. Een ideale plek om te picknicken!!
Maar Gourdon moet je toch eens als je kans hebt bezoeken. Is niet echt bijzonder maar is gewoon een levendig stadje waar nog van alles gebeurt. Ligt op een heuvel met bovenop, jawel, eem mooie kerk.
Mooie grotten in de buurt trouwens.
En de naam van de camping?? Camping Municipal Ecoute S'Il Pleut.
Ga even luisteren of het regent...! Hoe verzin je 't??
, Datum:
12.08.2007 01:23
, Datum:
12.08.2007 01:39
Mijn vrouw stak net even d'r hoofd om de deur om te kijken wat ik aan het uitvreten was. Ik deed niks bijzonders. Was op zoek naar URLs van campings.
Ik vroeg: Stel, stel, dat je morgen naar Frankrijk kon gaan.....Waar zou je dan naar toe willen?
Ik kende het antwoord al maar wilde het even bevestigd hebben.
Cotignac in de Var!
http://www.provenceweb.fr/f/var/cotignac/cotignac.htm
Geplaatst door: Loes O
, Datum:
12.08.2007 10:10
Jan, heb je in Cotignac op de camping gestaan? Hoe is dat bevallen?
Of moet ik een nieuw topic starten: Wie kent camping in Cotignac.;-)Hoe is plaats 25. Hoe is het weer daar volgend jaar mei. Moet je reserveren. Zijn er in mei genoeg oudjes om een praatje mee te maken.
, Datum:
12.08.2007 13:16
Hallo Loes,
onderstaande tekst is van mij in een topic van vorig jaar september.
"Kom op, Uyl, doe niet zo moeilijk!!
Één dorp noemen moet toch mogelijk zijn!!
Zal ik dan maar beginnen?
http://www.provenceweb.fr/f/var/cotignac/cotignac.htm
Heeft een klein maf campinkje...
Tussen de pijnbomen verstopt liggen allerlei plekjes waar je je tent kun neerzetten. Zelfs plekken waar je alleen maar lopend kunt komen......Dus tent op je nek en even struinen door het bos en je tent tussen de bomen opzetten.
Oh ja, er zijn ook "normale" plekken.
Alleen.....ik weet niet niet of de camping nog zo is.
We waren daar voor het laatst in 1996."
, Datum:
12.08.2007 13:31
Jan, bedankt. Er staat een mening bij uit 2005, maar daar wordt gesproken over camping Les Pouverals. Of dat dezelfde is??
, Datum:
12.08.2007 13:37
, Datum:
12.08.2007 13:45
, Datum:
12.08.2007 14:28
Poeh, da's lastig......
Toen in 1996 in ieder geval niet.
Er stond zelfs een rijtje met vaste gasten waaronder een Nederlander.
Was apetrots op zijn wasmachine: gevonden op een vuilnisbelt!
In de afvoer zat een muntstuk dus deed-ie het niet meer volgens de vorige eigenaars.
Rond dat rijtje was plaats voor enkele caravans op behoorlijk grote staanplaatsen. Maar er stond ook een grote tunneltent toen.
Daarna liep een grintpad het bos en waren links van dat pad nog een plaatsen vrijgemaakt voor caravans. Een soort parkeerkommen.
Rechts van de grindpad liepen onverharde paden het bos in.
Aan het eind van een van die paden hebben wij een paar keer gestaan.
Zelfs een keer met mijn broer: dus op die plek stond een tent, auto en campertje. Aardig groot dus.
Nog verder het bos in waren plekjes gemaakt voor kleinere tenten. Alleen te voet bereikbaar.
Vanaf de camping werden TOEN wandelingen georganiseerd door de campingbaas. Over de oude weg van Cotignac naar het volgende dorp Seillans. Weg is nu helemaal overwoekerd maar onderweg stond nog een oud tolhuisje.
Verdraaid, ik MOET daar volgend jaar naar toe....!!
Geplaatst door: frank
, Datum:
12.08.2007 18:47
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
12.08.2007 19:03
Frank, ik heb zojuist de site bekeken. Inderdaad prachtig. En er worden workshops gegeven.;)
, Datum:
12.08.2007 19:17
, Datum:
12.08.2007 21:07
@Jan,
Bedoel je echt Seillans? Is wel erg ver lopen voor een naastgelegen dorpje.
Heb je verder nog wat tips in dat gebied? Zit er binnenkort is de bedoeling.
, Datum:
12.08.2007 21:18
Wat stom van me, Frank!!
Ik bedoel Sillans la Cascade.
Haal steeds die twee plaatsen door elkaar.
, Datum:
12.08.2007 21:48
, Datum:
12.08.2007 22:12
Bedankt Jan,
Zitten leuke tips tussen en met name dank voor die laatste site. Mijn vrouw is gek op vogeltjes, bloemetjes en marktjes. Zijn nou net de sites die ik nooit weet te vinden.
Geplaatst door: ® marion
, Datum:
12.08.2007 23:58
Zo af en toe lees ik mee op dit topic en ik wil jullie bij deze eens een keer bedanken voor alle leuke sites en tips. Ik heb er al heel wat van opgestoken en bij mijn favorieten geplaatst.Merci beaucoup!
Geplaatst door: ® gerd@
, Datum:
13.08.2007 11:20
Marion,dit geldt ook voor mij!bedankt allemaal!!