Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: frank
, Datum:
10.08.2007 20:35
Die jongen heeft gewoon gelijk, Dordogne brrrrrrr.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
11.08.2007 00:47
Echt iets voor de 'vakantietherapeut' of de 'vakantiepsycholoog' dus.......:-)
Als al die lui die een aparte topic beginnen over het één of ander dat niet meteen met kamperen te maken heeft, nu hier eens kwamen
'kleppen'.
Wat sneu voor digi-oma van haar hond.En dan het kentekenplaat gedoe,
word je ook niet vrolijker van.
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
11.08.2007 10:13
Nou lili@n en digi-oma. Het kan maar zo. Jaren geleden kregen wij ook n bekeuring in de bus. De auto was door rood gereden en veel te snel ergens in de buurt van Dordrecht. Ik heb eerst op de kaart moeten opzoeken waar t plaatsje lag.Later bleek dat t wel eens voorkwam dat iemand anders met dezelfde kentekenplaat rijd. Nou ik heb t rustig afgewacht, niet betaald, maar wel aangegeven dat wij dat niet waren geweest. Ze zouden t nakijken. Nooit meer iets van gehoord. Maar je begint aan jezelf te twijfelen.
Geplaatst door: De vakantiepsycholoog
, Datum:
11.08.2007 13:31
Aha Frank,hier klinkt oud zeer door.
Vertel maar rustig over je ervaringen met de Dordogne,erover praten helpt echt hoor.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
11.08.2007 16:09
@Brenda
Blond, blauwe ogen en twee meter lang......
Ik voel me met m'n 1,76 meter een pygmee naast hem.
@Frank.
Tja, de Dordogne.......
Tijdens het hoogseizoen zal je mij daar nooit vinden. Wat een verschrikking af en toe in die toeristenstadjes zoals Domme, Sarlat, les Eyzies, Roque-Gageac.
Maar er is zoveel meer! Prachtige verstilde dorpjes zoals Fanlac, Sergeac, Saint Amand de Coly.......
, Datum:
11.08.2007 16:16
, Datum:
11.08.2007 22:10
De Dordogne,
Ik zal het eens uit proberen te leggen, ben er maar 1 keer geweest maar krijg er uitslag van, zal ik maar zeggen.
Om te beginnen heb ik er ondanks alles ook nog toppertjes meegemaakt namelijk:
- Font de Gaume, geen woorden aan vuil maken, heen gaan, overweldigend!!!!!!
- St. Leon sur Vezere, schitterende romaanse kerk en daarbij prachtig dorpje.
Verder een overgeorganiseerd gebied, te gecultiveerd en overschat. Alles is er strak geregeld, 14:00 uur open? Dan zijn we ook om 14:00 uur open.
En zo kan ik Frankrijk niet, kom er al bijna 40 jaar, heb er zelfs gewerkt. Een land waar laissez faire hoogtij viert ben ik echt helemaal gek op tijdens de vakantie, Is voor mij ontspannen onder het mom, het zal wel.
En toen ik er werkte werd ik er volkomen gek van dat laissez faire! Gaat niet samen met onze werkcultuur! Mijn vrouw vroeg me toen we daar zaten wat er aan de hand was want ze vond me helemaal niet ontspannen, pas later begreep ik wat er aan de hand was en ik ga echt nooit meer naar de Dordogne, kreeg het idee dat ik weer aan het werk was in plaats van op vakantie.
Oftewel ligt volkomen aan mij, maar ben verder in alle stukjes Frankrijk waar ik ben geweest gelukkig altijd dat laissez faire gevoel tegen gekomen.
, Datum:
11.08.2007 22:15
Zo,dat lucht op he Frank?
Helaas kan ik hier geen consult in rekening brengen,het moet allemaal Pro Deo,zo kan ik mijn vakantiehuis in de Dordogne wel schudden.........zucht.
Geplaatst door: connie
, Datum:
11.08.2007 22:16
Frank,
Daar waren wij vorig jaar ,in St.Leon.Ik heb zo genoten daar op een eenvoudige municipal,pal aan het water en zo het prachtige dorpje ingelopen.Ik las je tekst en kreeg weer dat fijne gevoel van eenvoudig en prachtig.
vr.gr.Connie
, Datum:
11.08.2007 22:31
Connie,
het sanitair van die camping zit toch in het openbaar toilet aan de overkant van de weg??
Maar inderdaad die kerk.....schitterend!! Schijnt gebouwd te zijn op Romeinse fundamenten.
Moeten toch eens een afspraak maken in de Dordogne, Frank!
Op het terras van Auberge Castel Merle (Sergeac) om te kijken naar de zonsondergang. Eventueel een hapje eten: stoofschotel van wild zwijn!!
http://hotels-restau-dordogne.org/live/hotel-0.asp?Id=159&Lg=1&Etoile=00000
, Datum:
11.08.2007 23:00
@ vakantiefreud, je hebt helemaal gelijk, lucht op maar vertel me eens waarom jij zo dol bent van de Dordogne?
@ Connie, geweldig dorp volkomen gelijk heb je!!
@ Jan, je brengt me in verleiding, maar nee doe het niet meer.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
11.08.2007 23:15
Helaas Frank,kan ik je mening niet delen, wij zijn ooit in de Dordogne
geweest en ik vond het daar prachtig.De steden die jij opnoemt, of was dat Jan (?)die zijn leuk om een keer gezien te hebben, maar verder
zijn wij daar op afgelegen plekken geweest en kleine oude dorpjes.
Het is er in het hoogseizoen erg toeristisch, dat klopt,maar je kunt
nog zoveel andere plekken, buiten de platgetreden toerischtische
trekpleisters, bekijken.
Maar ik begrijp uit je verhaal dat je in die streek gewerkt hebt?
, Datum:
11.08.2007 23:19
Het is zoals Lilian zegt Frank,ik verlaat de door toeristen platgetreden paden en zoek het verstilde platteland op,prachtig.
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
11.08.2007 23:25
Volgend jaar wil ik naar de Dordogne. Maar als ik dat zo lees, lijkt t mij geen goed idee. We houden n.l. niet van massatoerisme. Dus zal ik me op iets anders moeten oriënteren. Of zijn er plaatsen waar geen horden toeristen op afkomen?
, Datum:
11.08.2007 23:28
nee Lili@n niet daar.
Heb me misschien niet helemaal duidelijk uitgedrukt. Ben van mening dat werken in Frankrijk niet altijd meevalt gezien het laissez-faire gehalte, wat we in Nederland niet echt kennen.
Om mee te werken is dat knudde, maar om vakantie mee te vieren is juist geweldig bedoel ik te zeggen.
, Datum:
11.08.2007 23:36
Ik ben er achter gekomen dat ik voor het verstilde platteland niet zo ver hoef te rijden:
- Franse ardennen.
- Cote Opale.
- de Avesnois.
Je moet uiteraard wat geluk met het weer hebben, maar verder top vlak bij huis en ook nog lekker "laissez faire":-)
Geplaatst door: connie
, Datum:
11.08.2007 23:40
Ja Jan je hebt gelijk en de kanooers komen daar ook hun spullen afspoelen,maaaaaaar er is warm water dus voor ons genoeg.Wij hebben daar een paar dagen erg genoten.Basic dus eenvoudig daar houden wij van.s'Morgens zo het dorp inlopen voor vers brood en onze hond genieten van het water.Dat is wat wij zoeken en soms vinden die pareltjes.
vr.gr.connie.
, Datum:
11.08.2007 23:41
, Datum:
11.08.2007 23:54
Frank,
waarom kent niemand de Avesnois?? Schitterend bocagelandschap.
Hebben eens gegeten in Avesnes. Zat een groep Fransen die een slab voorkregen. Een rubber (kunststof??) slab met een gootje onderin.
Ze aten fruits de mer.......
Een paar meter zuidelijker begint de Thierache.
Je kan zien dat dat vroeger een grensgebied was: alle kerken daar zijn halve forten.
Ik ga nu begrijpen wat je bedoelt.....
Het is eigenlijk het ECHTE Frankrijk. Geen regio verkracht door die horden toeristen.
Doet me denken aan de meningen die Berny (WAAR IS-TIE!!) plaatste over zijn campings. Lagen bijna zonder uitzondering langs een kanaal/rivier in Midden-Frankrijk.
, Datum:
12.08.2007 00:01
Nee hoor Jan,
Daar gaat het me helemaal niet om. Je hebt weliswaar gelijk dat het helemaal geweldig is, maar ik ben werkelijk niet anders gewend in Frankrijk behalve de Dordogne.
Begrijp er helemaal niks van, zou het bij Duitsland horen of zo? :-)