Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
07.08.2007 11:50
Hey Annechie, dan hej iets doan um trots op te wean. T Is met die computers ok ait n heel gedoe. Mer ie en oene dochter kunt er trots op wean.
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
07.08.2007 12:53
Cimeroni.. dat bin ik eigenlijk stiekem ok wal 'n betje.. In ieder geval trotser as op dat stukske wa'k d'r oaver eschreven heb! Mense, wat 'n rare tiepfouten zit doarin zeg.. Toen had ik zelf dus dudelijk 'de knöppe'nog neet helemoal good stoan... Jonge jonge, hè'k 't bieveurbeeld oaver de stag in plaats van oaver de stad.. dom dom dom....
En intussen maa wies doon...
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
07.08.2007 13:37
Tiepfouten, Annechie, ik heb ze niet kunnen ontdekken.
, Datum:
07.08.2007 13:45
Annechie, als iedereen nou foutloos typte, dan werd t pas saai. Gewoon oawerhen lezen. De leu wet ja wa waj bedoeld. Mien Twents is vast ok nig altied good. Maar dat mag de pret niet drukken. t Leaven is vul te kort om doar oaver te val'n. Groeten cimeroni.
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
07.08.2007 14:18
, Datum:
07.08.2007 17:16
Geplaatst door: frank
, Datum:
07.08.2007 21:37
Zat net ergens op een site wat vakantiefoto's te bekijken, zie ik op eens dat iemand een soort mobiele buitendouche bij zicht heeft:
http://www.yezzz.com/classifieds/2529223.html
Nog nooit eerder gezien, eigenlijk best een goed idee voor op de camping! Even afkoelen zonder naar het zwembad te moeten lijkt mij in ieder geval best lekker. En misschien ook wel een uitkomst bij smerige douches?
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
08.08.2007 02:16
Rivi, as wie met dee oale ding'n op pad goat, dan is dat meestal 'n tied dat wie nog gèn behoefte hebt an enige "spiritualiën" :-)a'j dat bedoelt. Wie goat ok nig met dee dinge op visiet, of 't mut ok a na dicht in de buurte wèn. Meer wie könt natuurluk wa 'n moal nun oetzundering maak'n, dan komt wie bie oe langs.......:-))
Jan en Frank bedankt voor de websites,kan weer bij de favorieten van mijn man.
Op de nieuwsbrief van Interculture kwam ik het volgende tegen:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004005044346&Section=BOOK
Een leuk boekje: Meer sjans met Frans, nederfranse taalanekdotes, missers en uitglijders - En hoe het wél moet.
Annechie,ik vin oe geweldig (meer dat wus ie a, haha :-)ie hebt de boel dus weer mooi veur mekaar.
Ie kÖnt ok zo bie mie beginn'n, diss'n "ordinateur" is zo traag as nun loes op nun teerton. Ik wor d'r nig good van.
En dan hei hier in 't hoes van dee komputerkearls loop'n, meer dee hebt nooit gin tied.Dus het wödt hoog neudig tied, da'k 't
zölf oonder de knee krieg.
Ineke,ik heb oe adres noteert en 'vandaag of môn' dan za'k is wat van mie laot'n hör'n.Dat bedrief met dee märklin treintjes, dat is zeker
ok wa bie oe in de buurte.
, Datum:
08.08.2007 11:50
Lili@n,
bedankt voor je hint naar het boek: Meer sjans met Frans.
Bij onze bieb is-tie in bestelling maar zo gauw het zover is.......
http://mom.biblion.nl/olifant/olifant.dll?doctype=AI&bibliotheek=rotterdam&style=0&ppn=&isbn=9789055945467&lid=&aut=&ti=
Sommige kleine dingen in het Frans blijven voor mij een raadsel.
Nou ja, niet zozeer een raadsel, maar ik vergeet het steeds weer.
Vijf jaar geleden op een terrasje in Montignac. Mooi terras aan het water!!!
We hadden wat besteld en we wilden nog een keer "hetzelfde".
Maar wat gebruik je dan? Le parreil of la parreille? La même chose?
Ik gebruikte een van die twee uitdrukkingen maar was natuurlijk grandioos fout. Werd ons haarfijn uit de doeken gedaan hoe 't precies zat maar het moet wel beklijven in je grijze massa.
Dus nog steeds zit ik een terrasje te dubben hoe het precies zat en doe ik maar gok.
, Datum:
08.08.2007 19:58
, Datum:
08.08.2007 20:40
Prachtig, wonen in Frankrijk. Martin Bril zegt dat ie niet van avonturen houdt. In Frankrijk gaan wonen vindt ik n avontuur. Mooi filmpje. Precies zoals Frankrijk is, gemoedelijk.
Geplaatst door: javi
, Datum:
08.08.2007 21:37
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
08.08.2007 22:33
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
08.08.2007 23:46
Jan: bedankt voor je, " zomaar een dorpje enz." Heerlijk.....
Ineke: Bij gelegenheid zal ik eens kijken naar die boekjes, die lijken me echt interessant.
Geplaatst door: javi
, Datum:
09.08.2007 19:01
, Datum:
09.08.2007 20:20
Bedankt, javi, maar....ik heb zowat alles over dat onderwerp.
Ik zou wel willen maar dan zou ik alleen moeten gaan. En om dan weken (misschien wel maanden) van huis te zijn.........
, Datum:
09.08.2007 23:04
Om 19.00 uur kregen we een gesproken SMS-je van onze dochter binnen:
We zitten in Orleans en ik zit achter een kir.
En morgen door naar de Dordogne......
Al jaren wilde ze weer eens naar Frankrijk maar manlief zag 't niet zitten.
Zocht 't liever verderop: vorig jaar Egypte en ook al twee keer naar Gambia. Wilde dit jaar eigenlijk naar Madagascar maar onze dochter gaf hierover haar veto.
OK, was z'n reactie maar ik wil uitzoeken waar we naar toe gaan.
Via Marktplaats een chalet op le Verdoyer.
Zoals wij heeft zij een grote hobby: uitgebreid dineren in een Frans restaurant! En op het heetst van de dag een terrasje pikken voor een "citron pressé".
Geplaatst door: Jack
, Datum:
09.08.2007 23:21
Dat was wel een lang gesproken SMS'je Jan,zou je schoonzoon 'omgaan' denk je?
, Datum:
10.08.2007 00:26
Omgaan, Jack?
Ik ben zelf ook benieuwd. Hij heeft het jaren kunnen tegenhouden maar wie weet.......
Zijn ouders hebben jarenlang een camping in de Dordogne gehad en zat dus tijdens zijn pubertijd op het platteland van Frankrijk.
Heeft enkele jaren op een internaat in Sarlat gezeten. Dus alleen in de weekenden naar huis. Hij vond 't verschrikkelijk!
Maar, Jan, zegt-ie; het ergste waren de winters!!! Niet het weer maar de complete eenzaamheid op de campagne. Waar moet je naar toe? Wat moet je doen? D'r is helemaal niks......
Tijdens de zomervakanties ging het wel. Hij verzorgde de kinderanimatie op de camping. Was dan voornamelijk paardrijden en 's avonds in het dal bij de waterplas een kampvuur met griezelverhalen.
En dan ook nog klusjes op de camping: grasmaaien, het zwembad...
Ik heb hem daar zien zwoegen met z'n lange lijf.
En dan bij ons langslopen en nonchalant vragen hoe het met onze dochter ging. Of ze nog verkering had......
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
10.08.2007 17:45
Is het een Fransman dan Jan of een "verdwaalde" Nederlander?