Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
04.08.2007 00:52
Frank bedankt voor de "vehikel" website.
Staat inmiddels bij de favorieten van mijn man!
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
04.08.2007 09:17
Frank,ook namens mij, bedankt voor de "vehikel" site. Zo en nu ga ik genieten van 3 warme dagen.
, Datum:
04.08.2007 11:32
Hallo visje en Ineke, Ja jammer van de regen in de vakantie, maar heb t wel leuk gehad. Veel gewandeld en gefeest en de tour in Bourg en Bresse zien aankomen. t Was vrijdag de 13e, 28c en heerlijk druk en gezellig. t Groepje waar ik bij zat was internationaal.Uit Amerika, Zwitserland, Denemarken en Frankrijk.Dat is gezellig kletsen in voornamelijk Engels en n beetje Frans. We waren om 11 uur in Bourg en Bresse. Konden de auto gratis parkeren en zijn toen eerst naar de binnenstad gegaan. Hapje eten. Toen naar t toeristenburo. Daar heb ik gevraagd waar de finish was. Ik kreeg n plattegrond mee. Daar was omcirkeld waar t was. Toen maar meteen gevraagd waar de straat was waar onze auto stond. Dat werd ook netjes omcirkeld.We kregen nog enkele folders en n sticker vd tour mee. En ze wenstte ons n fijne dag. Nou dat hebben we gehad.We hadden n rol keukenpapier bij ons.Die deden we over onze knieën. Tegen de zon. Maar dat hoefde niet lang, want er werden gratis kranten uitgedeeld. En flesjes koud water en koude NesQuick en versnaperingen en hoedjes en petten. en la Vache was er met cupjes smeerkaas. Om kwart voor 6 kwam de eerste renner. Daarna hebben we onze stoeltjes en bagage gepakt. Hebben n rustig plekje gezocht en gewacht tot de meeste drukte voorbij was. Toen naar onze auto en dat naar de camping in Cormoranche s Saone.Volgend jaar naar zuidfrankrijk en naar Barcelona. Groetjes.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
04.08.2007 17:59
ABN AMRO ?Hoelang nog ,met het bod van het consortium Fortis en co of
Barclays.Ik vraag me af of er hier Abn klanten aanwezig zijn en wat ze zullen doen?Waarom vraag je dit is de eerste vraag?.Wel ik ben Fortisklant en zou graag een beetje Fortis aandelen kopen.
Maar maandag is een gevaarlijke dag ,gaan we die 75% toestemming krijgen van de aandeelhouders om de kapitaalsverhoging door te voeren?.En als klant van Amro gaan die verhuizen naar Fortis ??oeilijk te beoordelen.
En ze zeggen wij doen voort met de wielerploeg.!!!Gevaarlijke uitspraak.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
04.08.2007 18:07
, Datum:
04.08.2007 18:50
Hallo Bonasera. Ik ben bij de ABN. Blijf voorlopig ook nog wel, of ze moeten gekke capriolen gaan uithalen. En naar Fortis, dacht t niet. Succes met Uw aandelen.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
04.08.2007 19:11
Dus vanaf dit jaar hebben we in Frankrijk een Zwarte en Pikzwarte Zaterdag.
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
04.08.2007 21:14
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
04.08.2007 21:37
Helaas Lili@an, ik heb jullie gemist, stond rond 19.00u bij de rotonde, daar even gewacht, maar dus niets gezien. Wist dus niet dat de route gewijzigd was, op die plek had ik net zo goed kunnen komen kijken, is simpel de andere kant op.
Maar was het verder een leuke tocht?
@Cimeroni, je hebt dus wel mooi weer goed tijdens de TdF dag. Leuk is dat hè, die tourkaravaan. Hoef je je niet te vervelen als je op de renners zit/staat te wachten. Ben je alweer een beetje gewend thuis? Het is nu in elk geval wel heerlijk weer hier, was genieten vandaag.
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
04.08.2007 22:10
Oeps, zie nu pas dat ik me vergist heb in de tijd dit Lili@an heeft opgegeven, ik stond er dus een uur te vroeg, domdom :-(
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
05.08.2007 00:09
Ineke, ik vond het erg vervelend, dat de route op het laatst werd ingekort. Dit in verband met de tijd en het donker worden.
Ik heb geen mailadres van je en heb het hier om ongeveer 19.00 uur gisteren nog vermeld.Ik wist ook niet hoe ik het anders moest melden.
In ieder geval was het prachtig weer er waren zo'n 30 deelnemers en
het was geweldig.Er werd pauze gehouden in Hertme,voor de inwendige mens :-)Daar hadden de brommers veel bekijks.
Bij vertrek waren er al meteen 2 afvallers, waarvan de brommers met geen mogelijkheid meer aan de praat waren te krijgen.Jammer.
Ging verder prima en iedereen heeft genoten van de prachtige omgeving.
Er was zelfs nog een deelnemer uit Ter Apel.
Er waren ook een paar deelnemers aanwezig die morgen ook met hun oldtimers op de Oldtimerdag in Tilligte staan.
Zij staan met hun caravan op het evenemententerrein en kwamen gisteravond even meerijden.
Frank,bedankt voor de site van de oldtimers, maar dat had ik geloof ik al gezegd. Mijn man en ik interesseren ons voor oude brommers en
oude fietsen met hulpmotor.Natuurlijk zijn oude auto's ook geweldig
maar daar hangt een iets ander prijskaartje aan.
Momenteel zijn we bezig met een zgn,Tiffany
http://90312cd69dd44d04bcc8f6721eec97d0.hst.fietsenwijk.nl/fietsen/detail/?b=960F4C2C8A8D4F5AA32AB476F75050C4
Heb je een idee hoe zo'n ding eruit ziet.
Onderhand zijn we zelf ook bijna antiek :-))
Cimeroni jij hebt ook een spartamet? Ik meende zoiets te lezen onlangs.Persoonlijk rij ik veel liever op een gewone fiets, maar ja, die man van mij krijg je met geen tien paarden op een fiets, haha
Dus rijden we met mooi weer als er tijd voor is, gemotoriseerd langs 's heren wegen.Je komt er wel een mooi eindje mee weg, dat is wel een voordeel.Maar sportief? ...........
, Datum:
05.08.2007 01:22
, Datum:
05.08.2007 09:00
Hallo, de tdF dag was geweldig. Wat n sfeer, wat n saamhorigheid. En gewend ben ik nog niet helemaal. Heb 's nachts nog wel eens dat ik wakker wordt en denk, waar ben ik? Maar dat heb ik altijd na n vakantie. Vandaag gaan we naar Tilligte. Met de spartamet. We vertrekken over n half uur en hebben n " RienJurg" pet op. We genieten van het mooie weer. tIs nog maar 2 dagen.:(
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
05.08.2007 09:32
Je hebt er mooi weer bij vandaag cimeroni, veel plezier in Tilligte.
Ja Lili@n, ik heb achteraf wel gezien dat je om ca 19.00 nog heb gemeld dat de route gewijzigd was, maar ik had me vergist in de tijd (stom) en was toen al weg. Echt jammer, dat ik het gemist heb. Zal mijn e-mailadres nu dan toch maar een keer erbij zetten.
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
05.08.2007 09:49
Zundagmonn, den kearl van mie is wear an't fietsen. Noe ma hopp'n dat ze gin brokk'n maakt . . .
Lili@n,
Goat jullie ook met die "antikiteitjes" oonderweg op 'n zoaterdag- of zundagmidag aj 's ààns op vesite mut ? Maaj dan wè wat drink'n of hoalt jullie oe dan an 'n blauw'n knoop ?? .-)) Gelukkig hoev'ie met die dinge ginne pispot op'n kop, aans was 't helemaole mooi, ik wol jullie dan wel's zèèn !
Annechie,
Köj 't allemaole nog 'n betje an noe al die dobbelsteen'n ummevall'n sint, doar bie oe in 't durp ?
Cimeroni,
Een dag TdF is onmeunig mooi, dat muj gewoon een kear met emaakt hebb'n !
Ie hebt noe gewoon las van ontwenningsverschiensel'n noa de vekàànsie, doar hebbe wie ook vake las van en dat giet pas oaver tèèng daw wear goat. Gelukkig duurt dat bie óóns nooit zo lange . .
Prettige zondag voor iedereen . . . 't is mooi weer, geniet er van !
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
05.08.2007 10:08
Annechie . . . .dominosteen'n netuurlijk !!
Geplaatst door: javi
, Datum:
05.08.2007 22:18
, Datum:
06.08.2007 01:29
Wat 'n avond.....!
Stel vrienden over de vloer voor een barbecue.
Geef mij maar een avondje met "normaal" eten!! Is in ieder gevel veel minder werk.
De inkopen al....
Naar een Marokkaanse slager voor lamskoteletten en lamsworstjes. Die waren verrukkelijk! Dacht eerst dat ze zouden smaken naar merguez maar dat was absoluut niet zo. Veel verfijnder van smaak....
Naar de markt om te kijken of er iets was te vinden met vis. En ja hoor: spiesjes met vis omwikkeld met spek. Vreemde combinatie maar 't smaakte prima.
Naar de supermarkt voor de rest....
Twee soorten salades dus heel veel ingredienten: avocado, blauwe kaas, tauge, lenteuitjes, mais, kidney beans, gember enz. enz.
En gamba's van de markt....
Ik (zei de gek) mocht (moest??) die dingen schoonmaken....
Het maag-darmkanaal verwijderen zogezegd. Als je bv. van borduren houdt dan vind je dat werk ook leuk. Werken op de vierkante millimeter!
Die gamba's moesten even snel gebakken worden in de olijfolie. Da's echt scondenwerk!! Afblussen met een Japanse saus gebaseerd op Japanse sojasaus, gember, suiker, knoflook.....
Het zweet stond op m'n voorhoofd.....
Maar 't was gezellig en de afwas is ook al weer weg.
Rond 11 uur was ik in slaap gesukkeld op de bank maar nu ben ik weer klaarwakker.....
, Datum:
06.08.2007 08:47
Nou Jan van I. Dat klinkt goed, die bbq. Ja je bent er altijd uren druk mee. Voorbereiding enzo. Maar dan heb je ook wat :) Ik vind zulke avondjes of dagjes toch wel gezellig. Je ziet dagjes. Ja bij ons komen ze vaak om 1 uur 's middags en gaan 's avonds om 9 uur weer weg. Wij hebben n buitenkeuken. En met salades kun je veel doen.
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
07.08.2007 10:43
Tsjonge Jan! 'T water löp mien deur de mond.. Ik geleuve dat wie ok maar eens bie oe möt komm'n ett'n.. '-))
Ik had gister'n een heel ander karwei.. De compjoeter van onze oalste dochter had de geest egéév'n en ok zie kan neet zonder zo'n apparaat! Mooder en dchter bint saam'n op stap ewest, wie hadd'n ons huuswark emaakt en hebt ons heel kundig veuredoane. Wie hebt oons breed loat'n veurlicht'n en hebt onder 't genot van een hap en 'n snap op 'n terrasje ons besluit enöm'n! Toen mos den heel'n kroam nog noar huus! En woar ze det bie oons in 't darp netjes in huus brengt en alle knöppe zet zoals 't mut, doot ze dat in de stag 'n betje aanders..'t was 'n heel geslep dus.
Dochter hef d'r ok al neet zovölle kééze van egett'n, dus moo kwam d'r mooi met an't knutseln..
Maar 't is elukt! Vista dreejt, en alle apparaat'n d'r umhen doot 't ok! Eigenlijk veul'n wie oons wal 'n betje extra geëmancipeerd gisteroavond, mooder en dochter die samen zo'n tecnische ankoop geregelg hadd'n.. meu, maar voldoane bint wie uut mekare egoane, eigenlijk hebt wie gewoon n'n mooi'n dag ehad..