Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
02.08.2007 01:30
Dat "frietboek" is prachtig! Ik moet de schrijver wel enigszins gelijk geven, zeker wat betreft het stukje wat jij Jan hier geplaatst
hebt.Ik schaam me er soms van als ik in het buitenland ben als er zo'n luidruchtig nederlands gezelschap ergens is neergestreken.
Helaas heb ik ook een schelle stem, dus moet ik extra oppassen......, ha,ha,dat ik in mijn enthousiasme ook niet de bovenstoon ga voeren.
Inderdaad leuk die vakantieverhalen, maar je moet er wel even de tijd voor nemen.Hebben jullie dat nou ook , dat je tijd te kort komt met al
die moderne technieken en dan wil je ook nog de krant lezen en, en, en
soms weet ik niet wat ik nu het eerst of het laatst zal doen.Als het een keer mooi weer is wil je toch ook buiten zijn.Soms is er dan ook nog iets interessants op tv. Dat wordt dan keuzes maken.
Al dat laat naar bed gaan heeft nu vannacht toch voordelen :-), moeten
nu in de auto om de jongelui naar Schiphol te brengen..........hoe verzinnen ze zulke barre tijden om te vertrekken.
Bona, ik weet nog dat je vorig jaar er naar uitzag om opa te worden,
wat gaat zo'n jaar toch snel.
Ook gelezen dat je franse voorouders hebt,je zult het frans wel heel goed beheersen. Het heeft toch veel voordelen, tweetalig zijn.
Ineke je vroeg volgens mij naar de fotosite, daar zijn we nog druk mee bezig, maar momenteel doen we niets anders dan opruimen en uitzoeken en spullen naar het grofvuil brengen of naar Kringloop.
Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen als je gaat verhuizen.
A.s vrijdagavond is er weer een toertocht met ouderwetse brommers
hier door de omgeving.We komen ook nog bij jou Ineke in de buurt met de "karavaan". Ik moet er achteraan met de bezemwagen, hihi. dus
als je een auto ziet rijden met aanhanger met een bezem erop vastgemaakt dan weet je hoe laat het is :-)
route
, Datum:
02.08.2007 01:42
Geplaatst door: Sjak
, Datum:
02.08.2007 05:46
Ben een nieuweling op deze site en lees het forum voor de eerste keer.Vind dit een leuke topic, staan zeer veel goede links op. Bedankt.Trouwens de hele site is van grote klasse.
, Datum:
02.08.2007 07:30
Hallo Sjak, hartelijk welkom! Heb je alle 316 pagina's "doorgeworsteld"? Nee toch? Geen beginnen aan.(toch)?
Annechie, wie reed'n vanmô'n met een vaartje van zo'n 120 kilometer
bie oe zo ongeveer langs de pöste :-)
Wie hebt't snel doan. Wie gung um half dree vot en wie wan'n d'r um zes uur weer. As toch ait is zo rustig op de straot was, dan zoi'j de zo weer aardigheid an krieg'n.
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
02.08.2007 09:42
Hallo Lilli@n, ik lees dat je vrijdag n toertocht hebt. Ga je zondag nog naar Tilgte? Doar is nen oaldtimerdag. t Wordt mooi weer en daarom pakken we de spartamet en wie goat d'r hen. Volgende wek is t Siepelmarkt, dan is de boeskool nog nen keer lös en d'r bint nog mooie dingen woar wie hen goat. Groeten siny.
Geplaatst door: Annechie
, Datum:
02.08.2007 10:04
Sjak, leuk, enthousiaste meekwebbelaars zijn altijd van harte welkom!
Noh Lilian, dan wéé'j de volgende keer precies woa'j wèèn mot! Wat die wichter oe toch van't berre kunt hoaln neetwoar.. Ik dacht ok al .. Lilian al zo vrog achter'n kuierdroad, dat kan neet gewoon wèèn, maar noe snap ik woarum of't was! Ie meugt vanmiddag wal 'n middagsloap doan, aans haal ie 't geeltsneet töt vanoavond laate...
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
02.08.2007 11:25
Nou Lili@an, als ik de route weet kan ik langs de weg gaan staan, kom je toevallig via Soasel richting rotonde Platenkamp? Dan is het nl inderdaad bijna bij mij voor de deur..
De Kringloop is nog steeds blij met allerlei spullen. Ik heb pas wat kasten en de keuken opgeruimd: 7 grote dozen weggebracht!! En je komt dan dingen tegen waarvan je niet meer wist dat je ze had.
, Datum:
02.08.2007 13:47
Ineke, als het goed is steken ze bij Platenkamp de weg over, als je tenminste het "oude" Platenkamp bedoeld, dat nu Kir Royal heet.
Ze vertrekken tegen 19.15 uur en zullen, denk ik, een drie kwartier later daar ongeveer zijn.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
02.08.2007 17:11
Tineke dat is goed nieuws,het doel is je ervaringen ergens delen mijn éémalige reis met een gehuurde motorhome heb ik voorbereid met voornamelijk reisverhalen.Ook via jullie website om campings uit te kiezen.Het blijft mijn vaste overtuiging dat dit een meerwaarde geeft aan jullie website.Het grootste probleem denk ik zal zijn ,de geposte foto's op een aanvaardbare grote te krijgen ,foto's van 0,5 megabyte zullen wel het maximum mogen zijn.Amaai wie ben ik om jullie raad te geven.
Groetjes uit Belgie.
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
02.08.2007 17:23
Ja Lili@an, die bedoel ik, het was eerst ook nog "Iets Anders".
Ik zal er aan denken en als het even kan sta ik langs de weg en zal op de bezemwagen letten :-)
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
02.08.2007 20:54
Voor degene die t interessant vind, hier t vervolg van n reisverslag. Vanuit de prachtige camping in Cormoranche s Saône gingen we richting Santenay. Jeetje zeg allerlei binnenweggetjes die wij namen waren afgesloten voor doorgaand verkeer.Wegwerkzaamheden. Daar rijd je dan, ik maar neuzen op de kaart, en we kwamen in n stadje. Er was daar n camping, maar t was geen Santenay. Er liepen 1 tweeling. Die keken verbaasd, vooral omdat we er n tweede keer weer langsreden, toen heb ik maar gevraagd waar we waren. De heren , 2 Nederlanders, vertelden mij dat ik niet in de plaats was waar ik dacht te zijn. Toen n andere weg ingeslagen en daar stond n bord RN 6. Dat moest ik hebben. Toen was t nog maar 10km naar Santenay. Daar aangemeld en toen vroegen ze hoe ik aan hun camping was gekomen. Via www.camping-frankrijk.nl heb ik opgeschreven. Mooi door de wijngaarden gefietst. Van Santenay naar Langres. Lac du la Liez. Daar konden we 2 nachten verblijven aangezien t vol was. Vandaar naar Corcieux, Au Mica was complet. Toen naar de camping aan de overkant. Die had n toiletgebouw zonder warmwater. 1 nacht gebleven en toen naar Kaysersberg. De "buren" van de camping in Corcieux zijn ons gevolgd. En daar hebben we 6 dagen gestaan. Vandaar naar HUIS. Want er werd veel regen voorspeld. En dan kun je net zo goed thuis zijn. Volgend jaar gaan we naar Zuid-Frankrijk en naar Barcelona. Dit was n reisverslag in t kort.
Geplaatst door: frank
, Datum:
02.08.2007 22:29
Jan,
Ik mis even de link tussen onze volkstypering door de heer Ilegems en frietjes?
Overigens moet ik je stelling over "groep met kirrende vrouw" helaas onderschrijven en herken zelfs de term plaatsvervangende schaamte.
Alleen troost ik mij al een paar jaar met het feit dat het nog erger kan. Een van mijn weinige, maar dan ook wel meteen zeer grote, vakantiefouten is ooit een bezoek aan Mallorca geweest. Het is werkelijk met geen pen te beschrijven hoe het groepsgedrag cq -lawaai van onze volwassen, om niet te zegge bejaarde, oorsterburen hier ter plaatse zich manifesteert. Mijn vrouw had er wel een aardige typering voor: 65+ pubers.
Mijn hemel wat een kabaal, gegil en overdreven gelach en gedoe. Werden zelfs een keer uitgenodigd om gezellig aan te schuiven, verstonden we toch op eens spontaan geen Duits meer:-)
Maar goed voor die Ilegems misschien nog eens een studiereisje waard.
Geplaatst door: frank
, Datum:
02.08.2007 22:53
Dames,
Ik proef hier nogal wat interesse voor oude brommertjes en dergelijke.
Als je in de buurt bent deze doen:
http://www.vehikel.com/
Heel leuk, veel oude onderdelen en troep maar ook mooie old-timers, zowel auto's, motoren als brommers. En werkelijk alles is te koop cq onderhandelbaar.
Kom er zelf nog wel eens, omdat ze ook veel oude blikken en soms emaille reclameborden hebben voor redelijke prijzen. Iets waar mijn vrouw verzot op is.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
02.08.2007 23:45
Inderdaad, Frank, het fragment had niets met friet te maken.
In het boek wordt voornamelijk de Belgische volksaard beschreven.
Volgens hem is HET symbool voor Belgie de beroemde/beruchte frietkot!!
Zoals de frietkot is zo is de Belg.......
Wars van regelgeving en planning. Je doet maar wat.....
Het eerste principe waar de Belgen naar leven is:
Wat iedereen doet, mag.
Hij gaf een prachtig voorbeeld van iemand die een oud boerderijtje kocht. Lag jammergenoeg aan het eind van een onverhard pad.
Onze Belg was gelukkig bevriend met de burgemeester dus het pad werd geasfalteerd. Nou en zal je zeggen.....
Maar wat was het vervolg? De boeren die hun land aan dat nu geasfalteerde pad hadden liggen roken geld.
Dus werden er kaveltjes verkocht aan wat brave burgers die er meteen een huis op neerkwakten. Moet je in Nederland eens proberen!!
Een hoofdstuk apart zijn de Belgenmoppen.......
Is GEEN Nederlandse uitvinding maar een Franse.....!!
Voorbeeld:
Waar staat de grootste frietkot van Europa?
Op de grens tussen Nederland en Frankrijk.
Dat was dus een Franse Belgenmop!
Nederlanders krijgt ervan langs omdat wij zo verschrikkelijk arrogant zijn. We weten ALLES beter; laten niemand in hun waarde. Nou ja, te veel om op te noemen.
Dat zeg ik dus niet maar onze Belgische vriend.
Heb ik het woord Vlaming al gebruikt? Nee....
Doet hij ook niet. Voor hem zijn Walen en Vlamingen een pot nat.
Alleen de Waal is wat fanatieker in het ondermijnen van regeltjes.
Leuk citaat:
Het Verenigd Europa evolueert voor de Belgen precies in de goede richting, want overal zien ze de Belgische geest veld winnen: een grandioze administratie, kolossale budgetten, duizenden ambtenaren die niemand controleert, complexe reglementen met veel uitzonderingen, rookgordijnen, frauduleuze rapporten en nepstudies enz.
Een Europa om van te watertanden.
Nooit hadden Belgen durven dromen dat het een groot Belgie zou worden, een Euro-Belgie, met Brussel als hoofdstad.
Dictaten opvolgen, halfslachtig of pro forma. Zich goedschiks kwaadschiks aanpassen. Ingewikkelde wetten omzeilen of ontduiken. Gauw nog profiteren van vacuums en intermezzo's.
Kortom, alles waar Belgen kampioen in zijn.
Niet Nederland is het gidsland, maar Belgie. In het Europa der Belgen zal de frietkotgeest zegevieren.
Daar kan ik alleen maar Amen op zeggen.....
Oh ja, Mallorca, met z'n Duitse kolonie.
Mijn broer heeft een Duitse vriendin die regelmatig naar Mallorca gaat omdat ze daar een vriendin heeft wonen.
Zoals ik baal van het gedrag van bepaalde groepen landgenoten doet zij dat ook. De beschaving is af en toe ver te zoeken.
Weet je wat ook heel erg is.
Engelse toeristen op plekken waar ze zich concentreren.
Ik kwam regelmatig op Tenerife omdat mijn dochter daar woonde.
Daar word je echt niet vrolijk van.....
Zuipen, kotsen, schreeuwen....tot diep in de nacht.
Geplaatst door: javi
, Datum:
02.08.2007 23:54
Jan v I,Weet je waarom Belgische vrouwen vierkante tepels hebben??
Dan kunnen de kinderen vast wennen aan de friet.
Geplaatst door: Sjak
, Datum:
03.08.2007 18:48
Goedenavond,@ Lili@an en Annechie ik zal zeker wel eens op dit topic verschijnen,dank jullie wel voor het enthousiasme. Alle pagina's nog niet kunnen lezen, is wel erg veel.Sjak
, Datum:
03.08.2007 19:01
Ineke, ik weet niet of je dit nog leest, maar de route van de oltimers is ingekort, ze gaan door de wijk Stroom-Esch, daar ongeveer bij de driesprong met het winkelcentrum, ik hoor het net.
Groetjes
, Datum:
03.08.2007 23:15
Ha die Sjak,
dit is DE topic waarop iedereen z'n ei kwijt kan....
Ik ben af en toe een buitenbeentje omdat ik soms zo enthousiast ben over iets dat ik anderen daar in wil laten delen.
Ik voel me af en toe net een spons: er zijn zoveel dingen die me interesseren dat ik gewoon tijd tekort kom om alles te lezen.
Ben nu bezig met een boek over HELDEN!!
Ben pas met het eerste hoofdstuk bezig over Achilles. Erg intrigerend....!!
Heb de respectabele leeftijd bereikt van 62 maar weiger daar aan toe te geven!! Loop nog steeds als een jonge hond te rennen door het Franse land. Sta nog steeds met een open mond te staren naar een mooi landschap. Sta nog steeds kwijlend de menu's van restaurants te bekijken.
, Datum:
03.08.2007 23:20
, Datum:
04.08.2007 00:21
Had ook niks anders verwacht.