Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
31.07.2007 00:15
Van welk jaar was dit Tineke? Vooral die laatste foto is aardig, niet veel van overgebleven? ;-)
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
31.07.2007 00:24
Wat stom Brenda!! Ik had de Arc niet zo snel gezien!!
Geplaatst door: tineke
, Datum:
31.07.2007 00:26
Foto's zijn van dit jaar, Brenda. Ik heb zelf de brand niet gezien, omdat ik een dagje op stap was, maar Kirsten heeft een uitgebreide fotoreportage gemaakt.
En dat katje heeft zij op een muurtje in Anduze gefotografeerd, op de grond naast hem lag een dode duif, maar die wilde Kirsten er niet op zetten....
, Datum:
31.07.2007 00:37
Foto's kwamen monsterachtig groot binnen maar pasten zich daarna aan het scherm aan. Knap hoor....
Moet ik nog uit gaan vogelen hoe dat werkt zogauw we in de camaera in huis hebben.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
31.07.2007 07:06
De morgestond heeft goud in de mond.
Met verbazing gelezen dat Jan Digitaal wordt.
Eerst en vooral die foto!s van je schoonzoon amaai klasse.
Ben nu al een jaar bezig mij te verdiepen in de digitale fotowereld en ben begonnen een digitaal fotoboek te maken, wat niet zo simpel is.
De site die je aangaf is daar een heel goed voorbeeld van.
Dat werken met Thumbnails en de grote aanpassen bij klikken op de foto zijn uitstekend te zien op deze site.
Want foto's op internet zetten of versturen heeft ook zijn regels,die men liefst in achting neemt.
Kortom een tijdverslindende wereld gaat open met de aannschaf van dat digitaal dingetje.
De volgende keer een gps ?? (hihi)
Geplaatst door: Annechie
, Datum:
31.07.2007 10:36
Ach Jan, je zult eens zien wat een plezier je daarvan zult krijgen! Wij hebben het ook lang tegengehouden, mijn man had een hele fijne spiegelreflexcamera en die doe je niet zomaar aan kant. Bovendien had ik ook een beetje dat wat je vrouw heeft.
Maar we zijn sinds een jaar of drie overstag en goed ook! Je knipt maar een eind weg en het mindere werk gooi je gewoon weer weg!
Wat ik nog wel steeds doe is elk jaar één of twee keer een stapel foto's bestellen, ik maak elk jaar wel een mooi vakantiealbum en een boekje met algemene foto's om zo even te grijpen.. Ik hoef er nu alleen niet meer voor naar het Kruidvat of iets dergelijks, ik bestel het nu vanaf mijn stoel, haal het alleen nog een dag of wat later in de winkel op en zelfs dat hoeft eigenlijk niet eens!
En als je eenmaal aan het fotobewerken slaat op je pc... Nou, dan vraag maar extra uren aan in een dag..
Bona, waar ik steeds aan denk.. Hoe is het met je kleinkind?
, Datum:
31.07.2007 10:56
Ho, ho, bona, nu ga je te ver!!!!
Overgang van het ouderwetse fotograferen naar digitaal fotograferen is niet hetzelfde als de overgang van kaarten naar GPS.
Overgang van kaarten naar GPS staat gelijk aan overgang van tekenen/schilderen naar fotograferen.
Een klein nuanceverschil!!
, Datum:
31.07.2007 17:59
Ben net terug uit de tuin ,veeeeeeeeeeeeeel werk ,even komen koeleloeren (hihi) Jan sans rancune !!
An je vraag doet mij plezier !! Ga later uitgebreid daar op in.
See you !!
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
31.07.2007 19:54
Tsjonge, wat een leven is er weer in de brouwerij van dit topic, leuk!!
Indrukwekkende foto's Brenda, en ik begrijp precies wat je bedoelt met te geciviliseerd. Vroeger was ons vakantiedoel meestal Oostenrijk, Südtirol etc, totdat we ca 20 jaar geleden voor het eerst naar Frankrijk gingen en meteen "verkocht" waren. In Fr kan en mag veel meer. Op de meest onmogelijke plaatsen worden toch wegen/paden aangelegd en al dat heerlijke eten, de wijntjes, ik word er lyrisch van:-)
, Datum:
01.08.2007 00:16
Ik ben met een SCHIT-TE-REND boek bezig!!
Het Volkomen Frietboek van Paul Ilegems.
Gaat over de frietcultuur van Belgie........
Wat een zelfspot en wat krijgen wij Nederlanders het ervan langs.
Ik zou er graag uit willen citeren maar ik weet niet waar ik moet beginnen.
Nou vooruit een stukje over ons:
Met miljoenen zitten ze in hun benauwde, overbevolkte miniatuurlandje opeengehoopt en elke zomer barsten ze eruit, richting Belgie en gelukkig ook veel verder. In het grote Frankrijk ontstaat vanzelf een verdunningseffect. Het ware er anders niet te harden. Niettemin worden de oorden waar traditioneel veel Nederlanders naartoe gaan door de Belgische toerist zorgvuldig vermeden, want waar hij zich in de Provence of Jura ook op een terrasje vestigt, overal rondom hem kwaken de Nederlanders. Ze hebben nauwelijks oog voor de lokale codes en willen zich door niets of niemand nog laten impressioneren. [..] Veel te mondig en overgeemancipeerd, wauwelen ze maar door op een kraaierige, overspannen toon, die tegelijk ook wat pedant en verongelijkt klinkt, de toon van MARTIN BRIL.
Heerlijk!! Ik zie het zo voor me!!
Een groepje Nederlanders waar ALTIJD iemand de boventoon voert. Iemand die denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft. Iemand die een ander NOOIT laat uitpraten.
En, er zit altijd wel een vrouw tussen met een harde schelle stem. En maar lachen om niks.
En dat zelfs in restaurants: het heilige der heilige van de Fransen.
Ik geneer me dan rot....
http://mom.biblion.nl/olifant/olifant.dll?doctype=AI&bibliotheek=rotterdam&style=0&ppn=&isbn=9038836988&lid=&aut=&ti=
, Datum:
01.08.2007 00:22
Ik zat me vorig jaar te verbazen over de vele meningen.
Er zat een dag tussen met 50 stuks.
Maar dit jaar....??!!
De laatste 500 meningen beginnen op 25 juli.
Dus gemiddeld per dag zo'n 70 stuks.
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
01.08.2007 10:00
Hallo, hier n stukkie over mijn vakantiebelevenis. De heenreis naar Augsburg was niet bijzonder. Veel wegwerkzaamheden en enkele ongevallen. Bij aankomst op de camping bleek dat mijn man, die onderweg koffie had gezet, vergeten was om t kastje weer te sluiten. In dat kastje zat ons serviesgoed. Op 2 bekers en n limonadeglas na was alles stuk. Dat betekent dat we overgaan op r.v.s. servies.Zaterdags zijn we naar München geweest. o.a. t Hofbrauhaus. Wat n sfeer en wat gezellig. Doen we volgend jaar weer. En dan bestaat München 850 jaar. Zondags zijn we naar Neuschwanstein geweest. En dinsdags zijn we vertrokken naar Doucier. Maar toen regende t en t heeft op 1 dag na tot 12 juli geregend. 13 juli kwam de tour de France in Bourg en Bresse. Dat is n belevenis op zich. t Was 28c. Dus de hele dag in de brandende zon, maar we waren goed ingesmeerd en voorzien van petjes en hoedjes. We werden voorzien van voldoende koud water en koude chocomelk en andere versnaperingen. We waren niet op de camping in Bourg en Bresse maar in Cormoranche s Saône. En dat is n mooie camping. Maar voor dat wij daar waren, vanuit Doucier, duurde behoorlijk lang. Ik lees de kaart en mijn man stuurt de auto met caravan. Maar mijn man heeft problemen met links en rechts. Dus als ik zei, hier rechtsaf, dan ging hij links, en dan maar weer zoeken hoe we weer goed kwamen. Maar je ziet dan wel veel, want je komt op c weggetjes, kronkelend en steil. Maar ontzettend mooi. De rest volgt....
, Datum:
01.08.2007 11:30
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
01.08.2007 11:35
Hallo Jan van I. We zijn op de Viktualienmarkt geweest. Mijn schoondochter is Thaise, dus die wilde graag nog wat kruiden en specerijen kopen. Wat n sfeer hangt daar. En al die geuren.
, Datum:
01.08.2007 17:16
An ,wist niet dat Opa zijn zo leuk was,heb al een speciale relatie opgebouwd.Het grootste nadeel is dat ze zo ver wonen(werk hé)
Haar eerste verjaardag nadert met rasse schreden en ze is dan een weekje te gast ten huize bonasera ,waar ik hopelijk kan helpen haar eerste kaarsje uit de blazen.Hihi onopvallend natuurlijk.Ze begint al chinees te babbelen versta er nog niks van maar allé het zijn geluiden die ik min of meer al vergeten was.dadadad ppaaapa,mmmmamaam,daadad, uuuuuuddu, ieggggg
de O van opa is nog te veel gevraagt grrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Groetjes
, Datum:
01.08.2007 17:33
Jan ,je voorstel aan de webmaster heeft mijn volle steun ,zou een grote verbetering zijn voor deze website .Ik lees ook graag en veel reisverhalen met liefst foto's erbij.Ik heb via email een reisverslag gekregen van een tegenvallende reis,ik was er het eerste moment niet goed van.Spijtig dat deze mensen het hier niet willen plaatsen.
Getekend Bonasera.Start een Petitie op hier Jan ,baat het niet --
, Datum:
01.08.2007 18:13
, Datum:
01.08.2007 19:11
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
02.08.2007 00:22
Jan en Bonasera, dat ideetje van reisverhalen met foto's staat al enige tijd op Johans wensenlijst, maar er moet daarvoor nog het een en ander geprogrammeerd worden en dat kan nog even duren.
, Datum:
02.08.2007 01:11
Oh, Tineke, het is 00.22 uur en nog steeds wakker op de camping.
Dan moet het wel erg gezellig zijn.