Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: frank
, Datum:
28.07.2007 21:52
lief Fuchsiaatje,
Voel je niet aangevallen, is niet de bedoeling. En nee de verhalen over de tour zijn zeker niet alles, maar ook jij hebt het over onzintopic? Verbaast me.
Worden hier best veel dingen gepost die eigenlijk stiekem toch wel over Frankrijk en kamperen gaan. Zit voor mij vaak veel meer info in als in andere topics.
Daarnaast vind ik de creativiteit hier geweldig! Niks onzin, ondanks alles gaat het bijna altijd wel ergens over zonder anderen te beledigen! Vind ik knap als ik naar andere sites kijk!
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
28.07.2007 23:09
Hallo allemaal, ik kom me weer even melden. Ben weer heelhuids thuis!
Vakantie is altijd veel te kort.
Mooi weer gehad in de Ardeche, totaal een uurtje of 5 regen.
Erg mooie wandeltochten gemaakt oa tot boven op de Pont d'Arc en door een droge rivier, wat toch heel wat klimmen en klauteren was.
Zo, eerst weer een volgende was in de trommel doen. Het weer valt me hier nog mee, ik had erger verwacht. Maar gezien de staat van het grasveld moet het wel nat geweest zijn hier.
Groetjes Brenda
Geplaatst door: connie
, Datum:
28.07.2007 23:20
Hai Brenda welkom terug.
Fijne vakantie gehad?Hoor wel van je ervaringen.Maar hier alles beter dan in Engeland,daar is het echt heel erg.
gr.connie.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
28.07.2007 23:22
Ha die Brenda,
welkom thuis vanuit het warme en zonnige zuiden!
Regen?? Ach, mag geen naam hebben :-(
Hier in het westen hadden we een dag met een herfststorm.....
Maar vandaag was het eigenlijk een redelijke dag.
Moest ook wel omdat we vandaag de Zomercarnaval hadden.
Ik weet niet hoe ze 't doen maar ze hebben altijd goed weer.
Een lijntje naar boven??
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
28.07.2007 23:54
Welkom terug, Brenda.
Fijn, dat jullie weer goed thuisgekomen zijn, het naar je zin én mooi weer hebben gehad !
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
28.07.2007 23:55
Ha, die Bren, welkom terug! Wat gaat de tijd vlug, weet nog zo dat je vertelde dat je met vakantie ging. Nu al weer om? Veel te vlug, inderdaad, wat je al zei. Ik hoop dat je een fijne tijd hebt gehad.
Zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt, "mogen" wij het niet meer over de hortensia's hebben van Jan ;-)),nu dan maar over het natte grasveld :-)), gelukkig was het hier vanmiddag droog en flink veel wind, zodat ik aan het eind van de middag toch nog het gras kon maaien, dat groene goedje wil flink groeien met dit weer, evenals het
onkruid, dat de grond "uitbrult".
Jan, heb je genoten van het zomercarnaval? Was een flinke stoet.
Lijkt elk jaar groter te worden.
Vandaag voor tweede keer op rommelmarkt gestaan met overtollige spullen,wat daar al niet aangeboden wordt, het lijkt wel of iedereen
teveel heeft. En weet je wat zo leuk aan zo'n dagje is, je ziet zoveel verschillende mensen voorbij "schuiven", dat is alleen al leuk
om naar te kijken!
Zo nu heb ik weer voldoende "ordinaire" zaken aangereikt :-))
Ja, Jan ik weet het,:-0 je hebt je excuus al aangeboden,en die is wat mij betreft ook geaccepteerd, maar ik kon het niet laten, nog even te
jennen.
Geplaatst door: Fuchsiaatje
, Datum:
29.07.2007 12:57
Lieve aardige Frank..
Je hebt één woord over het hoofd gezien, dat wil ik nog even vermelden voordat ik mij weer in nevelen hul.. Ik had het over 'heerlijk onzintopic', dat extra woordje zet negatief om naar meer dan positief...
Groeten van het Fuchsiaatje!
Geplaatst door: javi
, Datum:
29.07.2007 19:50
, Datum:
29.07.2007 22:22
Ha Brenda,
Welkom terug en ook nog bovenop de Pont geweest, leuk!
Ook ooit geprobeerd na vanuit Salavas langs de zuidkant van de rivier naar de Pont d'Arc te zijn gelopen. Werd aan het eind van de wandeling wel wat heftig, hangend aan touwen naar beneden en dat soort James Bond praktijken.
Hele tijd gezocht om er op te komen maar niet gelukt vond het te link.
Oh ja en voortaan is de Fuchsia mijn favoriete plant:-)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
29.07.2007 22:46
, Datum:
30.07.2007 00:27
Frank, we zijn idd vanuit de laatste camping bij Salavas vertrokken. Een rotsrichel met touwen gedaan, daarna stuk lopen, onder door de Pont door een donkere grot naar de andere kant en daar kun je via een geitenpaadje omhoog klimmen. Ook bijna boven is nog een stuk met touwen. Gelukkig was er een gids mee, want anders vind je het haast niet. Zou het nu wel weten en is voor herhaling vatbaar! Terug via een pad wat halverwege de berg gaat en voorbij een grot komt waar je ook nog in kunt met zaklamp. Aan het eind is een ondergrondse rivier, erg leuk allemaal.
Ook daar een "wandeling" gemaakt door een drooggevallen rivier met heel wat klauteren. Deze tocht zou ik alleen niet doen, toch wat stukken waar de gids precies weet waar je naar beneden moet. Geeft aan waar je welke voet neer moet zetten. Maar een hele ervaring dus.
Wandelingen waren olv een gids van camping La Roubine, een aanrader.
Gr. Brenda
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
30.07.2007 09:26
Hallo allemaal, door de regen weggespoeld hebben we de vakantie in Frankrijk voortijdig afgebroken en zijn zondagavond thuisgekomen. Meer nieuws volgt. Groeten van cimeroni.
Geplaatst door: Annechie
, Datum:
30.07.2007 12:33
Hey Brenda!
Fijn dat je weer thuis bent, alleen jammer voor jou dat nu je vakantie alweer afgelopen is.
Mooi gebied hè, was je er al vaker geweest? Het doet me er ineens aan denken dat wij jaren geleden, toen onze meiden nog kleine meisjes waren eens zo'n soort tocht hebben gemaakt van Chauzon naar Balazuc, ook Ardèche dus... Dwars door de rivier en over allerlei geitenpaadjes en rotsblokken. Ik natuurlijk als moeder benauwd dat die grietjes dat niet vol zouden kunnen houden. Nou, het resultaat was dat ik aan het eind neerzeeg, blazend dat ik minstens een dag moest uitrusten en dat die meiden onmiddellijk gilden dat ze gingen zwemmen.. Het enige wat hun tegenviel was dat we op een geitenpaadje stijf tegen de rotsen aan inderdaad een kudde geiten tegenkwamen die hun uiterste best deden om onze tenen te vertrappelen toen ze ons persé wilden passeren...
Leuk als je na jaren zoiets weer te binnen schiet..'-)
Lilian, jij op de rommelmarkt? Jij hebt toch geen rommel.. Heb je wel opgepast dat je meer rommel weggebracht hebt dan dat je mee teruggebracht hebt.. Een vriendin van me vertelde eens dat haar man altijd met de achterklep dicht van huis ging en met de klep aan een touwtje open weer thuis kwam... was ze nooit zo blij mee..)))
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
30.07.2007 20:23
Hoi cimeroni, welkom terug. Jammer van het slechte weer. Het kan in de Jura inderdaad flink plenzen, het is er niet voor niets zo groen.
Maar nu kun je je bijdragen weer posten op dit forum. Ben benieuwd naar je verhalen.
En wat die geitenpaadjes van Annechie en Brenda betreft: wij hebben jaren geleden eens in Oostenrijk door de Tscheppaschlucht "gewandeld", was een geweldige ervaring. Ik weet niet of het vergelijkbaar is met jullie tocht, maar voor liefhebbers hier de link: http://www.oostenrijkvakantieland.nl/wandeltocht_tscheppa_schlucht.htm
Lilian: ben je op de bekende markt in Weerselo geweest? Hoe is het met jullie fotosite?
, Datum:
30.07.2007 21:40
Cimeroni wat jammer nou van je vakantie zeg. Volgend jaar wat verder zuidelijk dan maar?
Ineke, zo'n tocht hebben we in Oostenrijk ook eens gelopen maar is mij te "geciviliseerd".
Ik heb wat foto's in een album geplaatst, hoop dat de link werkt:
http://www.mijnalbum.nl/Album=O7H4KBOQ
Evt. knippen en plakken.
Gr. Brenda
, Datum:
30.07.2007 21:50
Geweldige foto's Brenda!
Volgende keer als ik in die buurt kom ga ik ook een gids zoeken!
, Datum:
30.07.2007 22:01
Hallo Brenda,
wat zag ik daar????? De Cirque de Navacelles???
En die droge rivier?? Is dat de Vis??
, Datum:
30.07.2007 22:53
Mijn vrouw is overstag!! D'r komt een digitale camera in huis!!
Ze wilde er jarenlang niks van weten. Wat is nu leuker dan met je fotorolletje naar het Kruidvat te gaan en een paar dagen later de foto's op te halen. Vond zij tenminste.
En waarom is ze overstag?? Dankzij jullie!!!
Ik krijg regelmatig mailtjes binnen met foto's en nu weer foto's van Brenda. En niet te vergeten rivi. Ze kon niet meer blijven ontkennen dat zo'n camera ook zijn voordelen heeft.
Heb 't wel eens besproken met mijn schoonzoon. Die kijkt me dan meewarig aan. Natuurlijk, hij heeft professionele apparatuur t.w.v. duizenden euro's. Maar hij maakt aardige snapshots met zijn ouderwetse toestelletjes.
http://www.reptiles4all.com/index.php
Wij hebben een foto van hem in huis hangen.
Klik op reptiles.
Vervolgens op snakes.
Het fotootje met rooie slangen.
, Datum:
31.07.2007 00:07
Nee Jan, dat is de Ardeche die niet meer die bocht neemt, maar is doorgebroken door wat nu de Pont d'Arc is, gewoon een kortere route gevonden. Die droge rivier is de rivier die uitkomt bij camping Le Blachas in Salavas. Goed te zien als je de satelietbeelden gebruikt bij die camping.
Foto's zijn genomen met een compact digitale camera, net voor de vakantie gekocht, dus geen tijd gehad om alle trucjes te ontdekken. Dat is nu het handige van zo'n ding, zet hem op automatisch en klikken maar. Je kunt ze ook nog bewerken op de pc, maar nog geen tijd voor gehad.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
31.07.2007 00:08