Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
26.07.2007 07:44
PAGE SOMBRE"
La banque a déclaré dans un communiqué publié mercredi soir : "Rabobank est choquée et terriblement déçue que Rasmussen ait menti sur l'endroit où il se trouvait." La banque a ajouté que le coureur avait reçu un avertissement pour avoir communiqué tardivement ses lieux d'entraînement à l'UCI, mais qu'il s'était avéré par la suite que, de surcroît, il avait menti sur ces lieux. "Communiquer des lieux erronés est une violation flagrante des règles de l'UCI, et c'est inacceptable", poursuit le communiqué.
Rabobank a ajouté que son conseil d'adminstration était favorable à la décision d'exclure le Danois de la course et de le limoger. "Rabobank comprend que le moral de l'équipe ait souffert et que les cyclistes, à ce stade, ne puissent décider s'ils veulent ou non prendre le départ demain." La banque qualifie ces événements de "page sombre" de l'histoire de l'équipe. "A ce stade, Rabobank ne compte pas se retirer du cyclisme", précise-t-elle.
bron. www.lemonde.fr
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
26.07.2007 10:29
Ik zit niet dikwijls zonder woorden maar nu....
Was gisteravond helemaal van slag. Heb met verbijstering naar de buis zitten staren.
BRUSSEL 26/07 (BELGA) = De Vlamingen zijn hun geloof in de Tour kwijt. Toch willen ze niet dat hij stopgezet wordt, zo leert een exclusieve enquête in opdracht van Het Volk en Het Nieuwsblad. Het onderzoeksbureau iVox vroeg woensdag een representatief staal van 814 Vlaamse volwassenen naar hun mening over de Ronde van Frankrijk. Voor de goede verstandhouding: de enquête werd afgenomen voor het nieuws over Rasmussen en Moreni bekendraakte. Amper 37,5 procent vindt de Tour nog geloofwaardig. Niet minder dan 62,5 procent gelooft er niet meer in. Met andere woorden: twee Vlamingen op de drie vinden de Tour een lachertje. Een even groot aantal zegt zelfs dat een dopingvrije Tour niet meer mogelijk is. En toch wil 80,6 procent niet dat de Tour wordt stopgezet. Vooral de hoger opgeleiden (66,1 procent) zijn alle geloof in deze Ronde van Frankrijk kwijt, net als de groep van de 30- tot 49-jarigen (68,5 procent). (SIJ)
, Datum:
26.07.2007 10:57
Zaterdag is het weer zover in Rotterdam: Zomercarnaval!!
We wonen sinds 2003 in het centrum van de stad en tot nu toe was het steeds prachtig weer. Maar nu heb ik zo mijn twijfels.
http://www.zomercarnaval.nl/nl/index.php
, Datum:
26.07.2007 21:07
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
26.07.2007 21:27
Wat was het STIL in de tour vandaag, hè ?
Eromheen was uiteraard "lawaai" genoeg, maar IK vond het STIL, o zo STIL !! Je zou er zelf ook STIL van worden . . . . . Iedereen brult en brult en brult, maar de tour zelf was zo STIL . . . . , akelig !
, Datum:
26.07.2007 21:34
Ik heb me vandaag "gedwongen" naar de tour te kijken.
Er was een kopgroep....gaaaaaaaaaap!!
Kopgroep blijft vooruit.....gaaaaaaaaaaaap!!
Kopgroep valt uit elkaar.......gaaaaaaaaap!!
Er wint iemand.......gaaaaaaaap!!
't Was net of "iets" verdwenen was uit de tour.
Waarom heb ik dan gekeken?? Omdat ze door een streek reden waar ik begin vorig jaar ook zat. En warempel: vanuit de lucht zag ik het huis waar ik zat.
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
26.07.2007 22:00
@Jan
Even héél iets anders: hoe is het met de postbode ???
Of . . . . . heb ik iets gemist ???
, Datum:
26.07.2007 22:18
Nee hoor, rivi, still going strong!!!
Beetje slappe tijd maar dat trekt over twee weken weer aan.
Tijdens jullie vakantie had ik al geschreven dat mijn conditie met sprongen vooruit is gegaan. Ik was niet kapot te krijgen tijdens onze vakantie.
Behalve als 't extreem veel is doe ik alles lopend.....
En dan uiteraard zo snel mogelijk!! Vreselijk, wat lopen de meeste mensen langzaam!! Moet dikwijls het trottoir af om ze in te halen.
Geplaatst door: frank
, Datum:
26.07.2007 22:21
He always rings twice:-)
Tja de tour, zet je om 22.55 uur wat neer over de rampen van deze tour, blijkt een paar minuten later de gele trui-drager er ook nog even uit te zijn gehaald. Is allemaal niet meer te volgen. Ik stop er voor deze tour dan ook compleet mee.
Misschien wel chic om Boogerd nog een etappe te laten winnen?
Weet je wat nou het ergste is dat ik ergens in mijn achterhoofd nog zit te denken: "Die vervl... Leipheimer zal toch niet ansnog winnen, vervelende meefietser". Kontador vertrouw ik overigens ook voor geen meter, hoop op Evans om eerlijk te zijn.
Belachelijk he, wil eigenlijk niet meer maar kan het toch niet laten. Is dat nou sportverslaving of -verdwazing?
, Datum:
27.07.2007 01:06
Frank, voor mij is het verslaving.
Verslaving aan de combinatie wielrennen en Frankijk.
Dit jaar was het echt extreem. Ik wist niet van mezelf dat ik zo chauvinistisch kon zijn. Een Nederlandse ploeg met de gele trui!!
Toen ik nog werkte werd de videorecorder op scherp gezet zodat ik 's avonds de etappe kon bekijken. In de weekends was dat gelukkig niet nodig. Kon ik "rechtstreeks" kijken.....
En altijd met een zak pinda's op mijn schoot. Ik heb wat pinda's verzwolgen in de loop der jaren.
Mijn vrouw (de lieverd) weet ondertussen hoe ik ben. Ze accepteert mijn verdwazing gedurende die drie weken.
Maar nu?? De lol om te kijken is weg!
OK, waar begint de Tour in 2008!!! Heb ik weer wat om naar uit te kijken!!!
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
27.07.2007 07:43
Ik zou erg teleurgesteld zijn moest een kleurloze figuur als Evans de Tour winnen.
Mijn zijn aanklampende,meelijwekkende,krampachtige,underdogachtige stijl om bergop te rijden veroverdt hij de harten van de mensen,mar geef mij renners ,die elkaar in de ogen kijken om elkaar af te tasten nog een versnellingske plaatsen en kijken maar de tegenstrever met ogen die ,ewel manneke gaat het nog.?Dat is de allure van een Tourwinnaar,en alleen Rasmussen en Contador hadden die roofdierenblik.
Evans is meer een hyena,laat de prooi niet los of ik ben er weg mee.
De sterkste leeuw is naar de zoo,waar ze hem gaan temmen.
Apropos ,dit is een persoonlijke mening ,moest de baas zijn bij Rabobank die De Rooij zou ook zijn biezen mogen pakken en jawel het postje zou ik geven aan Boogerd.
, Datum:
27.07.2007 12:47
Op topic 17217 kwam de topic van Gerrit ter sprake.
Op een gegegeven moment schreef ik:
"Behalve als de meiden over hun hortensia's beginnen. Gaaaaaaaaaap!!"
Iemand heeft zich dit erg aangetrokken dus hierbij wil ik m'n excuses aanbieden. Heb daar echt niets meee bedoeld!!
Mijn woordkeuze was waarschijnlijk wat ongelukkig.
Ik bedoelde alleen te zeggen dat ik niks met planten heb.
Geplaatst door: Fuchsiaatje
, Datum:
27.07.2007 13:22
Oké Jan, geaccepteerd..'-)))
Geplaatst door: frank
, Datum:
27.07.2007 21:30
Ach Jan,
Over die tuiljes met bloemen heb je natuurlijk gewoon gelijk, maar je had het ook over flauwekul wat we hier posten, dat deed wel een beetje pijn ja.
Weer een illusie armer:-)
, Datum:
28.07.2007 11:26
Nou Frank, ten eerste is hier bij mijn weten zelden over bloementuiltjes gesproken, maar dat terzijde. Het is en blijft gewoon een heerlijk onzintopic dat niets met kamperen te maken heeft en dan kan voor de één natuurlijk dat tuiltje bloemen(laten we het nog maar weer eens noemen)net zo interessant zijn als voor een ander een touretappe....
Geplaatst door: javi
, Datum:
28.07.2007 19:30
Toch wordt er dagelijks bij de touretappe een bloementuiltje uitgereikt.(Meerdere zelfs)
, Datum:
28.07.2007 19:56
... en toen leefden ze nog lang en gelukkig!!!
, Datum:
28.07.2007 20:45
Voor U gelezen:
Trainen, zweten en recupereren,
aanhaken, koersen en demarreren,
innemen, slikken en eten,
snuiven tegen beter weten,
verliezen, afzien en moeten winnen,
schuiven, spuiten en inhaleren,
masseren, beproeven en willen presteren,
toerwinnaar, voor slechts een moment,
niet meedoen om te winnen,
maar slechts om veel te innen.
, Datum:
28.07.2007 20:54
Nog één:
Nog steeds rijdt men door het franse land,
al drie weken lang,
door laagten en over hoogten,
gevolgd door parasieten naar nieuws
en bobo's belust op geld en macht.
Gadegeslagen door duizenden,
die met leedvermaak of medelijden,
kijken naar de uitgeputte renners,
die uitgebuit worden als moderne slaven,
om vervolgens te worden weggegooid,
als oude schoenen.
Gekonkel in achterkamers onder het mom
van eerlijke sport,
beslissen tour- en ploegbazen over leven en dood.
De wielersport is al jaren dood!
De ware moordenaars rijden in een auto in de tour.
, Datum:
28.07.2007 21:21
Klinkt wat cynisch, javi, maar ik denk dat 't aardig klopt.
Hoorde vandaag een idee om e.e.a. te veranderen: landenploegen.
Gaan we weer terug naar de vijftiger jaren.
Maar goed; volgend jaar op 5 juli staan weer duizenden mensen langs de route van de eerste etappe.
http://www.letour.fr/2008/TDF/granddepart/us/parcours.html