Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Grossvaterchen
, Datum:
24.07.2007 19:06
In de Süddeutsche Zeitung van vandaag staat dat ook Contador "verdacht" is, als kroongetuige in de zaak Fuentes.
Of die morgen nog start ?????? Mart Smeets weet het straks wel !
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
24.07.2007 21:25
Geplaatst door: Loes O
, Datum:
24.07.2007 21:28
Jan, die via Ferrata zie je overal verschijnen. Als er maar een beetje rotswand is, worden er ijzers in geslagen. Ze verzinnen steeds weer wat nieuws.
, Datum:
25.07.2007 00:00
Vino en Rasmussen.....!!!!
Vino!! Als 't inderdaad klopt dat hij een bloedtransfusie heeft gekregen dan is dat natuurlijk oerstom!
Zoals gezegd werd in het VRT-programma Tour 2007: Russisch roulette met 7 kogels i.p.v. 1 kogel. Hoe kan je zo stom wezen??
Rasmussen!! Tja, hij heeft wat controles gemist omdat hij verzuimd heeft door te geven waar hij precies zat.
Maar.........ik begrijp hem zo goed!!
Jezelf altijd en overal verantwoorden over waar je uithangt!!
Mijn god; ik zou dus niet geschikt zijn als topwielrenner.
't Druist zo tegen mijn mijn persoonlijkheid in. Ik WIL me niet verantwoorden tegenover anderen over wat ik uitvreet in mijn vrije tijd. En zo schijnt hij er ook over te denken.
Vooral de Franse ploegleiders vallen over hem heen. De sukkels!!
Maar ik heb nog geen idee hoe de tour afloopt.
, Datum:
25.07.2007 00:48
Ik zat wat meningen te lezen over campings op nederland-camping.nl.
Als er een satellietfoto van die camping is dan kijk ik daar ook even naar.
En valt me dan op?
Bij minicampings een veldje achter een boerderij of zoiets.
Langwerpig of vierkant. Caravans/tenten staan allemaal naast elkaar aan de randen zodat een open ruimte in het midden overblijft.
Bij de grotere campings hetzelfde patroon maar dan verdeeld over meerdere velden.
Ziet er wat mij betreft verschrikkelijk ongezellig uit.
Ongezellig is het woord eigenlijk niet maar zo planmatig.
Zo'n grote Nederlandse eenheidsworst.....
Mijn ervaringen van de laatste paar jaar in Frankrijk.
1. Een camping aan waterplas. Camping lag gebogen aan die plas met paden parallel aan die plas. Gevolg: rijen naast elkaar.
2. Een camping opgezet als een dambord.
3. Een camping aan een rivier. Terrassen parallel aan de rivier.
4. Een camping als een soort halve maan. Het hoofdpad volgde de curve met links en rechts plekken met enorme hagen.
5. Een camping ruwweg in de vorm van een cirkel. Paden liepen lukraak door de camping heen. Resultaat: allerlei veldjes met de meest vreemde vormen.
, Datum:
25.07.2007 01:05
Speciaal voor Bonasera..
Ik had eigenlijk geen idee hoe je Watou uit moest spreken. Maar gelukkig we hebben Wikipedia!
"Wuk dat er ambetant is, is da ze in 't schôon Vlams ossan Waa-toé zeggn (me de klemtône op de twidde lettergrepe). Dat is verkêerd: 't is op d'êeste lettergrepe."
, Datum:
25.07.2007 01:07
Kan je niet slapen, Jan? D)))
, Datum:
25.07.2007 01:13
Ach, Loes, ik ben een nachtmens!!
Zolang ik me kan herinneren word ik rond 19.00 uur wat doezelig.
Mijn ogen vallen dicht en ik ben enkele minuten van de wereld.
Ik schrik weer wakker en ik ben weer helemaal bij de mensen.
Uren later ben ik nog steeds klaarwakker zoals nu.......
Maaaaaare......waarom slaap jij nog niet?
, Datum:
25.07.2007 01:18
Misschien lijd ik aan hetzelfde syndroom als jij?! Aan het begin van de avond zeg ik: Ik ga maar eens vroeg naar bed.
Nou, je ziet het, weer niet gelukt!
Het voordeel is dat er 's morgens geen wekker afgaat. Of is dat wellicht de oorzaak?!-(
, Datum:
25.07.2007 01:33
Ik heb dikwijls te veel energie geloof ik.
Tijdens de vakantie bijvoorbeeld. We komen terug van een dagje uit.
Iedereen zit afgemat met een drankje voor zich uit te staren en ik duik in de wandelkaarten.
Eh.....ik weet niet of iemand mee wil maar ik ga nog een stukje lopen.
Kan 't net zo goed niet vragen want ik zie alleen maar dodelijke blikken. Ik op stap.......en ik kom terug.
Ga zitten en stort in. Voor enkele minuten want we gaan eten.
Daarna een spelletje yatzee (goed gespeld??) en iedereen naar bed.
Behalve ik natuurlijk.
Yatzee heet op z'n Frans Yam!
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
25.07.2007 06:47
Het is toch nog ietsje anders uitgesproken bij ons.
Wij spreken het uit als Woutoe, met inderdaad de klemtoon op wou,maar dan niet met de w uitgang,dus geen uitspraak zoals wouwtoe zonder die w uitgang.een langerekte Wou en toe zo kort mogelijk.
Oef.
, Datum:
25.07.2007 13:31
Heb gisteren de tv serie op DVD 879 minuten kijkplezier -Winds of war -naar het boek van Herman Wouk besteld via internet.Voor diegene die in de jaren 80 deze serie gezien hebben weten wel waarover ik praat.Het 2de deel -War and Remenbrance wordt volgend jaar uitgegeven.
Een van de mooiste series ooit gemaakt voor Tv.
, Datum:
25.07.2007 14:18
Zal ik je eens wat zeggen, bonasera?
Ik heb zelfs nog nooit gehoord van die serie.....
Nooit uitgezonden op de Nederlandse TV?? Wie zal 't zeggen......
Geplaatst door: Javi
, Datum:
25.07.2007 18:02
Nu Moreni van Cofidis,
Wat doen de Fransen nu???
Geplaatst door: javi
, Datum:
25.07.2007 19:57
Uitspraak van:
Eric Boyer (manager Cofidis): "Dit is
gewoon walgelijk. Ik hoop niet dat hij
zo laf is om te ontkennen. Ik hoop dat
hij zegt wie hem geholpen heeft, wie
meegewerkt heeft aan deze smerigheid.
Want dit kan hij nooit alleen gedaan
hebben. Ik hoop ook dat Astana zo snel
mogelijk het peloton verlaat."
Nu is zijn eigen renner(Moreni) gepakt
, Datum:
25.07.2007 22:43
Wie neemt er dan ook zo'n onbetrouwbare spaghettivreter in dienst??
Lieve help, wat zeg ik nu???
Maar, inderdaad, eerst hoog van de toren blazen en nu.....
Geplaatst door: frank
, Datum:
25.07.2007 22:55
Nou Javi ze zijn niet kinderachtig en vertrekken ook.
Met hoeveel man gaan we Parijs eigenlijk halen?
Had al geen goed gevoel bij de start, heb aan geen enkele tourpool meegedaan wat ik anders altijd graag doe. Van de week 2 keer spottend geroepen ach ja na zo'n Landis werderopstanding van vorig jaar is dit natuurlijk ook weer vanwege 3 biertjes en een Jack Daniels bij onze vriend Vino. En ik krijg weer gelijk verdomme (excusez)! Kijk trouwens ook nauwelijks kan me niet meer boeien.
Maar hoe nu verder?? Dit kan zo niet doorgaan lijkt mij, sponsors zullen nu toch echt wel af gaan haken. Gisteren zag ik iemand bij Smeets die beweerde dat de ASO in bespreking is met ploegen om een eigen liga op te starten, geweldig maar wat wordt het verschil?
En de UCI? Lachwekkend stelletje, alles lekt uit op momenten dat het ze uitkomt en niet op de momenten dat het moet. Overigens is de ASO wat dat betreft natuurlijk ook vreemd bezig, alles en iedereen wordt al weggestuurd voor de B-staal is getest, begrijp het wel maar is niet in de haak.
Weet iemand een sport waar ze ook dopingsproblemen hebben gehad en er in zijn geslaagd dit op te lossen? Ik niet, krijg er zo langzamerhand een hard hoofd in hoe dit verder moet.
, Datum:
25.07.2007 23:10
RASMUSSEN ERUIT?????????????
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
26.07.2007 01:38
Op staande voet ontslagen.Tsjonge, jonge wat een sensatie allemaal.
Volgens mij is het één grote, van te voren opgezette vertoning via de
media, op die tijd en plaats waarop het hen zelf het beste uitkomt.
Jammer,jammer.Wat een gedoe allemaal.Dit heeft niets meer met sport te maken.
Nu maar afwachten wat er morgenvroeg gebeurd.
Annechie, d'r is niks mis met miene doev'n. Ze woll'n allènig nig zo har de laatste daag'n. Meer as 't good is, dan hei d'r inmiddels ene ontvang'n en den kú'j dan weer 'n breefke an 'n poot bind'n :-))en disse kante op stuur'n.
, Datum:
26.07.2007 07:12
Boogerd verlaat woedend de vergadering.
Tja je zou voor minder als je iedere eigen kans moet opofferen,je steendood rijden om toch maar die gele trui te verdedigen.
Thomas Dekker een renner met zoveel talent die perfect een rit kan winnen moet zich ook te pletter rijden en werken enz enz.Maar een werkgever en sponsor kan zich niet meer veroorloven aan het circus mee te doen.The men in Black ligt uit de tour.
En de renners van Rabobank mogen zelf beslissen of ze door rijden naar Parijs?.Ik gok op verder rijden.