Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: frank
, Datum:
22.07.2007 14:33
Zou die zanger Laurent Fignon zijn? Net zo'n soort brilletje.
Goede vraag Lili@n, geen flauw idee, misschien dat Johan dat weet?
Welkom terug Connie.
Geplaatst door: annet
, Datum:
22.07.2007 14:36
Dus connie,we kunnen mooi weer verwachten in de ardeche?We vertrekken morgen,maar ik had juist begrepen dat het weer wisselvallig is!!
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
22.07.2007 14:40
Hallo Connie, welkom terug. Is het alweer 4 weken geleden dat je hier meldde dat je wegging? De tijd vliegt!
Leuke link Lili@an. Ooit hadden we een Franse campingbuur, die 's avonds tegen een uur of 12 de ramen van zijn caravan dichtdeed, hij ging dus naar bed, ik zei tegen hem: bonne nuit. Hij keek erg ontdaan, stelde dit duidelijk niet op prijs, ik dacht toen dat het misschien niet gebruikelijk is iemand welterusten te wensen?? Geen idee. Wel aantal jaren leuk contact gehad met Franse mensen op een camping bij Cavalaire. Ze kwamen uit de buurt van Rennes, volgens hun zeggen spreekt men daar het netste Frans. Hij kwam mijn Frans dagelijks bijspijkeren, gaf het ene na het andere compliment over mijn Franse kennis, goed voor het zelfvertrouwen :-)
Lili@an bedoel je onderstrepen op dit forum of in een tektstverwerkingsprogramma? Hier zou ik het nl niet weten, in Word wel:
Selecteer de tekst die u wilt wijzigen.
Klik op Onderstrepen op de werkbalk (werkbalk: een balk met knoppen en opties die u kunt gebruiken om opdrachten uit te voeren. U kunt een werkbalk weergeven door op Aanpassen te klikken in het menu Extra en vervolgens op het tabblad Werkbalken te klikken.) Opmaak .
De beelden vanuit de TdF zijn weer prachtig. Ben jammergenoeg nooit in de Pyreneen geweest, behalve dan helemaal oostelijk bij Argeles.
Geplaatst door: arien104
, Datum:
22.07.2007 14:47
Nou Lilian, voor zover ik weet gaat dat gewoon niet in dit programmaatje, ik heb nog even geprobeerd om het vanuit Word te knippen en hier te plakken maar dat werkt ook niet. Geen tekstopmaak dus, als het helemaal persé duidelijk moet zijn zul je het van narigheid in hoofdletters moeten schreeuwen..'-))
Geplaatst door: connie
, Datum:
22.07.2007 15:03
Annet,ik sprak vanochtend iemand die zit in de Ardeche met prachtig weer.Maar meestal in het zuiden is het na een flinke bui weer snel mooi weer.Wij waren daar een week geleden omdat wij door frankrijk trekken.Vele kleine campings bezocht,sommige 3 keer niks voor een hoop geld voor het gebodene.Maar ook pareltjes van municipal-campinkjes in kleine dorpjes,waar echt alles in orde was.En dat is wat we zoeken.Veel plezier op je vakantie,Annet.
Connie.
Geplaatst door: Annet
, Datum:
22.07.2007 15:12
Gelukkig maar Connie!We blijven er ook niet om thuis,maar het is immers mooi mee genomen dat het lekker weer is??
Hier in NL is het ook niet echt mooi hoor.
Geplaatst door: connie
, Datum:
22.07.2007 15:16
Hier in het Haagie ook niet alles.Maar ja we moeten het ermee doen.
connie
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
22.07.2007 19:15
Zo'n touretappe zoals vandaag moet niet te dikwijls gebeuren.
Slecht voor het hart en de bloeddruk.
Wat een verschil met het tijdperk Armstrong. Daar gebeurde eigenlijk helemaal niks.
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
22.07.2007 19:48
Geplaatst door: Javi
, Datum:
22.07.2007 20:26
Lilian,
Den kearl van oe is sportief heur.
Toch blijft het een niet ongevaarlijke sport.Vanmorgen weer samen met mijn zwager gefietst. In Wezep op een fietspad in een woonerf kwam een auto zomaar het fietspad op. Ik kon nog net achter de auto langs maar mijn zwager klapte vol in de zijkant van de auto, Gelukkig mankeerde hij niets maar de auto wel.(krassen en deuken) De chauffeur bood duizend excuses aan.Hij woonde zelf op het woonerf maar was helemaal ingedachten en zodoende reed hij het fietspad op.We hebben ons vaste rondje gewoon af kunnen maken.
Zo zie je maar weer een ongeluk zit in een klein hoekje.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
22.07.2007 21:00
Wat Michael Boogerd nu doet voor Rasmussen is niet meer menselijk.
Een renner met dit statuut die op het einde van zijn loopbaan dit nog doet is maar één woord voor.Klasse
Geplaatst door: Koffieleut
, Datum:
23.07.2007 09:04
Michael heeft het altijd gezegd: "Ik neem in stijl afscheid"!
, Datum:
23.07.2007 19:19
Ode aan Michael Boogerd.
Wat een renner.
En een grote kenner.
Het gebergte was zijn trots.
Stond hij altijd als een knotd.
Niets ws hem teveel.
En had hij steeds zijn aandeel.
In het succes van zijn ploeg.
Aan de overwinningen die hij aandroeg.
Met het afscheid van die wegkapitein
Hebben verliezen ze bij rabobank een goudmijn.
, Datum:
23.07.2007 19:41
Ode aan Michael Boogerd.
Wat een renner.
En een grote kenner.
Het gebergte was zijn trots.
Stond hij altijd als een knots.
Niets ws hem teveel.
En had hij steeds zijn aandeel.
In het succes van zijn ploeg.
Aan de overwinningen die hij aandroeg.
Met het afscheid van die wegkapitein
Verliezen ze bij rabobank een goudmijn
En tot slot voor het verdere leven.
Blijf gerust even bedreven.
, Datum:
24.07.2007 00:21
Bona, ik sta versteld!!! Een Vlaming die iets positiefs zegt over een Hollander....;-)
De Tour is gelukkig bijna afgelopen! Ik begin een zenuwpees te worden.
Al die spanning is echt niet goed voot mij.
Wat waren de rondes met Lance achteraf gezien saai!!!!!
Het leuke (voor mij!!!!) aan deze etappe dat ik dat voormalige geitenpaadje ken!! Is erg lang geleden maar ik ben toen naar boven GELOPEN!! Vanaf de andere kant......
Maar 't weggetje zag er perfect uit. Jammergenoeg niet voor wandelaars.
Maar je kan de moderne tijd niet tegenhouden.
Weet je wat ik zou willen?? Een dag zonder regen!!
, Datum:
24.07.2007 07:24
In een stadje op 5 km van mijn woonplaats willen ze ook een dag zonder regen.
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_532543.html?wt.bron=homeHVDN
En Woensdag is het één van de laatste kansen voor de Klassementsrijders om de tijdrit enig elan te geven !
Ik herinner me de tour van 1989,toen Greg LeMond de tour won in de laatste tijdrit en met 8 sec verschil de tour won.
Gaan we naar eenzelfde scenario ?
Ik denk wel dat Contador nog eens zal proberen,want de tijrit met meer dan één minuut voorsprong binnenkomen op Rasmussen zie ik zo niet direct gebeuren.
Kloden valt me wel tegen en de limieten van Evans komen nu echt boven,geen touwinnaar .
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
24.07.2007 09:56
Hm, heb ik weer een vrije dag en is het rustdag in de Tour, das flink balen. Ben benieuwd hoe het zondag afloopt.
Bona: prachtig hoor, die gedichten over Michael Boogerd.
Maar de Vlamingen hebben al enkele etappes gewonnen, de Nl-ers nog niet.
Geplaatst door: Annechie
, Datum:
24.07.2007 15:29
Lilian... ie hebt het doevenhökske toch neet kapot? Sorry mensen, een grapje tussen Lilian en mij wat niet nader uitgelegd kan worden.. '-))
, Datum:
24.07.2007 18:12
Een paar wielerberichten......
Bericht 1: Shit!!!
Bericht 2: Stomme bobo's!
Bericht 3: Gelukkig!!
PAU (ANP) - Aleksandre Vinokoerov is betrapt op het gebruik van bloeddope. Dat meldt de Franse krant L'Equipe op zijn website. De Kazach zou na de tijdrit van zaterdag, die hij op indrukwekkende wijze winnend afsloot, zijn gepakt op bloeddoping.
KOPENHAGEN (ANP) - Michael Rasmussen mag mogelijk toch meedoen aan de Olympische Spelen van volgend jaar in Peking. De Deense wielerunie (DCU) sloot de wielrenner eerder uit voor de WK en de Spelen omdat hij enkele dopingtests gemist heeft.
De bond had Rasmussen niet mogen schorsen voor Peking omdat het daar geen beslissingsrecht over heeft. ,,Wij hebben Rasmussen niet uitgesloten'', aldus Niels Nygaard van het Deense Olympisch comité. ,,De Deense wielerunie is te snel geweest door te zeggen dat hij niet naar Peking mag. De DCU is niet in de positie om te beslissen namens ons. Ze hebben ook nooit overlegd voor ze de beslissing wereldkundig maakten.''
ROME (ANP) - Wielrenner Alessandro Petacchi is dinsdag door de Italiaanse wielerbond FCI vrijgesproken van doping. De 33-jarige Italiaan bleek in de Ronde van Italië dit jaar te veel salbutamol in zijn lichaam te hebben.
Petacchi had toestemming om het anti-astmamiddel te gebruiken, maar zijn waarde zat net boven de toegestane grens. De aanklager van het Italiaans olympisch comité CONI had begin juli een schorsing van een jaar geëist.
De beschuldiging kostte Petacchi zijn deelname aan de Ronde van Frankrijk omdat team Milram de coureur schorste in afwachting van de uitspraak. De Oekraïner Andrij Grivko nam zijn plaats in de Tour in.
, Datum:
24.07.2007 19:00
Ik wik mijn woorden,want je weet maar nooit.!!
Zie onze leeuw van vlaanderen Johan.
Waarom denken jullie dat Micheal nooit de tour zal winnen met zijn kunnen.En een jaar te veel zoals ze nu al aan het zagen zijn is dikwijls de druppel te veel .Ik zou zeer teleurgesteld zijn moest Boogerd ooit betrapt worden.Jan mijn respect kom niet zomaar hoor.