Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: frank
, Datum:
20.07.2007 20:58
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
20.07.2007 22:00
Dank je wel, bonasera, wil je me ziek hebben ;-)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
21.07.2007 00:03
Bona, jij bent ook een lekker lid van de familie hoor,tsjonge wat een gapend gat om boven te hangen en dan kamperen hè?:-(
Javi bedankt voor de uitleg, ik ga het uitprinten en dan kan de familie hier ter plekke er ook zijn voordeel mee doen.
Helaas vandaag maar klein gedeelte van de tour gezien.
Wat me wel opviel was, dat veel kijkers langs de weg, jasjes aanhadden
dus daar ook geen geweldig weer.
Ik mis Annechie al een tijdje, ie bint d'r toch wa? Ie kiekt vast en zeker elke dag wa efkes, meer ie denkt misschien,ik heb gin verstaand van
dat gefiets..........:-))
, Datum:
21.07.2007 00:17
Even gekeken naar het programma met Mart Smeets.
De bofkonten zaten bij het Canal du Midi in Castelnaudary.
Goh, daar zat ik 30 jaar geleden ook!! Om precies te zijn midden in de stad waar het kanaal een stuk breder wordt. 't Wordt dan een soort haven.
Ik kan me nog herinneren dat ik toen voor het eerst cassoulet heb gegeten. Heerlijk!!!
Wat waren we toen gek!! Zaten op de camping Prairies de la Mer bij Sainte Maxime maar wilden een paar vrienden bezoeken die op een camping stonden in Hourtin-Plage aan de Atlantische Oceaan.
Dat doe je toch gewoon: twee dagen reizen om vrienden te ontmoeten!!
Een paar jaar daarvoor hadden ze precies hetzelfde gedaan. Wat zeg ik?? Iets nog veel krankzinniger!!
Zij zaten op een camping in Oostenrijk en wij op een bungalowparkje in Ayen (bij Brive-la-Gaillarde). Die gekken kwamen helemaal vanuit Oostenrijk, dwars door Zwitserland en dan nog half Frankrijk door om bij ons koffie te komen drinken.
Gebeurt dat nog?? Als ik zo het forum aanschouw dan wil iedereen zo snel mogelijk op de plaats van bestemming zijn. Caravan of tent in orde maken en onderuit zakken. That's it.....!!
En ja, de Tour, morgen de dag van de waarheid!! Wie heeft morgen de gele trui? Heb geen idee!!!!
Geplaatst door: Annechie
, Datum:
21.07.2007 01:00
@ Lilian, 't is precies zoals ie 't zegt! D'r wod druk ekuierd hier op 't moment, mien tied kump wal weer.. Ik wach wel efkes langs de ziedliene!
Groeten veur allemoal, Annechie
, Datum:
21.07.2007 01:04
Wachten langs de zijlijn?? Kom op, meid, werp je erin!!
Geplaatst door: javi
, Datum:
21.07.2007 01:19
Even nog wat Wielertaal
Afdraaien
In: zijn kloten afdraaien. Wielertaal is soms ruw. Bedoeld wordt een renner die zich te pletter fietst in dienst van een andere renner, met opoffering van zijn eigen kansen.
Boom
In: aan de boom schudden. Een renner die hard op kop van een groep gaat rijden - bijvoorbeeld in de beklimming - schudt aan de boom: hij wil wel eens zien wie hem kan volgen en wie er moet lossen.
Dans
In: de dans leiden. Op kop rijden, met name berg-op.
Deur
In: de deur dichtdoen. Zorgen in een eindsprint dat een concurrent in een bocht niet binnendoor kan komen.
Dood
In: de dood of de gladiolen. Zo hard mogelijk rijden onder het motto: alles of niets.
Duivels
In: zijn duivels ontbinden. Een maximale inspanning verrichten.
Elastiek
In: aan het elastiek hangen. Een renner die het tempo van een kopgroep nog maar net of eigenlijk bijna niet meer kan volgen, hangt aan het elastiek. Vooral tijdens beklimmingen een veel voorkomend verschijnsel.
Erop-en-erover
Renner werkt achterstand op een of meer renners voor hem weg, rijdt erlangs, en neemt meteen een voorsprong. Hij gaat erop-en-erover.
Grote molen
Wie de grote molen rijdt of draait, heeft het zwaarste verzet op zijn fiets ingeschakeld.
Harken
Wie zit te harken, rijdt lelijk, maar doet wel zijn uiterste best. Aangenomen wordt dat de tegenwoordige bondscoach Knetemann deze term heeft geïntroduceerd.
Klasbak
Een renner met veel talent.
Kuitenbijter
Een helling met een hoog stijgingspercentage. De Cauberg is voor sommige renners een kuitenbijter, zeker als er vijftien keer op één dag overheen gefietst moet worden.
Kwakken
Doen wielrenners die in een eindsprint van hun rechte lijn afwijken en zo de concurrenten de pas afsnijden. Ook wel: een kwak geven.
Linkebal
Een renner die de kluit bedondert. Hij doet alsof hij uitgeput is, laat andere renners in een kopgroep het zware werk doen - om hen ten slotte aan de eindstreek te kloppen.
Macht
Dikwijls in: Jalabert gaat op de macht naar boven. Renners met niet al te veel klimmerstalent komen toch vaak goed mee doordat ze met een zware versnelling omhoog gaan. De Limburgse heuvels zijn er geschikt voor.
Patat
Hoewel als etenswaar niet weg te denken bij Vlaamse koersen vooral gebruikt in: een patat krijgen, figuurlijk een klap krijgen, achterstand oplopen.
Opblazen
In: Nelissen heeft zichzelf opgeblazen. De renner is aan zijn bovenmatige inspanningen ten onder gegaan en kan niet meer.
Ploegenspel
De tactiek die een wielerploeg uitvoert en die bij het WK extra pikant kan zijn, omdat in de nationale equipes renners uit verschillende merkenteams worden geacht samen te werken.
Reserve
In: Boogerd rijdt de Vuelta op reserve: hij fietst mee, maar spaart zijn krachten.
Snot
In: Hij rijdt zich het snot voor de ogen: hij rijdt zich de longen uit het lijf.
Spel
In: Het spel is op de wagen. Nadat de renners het rustig aan hebben gedaan, begint de strijd nu echt.
Telefoneren
Een renner die demarreert, maar dat vooraf door zijn houding en bewegingen duidelijk aankondigt, heeft getelefoneerd.
Turbo
In: Ballerini zet de turbo op: hij gaat extra hard fietsen. Bij renners worden ook wel 'turbodijen' gesignaleerd.
Vals
plat Sommige weggedeelten, zoals in Limburg, lijken niet te stijgen, maar gaan, bijna onzichtbaar, toch omhoog. Ze zijn vals plat.
Wegkapitein
Niet de kopman van de ploeg, maar wel een ervaren renner die als een soort verlengstuk van de ploegleider de wedstrijdtactiek bepaalt.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
21.07.2007 07:37
Eventjes gokken !na de tijdrit.
1 Kloden
2 Evans
3 Valverde
Geplaatst door: javi
, Datum:
21.07.2007 12:40
Mijn favorieten:
Cancellara
Miller
Kloden
Geplaatst door: Annechie
, Datum:
21.07.2007 15:48
@ JvI, ik bin vul's te bang da'k onder de fietse kom... '-))
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
21.07.2007 16:17
Geweldig Javi, dat wielerbegrippenoverzicht. Dat van de dood of de gladiolen is volgens mij van de Kneet. Die had nog een uitdrukking: "uitgewoond" over de meet komen. Uitgeput dus.
Ik zit ondertussen naar de tijdrit te kijken en vind het bijna griezelig om de mannen op die smalle bandjes over de natte wegen te zien glibberen, brrrr.
Maar wie er straks de gele trui zal krijgen, alles is mogelijk.
Geplaatst door: Etienne
, Datum:
21.07.2007 18:46
Jongens wat een gelul hier zeg! Dit gaat dus nergens over. Volgens mij kunnen jullie beter een oude wijven clubje beginnen........
Geplaatst door: Loes O
, Datum:
21.07.2007 18:53
Etienne, mocht je het nog niet weten: dit IS het oudewijvenclubje!!!! ;-)))
Welkom!
Geplaatst door: ? ? ?
, Datum:
21.07.2007 18:54
@ Etienne:
Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (310)
Op andere topics zijn er lezers die zich ergeren aan het chatten van sommige deelnemers. Omdat ze dachten iets te lezen over kamperen in Frankrijk en door het te lezen bedrogen uitkomen.
Bij deze topic bent u van te voren gewaarschuwd. DIT GAAT NIET OVER KAMPEREN!
Als er mensen zijn die overdag toch wel eens willen chatten kunnen ze deze topic gebruiken.
En van mij mag het allemaal onzin zijn, als je je maar vermaakt.
Wim, André, Annechie, Lili@an en nog meer lezers. Ga hier maar verder
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
21.07.2007 20:18
Proficiat aan Rasmussen had het niet gedacht.De gele trui afpakken wordt een hele klus.
Maar morgen moet hij toch de kroon op het werk zetten anders zal hij het maandag zwaar te verduren krijgen ,als hij morgen geen tijd pakt op zijn tegenstrevers zie ik Rasmussen de tour niet winnen.
Mijn favoriet blijt nog altijd Kloden met als eerste belager Cadel Evans die volgend jaar zeker de tour wint.
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
22.07.2007 10:10
'k Leupe vemon wat deur 't huus te köttel'n, toen den kearl van mie de deure uut was egoan um wear 's 'n èène te fiets'n, toen 'k mie bedache dat 't hier wè wear es tied was veur 'n stukkie "plat".
Nie da'k zovölle niejs te vetell'n hebbe, ma gewòòn . . . .
Òòndertied ha'k uut-erekk'nt, da'w vedage oaver vief wekk'n wear an de kuierlat'n trekt, vot, noar 't zuud'n. Wie zit hier toch mà in dit tied'lijke huus, woar mà weinig èn 'n bult te zuuk'n hebt. Wie bint hele daang zuute met zuuk'n, woar hek dat elaot'n, in wat vonne deuze zol dat toch zitt'n ?
In die vief wekk'n muw trouw'ns nog wè 'n bult organisear'n. Disse wekke kump d'r nog ene um 'n stuk van òòns "nieje" huus te betaal'n, zo ene van dèn blauw'n leeuw. Dat is dan zo'n jong kearl met 't beste pak an, den zelf nog in 'n huurhuus woont en de vrouw an't wark hef, zodat d'r twee toet'ns met gèèld binn'komt. Den wil òòns dan effies vetell'n, hoe ow 't doon mut. Rekk'nt d'r mà op, dat Gait en Drika dat zelf good veur mekare hebt, hé hooft allene mà de pepier'n in te vull'n.
Ja en dan stiet òònze cerreven nog bie de dieler veur 'n cetroalebeurte, want wie hebt ezeg, da'w gin hoast hebt. Noe zo zachies an begint 't òòns toch te kriebel'n, want vief wekk'n könt gauw goan netuurlijk ! En wie nemt 'm nie met, want wie goat temet in 'n stoacerreven, dus wie mut 'm nog oppoets'n en noar de stalling breng'n !
Gut, as 'n mèènse begint in zien moodersproake, kump d'r gin ène an . . . . 'k scheie d'r met uut . . . .
Bess'n zundag ollemoale !
, Datum:
22.07.2007 12:12
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
22.07.2007 13:53
Rivi ie hebt 't toch merakels good veur mekaar. Straks vief wèk in 'n staokèrevèn.Dan ku'j good opscheet'n a'j d'r hèn veurt. Gèn sleurhutte
achter 'n auto.Ieleu hebt good bekè'n.Geneet d'r van, noe 't nog kan.
Ik heb a zeg teeg'n mien man dat e ok is wat vaker 'n luk actiever sol wôd'n, dan hei völ meer energie um all'ns te doon.Den kearl van oe
is sportief heur.
Meer noe wat aans, ik keeke net op 'n site en toen kwam ik 't volgende teeg'n en dat wo'k jullie nig onthoal'n.
Misschien könt leu zo als monsieur Etienne d'r ok nog wat van opstekk'n :-)
http://nl.franceguide.com/Special/Zomer-in-Frankrijk-2007/Thema-s/Camping/Hallo-buurman.html?nodeID=788&EditoID=89912
En dan he'k nog wat oe de kraante haalt: Misschien iets veur jullie
wanneer ai'j nog eens vot wilt met de kleinkinder:
Internetdienst varieert entree attractieparken:
De nieuwe ticketservice Mr.Ticket (www.mrticket.nl)heeft flexibele
entreeprijzen voor musea,attractieparken en dierentuinen geintroduceerd.
Als het in ongeveer zestig aangesloten attracties een rustige dag is, betalen bezoekers via het webadres minder dan wie rechtstreeks naar
de kassa gaat.
Klanten kunnen via internet zelf de kaartjes printen.
En dan nog 'n vroag aan Annechie:Ai'j noe iets wilt onderstreep'n,
hoo dooi dat eigeluk op de "ordinateur"? Ik kriege 't nig veur mekaar
As Frank,Jan,Rivi,Javi of Ineke 't wet, dan hoal ik mie ok
aanbevool'n.
Geplaatst door: connie
, Datum:
22.07.2007 14:00
Hallo,we zijn weer thuis van 4 weken frankrijk.
2 weken slecht weer,maar daarna ,hoemeer zuidelijker we kwamen ,prachtig weer.
En natuurlijk heerlijk gegeten.Maandag weer aan de bak,maar gezellig dat ik weer meelezen kan met jullie,
vr.gr. connie
, Datum:
22.07.2007 14:17