Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
15.07.2007 20:26
Geplaatst door: frank
, Datum:
15.07.2007 22:26
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
16.07.2007 01:53
Jak, Frank wat een vreselijk goedje heeft die "chef" daar geproduceerd.
Naast het wielrennerspektakel in Frankrijk was er hier ook een "spektakel" waarvan wij op luidruchtige manier mee konden "geniëten" :-)
Lustrum Trekkertrek KPJ Deurningen
- De KPJ houdt zondag haar vijftiende Trekkertrek. Locatie: het feestterrein . Vanwege het derde lustrum pakt de organisatie flink uit. Hoogtepunt is een verloting van zes kaarten voor een ballonvaart. In tien verschillende klassen wordt gestreden om de bekers. Als eerste zijn de standaard tractoren waaraan niet gesleuteld mag worden aan beurt. Daarna komen de grotere tractoren in de zwaardere klassen. De spectaculaire tractoren waaraan gesleuteld mag worden zijn vaak uitgebouwd tot supermachines. Deze rijden in de sportklasse en prostock klasse, met als klap op de vuurpijl de special klasse. Het vrijdagavondspektakel is terug van weggeweest. Dan laten alle chauffeurs zien hoe behendig ze zijn met hun tractoren. In de trekkersprint gaat het erom wie het snelst is met zijn voertuig. De deelname is gratis, iedereen die zijn eigen trekker meeneemt naar het terrein kan meedoen. Het gehele weekend is er een feesttent op het terrein aanwezig. Drive in show Prengelboer verzorgt de muziek. De trekkertrek begint zondagmorgen om half tien.
Van uitslapen was geen sprake. :-))
Geplaatst door: ® annechie
, Datum:
16.07.2007 10:19
Yep.. ik ben er weer! Hartstikke leuk gehad op Texel, voor herhaling vatbaar. Nu eerst de zooi opruimen, later meer!
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
16.07.2007 12:16
@Annechie,
Welkom terug aan boord, varen we weer "gerust" verder !
, Datum:
17.07.2007 00:51
Hee Annechie,terug! Mooi! Dus ie hebt d'r een zooitje van :-))
In ieder geval wou het vandaag wel drogen! Eigenlijk al weer gisteren.
, Datum:
17.07.2007 00:59
Waar woon je, Lili@n????? Droooooogen???
't Heeft de hele ochtend geregend in het westen. Rond het middaguur knapte het op dus kon ik naar buiten met de post.
En tegen het eind van de middag ging het onweren en dus ook regenen.
Enne.....'t regent nog steeds!!
Geplaatst door: javi
, Datum:
17.07.2007 12:45
Jan v I,
In Overijssel zie verhaal Rob Harmelink
Gisteren was het in Ov droog.
, Datum:
18.07.2007 01:14
Jan, je "moet" toch onderhand weten dat ik in het prachtige Twentse land woon ;-)en ja daar was het maandag de hele dag droog bij een temperatuur van zo'n 30 graden.En vandaag was het gelukkig zo'n 23 graden en ook de hele dag droog, mooie stapelwolken en veel wind.
Naar het schijnt wordt het aan het eind van de week al weer minder
met het weer helaas.
Wat een prachtige route is er gereden in de tour.Schitterend en dan
bedoel ik vooral de natuur.
, Datum:
18.07.2007 02:04
Natuurlijk wist ik dat, Lili@n!! Was maar bij wijze van spreken.
Vandaag ook een redelijk goede dag in het westen van ons land.
Uiteraard vandaag ook gekeken naar de Tour. Ik word altijd een beetje onpasselijk als ik de renners de berg AF zie rijden. Komt waarschijnlijk door mijn absurde hoogtevrees.
Ik ben effe de naam kwijt maar er is in de Pyreneeën een kloof waar een loopbrug overgaat. Ik loop daar met knikkende knieën en hyperventilerend overheen. Een kabelbaantje?? Ik zit bijna kotsend van angst te wachten op mijn dood.
Bij ons in Rotterdam bij Metrostation Maashaven (bovengronds) kan je ook met de lift naar beneden. Moet je eerst vanaf het perron over een soort loopplank naar de ingang van de lift lopen. Tis natuurlijk geen loopplank maar zo komt 't bij mij over. Sta ik dus met trillende benen voor de deur....! Te gek voor woorden!!!!
Er bestaan cursussen om vliegangst te overwinnen. En cursussen tegen arachnofobie oftewel spinnenangst.
Maar tegen hoogtevrees??? Ik houd me aanbevolen.
, Datum:
18.07.2007 20:10
, Datum:
18.07.2007 20:15
Ja, hij was prachtig die tour-route van gisteren.
Wij zijn daar jáááren geleden ook diverse keren geweest om de tour bekijken, toen waren er nog "sneeuwwallen" langs de kant van de weg op de Lautaret, waar je je naam in kon zetten.
Die beelden vanuit de lucht . . . .
Dat weggetje naar Briancon, dat we verschillende keren hebben gelopen. . . .
Wat te denken van vandaag, die Gorges . . . . ook niet te versmaden. Het is toch iedere dag weer smullen !!!
En als onze jochies dan ook nog een beetje meedoen, is het toch helemaal geweldig.
, Datum:
18.07.2007 20:19
Lilian,
Gisteren weer genoten van deze prachtige etappe en de werkelijk schitterende beelden van de franse televisie vanuit de helicopter.Zoals het commentaar gegeven op de tv wat is een mens dan nietig.
Zelf heb ik een gedeelte van deze route ook twee keer gefietst.Dat was over de Telegraph en de Calibier.(Tijdens La Marmotte)Ook zijn we meerdere malen in Briancon geweest, heel mooi plaatsje om te bezoeken.
Javi
, Datum:
18.07.2007 20:32
Leuk he zonder het van elkaar te weten het zelfde commentaar.(Rivi/Javi)
, Datum:
18.07.2007 20:40
, Datum:
18.07.2007 21:16
GRAPJE: wil je weten hoe je er uit ziet als je 100 bent ??
- neem een grote zakdoek en 2 10 cent-muntjes
- maak van je linkerhand een vuist
- steek je duim tussen je middel- en ringvinger door
- doe de muntjes tussen je wijs- en middelvinger, links en rechts van je knokkel
- doe de zakdoek als een sjaaltje om "het hoofd"
- beweeg je duim iets of wat "in en uit"
SCHRIK NIET !!!!
, Datum:
18.07.2007 21:23
, Datum:
19.07.2007 00:53
Zat even te kijken naar de route van de etappe van morgen. Op de Michelinkaarten uiteraard.
Viel mijn oog op een dorpje iets ten noorden van Nimes: Bezouce.
Hebben daar rond 1980 op de camping gestaan. Camping ligt tussen de N86 en de autoroute. Er was een restaurant op de camping waar we prima gegeten hebben.
Het vervolg van onze reis kan ik ook nog goed reconstrueren.
Een picknick de volgende dag bij de Abbaye de Fontfroide.
Verder langs o.a. Lagrasse. We zijn gestopt in Prades....
Hoe oud was ik toen? 35!! Waar blijft de tijd.
En 't kind lag bijna altijd tevreden achterin de auto te slapen.
En dan 's avonds gezellig wat eten in een restaurant.
Ik moet zeggen dat we qua eten geluk hebben gehad met onze dochter.
Je kon en KAN haar geen groter plezier doen uitgebreid uit eten te gaan. De eerste keer in Frankrijk (Sainte Maxime) wilden we voor haar een kindermenu bestellen. Beledigd!!! IK WIL ETEN WAT JULLIE ETEN!!!
Prima, als je alles maar opeet. Was natuurlijk veel te veel maar ze lustte alles!!
Ik weet nog goed dat we eens in restaurantje zaten en dat ze tong had besteld. Hoe oud was ze? Negen of tien.
De ober vroeg of hij de tong moest fileren/ontleden. Ze was echt zwaar beledigd!!
Ze is getrouwd met iemand die die platte ballen gehakt van MacD al uiteten vindt. Wat een barbaar!! En dan ook nog met cola!!!
Mijn dochter moet er niks van hebben. Maar goed: liefde is blind.
Ze wilde al jaren nog eens Frankrijk maar hij zag daar niks in. En, hoera, na 8 jaar huwelijk gaan ze naar Frankrijk!!
Een chaletje op camping Verdoyer...
Een Nederlandse enclave maar het begin is er.
En onze kleindochters?? Als ze bij ons zijn (op zaterdag) dan wordt uitgebreid besproken wat er gegeten gaat worden. Moet natuurlijk wel iets zijn waaraan ze aan mee kunnen werken. Uien snijden... Een dressing klaarmaken..... Appels snijden voor de appeltaart......
Vooral de jongste (6 jaar) vindt 't erg interessant.
Lieve help, ik zit nu al een kwartier zo maar wat te tikken....
Ik was helemaal vergeten waar ik mee begonnen was. De tour dus.....
, Datum:
19.07.2007 01:13
Jan ik kan het me levendig voorstellen, knikkende knieën, praat me er niet van, ik heb hetzelfde. Ik heb een bruggenfobie. Als ik al met de
fiets over een fietsbrug moet, dan stap ik af en loop er over heen.
Zegt mijn man, ja maar als je op de fiets blijft zitten ben je er toch sneller overheen. Op één of andere manier is dat nog hoger, blijven zitten. Hij heeft natuurlijk wel gelijk, dat je er sneller overheen bent. Niettemin vind ik het prachtig als ik die fietsers die bergen op zie klimmen en als ik het natuurschoon zie, maar ik zelf op de fiets zo'n "col" op, nee never ever.Brr, alleen de gedachte al.
Als ik in de auto zit, geen probleem, raar hè.
Maar Jan jij woont toch in zo'n torenflat? Heb je daar geen last van
hoogtevrees?
Javi en Rivi, ik geniet elke dag van de tour, alhoewel ik er nog steeds niet helemaal uit ben hoe het precies gaat,wel dat de renners
voor elkaar werken.Ik vind het een prachtspektakel,maar als het me
een keer goed uitgelegd zou worden hoe het nu precies werkt met de
'spelregels' dan was het misschien nog mooier.
Maar ik kijk "stiekem" ook wel voor de fraaie beelden van de natuur hoor.
, Datum:
19.07.2007 01:40
Lili@n,
een mens is niet echt een rationeel wezen. Dingen zoals hoogtevrees zijn niet uit te leggen. Waarom op het ene moment wel en het volgende moment niet?
Ik weet van mezelf dat als er glas zit tussen mij en de "afgrond" dat er dan niets aan de hand is.
Een paar maanden geleden: uit eten op de Euromast. Da's dus 100 meter!!
Ik sta op mijn gemak naar buiten/beneden te kijken en mijn vrouw staat met knikkende knieen op een afstand bang te wezen.
Hetzelfde met onze flat. Ik heb 't uitgeprobeerd. Achter het glas niks aan de hand. Maar op de brandtrap krijg ik het echt benauwd.
Snap jij 't dan snap ik het ook.
Het ergste is de combinatie van een bruggetje met water eronder.
En dan onze dochter!! Jaren geleden in de Gorges du Verdon. Even parkeren en dochterlief loopt op d'r gemak naar de "bellevue".
Bellevue??!! Een muurtje van 30 cm en daarna een afgrond van 1 km.
Ik kon niks meer!! Een stel puddingknieen en ik kon alleen nog maar piepen. Kom terug wilde ik schreeuwen!!!
En daar stond ze: over het muurtje naar beneden te kijken!!