Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
11.07.2007 22:42
Lijkt me een interessante etappe morgen met een paar leuke colletjes.
Een van 2e categorie op 47 km van het eind en nog een 3e categorie een paar km van de finish.
Mooie interessante stad Autun maar dat had ik al geschreven.
Vooral het tympaan van de kathedraal is een mirakel van middeleeuwse kunst. Is ontsnapt aan de cultuurbarbaren van de Franse revolutie omdat-ie verborgen zat onder een laag pleister. Die pleisterlaag was aangebracht in de 18e eeuw omdat men toen niet zo gecharmeerd was van dat tympaan.
http://www.terres-romanes.lu/autun_tympanl.htm
Helaas ligt Avallon te vroeg in de etappe......
Geplaatst door: javi
, Datum:
12.07.2007 00:27
Lijkt mij een leuke etappe voor Rasmussen om de basis te leggen voor de overwinning van de Maillot á Pois
, Datum:
12.07.2007 00:37
Ik heb zo m'n twijfels, javi! Lijkt me niet moeilijk genoeg.
Maar we zullen zien.......
Heb jij Rasmussen al gezien zonder jasje?
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
12.07.2007 01:49
Javi, ik heb een vraag die je vast wel kunt beantwoorden,die meneer
die vanavond aan tafel zat met Mart Smeets, die wel eens de Holterberg
een keer of wat oprijdt, komt die bij ons uit de provincie?
Had zowaar al eens de rit gewonnen naar Bordeaux in het verleden.
Gisteren zijn er hier zoveel hagelstenen gevallen dat het compleet wit was en er geen bloem meer aan de geraniums en aan de vlijtige liesjes zitten. De hortensia's staan er nu zielig bij en het is net
of er door één of ander beest aan gevreten is.Het blad is compleet
afgerafeld. Jammer hoor. Ook de appelboompjes zijn een heel stuk van hun bladerdek kwijt.Het is een ware kaalslag.
Geplaatst door: grambii
, Datum:
12.07.2007 06:12
Ook een paar keer in de omgeving van Autun geweest, inderdaad een heel mooie streek, vooral in de herfst. Ben ook benieuwd naar de uitslag van de etappe morgen. Volgens mij is de finish bij het tankstation aan de rand van Autun.
We kwamen door Autun op doortocht vanuit autobaan naar Luzy, oftewel Montmort. Daar heeft familie een minicamping/gite.
http://www.chezlemoulin.nl/welkom2.htm
, Datum:
12.07.2007 10:52
, Datum:
12.07.2007 17:51
@Lilian,Rob Harmeling geboren in de Gemeente Hellendoorn maar wonende in Nijverdal
, Datum:
12.07.2007 23:46
Jan en Jan bedankt voor jullie antwoorden!
Heb de site bekeken!
Waar zijn de dames gebleven?
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
13.07.2007 16:21
Heb niet zoveel te vertellen, maar zal me toch maar weer even melden hier. Afgelopen maandag dus naar de TdF geweest. Was een leuke dag, maar ik vond wel dat de reclamekaravaan veel minder uit te delen had dan in andere jaren. We hebben bij Middelkerke lekker in het zonnetje gestaan.
En toen via Zeeland (Zeeuws Vlaanderen) en de nieuwe Westerscheldetunnel teruggereden. Het was een flinke rit, was 's avonds laat weer thuis. Verder drukke dagen op het werk, collega's met vakantie en het werk gaat gewoon door.
Het wordt dit weekend zowaar zomer, al blijkt het van korte duur te zijn. Hopelijk wordt het niet te broeierig. Moet nodig in de tuin aan het werk, het onkruid brult de grond uit.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
13.07.2007 18:19
Dank aan de druiven heb ik die rit overleefd.
Met als toetje onze 2 de overwinning .Morgen begint de tour.Ben benieuwd wie de eventuele winnaar kan zijn.Ik gok op Kloden.
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
13.07.2007 22:14
@ Lilian
Eigenlijk heb ik weinig "interessants" te melden. Ofwel het moet zijn, dat we door het onstabiele weer in de afgelopen periode in Frankrijk besloten hebben volgend jaar toch weer de voortent aan de caravan te hangen. Dan wel zónder voorwand, maar mét onze speciale zonneluifel (van zgn screendoek). Ja en om dat ding dan aan je voortent te bevestigen moet je creatief zijn, maar het is gelukt. Een pees op de uiterste rand van de tent genaaid, een dubbele plastic rail gekocht, die je er op kunt schuiven en ons luifeltje kan eraan !
Alé, dat is dan al weer geregeld !
Hoe zou Annechie het hebben ??
@ Ineke,
Sinds de reklame van rook- en drankartikelen verboden zijn, wordt er al niet meer zóveel weggegeven bij de TdF. Als je dan ook nog de pech hebt aan de "verkeerde" kant van de weg te staan, vang je helemaal niets. Elke auto heeft n.l. één kant om z'n promotie-artikelen "uit te werpen". Toch vind ik het iedere keer een hele belevenis de sfeer van een touretappe live te proeven, dan kijk je daarna op tv ook anders !! 't Is dus elke dag weer genieten en nagenieten met Mart !
, Datum:
13.07.2007 22:15
Geplaatst door: frank
, Datum:
13.07.2007 22:53
@Rivi,
Dat meen je toch niet, 10 weken Frankrijk en dan helemaal niets interessants te melden? Misschien Javi dan?
Geplaatst door: Rivi
, Datum:
13.07.2007 23:18
@Frank,
Tja, wat wil je weten ????
Dat we "slakken" gegeten hebben, bereid op een provencaalse manier. Ja, echt die gewoon huis-tuin-en-keuken-slakken, waarbij we als kind zongen "slakkie, slakkie kom es uit je huissie". Spannend, met zo'n klein-speciaal vorkje dat ding uit z'n huisje peuteren, maar niet kijken, echt niet. Toen ik één keer wel keek was het brrr !! Alsof ie z'n hoorntjes nog uitstak . . . .
Maar mijn moeder heeft me geleerd, dat ik altijd m 'n bordje leeg moest eten, dus uuuuuuuuuuuuuuuuh.
De volgende uitnodiging om slakken te eten, zal ik toch heel beleefd afslaan !
Geplaatst door: frank
, Datum:
13.07.2007 23:23
Zie je nou wel!!!
Tja ik mag ze al jaren graag eten, maar ja ik eet dan ook alles wat los en vast zit behalve oesters. Wat een hel is dat zeg en ze kijken je niet eens aan:-)
, Datum:
14.07.2007 00:33
Frank, Frank, dat moet je leren eten!!! Volgens mijn vrouw althans ;-)
Het enige dat zij laat liggen op een bord "fruits de mer" zijn zeeslakken. Zijn niet WEG te krijgen volgens haar.
Nou houd ik helemaal niet van dingen die uit een schelp komen dus mijn mening telt niet. Maar taai dat die krengen zijn.....
http://www.supertoinette.com/fiches_recettes/fiche_buccin_bulot.htm
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
14.07.2007 19:55
Wie geen oesters lust.of meer zelf sommige mensen praten erover en kunnen nog zelf geen oester opendoen ...Zijn geen FRANKRIJKGANGERS.
Ik heb ze leren opendoen aan een Parijzenaar lang geleden in Arcachon ,en die zei tegen mij Kom hier en tesamen een geweldige dag beleefd .Maar nu kan ik ze openen als een chef..En bovenal als je de zee wilt proeven is dit wel het leven .
Geen probleem het is de laaste maal dat ik jullie stoor op deze zeveropic.Maar zeveren wil zeggen in de westhoek ,praten over koetjes en kalfjes en dat is het .Saluut
, Datum:
14.07.2007 21:52
Frank, ik heb heel veel leuke dingen gedaan in die 10 weken.
Maar de leukste was wel om met mijn/onze kleindochter van 11 jaar de Col de Babaou op te fietsen.Als je dan ziet wat gemakkelijk zij naar boven gaat dan denk je wel eens hier komt een nieuw talent aan.(zie foto's op weblog) Verder heb ik de jeu de boules op de camping vernieuwd geheel uit vrije wil.
http://maaikenoot.web-log.nl/wielrennen/fotos/index.html
, Datum:
14.07.2007 21:56
Moet natuurlijk zijn Jeu-de-boules-terrein oftewel het Boulodrôme.
, Datum:
15.07.2007 00:59
Wat leuk Jan en Ria die foto's van jullie kleindochter.Dus zij is al net als jullie met "het virus" besmet :-).
Zo te zien is het nu al een kanjer op de fiets.
Daar gaan we nog wat van horen in de toekomst, zeker weten!