Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
07.07.2007 23:57
Prachtig verhaal, Frank!!
Veel dingen die je vermeldt ken ik ook.
Komt voornamelijk omdat we dikwijls de route nemen langs de Maas.
Rustige weg met leuke dorpen en stadjes.
En ja, die camping!!! Op zich beslist geen onaardige camping.
Zoals een camping hoort te zijn vind ik: mooie grasveldjes, oude bomen..... Een camping waarop je 's avonds lekker even rond kunt lopen.
Maar ja, de poepdozen!!!! De stank was echt verbijsterend terwijl het gat waar ik boven hing niet eens extreem smerig was. Maar die stank!!!
Een lading dynamiet eronder en opnieuw opbouwen.
Eerst natuurlijk helemaal ontsmetten.....
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
08.07.2007 17:20
Wow ,de ééntonige rit van vandaag had toch een fantastische ontknoping.De sprint winnen op deze manier is Incroyable mais vrai !
, Datum:
08.07.2007 17:33
Inderdaad INCROYABLE!!!
Maar wat is Engeland althans Kent mooi! En wat een rotondes!!
En bonasera waar sta je morgen???
Ik kan natuurlijk schrijven dat je moet zwaaien met de Vlaamse leeuw maar die zullen er waarschijnlijk wel meer zijn.
Met de Waalse haan misschien.....?
, Datum:
08.07.2007 18:24
Ik sta morgen in Boezinge ,zal een rode pet aanhebben met Davitamon erop,ja één van de vorige ploeg van Robbie,en ferm zwaaien met de armen,ik ga ok nog een grote C MAKEN AL ZWAAIEN;
, Datum:
08.07.2007 18:51
Aaaah, de tussensprint in Boezinge.
Komen ze langs rond 14.25 uur.
Met een beetje geluk als er erg langzaam gereden wordt misschien te zien op TV.
Geplaatst door: javi
, Datum:
08.07.2007 21:32
, Datum:
08.07.2007 21:49
Staat bij mijn favorieten. Bedankt!!!
Geplaatst door: frank
, Datum:
08.07.2007 21:57
Javi
Schaar mij geheel achter Jan van I!
Alleen het commentaar zeg, pfffft wat een spanning en sensatie! Wat een betrokkenheid! Gelukkig kan je hier een cijfer voor geven.
Geplaatst door: Hans
, Datum:
08.07.2007 22:31
Voortzetting live earth discussie.
Voorbeeld:
De Utrechtse heuvelrug is ontstaan door oprukkend ijs vanuit de noordpool. De bobbeltjes (hier heuvels genoemd) zijn achtergebleven opgeschoven massa's zand. Het klimaat veranderde en het werd in NL (en wereldwijd)warmer. Het ijs smolt. Er reed toen nog geen auto en er waren nog geen LCD-TV's enz. De geschiedenis herhaald zich. Dus een normaal proces.
Geplaatst door: karinneke
, Datum:
08.07.2007 22:35
klopt hans , alleen nu gaat het heel wat sneller door ons toedoen!!
, Datum:
08.07.2007 22:37
Dus Hans als ik je goed begrijp dan zijn alle wetenschappers die denken dat er meer aan de hand is dan gewoon een natuurlijke verandering van het klimaat een stel idioten.
En is alleen Hans degene die 't door heeft en de rest lult uit z'n nek!!
Geplaatst door: Hans
, Datum:
08.07.2007 22:42
Wie zegt dat ik hier alleen in sta?
, Datum:
08.07.2007 23:46
Sorry, Hans, ik bedoelde dat niet letterlijk!!
Natuurlijk zijn er nog veel meer mensen die er zo over denken.
Wat ik bedoelde dat de meerderheid van de wetenschappers denkt dat de mensheid invloed heeft op de huidige veranderingen van het klimaat.
En wie ben ik dan om te zeggen dat ze onzin uitkramen.
En uiteraard zijn er natuurlijke wisselingen zoals de Kleine IJstijd uit de 16e en 17e eeuw maar deze zo snelle en radicale veranderingen zijn niet te verklaren door te zeggen dat het de natuur is die z'n gang gaat.
Dat kan je natuurlijk wel ZEGGEN maar daarmee geef je aan dat je geen cent geeft voor de wetenschap. Dat 't klojo's zijn die maar wat zeggen.
, Datum:
09.07.2007 08:00
, Datum:
09.07.2007 08:32
, Datum:
09.07.2007 18:38
Verslag van een dagje tour!!
Door het verwachte slechte weer ,de fiets genomen met de regenjas aan het stuur vertrokken.De karavaan afgewacht op de grote baan poperinge richting A19 kORTRIJK. Naar gewoonte iets gevangen.Een set speelkaarten,snoep,pen,en een masker van de simpsons voor de kleindochter allemaal.
Ik waande me even in Frankrijk ,langs de weg hoorde ik alleen Frans praten,gans Rijsel tot Duinkerke was aanwezig in de westhoek.
Tussen de Karavaan en de renners ligt wel een uur wachten ,daarom met de fiets naar Boezinge waar het volk te dicht opeen stond om iets te zien en nu? even nagedacht en op naar de afrit naar Diksmuide waar 2 bochten lagen op 100 meter van elkaar,via een heel klein straatje die daar uitmond zag ik tot mijn verbazing een parchtige plaats met veel zicht op de 2 bochten.Lekker genoten van de sentatie en de snelheid dat die mannen nog durven doen in zo'n situatie...hoed af.
Wat ik ook onderweg gezien heb ,een soort oud boerderijtje met een grote weide werd afgehuurd door rijke Fransen ,Plots kaweman daar 3 helicopters aangevlogen en landen op die weide ;allemaal 60 ers kropen uit die helis en ondertussen kwam een bestelwagen toe met hun zeteltjes ,drankjes etc ,nadat de renners voorbij waren en ik met de fiets treug naar huis reed stegen die helis alweer op naar een volgende halte !!!.
Thuis gekomen heb ik verder gekeken op Tv en tot mijn stommen verbazing heeft Tom de rit geschonken aan zijn gangmaker,maak dat de ganzen wijs volgens mij.Tom had gewoon de kracht niet meer.
groetjes
, Datum:
10.07.2007 00:07
Amaai!!! Wat een prachtig Vlaams woord, bonasera!!
Amaai dus!!!!
Dat was dus echt een absurde sprint:
- de valpartij. Wat bleef er over? Vijftien renners??
- vriend Steegmans had dus in kunnen houden. De rest van de concurrentie lag meeeeeeeters achter!
Ik weet niet wat ik zou doen als de Tour door mijn woonplaats zou komen. Of kijken naar de doorkomst of blijven zitten voor de TV.
Als je langs weg staat dan proef je de sfeer maar je mist de beelden van het wielrennen want 't is alleen maar zoef......en 't is voorbij!!
Morgen kan ik niet rechtstreeks kijken omdat ik m'n kleindochters van school moet halen dus wat doe ik?? Opnemen en 's avonds laat bekijken.
Ja, inderdaad, ik ben volkomen verslaafd aan de Tour!!
Mijn vrouw begrijpt 't niet maar heeft enigszins geaccepteerd dat ik drie weken lang van de wereld ben. Als ik kijk dan bestaat de rest van de wereld niet!! Inderdaad, een afwijking!
Geplaatst door: frank
, Datum:
10.07.2007 21:34
, Datum:
11.07.2007 00:42
Nou, wij hebben het daar wel eens over gehad....
Een van de Franse Antillen zoals inderdaad Guadeloupe.
Lijkt me een interessante combinatie: Franse cultuur in de tropen + het exotische van de plaatselijke bevolking. Wat zouden ze daar eigenlijk eten?? En DRINKEN niet te vergeten!!!
Een klein koepeltentje moet toch passen in de handbagage??
De Tour was trouwens een hele zit maar plichtsgetrouw als ik ben heb ik 'm helemaal uitgekeken.
Maar elk nadeel heb z'n voordeel: werd wat meer aandacht besteed aan het landschap. Heel wat van de wegen in deze etappe had ik al eens gereden maar vanuit de lucht ziet het er toch heel anders uit.
Wie had trouwens durven gokken op de winnaar?
, Datum:
11.07.2007 18:37
Morgen trekken de renners door één van mijn favoriete streken,wel als doorgang of terugweg.
Ik denk dat morgen een ontsnapping in wording die een kans maakt een renner of 12 a 15 zich gaan kunnen inhouden.
Veel ploegen zitten op droog zaad en de ploegleiders gaan de nodige instucties krijgen van hun sponsors..
Wat Juan Antonio Flecha deed vandaag was meer een training en denk dat hij liever morgen deze poging gedaan had.Vanaf morgen bekijk ik de volledige rit want ben ook verslaafd aan de tour.