Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: frank
, Datum:
05.07.2007 01:53
Is nou al de tweede nacht dat hier boven mijn hoofd horen en zien vergaat! Zo kan een mens toch niet slapen:-)
Weinig voorbereidingen Lili@n, ga pas over een maand of 2 weg. Weinig tijd, race naar de bouwvak zullen we maar zeggen, zoals ieder jaar.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
05.07.2007 02:16
O, gelukkig Frank, jij bent dus toch nog "boven water" :-D
Ik vind de maand juni ook altijd zo druk. Heb in deze maand meer het
idee dat het jaar voorbij is dan van oudejaarsdag op nieuwjaarsdag.
Er is van alles en er wordt van alles georganiseerd en het moet allemaal op tijd af zijn.
Zijn de buren luidruchtig Frank? :-D
, Datum:
05.07.2007 02:20
Bovenbuurman Thor himself:-)
, Datum:
05.07.2007 02:36
Hij heeft zijn naam wel mee,........... :-D
Hij had je beter kunnen uitnodigen voor zijn feestje :-)
Geplaatst door: RiVi
, Datum:
05.07.2007 14:54
Alé Bonjour !
Ons Vrije-Franse-leven zit er na TIEN weken weer op en we werden hier direkt met beide beentjes op de grond gezet. Wat een hondeweer !!!
We zijn maandagavond thuisgekomen, hebben de caravan leeggepakt en vandaag naar de dealer gebracht voor een servicebeurt. Daarna kunnen we 'm poetsen en naar de stalling brengen, want in september gaan we in 'n mobil-home (klinkt zo mooi hé, is gewoon een stacaravan).
Voorlopig hebben we weer een mooie tijd achter de rug, zonder complicaties en met veel plezier. Vraag niet wat we allemaal gedaan hebben, van alles niets. Verwacht geen mooie verslagen zoals die van Jan (wel leuk trouwens), maar de tijd . . . die vloog voorbij !
Heb inmiddels dit forum wat vluchtig doorgelezen en las wat "nieuwe" namen, leuk !
Diegene, die dit weekend vertrekken wil ik alvast een fijne vakantie toewensen en kom vooral gezond weer terug !
Geplaatst door: gerrit
, Datum:
05.07.2007 15:15
Hallo Rivi en Javi, welkom terug in het natte Nederland. Leuk weer iets van jullie te horen.
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
05.07.2007 20:38
Welkom terug! En toch kan ik het me niet voorstellen dat 10 weken omvliegen he? :-))
Ben het helemaal zat hier, voel een flinke verkoudheid opkomen dus ga dit weekend snel naar de zon. Als ik jullie niet meer spreek tot over een week of wat en voor die nog gaan fijne vakantie gewenst.
Gr. Brenda
, Datum:
05.07.2007 21:41
Goede vakantie Brenda en succes met het weer.
welkom thuis Rivi en Javi en ook succes met het weer.
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
05.07.2007 21:46
Tsjonge Rivi, 10 weken vakantie, wat een luxe. Perfect om het haastige leven in Nederland vergeten. En mooi voor de drukte terug. Jammer dat het hier nu van dat prutweer is.
Ik ben inderdaad weer aan het werk, was wel even wennen hoor. Heb vier weken op m'n gemakje thuis kunnen rommelen en nu weer in het gareel.
Gisteravond heb ik met het groepje oudere jongeren boerengolf gespeeld. Was een leuke ervaring. Voor degene die niet weet wat het inhoudt: je krijgt een stok met een klomp eraan en dan proberen in zo weinig mogelijk slagen de "hole" te bereiken. Die hole bestaat uit een emmer die in de grond gegraven is met daarin een stok met een gekleurde klomp erop. Er waren slootjes waar je bal overheen moest slaan en dus niet erin. Je bent er zo een uurtje zoet mee. Maar het weiland was wel vreselijk drassig, het gras twee kontjes hoog en goed opletten om niet in een koeienvlaai te gaan staan. De beesten zelf stonden gelukkig in de stal, lopen vaak ook nog gewoon in de wei waar het spel gespeeld wordt, maar het zal nu wel te zompig geweest zijn.
Brenda alvast een fijne vakantie gewenst, hopelijk is het warm en zonnig op de je vakantiebestemming.
Geplaatst door: javi
, Datum:
05.07.2007 22:40
Geplaatst door: javi
, Datum:
05.07.2007 22:43
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
06.07.2007 00:24
Hallo rivi en javi,
welkom terug in ons natte kikkerlandje.
Die tien weken hebben jullie die doorgebracht op dezelfde lokatie als vorig jaar??? Ben even de naam kwijt. Cassis of zoiets?
Javi,
ik had de route van die kleine tour nog niet gezien.
Ziet er interessant uit qua omgeving/landschap.
Ik kan Saint Flour aan iedereen aanbevelen!
D'r stonden nog meer leuke plaatsen bij: Cholet, Brioude (was ik twee weken geleden) en Besse (schitterend!!.
, Datum:
06.07.2007 00:29
Oh ja, Javi, ik zag dat de kleine tour op Belle Ile begint.
Laat dat nu een van de eilanden zijn waar ik eens dolgraag naar toe wil gaan. Is-ter nog nooit van gekomen. Waarom?? Geen idee!!!
, Datum:
06.07.2007 01:44
Rivi en Javi, fijn dat jullie terug zijn en dat jullie het fijn naar jullie zin hebben gehad.
Tien weken zijn snel gegaan, kan me niet voorstellen dat het al weer
zo lang geleden was.
Brenda ik wens jullie een hele fijne vakantie en doe de bekenden de
hartelijke groeten.
Ik heb eergisteren een kaartje van Annechie gekregen, ze hebben het
reuze naar hun zin op Texel.Lekker uitgewaaid, :-)
Nou vandaag beginnen de schoolvakanties, dus zonnetje kom maar te voorschijn, zou wel prettig zijn.
, Datum:
06.07.2007 01:57
Zonnetje kom maar op?? Vergeet 't maar!!
Las net in m'n gids dat de Onedin Line herhaald gaat worden.
Kan me nog herinneren dat ik toen gekluisterd zat aan de beeldbuis.
Ben benieuwd hoe de herhaling overkomt. Oubollig?? Kweenie.
http://www.jeugdsentimenten.net/2004/11/27/the-onedin-line/
Ik heb de begintune even beluisterd en ik zag weer alles voor me.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
07.07.2007 01:20
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
07.07.2007 11:56
Jan, je weet toch wel dat de etappe van maandag van Duinkerken naar Gent gaat?
Ik ga er naartoe!! 't Is dan nog wel niet in Frankrijk, maar wel de echte Toursfeer met de karavaan vooraf. Het is de bedoeling ergens halverwege bij de ravitaillering te gaan staan. Kan me er echt op verheugen.
Vorig jaar ook geweest bij de etappe naar Valkenburg, toen was het bloedjeheet, nu hoop ik maar dat het droog blijft.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
07.07.2007 16:04
Lekker te voet naar de toer, komt op 3 km van de deur wordt weer een leuke dag..rit Duinkerke -Gent staanplaats ,weet het nog niet 3 keuzes ,Poperinge ,Ieper en Boezinge.oef niet gemakkelijk !!
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
07.07.2007 18:34
, Datum:
07.07.2007 23:02
Enigszins geinspireerd door Jan, nog een paar impressies van ons weekje in de franse Ardennen een paar weken geleden. Buiten onze boules en wandelactiviteiten op en in de buurt van de camping.
Een bezoek aan de citadel van Montmedy. Nog volledig in tact en als citadel zeer indrukwekkend en in goede staat. Volledig haaks op voorgaand staan de panden in de citadel zelf, dit is particulier bezit en deels ingestort cq onbewoonbaar. Hoogst verbazingwekkende als je ziet hoe men de citadel zelf onderhoud. Wandelroute dwars door de citadel gemaakt van zo'n 1 1/2 uur, lekker kuieren en rondkijken, vonden wij heel aardig. Ook nog een tweetal musea te zien in de prijs van het bezoek aan de citadel:
- Het musee de la Fortification. Is heel helder in zijn uitleg over de ontwikkeling van fortificaties in de afgelopen 1000 jaar. Helaas alles in het frans dus niet geschikt voor nederlandse kindertjes.
- Het musee Jules Bastien-Lepage. Een zeer getalenteerd schilder met onder andere impressionistische tendensen. Helaas waren er nogal wat stukken uitgeleend aan andere musea dus er bleef niet zo veel over om te bekijken.
Overigens zijn met name de vergezichten vanaf de citadel niet te versmaden als toegift!
Na Montmedy in Dun sur meuse de rest van de dag heerlijk aan het lac Vert een boek zitten lezen en af en toe stiekem de oogjes gesloten. Naast dat Lac ligt een camping waar we dus eigenlijk min of meer op zaten te recreeren. Wat blijkt achteraf na een hoop gezoek op deze site, de camping ligt in Doulcon en jawel Jan van I heeft er een mening over geplaatst!!! (Jan ik ben even wezen plassen op het terrein en je hebt gelijk, dat hok is nog steeds een drama!!)
Dagje slagvelden bij Verdun om onze zeer beperkte kennis van de gruwelen van WO I eens wat bij te spijkeren. Tja hoe moet je zo'n dag eigenlijk omschrijven? Wij hebben daar tot s'avonds laat over zitten praten maar kwamen daar toch niet helemaal uit. Een ongelofelijke verspilling aan levens en ellende waar je dan de hele dag best wel een idee bij hebt, maar aan de andere kant wordt je ook wel enigszins murw geslagen met dorp nummer 7 wat "verdwenen" is (Na de andere 6 ook al gezien te hebben) fort nummer 3 wat vreselijk op fort nummer 1 en 2 lijkt, enz. Toch waren en wel 2 dingen die we allebei als zeer indrukwekkend hebben ervaren:
- Ossuaire de Douaoumont, niet zo zeer vanwege de 14.000 botten die daar zijn opgeslagen als wel de begraafplaats van het complex. Wat op ons veel indruk maakte zijn de graven van de algerijnen en andere islamieten die in dit complex een totaal ander gedenkteken hebben en in de richting van mekka staan. Zo volkomen natuurlijk en zonder enige verwijzing, vonden wij toch wel bijzonder gezien de huidige problematiek.
- http://www.warmuseums.nl/gal/086gal.htm We hadden allebei het verhaal van te voren gelezen maar gek genoeg was dit de plek waar we allebei heel lang zonder te praten in het mausoleum hebben staan kijken en waar we echt heel stil van werden.
Uiteindelijk ook nog even Verdun zelf in geweest. Kan niet anders zeggen als dat dit een zeer aantrekkelijk centrum heeft met midden in de stad de jachthaven wat de stad een heel leuk en levendig karakter geeft.
Ochtendje Stenay, Biermuseum bekeken viel, omdat mijn kennis van dit edele vocht groter was als dat van het museum geloof ik :-), enigszins tegen, maar daar stond tegenover een voortreffelijke lunch in restaurant des Garcons Bouchers aan 21 rue general de gaulle voor een habbekrats.
Verbijsterend vonden wij overigens de volgende ervaring: Ik lees hier regelmatig over mensen die handdoeken op ligbedjes draperen om hun plaats veilig te stellen. Nou wij kwamen een keer laat in de middag terug en misten 2 stoelen, een tafel en ons wasrek WAAR OOK NOG WAS AAN HING. Al snel hadden wij de dader gevonden zijnde een nieuwe huurder 2 caravans verderop die helaas niet het geduld had om even te wachten tot de campingeienaar een en ander kwam brengen cq uitleggen. De sukkel vroeg nog hoe we nou wisten dat hij het was? Tja onze was hing nog aan het wasrek??????? Sorry het was een duitser ik kan er ook niks aan doen:-)
Ga zeker nog een keer terug naar dit gebied!!!!!! Prachtig mooie natuur en nog een hoop te zien.