Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
23.06.2007 15:35
Veel plezier Annechie, en dat slechte weer van de volgende week houdt vast geen 3 weken aan. Bovendien waaien op de eilanden de meeste buien over. Regen gaat gauw vervelen...
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
23.06.2007 16:50
Annechie, tussen de buien is t droog :) Heb ik net ook ervaren. Er was straattheater in onze stad. Met o.a Adje. Cor Bakker en Tessa Boomkamp speelden ook nog eens n vrolijk deuntje. Ben wel drijfnat geworden toen ik huiswaarts ging, maar ach t geet nich wieder dan t vel. Veel plezier. Groeten cimeroni.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
24.06.2007 21:56
Hi folks, ik ben weer op de basis!!!
Twee weken in een gite is volstrekt anders dan kamperen. Wat een luxe!!!!! Een bed!! Douche en toilet!!
Onze reis begon droog maar toen we Belgie naderden begon het zachtjes te regenen. Na Gent goot het!! Wat een verschrikkelijke weg richting Lille: aquaplaning!!
Na Lille werd het weer droog. Vlak voor Parijs getankt en warempel 't was warm! Parkeerplaats boven Clermont-Ferrand: hitte hing als een klamme deken om je heen.
Werden enthousiast ontvangen in onze gite. Volgens mij was de complete bevolking van het gehucht uitgelopen om ons te begroeten.
Gite was erg eenvoudig: eenvoudige houten tafel met houten stoelen.
Een provisorische zithoek. Een keuken gemaakt op de lengte van een oudere Franse dame. Van afwassen krijg je echt last van je rug!
Goede bedden en prima badkamer.
Het weer???
Kan ik omschrijven met een woord: vreemd.
's Morgens of zon of bewolking of regen. Maar wat 't ook was rond 11 uur was 't altijd warm en zonnig. En 's avonds?? In de namiddag ging het altijd betrekken en ging het behoorlijk afkoelen. We waren blij met onze open haard!
Voorbeeldje.
We wilden naar le Puy en Velay. Vertrokken met regen maar we toen we aankwamen was 't bijna droog. Voor de zekerheid paraplu's gepakt maar 10 minuten later stond de koperen ploert op onze hoofden te branden.
We waren blij dat we onder een parasol konden zitten tijdens de lunch.
Terug richting gite en, ja hoor, 't ging weer betrekken en toen we thuis waren was het zachtjes aan het regenen.
En zo was 't dus elke dag!!
V.w.b. bezienswaardigheden zat ik gebeiteld: allerlei mooie stadjes en dorpen. Zoals: Lavaudieu, Auzon, Blesle, Brioude, Lavoute-Chilhac..
Alleen van al die naaldbossen werd ik een beetje depressief. Gek, tijdens een van onze ritten zei een van onze vrienden dat al die bossen prachtig waren. Vreemd, ik vond ze alleen maar naargeestig.
Het eten.
Het viel mij op dat in de grotere plaatsen steeds meer brasserie-achtige eetgelegenheden waren gekomen. Simpel, goedkoop en vooral snel. Een paar geprobeerd en 't viel niet tegen. Alleen, alleen, je krijgt overal als voorgerecht een salade. Niks op aan te merken maar na een paar dagen had 't wel gezien.
Zo, de tweede week morgen of overmorgen......
Geplaatst door: frank
, Datum:
24.06.2007 22:06
Welkom terug Jan,
Zo te lezen waren de ervaringen met de gites niet verkeerd. Ben wel benieuwd wat je aantrekkelijker vindt, dit of kamperen?
Bona, ook welkom terug.
Weet dat je dit een "zevertopic" vind, maar zou het leuk vinden om te horen hoe de eerste keer camperen bevallen is. Ook wij zitten daar nog steeds met een schuin oog naar te kijken als mogelijk alternatief. Misschien nog tips?
, Datum:
24.06.2007 22:40
Jan, welkom terug. n Gîte lijkt me niets, trouwens n hotel o.i.d. ook niet. Maar ieder zijn meug. Fijn dat je er weer bent.
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
24.06.2007 23:57
Een gite of een camping??
Er gaat echt niets boven kamperen! In een tent wel te verstaan!
Wakker worden op een luchtbed met allerlei campinggeluiden om je heen.
Heerlijk!!! Welke geluiden?
Kakelende kinderen. Vogels!! Maar vooral het geluid van de ritssluitingen van tenten. Vreemd, maar dat geluid is voor mij het ultieme kampeergeluid.
Het uit een tent lopen of kruipen (afhankelijk van de grootte) en dan met blote voeten door het gras lopen!! Beetje gapen en koffie zetten.
Er was echt niks mis aan de gite maar toch......
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
25.06.2007 00:43
Jan ik kan het me helemaal voorstellen.........jij al kruipende uit de tent en dan dat geluid van die ritsen, prachtig , ik kan het geluid
hòren!Dàt is het ultieme campinggeluid, haha en dan 's nachts als er
iemand naar het toilet moet..........
Welkom terug Jan, we hebben je hier gemist.Wat zijn die weken trouwens
snel om hè?
Volgend jaar bij goede gezondheid wordt het dus toch weer de tent,als
ik tussen de regels door lees.
Misschien een idee eind augustus toch nog even die tent mee te nemen, die kanten op?
Cimeroni jij bent dus een fanatiek spartametrijder(ster)?
Dan heb je in mijn man een gelijkgestemde.
Ik rij soms ook voor "vaderland en glorie" op zo'n ding, want mijn man
heeft een hekel aan fietsen en wandelen.
Da's wel balen, want ik hou wel van fietsen en wandelen.
Maar om toch samen iets te ondernemen moet je wel wat en dan maar
samen en ieder met een spartamet. Ik voel me er eigenlijk nog te jong voor,maar 't is ook wel weer handig, want je komt in een korte tijd
een aardig eindje weg.Op een harmonicadag mogen geen mensen spelen met een accordeon.Het vervelende is dat je op een harmonica niet alle
noten zo kunt spelen als het zou moeten, er zijn geen halve tonen met
kruissen en mollen te spelen en op een accordeon wel.Daarom krijgen we soms kromme tenen als we er naar luisterden. Het klinkt wel leuk
en gezellig, maar voor ons niet te lang.
Als die foto- en toeristische site klaar is, dan zal ik jullie zeker op de hoogte stellen.
, Datum:
25.06.2007 02:05
, Datum:
25.06.2007 16:02
Ja Lilli@n, ik ben n fervent spartametrijdster. Maar alleen met mooi weer. We rijden dan zoveel mogelijk evenementen in de regio af. Ik kan niet ver fietsen, dus is n spartamet ideaal. En ik ben n 50+ / 55-. Maar dat maakt me niets uit. Zolang as dat ding tufke wil vind ik t best.
Jammer dat er geen accordeon's zijn op zo'n harmonicadag. Moeten ze er eigenlijk bij doen. t Was er gisteren best druk en gezellig. Ik ga er hoofdzakelijk heen voor mijn "sociale" contacten:-) .
, Datum:
25.06.2007 18:07
Welkom terug Jan. Zo te lezen is het verblijf in de gite niet al te erg tegengevallen. Ben benieuwd naar het volgende verslag van je vakantie.
En voor de spartametrijd(st)ers: blijf de eerste dagen maar lekker binnen, tis geen weer om te fietsen. Maar die dingen zijn best handig als "gewoon" fietsen moeilijk is.
Mijn laatste vakantieweek is begonnen. Jammer van het weer, dan maar wat "klungelen" in huis, zijn altijd klusjes genoeg te doen.
, Datum:
25.06.2007 21:34
Jammer Ineke, dat je laatste vakantieweek in t "water" valt. Bij ons begint donderdag de vakantie. Zonder Spartamet :)
, Datum:
26.06.2007 01:14
Cimeroni, we zijn van dezelfde leeftijdscategorie :-), haal het minnetje er bij mij maar af, dan weet je het, haha.
Ja het weer, Ineke dat zit niet mee.Vorig jaar om deze tijd zaten we te puffen en de kinderen ook op school.Toen kwam de vakantie en zaten
we in de regen.
Hoe zou het Annechie vergaan op Texel? Zou het daar nog een beetje overwaaien?
Volgens mij heeft ze haar laptop mee,dus kijkt ze hier vast wel een keertje "stiekem".
Ben benieuwd wanneer we nog weer eens wat horen van Rivi en Javi.
Brenda als jij hier toevallig nog een keer kijkt, hoe is het daar met
de "struiken" , staan ze ook zo prachtig in bloei?
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
26.06.2007 09:55
Hoezo toevallig Lilian? Ben hier dagelijks.
Struiken hangen heel zielig met de snuiten in het natte lange gras.
De slakken vreten mijn courgettes helemaal op en er valt met die regen niet tegen de strooien. Ik moet maar op wacht gaan staan vannacht.
Nog even volhouden, het weekend wordt het droger en warmer.
gr. Brenda
, Datum:
26.06.2007 12:48
Lili@an en cimeroni, hier is dus ook een leeftijdsgenoot, bij mij mag het +je achter de 55 :-).
Het weer is hier nu wel bar en boos en koud 13 gr, volgens de buienradar heeft Annechie ook wel het één en ander te verduren en waarschijnlijk veel wind. Hopelijk waaien de spullen niet weg.
Gelukkig heb ik nog een aantal boeken die nog niet gelezen waren, daar is nu mooi de tijd voor.
En cimeroni heb je alles al ingepakt? Waar gaat de reis naartoe?
, Datum:
26.06.2007 15:33
Ja, tussen de buien schijnt de zon.Maar t waait behoorlijk. Dan heb je helemaal geen vakantiegevoel. Wij vertrekken donderdag naar Duitsland. We hebben n zoon in Augsburg wonen, dus daar gaan we eerst heen. Vandaar vertrekken we richting Schwangau, we willen Kasteel Neuschwanstein bekijken. Daarna via de Bodensee richting Freiburg en dan via Mulhouse Frankrijk in. We willen naar Doucier, Bourg-en-Bresse (Le Tour)en dan via Santenay, Langres, Corcieux weer richting Twente. Daar hopen we 19 augustus weer te zijn. Bijna alles is ingepakt. De laatste dingetjes doen we morgen. Bijvoorbeeld naar de bieb voor n voorraad boeken.
, Datum:
26.06.2007 16:51
Nou dan heb je een flinke reis en vakantieperiode voor de boeg. Neuschwanstein hebben wij jaren geleden ook eens bezocht, is een mooi kasteel, je vraagt je af hoe ze toen al die spullen boven op de berg hebben gekregen. Je kon met een speciale bus omhoog, is aan te bevelen, en lopend via een pad met veel trapjes omlaag. Ook de Bodensee is vaak onze vakantiebestemming geweest, is een prachtig gebied, Meersburg moet je zeker bezoeken, leuke boulevard. Alvast fijne vakantie gewenst en hopelijk beter weer dan op dit moment, het lijkt wel herfst.
, Datum:
26.06.2007 22:02
Hallo Ineke, bedankt voor de tips. Is toch handig als er al iemand is geweest.t Weer wordt beter komend weekend. t Is nu ook wel errug koud. Tja als je mooi weer gewend bent en je krijgt dan n paar dagen dit weer is t vaak n tegenvaller. Hoewel de tuin er wel bij vaart.
, Datum:
26.06.2007 22:25
Cimeroni, er zijn natuurlijk genoeg campings aan de Bodensee, wij hebben er ook meerdere bezocht, maar deze is ons het beste bevallen http://www.wirthshof.de
Ligt niet aan het meer zelf, maar ligging aan het meer is meer van belang voor booteigenaren, je kunt je boot dan daar te water laten. De camping heeft straffe regels, maar het sanitair is uit de kunst.
Vergeet niet om bij de stalletjes die overal langs de weg staan, fruit te kopen, heerlijk zo van het land.
Geplaatst door: ® cimeroni
, Datum:
26.06.2007 22:29
Nou Ineke, dat ziet er goed uit. Bedankt. En dat van die fruitstalletjes? Daar wees mijn zoon me al op. t Moet daar heerlijk zijn. Hij woont er nog maar pas met zijn vrouw. Ik vind trouwens t fruit in Duitsland en Frankrijk lekkerder dan hier. Veel meer sap en smaak. MMMMMMMM kan me er nu al op verheugen :)
, Datum:
26.06.2007 23:00
Nog meer info voor cimeroni: boodschappen kun je doen als van Friedrichshafen richting Meersburg rijdt. Als je de stad bijna uit bent kom je langs een Einkaufszentrum. Is wel niet wat we in Frankrijk gewend zijn, een "gewone" supermarkt, maar er is wel alles te koop.
Je kunt ook nog met de veerboot van Meersburg naar Konstanz en dan daar met de bus naar het stadscentrum. Of met de fiets als je die meeneemt.En eventueel naar het eiland Mainau, maar ik weet niet hoelang je aan de Bodensee blijft.